Αγοράζοντας:Honda Civic EK VTi
Λυσσασμένο VTec, είδος υπό εξαφάνιση
Μια από τις καλύτερες επιλογές για να εγκαινιάσουμε αυτήν τη νέα στήλη για αγορά φθηνού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι το Honda Civic EK VTi. Ένα αυτοκίνητο που πλέον βρίσκεις με €3.000-€5.000 και είναι απολύτως αξιόπιστο, δαιμονικά γρήγορο, δεν δείχνει και τόσο παλιό, παρά τα σχεδόν 20 χρόνια του, και μπορείς να το βελτιώσεις μέχρι το μεδούλι. Επιπλέον, είναι ένα αυτοκίνητο που του αρέσει να του πίνεις το αίμα στο στροφάρισμα και να το οδηγείς συνεχώς στο όριο. Για συμβουλές, λοιπόν, σχετικά με τα Civic επιλέξαμε τη Hondasport Nikiforos, η οποία έχει πολυετή πείρα στη συντήρηση και βελτίωση αυτοκινήτων της ιαπωνικής φίρμας, και σίγουρα τα μάτια των ανθρώπων της έχουν δει πολλά περισσότερα από τα δικά μας. Ο Νικηφόρος Πλατής, ιδιοκτήτης της εταιρείας, μετά χαράς δέχτηκε να μας βοηθήσει και τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα για τον χρόνο του και τις πολύτιμες συμβουλές του.
Κινητήρας – Μετάδοση
PowerTechniques: Ποιο είναι το ευαίσθητο σημείο αυτής της σειράς κινητήρων? Για παράδειγμα, από τι έχουν καταστραφεί οι περισσότεροι?
HondasportNikiforos: Οι κινητήρες της σειράς Β16Α γενικά δεν είχαν κανένα απολύτως πρόβλημα κατασκευαστικά και μπορούμε να πούμε ότι ήταν από το εργοστάσιο προετοιμασμένοι για βελτίωση. Παρ’ όλα αυτά, όμως, και με δεδομένο το ότι οι περισσότεροι έχουν ήδη γράψει αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ τους, έχουν κάποια σημεία που πονάνε.
Αυτό που προσέχουμε σε ένα τέτοιο μοτέρ κατά την αγορά του, είναι αν ακούγονται παράξενοι ήχοι από τα ωστήρια του VTec και αν ο κινητήρας έχει αυξημένες αναθυμιάσεις λαδιού. Αν έχει αναθυμιάσεις είναι κάτι που πρέπει να εξετάσουμε για να δούμε αν ο κινητήρας χρειάζεται επισκευή. Τα ωστήρια του VTec είναι μια σχετικά φθηνή επισκευή (κόστος όχι πάνω από 200 ευρώ).
P. T.: Τι είδους βλάβες παρουσιάζει συνήθως ένα τέτοιο μοτέρ και πόσο κοστίζει η επισκευή του?
H. N.: Στους περισσότερους από τους κινητήρες που έχουν παρουσιάσει πρόβλημα, αιτία είναι η μη κανονική περιοδική συντήρηση, η κατά λάθος υπερστροφία του μοτέρ από λάθος του οδηγού και τέλος ο κακός προγραμματισμός στην ECU με υπερβολές στο όριο περιστροφής του κινητήρα.
P. T.: Ποιες είναι οι μετατροπές που ταλαιπωρούν ιδιαίτερα αυτά τα μοτέρ και πρέπει να αποφεύγουμε?
H. N.: Όλες οι μετατροπές που γίνονται σε τέτοια μοτέρ, αν γίνουν σωστά, δεν ταλαιπωρούν ιδιαίτερα το μοτέρ και θεωρούμε πως είναι αξιόπιστες. Οι κινητήρες αυτοί είναι πολύ δεκτικοί αλλά και αξιόπιστοι τόσο σε ατμοσφαιρική βελτίωση όσο και σε μετατροπές turbo. Εξάλλου έχουμε πελάτες για παράδειγμα με 600+Ps που έχουν περάσει τα 100.000km...
P. T.: Πόσα χιλιόμετρα «βγάζει» ένας τέτοιος κινητήρας υπό κανονικές συνθήκες χρήσης και συντήρησης μέχρι να χρειαστεί επισκευή?
H. N.: Ένας νορμάλ κινητήρας, αν συντηρείται σωστά, μπορεί να βγάλει και 300.000km προτού να χρειαστεί rebuild.
Η γενική επισκευή ενός εργοστασικού κινητήρα συνήθως κοστίζει γύρω στα 1.200 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου εργασίας), καθώς χρειάζεται να αλλαχτούν όλες οι φλάντζες, μέταλλα, ελατήρια εμβόλων, τσιμούχες κτλ.
P. T.: Είναι ανθεκτικό το σασμάν του? Υπάρχει κάποιο σημείο που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο (ρουλεμάν, κόμπλερ, συγχρονιζέ)?
H. N.: Όσον αφορά το σασμάν, αν αλλάζονται τα λάδια του τακτικά, είναι ανθεκτικό και συνήθως το ανοίγουμε για επισκευή μόνο όταν αρχίζουν να ακούγονται ήχοι από ρουλεμάν ή όταν αρχίσουν να «γρατζουνάνε» στις αλλαγές ταχυτήτων στις υψηλές στροφές. Οι βλάβες που συνήθως βλέπουμε πιο συχνά είναι τα συγχρονιζέ της τρίτης και της πέμπτης ταχύτητας, καθώς και τα ρουλεμάν της πριζντιρέκτ και της ουράς στον πρωτεύοντα άξονα.
Αμάξωμα – Ανάρτηση
P. T.: Από πού μπορούμε να καταλάβουμε ότι είναι τρακαρισμένο? Υπάρχει κάποιο σημείο που φαίνεται με την πρώτη ματιά?
H. N.: O ιδιώτης αυτό που μπορεί να κοιτάξει σε πρώτη φάση είναι γενικά η συναρμογή σε φτερά και πόρτες-μαρσπιέ να είναι σωστή με τα ίδια διάκενα, αν και σίγουρα είναι απαραίτητος ο έλεγχος από επαγγελματία φανοποιό.
P. T.: Πού να ελέγξουμε την κατάσταση της ανάρτησης και των silent blocks?
H. N.: Είναι πολύ σημαντικό ένα τέτοιο αυτοκίνητο πριν από την αγορά του να ελεγχθεί προσεκτικά από ένα συνεργείο Honda, που θα ελέγξει, εκτός των άλλων, και την πιθανή εμπλοκή του αυτοκίνητου σε τρακάρισμα και την κατάσταση των silent blocks και της ανάρτησης με οπτικό έλεγχο και με test drive.
Ένα αυτοκίνητο παρεξηγημένο από πολλούς για την οδική του συμπεριφορά, αν στηθεί σωστά με μια κατάλληλη ανάρτηση με το σωστό set up, ένα καλό σετ silent blocks, δυο μπάρες και τα κατάλληλα φρένα, είναι ικανό να σταθεί και να οδηγηθεί πολύ γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια.
Υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές και συνδυασμοί για όλα αυτά ανάλογα με το ποσό που θέλει να διαθέσει ο εκάστοτε ιδιοκτήτης.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο Peugeot E-5008 κέρδισε τις καρδιές των αναγνωστών των γερμανικών περιοδικών «AUTO BILD» και «BILD am Sonntag» καθώς και την ειδική επιτροπή εμπ...