Abarth Punto Evo 216Ps
A dream coming true…
«Από μικρός ονειρευόμουν ένα 14άρι turbo», ήταν η απάντηση του Γιώργου στην ερώτησή μου πώς και γιατί Abarthάκι, συμπληρώνοντας «ήμουν μεταξύ αυτού και του Scirocco, αλλά ευτυχώς έκανα τη σωστή επιλογή». Μαζί σου, Γιώργο, δαγκωτό τουμπανιασμένο Abarth Evo και εγώ, αφού, όπως και να το κάνουμε, οι Ιταλοί «είναι αλλού» σε θέμα χαρακτήρα... Σε φτιάχνει να το χαζεύεις, ρε παιδί μου, και ειδικά σε λευκό, είναι μούρλια! Τι αεραγωγοί, τι ζαντάρες, τι φρενάρες, logos, αεροτομές, diffuser, δεν του λείπει τίποτα... ΟΚ, ίσως μερικά extra Ps, ωστέ όχι μόνο να δείχνει αλλά να είναι και κακό... No problem, το ’χουμε!
Nothing but the best…
Ο Γιώργος έχει τη σωστή φιλοσοφία και προσέγγιση της βελτίωσης. Ψάχνει, διαβάζει, γνωρίζει και επιλέγει μόνο τα καλύτερα aftermarket προϊόντα, καθώς φυσικά και τους ανθρώπους που θα ασχοληθούν με το καμάρι του. Το Abarthάκι είναι εξαιρετικά προσεγμένο σε όλους τους τομείς, από την εμφάνιση μέσα και έξω μέχρι τη σωστή και ολοκληρωμένη μηχανική του βελτίωση. Αν και MY2012, μετράει ήδη περισσότερα από 75.000km, είναι το καθημερινό αυτοκίνητο του Γιώργου και σε αυτό βασίζεται τόσο ο ίδιος όσο και οι ασθενείς του για τη συνέπεια των ραντεβού τους. Μέχρι στιγμής, κανένας τους δεν έχει εκφράσει παράπονο! Αγορασμένο «κούτα», το λευκό Abarth φόρεσε σχεδόν ευθύς αμέσως την ελεύθερη εισαγωγή με την κωνική φιλτροχοάνη της Forge, βελτιώνοντας αισθητά την αναπνοή και ακουστική του Multiair 1.4 Turbo των 165Ps και 25,5kgm. Σε λιγότερο από χρόνο, βέβαια, τα νούμερα άλλαξαν, φτάνοντας στη σημερινή μορφή του αυτοκινήτου, στα 216Ps και 31,4kgm! Μα πώς???
Forza Evo…
Πώς? Πολύ απλά, φτιάχνοντας ένα σωστό και ωραίο shopping list. Για να φτιάξετε, λοιπόν, ένα Grande Punto Abarth Evo με +51Ps και +5,9kgm, θα χρειαστείτε: ένα μεγαλύτερο (+30% σε επιφάνεια και +40% σε όγκο) intercooler της Forge, ικανό για μείωση της θερμοκρασίας εισερχόμενου αέρα μέχρι και 50%, ένα downpipe και μια εξάτμιση με μεσαίο και τελικό 63,5mm από την NS Racing, έναν ελεύθερο καταλύτη HJS 200cpsi και φυσικά έναν ψαγμένο αναπρογραμματισμό του εγκεφάλου. Εδώ μπαίνει στο «παιχνίδι» η Revlimit και η σκυτάλη παραδίδεται από τον μηχανικό Θοδωρή Σουβατζόγλου της Souvatzoglou Motorsport, στους Φώτη Λεκατσά και Κωνσταντίνο Βαγιωνάκη. Η περίπτωσή μας, βάσει των περιφερειακών και της πίεσης υπερπλήρωσης, θεωρείται ως Stage 2, αφού η ΟΕΜ Garrett GT1446 σηκώνει τώρα over 1,7bar/2.500rpm (stock 1,5bar/2.500rpm), διατηρεί σταθερό 1,45bar (stock 1,1bar) και έχει 1,1bar στον ελαφρά μετατοπισμένο κόφτη στροφών στις 6.800rpm (stock 0,7bar/6.500rpm). Σε αυτό το set-up, αναγκαία είναι και η χρήση βενζίνης 100 οκτανίων. Κατά τα άλλα, το μοτέρ παραμένει «κλειστό», ενώ μπεκ, αντλία βενζίνης και σετ δίσκο-πλατό, παραμένουν τα ΟΕΜ. Την προσεγμένη εικόνα του μηχανοστασίου αυτού του Evo συμπληρώνουν το kit κολάρων σιλικόνης και το δοχείο του ψυκτικού, αμφότερα της Forge, καθώς και η βάση κινητήρα της Powerflex. Εννοείται πως δεν θα μιλούσαμε τόση ώρα περί ολοκληρωμένης βελτίωσης, εάν από το Abarth του Γιώργου απουσίαζαν βελτιώσεις στην ανάρτηση και τα φρένα. Το B14 PSS Coilover Kit της Bilstein για το Evo έχει χαμηλώσει διακριτικά και όσο χρειάζεται το αμάξωμα, χαρίζοντας και λίγο camber στον εμπρός άξονα. Τα ήδη πολύ καλά φρένα του Evo (τετραπίστονες Brembo δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 305mm μπροστά και απλούς δίσκους 264mm πίσω), αναβαθμίστηκαν περαιτέρω με την τοποθέτηση υλικών τριβής Ferodo DS2500 μπροστά-πίσω και Brembo αεριζόμενων και τρυπητών δισκόπλακων στις ΟΕΜ διαστάσεις με σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης της Tarox. Τώρα ο Γιώργος μπορεί να φρενάρει επανειλημμένα από «πολλά», χωρίς να ανησυχεί για fade out των φρένων του...
The Scorpion King…
Με τέτοια εμφάνιση ανυπομονείς να τελειώσει η φωτογράφιση και να έρθει η ώρα των μετρήσεων. Έχοντας, μάλιστα, παρουσιάσει πρόσφατα ένα αντίστοιχου set-up Abarth Evo (Power 189) με 204,6Ps και 31,71kgm, είμαι πολύ περίεργος να δω τι θα κάνει το «δικό μας». Ξεκινάμε παραδοσιακά με τις μετρήσεις ρεπρίζ, όπου το μαύρο Evo «του Βούρβαχη», σε ένα εικονικό πάτημα, μας φεύγει στο 50-80km/h με 3η και στο 80-110km/h με 4η (2,33sec και 3,12sec, έναντι των δικών μας 2,68sec και 3,52). Το λευκό Evo αντεπιτίθεται και περνάει μπροστά στο 80-110km/h με 3η και 100-140km/h με 4η, γράφοντας 2,82sec και 5,29se,c έναντι των 3,02sec και 5,37sec του «φανταστικού» μας αντιπάλου. Από στάση, με λίγο ψάξιμο στην εκκίνηση και γρήγορες αλλαγές, ο Γιώργος «σπάει» τα 7sec για το 0-100km/h και τα 15sec για το 400άρι, πετυχαίνοντας 6,7sec και 14,98sec αντίστοιχα, με ταχύτητα εξόδου 158,98km/h. Πού ’σαι, ρε Βούρ??? Το «δικό του», το μαύρο Evo, αν και με μικρή διαφορά (0-100km/h 7,02sec και 400άρι 15,18sec@150,97km/h), μένει πίσω, αλλά τώρα που το ξαναβλέπω φορούσε και 18άρες με 215/40/18! Bad luck… Καταγεγραμμένο και πιστοποιημένο, λοιπόν, το λευκό Abarth Evo του Γιώργου (ή του φυσιοθεραπευτή, όπως θα μπορούσε να είναι το ψευδώνυμό του) είναι μέχρι νεωτέρας το δυνατότερο και γρηγορότερο Abarth Grande Punto με κλειστό μοτέρ και μαμά τουρμπίνα που έχουμε παρουσιάσει στο Power. Well done…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1 | Tunedby: Souvatzoglou Motorsport Λ. Βουλιαγμένης 71, Ν. Κόσμος, τηλ.: 215 5510907
|
TUNING SPECS: Forge intercooler Forge κολάρα σιλικόνης Forge εισαγωγή αέρα NS RACING downpipe 63,5mm, μεσαίο και τελικό 60mm HJS καταλύτης 200cpsi Πρόγραμμα Revlimit Powerflex βάση κινητήρα Forge δοχείο νερού Daemon πυρόμετρο Apexi turbotimer | ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Μπροστά: Bilstein B 14 PSS Coilover Kit Abarth Πίσω: Bilstein B 14 PSS Coilover Kit Abarth |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΟΕΜ 6τάχυτο κιβώτιο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ: ΟΕΜ | |
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά: ΟΕΜ 4πίστονες δαγκάνες Brembo, Ferodo DS2500 τακάκια, αεριζόμενοι, τρυπητοί δίσκοι Brembo 305mm, Tarox σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής Πίσω: ΟΕΜ δαγκάνες, Ferodo DS2500 τακάκια, δίσκοι 264mm, Tarox σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής
| ΤΡΟΧΟΙ: OEM 7Jx17in, ελαστικά Goodyear Eagle f1 Asymmetric 215/45/17
|
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,76 0-80 5,2 0-100 6,7 0-120 9,02 0-140 11,41 0-160 15,03 0-180 18,89
ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 80-110 2,68 100-140 2,82 4η ΚΜ/Η SEC 80-110 3,52 100-140 5,29 5η ΚΜ/Η SEC 80-110 3,08 100-140 5,23 ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,93 @ 46,13 60 5,27 @ 81,01 100 6,86 @ 100,71 200 10,01 @ 127,59 400 14,98 @ 158,98 Roll με 2α ΚΜ/Η SEC 60-120 5,99 60-160 13,1
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Εστιάζοντας στη νέα εποχή της εξηλεκτρισμένης αυτοκίνησης στην Ελλάδα.