Mitsubishi Evo VIII Time Attack 700PS
Το ταξίδι μας στην Κύπρο και πιο συγκεκριμένα στην πίστα ACHNA SPEEDWAY για τον πρώτο αγώνα του φετινού Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Time Attack μας… ταρακούνησε για τα καλά. Κορυφαίες συμμετοχές, επαγγελματισμός, αμείλικτος συναγωνισμός, θέαμα και ένταση μας κράτησαν για ένα ολόκληρο διήμερο κυριολεκτικά στις μύτες των ποδιών! Δεν θα μπορούσαμε λοιπόν, να μην “τσιμπήσουμε” τον κύριο υπαίτιο όλων των παραπάνω, το Mitsubishi Evo VIII της…
…Concorde Racing & Tracktive Solutions
Τέσσερις μέρες δοκιμών και δύο μέρες αγώνα περιελάμβανε το καλεντάρι του 1ου αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Time Attack και ο Anthoni Mizzi της Concorde Racing -σοφά όπως αποδείχθηκε- ζήτησε την υποστήριξη της πολύπειρης Tractive Solutions, το team της οποίας ταξίδεψε από την Αγγλία στην Κύπρο για να κάνει το Evo VIII να… τρελάνει τα χρονόμετρα. Η 20χρονη πείρα των ανθρώπων της Tractive Solutions, η παρουσία της στην πρώτη γραμμή του motorsport για περισσότερες από δυο δεκαετίες και η φιλοσοφία της να προσφέρει το ταλέντο, την τεχνολογία και την τεχνογνωσία της όποτε και από όποιον της ζητηθεί, αποδείχθηκε ως ο κρυμμένος άσσος στο μανίκι της Concorde Racing…
Magic Hands…
Ο οδηγός της ομάδας Concorde Racing, Nicholas Xerxen, είχε εξ’αρχής την ψυχολογία του νικητή -δικαιολογημένα θα λέγαμε με τέτοιο αυτοκίνητο και τέτοια υποστήριξη. Εκμεταλευόμενος την εμπειρία και την τεχνογνωσία του Richard Bulmers της Tracktive Solutions, παρέλαβε μετά το final tuning το Evo VIII και το “έριξε” σε μια αβυσσαλέα κόντρα απέναντι στο χρονόμετρο για να σπάσει αργότερα το ρεκόρ ταχύτερου γύρου με 1.04,449min στην πίστα ACHNA SPEEDWAY και φυσικά να ανέβει στην πρώτη θέση του βάθρου της κατηγορίας Pro4WD.
Έχοντας μπροστά σου, «alive and kicking» που λένε και οι Αγγλάρες, το πανέμορφο και πρησμένο 8άρι, ο Xerxen -μοιραία- έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Το βλέμμα σου παγώνει, η ματιά σου κυλάει καρέ καρέ προκειμένου να δώσει χρόνο στο μυαλό να επεξεργαστεί, να χορτάσει και να αποθηκεύσει τις εικόνες που λαμβάνει. Μην ξεχνάς, έχεις απέναντι σου το γρηγορότερο πιστάδικο Evo. Και τώρα, θέλεις απεγνωσμένα να μάθεις από τί είναι φτιαγμένο...
Rules are rules…
...και στο Time Attack σου επιτρέπουν: την χρήση ενός και μόνο κινητήρα, αποκλειστικά και μόνο τον κινητήρα του κατασκευαστή, χωρίς περιορισμό στην ιπποδύναμη, ελεύθερη επιλογή του συστήματος εξαγωγής, επιτρεπτή την χρήση water methanol και αγωνιστικής βενζίνης, ενώ απαγορεύουν ρητά την χρήση NOS. Στο άντρο της Tracktive Solutions, ο 4G63 γίνεται φύλλο και φτερό και ο κορμός προετοιμάζεται να δεχθεί τον forged and billet 4340 steel στρόφαλο της Κ1 Technologies που χάρη στην αύξηση της διαδρομής από τα 88mm στα 94mm ανεβάζει τον κυβισμό στα 2.2lt.
Τα ACL Race κουζινέτα, οι μπιέλες της Αμερικάνικης R&R και τα πιστόνια της Wiseco γεμίζουν το μπλοκ, ενώ μπουζόνια και βίδες της ARP ασφαλίζουν τα κινούμενα μέρη μεταξύ τους. Στην φλάντζα της HKS, πατάει η ΚΚ3672 κυλινδροκεφαλή της Cosworth για τον 4G63. Οι έδρες των βαλβίδων εισαγωγής έχουν υποστεί κατεργασία ώστε να γίνουν 4 γωνιών (4-angle: 30ο/45ο/60ο/75ο) και των εξαγωγής 3 γωνιών (3-angle: 30ο/45ο/60ο) με στρογγυλοποιημένη ακμή (radius) για βέλτιστη ροϊκότητα. Οι ίδιες οι βαλβίδες έχουν μεγαλύτερη διάμετρο κατά 1mm και είναι από ανοξείδωτο ατσάλι οι εισαγωγής και από Inconel οι εξαγωγής, εξασφαλίζοντας βελτιωμένη ροή σε εισαγωγή και εξαγωγή έως και 26% και έως 18% αντίστοιχα.
Το ψευτοκάπακο από μαγνήσιο με το carbon διακοσμητικό κάλυμμα κρύβει μέσα του τους 8-TX280 εκκεντροφόρους της Kelford Camtech με διάρκεια εισαγωγής/εξαγωγής 280ο /288ο και βύθισμα 11,50mm/11,50mm. Τα ελατήρια βαλβίδων της Supertech, τα retainers από τιτάνιο και οι οδηγοί βαλβίδων της Ferrea ολοκληρώνουν το valvetrain που οδηγείται μέσω ενός kevlar ιμάντα και ρυθμιζόμενων γραναζιών της Vernier.
Τις αυξημένες απαιτήσεις λίπανσης αυτού του 4G63 έρχεται να καλύψει ένα κύκλωμα ξηρού κάρτερ της αγγλικής Titan, χρησιμοποιώντας την TR2 Stage 3 αντλία λαδιού με παροχή που φτάνει έως και τα 17,5lt/1.000rpm.
To θωρακισμένο με κορυφαίας ποιότητας εντόσθια μοτέρ, δίνει στην Tractive Solutions την δυνατότητα να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την απόδοση των περιφερειακών. Σε ένα χταπόδι-κόσμημα, με κεραμική επίστρωση, “πατάει” ένα GT35 turbo kit και μια external της Tial με διάμετρο 44mm που καταλήγει σε μια πλαϊνή απόληξη με διάμετρο 89mm.
Η 90άρα πεταλούδα της Bosch, τροφοδοτεί με αέρα την χυτή, κατασκευασμένη από αλουμίνιο A356-T6, πολλαπλή εισαγωγής Magnus V5. Αναλόγως του set-up, η συγκεκριμένη πολλαπλή εισαγωγής αυξάνει την ιπποδύναμη στον 4G63 από +32Ps έως +50Ps. Με όγκο plenum στα 5lt, σχεδιασμένο για maximum απόδοση στις ψηλές rpm και minimum στροβιλισμούς, είναι ικανή να διαχειριστεί και να κατανέμει ομοιόμορφα όγκο εισερχόμενου αέρα έως και 100CFM στα 60psi (παροχή για ιπποδυνάμεις έως 1.000Ps). Ταυτόχρονα, το υπό 15ο throttle body της, εξασφαλίζει επιπλέον χώρο για τις σωληνώσεις του intercooler.
U drive me crazy…
Ένα δυνατό αλλά κυρίως αξιόπιστο μοτέρ, μπορεί να είναι το “Α” σε ένα Time Attack, αλλά μέχρι το “Ω”, θέλεις οπωσδήποτε μετάδοση, ανάρτηση και φρένα για να το υποστηρίξεις και να το εκμεταλλευτείς στο έπακρο. Ένα Drenth MPG 5τάχυτο σειριακό κιβώτιο -με αντοχή έως 85kgm ροπής- με shifter και λειτουργία flat shift εξασφαλίζει στον Xerxen αστραπιαίες αλλαγές σχέσεων, ενώ ο custom κεντρικός άξονας της Tracktive Solutions μοιράζει την δύναμη και ροπή μέσω ενός ενεργού Wavetrack κεντρικού διαφορικού και ενός std Evo RS πίσω. Στους μεταποιημένους από την Tracktive Solutions θόλους, εδράζεται η πλήρως ρυθμιζόμενη Grp A ανάρτηση της EXE-TC, στα top mounts της ίδιας εταιρίας. Τόσο μπροστά όσο και πίσω, τα ΟΕΜ υποπλαίσια έχουν αντικατασταθεί από τα σωληνωτά Τ45 της Momentum Motorsport με όφελος σε βάρος 5kg και 20kg αντίστοιχα. Της Momentum Motorsport είναι και τα επίσης σωληνωτά, πλήρως ρυθμιζόμενα και με Kevlar/Teflon συνδέσμους ψαλίδια, επάνω στα οποία εδράζονται τα μεταποιημένα μουαγιέ των τροχών. Την ορμή του κτήνους των 700Ps και 65kgm, καλούνται να δαμάσουν οι 6πίστονες monoblock Tarmac spec δαγκάνες της Alcon με τα 4497 τακάκια της ίδιας εταιρίας σε συνδυασμό με αεροπορικού τύπου HEL σωληνάκια φρένων υψηλής. Το επιβλητικό stance του 8αριού συμπληρώνουν οι τροχοί Rays RE30 σε διάσταση 18x10.5.
It has the looks…
Κακά τα ψέματα, η εξωτερική εμφάνιση είναι αυτή που πρώτη σε κερδίζει και αυτό το Evo έχει μπόλικη από δαύτην! Voltex μπροστά προφυλακτήρας με custom Voltex διαχύτες, Do Luck wide body, Voltex Carbon πίσω spoiler, fibre glass πόρτες με lexan παράθυρα, custom Melton fibreglass καπό και πορτ μπαγκάζ, AMS Carbon οροφή, carbon καλύματα φώτων, όλα, πέραν της αισθητικής, εξυπηρετούν την αεροδυναμική και την μείωση του βάρους -το οποίο παρεμπιπτόντως μετά βίας αγγίζει τα 1.130kg! Η Tracktive Solutions έχει επέμβει δραστικά και στο αμάξωμα του Evo ή σε ότι εν πάσει περιπτώσει έχει διασωθεί από αυτό, τοποθετώντας carbon επίπεδο πάτωμα στο εσωτερικό και στο πορτμπαγκάζ, cage, έχει ενισχύσει όλες τις ραφές του, έχει τοποθετήσει air jacks και σύστημα πυρόσβεσης της Lifeline Zero. Το carbon bucket της Corbeau και οι ζώνες Schroth Lightweight, ασφαλίζουν τον Xerxen βοηθώντας τον ταυτόχρονα να αντιμετωπίσει τα διαμήκη και πλευρικά g.
Αυτό το Evo φτιάχτηκε για να κερδίζει και να σε κερδίζει. Συγχαρητήρια αξίζουν σε όσους έχουν δουλέψει πάνω σε αυτό, αλλά κυρίως στον Xerxen που έχει τα balls να το πηγαίνει flat out. Όσοι δεν έχετε ακόμα πειστεί, ψαχτείτε λίγο στο youTube και θα μας θυμηθείτε... Enjoy!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το ξέρατε ότι στην Ηγουμενίτσα κυκλοφορεί ένα Lada Niva με 300 άλογα;