Peugeot 207 RC 312PS

Peugeot 207 RC 312PS

Mirage F.1CG
Δεν είναι «όποιο κι όποιο» το συγκεκριμένο πολεμικό αεροσκάφος. Στις αρχές τις δεκαετίας του ’80, σημειώθηκε παράβαση του Εθνικού Εναέριου Χώρου, μεταξύ της Λέσβου και της Χίου. Στην Τανάγρα βρίσκόταν η 334 ΜΠΚ (Μοίρα Παντός Καιρού), από όπου απογειώθηκαν δύο F.1CG και άρχισαν την καταδίωξη για αναχαίτηση. Τα τουρκικά αεροσκάφη όμως ήταν τέσσερα, οπότε εντός λίγων λεπτών δόθηκε εντολή για την απογείωση δύο ακόμα αεροσκαφών. Τελικά τα ελληνικά αεροσκάφη της 334ΜΠΚ κατάφεραν να απομακρύνουν τα τουρκικά αεροσκάφη, στο ύψος της Ρόδου. Τα καύσιμα στα ελληνικά F1.CG τελείωναν, οπότε προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Εν τέλει, έμειναν εκεί 15 μέρες καθώς εξυπηρετούσε επιχειρησιακά την Πολεμική Αεροπορία. Τα αεροσκάφη αυτά συνέχισαν να είναι 100% μάχιμα έως ώτου αποσύρθηκαν στα μέσα του 2000. Μέχρι τότε, η 334 ΜΠΚ είχε 69.580 ώρες πτήσης εκ των οποίων οι 3.019 ήταν σε αναχαιτήσεις! Ένα από αυτά, βρίσκεται πλέον στο Μουσείο Ιστορίας της Πολεμικής Αεροπορίας στο Φάληρο.

Μιράζ Δύο Χιλιάδες...
...σιγά μην μοιράζ’ και πεντοχίλιαρα! Έλεγε ένα σύντομο ανέκδοτο-λογοπαίγνιο για τα συγκεκριμένα αεροσκάφη. Έτσι λοιπόν και αυτό το Peugeot 207 RC, μοιράζ’ κολώνες όταν αποφασίσει ο ιδιοκτήτης του να σηκώσει πίεση και να «τελειώσει» την GT2860RS τουρμπίνα του. Σε εμάς βέβαια δεν ήρθε έτσι, καθώς η παρέα του βελτιωμένου Πατρινού 207 RC δεν ήθελε να πιέσει οριακά το μοτέρ. Σε συνεργασία με την RevLimit, μία εταιρεία που έχει χωθεί με μεγάλη όρεξη στον χώρο του ECU tuning, έχουν φροντίσει να φτάσουν στα όριά του το μοτέρ του λευκού Γάλλου. Σε σημείο που πρέπει να πιέζεται σε συγκεκριμένες στιγμές της... κοντράδικης ζωής του. Για να είμαστε ξεκάθαροι και να μην μπερδεύεστε, θα πούμε από την αρχή πως στο δυναμόμετρο της Tsakanikas Performance μετρήθηκε με πίεση 1,3bar περίπου, καθώς εκείνη την ημέρα και ώρα, στην Αθήνα είχε σχεδόν καύσωνα. Με εκείνη την πίεση λοιπόν, απέδωσε 312Ps όταν γνωρίζουμε ότι μία Garrett GT2860RS μπορεί να αποδώσει –αναλόγως το μοτέρ που έχει από κάτω της- περισσότερα από 350-360 άλογα. Οι μετρήσεις -που προσπαθήσαμε να κάνουμε- έγιναν με πίεση 1,5bar, άρα με ιπποδύναμη περίπου στα 330 άλογα. Τα παραπάνω στο περίπου, κυρίως για να έχετε μία ιδέα. Μετρήσεις ψιλοκάναμε, αλλά είχαμε μια ατυχία. Θα διαβάσετε παρακάτω... Πάντως ένδειξη για το πως πάει το αυτοκίνητο, πήραμε και μάλιστα καλή. Την ίδια θα πάρετε κι εσείς!

EP6DTS
Είναι ο κωδικός κινητήρα για τον οποίο έπρεπε να βρεθούν καλά σφυρήλατα πιστόνια και ανθεκτικές μπιέλες. Τα CP και οι Scat αντίστοιχα είναι άψογα για την συγκεκριμένη εφαρμογή. Οι μπιέλες τις Scat είναι ελάχιστα πιο κοντές από τις εργοστασιακές και σε συνδυασμό με τα πιστόνια, «ρίχνουν» την συμπίεση στο 9,7:1 από 10,5 που έχει ο κινητήρας από το εργοστάσιο. Στις μπιέλες τοποθετήθηκαν κουζινέτα Clevite77 και σφίχτηκαν με βίδες της ARP. Της ARP είναι και οι βίδες στην κυλινδροκεφαλή, η οποία είναι 100% εργοστασιακή. Ο αδερφός του ιδιοκτήτη έχει ασχοληθεί πολύ με την βελτίωση κινητήρων για την προσωπική του ευχαρίστηση, οπότε πιάνουν τα χέρια του. Έτσι, κατασκεύασε αρκετά πράγματα για το αυτοκίνητο, όπως για παράδειγμα το χταπόδι, το οποίο είχε σχεδιάσει πρώτα, σύμφωνα με το setup του κινητήρα. Ο ίδιος έχει κατασκευάσει και τις σωληνώσεις του intercooler, το οποίο προέρχεται από Seat Ibiza Cupra, μία εφαρμογή που γίνεται συχνά στα τουρμπάτα Peugeot 207. Μία εφαρμογή που ΔΕΝ γίνεται συχνά στα τουρμπάτα 207 είναι η αλλαγή του εργοστασιακού σασμάν με πεντατάχυτο από Peugeot 306 GTi. Προσέξτε: όχι το εξατάχυτο του 306! Μιλάμε για το πεντατάχυτο, που λίγα φορούσαν. Σε αυτό το σασμάν έχουν τοποθετηθεί ορισμένες σχέσεις του 207 RC και έτσι, σε συνδυασμό με τον τρόπο που αποδίδεται η δύναμη με την μεγάλη πίεση, έχει ταιριάξει ιδανικά. Η αλήθεια είναι πως όταν η πίεση πέσει κάτω του 1,5bar, οι σχέσεις του σασμάν πέφτουν λιγάκι «βαριές», αλλά σε αυτή τη ζωή δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα, σωστά?

Μαμά μπεκ!
Τα εργοστασιακά μπεκ άμεσου ψεκασμού, έχουν παραμείνει στην θέση τους. Δεν ξέρω τι μαγικά έχει κάνει η RevLimit στον προγραμματισμό της ECU, αλλά ακόμα και με «τέρμα» πίεση και έτοιμο να σκάσει από advance, το καύσιμο είναι αρκετό για τις ανάγκες του μοτέρ. Η αντλία υψηλής πίεσης είναι επίσης η εργοστασιακή, αλλά στο ντεπόζιτο τοποθετήθηκε μία Walbro 255lt/hr. Στο setup υπάρχει φυσικά και water/methanol injection kit της AEM. Πως όχι άλλωστε, με την ζέστη που κάνει στην χώρα μας. Κάτι ακόμα άξιο αναφοράς είναι η αλλαγή του εργοστασιακού MAP sensor με άλλον, από Abarth Punto EsseEsse.

Μετρήσεις και πίσω. Ή μήπως όχι?
Σκοπός μας ήταν να πραγματοποιήσουμε τις μετρήσεις με το VBOX III και ύστερα να επιστρέψει το 207 στην βάση του, στην Πάτρα. Το σασμάν είπαμε ότι προέρχεται από 306 GTi και είναι 5άρι και γενικά δείχνει να αντέχει τα άλογα του κινητήρα. Όμως, συμπλέκτης, διαφορικό και ημιαξόνια είναι εργοστασιακά. Το φοβόμασταν ότι κάτι δεν θα μας κάνει την χάρη. Η αρκετά καλή άσφαλτος της ευθείας μετρήσεων, σε συνδυασμό με τα semislick Toyo R888 ταλαιπώρησαν τα παραπάνω και σε ένα ρολαριστό πάτημα, το διαφορικό τα τίναξε. Πάπαλα. Μέχρι τότε όμως, κάτι είχαμε προλάβει να κάνουμε, ευτυχώς.

Οι μετρήσεις από την ρεπρίζ 3ης προβάλλουν πολύ καλά την ελαστικότητα του κινητήρα και μάλιστα, με πίεση γύρω στο 1,5bar που, όπως είπαμε τα άλογα δεν είναι τα ιδανικά για τις σχέσεις του σασμάν,. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η μέτρηση 100-200km/h έχοντας ρολάρει με 2α: 12,71sec για σύγχρονο 16άρι με 28άρα τουρμπίνα, είναι σοβαρό νούμερο.

Πάντως, το 207 φαινόταν ότι με λίγη πίεση παραπάνω, θα μεταμορφωνόταν. Αυτά τα extra άλογα που θα προκύψουν από την λιγοστή αύξηση της πίεσης θα είναι αρκετά για να βελτιώσουν τις μετρήσεις πάνω από 20%. Και εκεί λοιπόν που ετοιμαζόμασταν για το πολυπόθητο «στάση-400»... σε ένα άνοιγμα 2ας, το διαφορικό μας πρόδωσε. Η αλήθεια είναι ότι το κακόμοιρο έχει φάει πολύ «ξύλο» και μια χαρά παλικάρι την έχει βγάλει μέχρι στιγμής, αλλά δεν άντεξε άλλο. Για την ώρα, παραθέτουμε τις μετρήσεις όπως ακριβώς έγιναν και επιφυλασσόμαστε για το άμεσο μέλλον, καθώς ο ιδιοκτήτης θα έρθει και πάλι στα «λημέρια» μας με σκοπό να μετρήσουμε από στάση το ενδιαφέρον 207. Κάπου εδώ έφτασε και η οδική βοήθεια για να οδηγήσει τον πληγωμένο μαχητή πίσω στο σπίτι του. Το τρελό της υπόθεσης? Ο οδηγός του γερανού, έτυχε να είναι ιδιοκτήτης Peugeot 206 GT!

 

Αρθρογράφος

 

Η ποιότητα έχει τέσσερα δακτυλίδια και τέσσερα γράμματα: Audi

Η ποιότητα έχει τέσσερα δακτυλίδια και τέσσερα γράμματα: Audi

Η Audi είναι ο μεγάλος νικητής της έρευνας αναγνωστών “Best Brands in All Classes” της Auto Bild.