Αγοράζοντας: Opel Corsa OPC
Άγριο παιδί
Το Opel Corsa OPC είναι ένα αυτοκίνητο που μεσουρανούσε στα στέκια στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά ακόμα και σήμερα δεν έχει χάσει τη φρεσκάδα του, αφού η Opel δεν το έχει αντικαταστήσει ολοκληρωτικά με κάποιο εντελώς νέο μοντέλο, παρά μόνο με ένα γενναίο facelift. Το νέο Corsa OPC έχει παρουσιαστεί πριν μερικούς μήνες, ωστόσο δεν έχει έρθει ακόμα στην χώρα μας. Μπορεί, λοιπόν, να θεωρηθεί και «τρέχον» μοντέλο, το οποίο, καθώς σημείωσε πολλές πωλήσεις το 2007-2009, μπορεί σήμερα να το βρούμε σε αφθονία και σε πολύ καλή τιμή.
Θα μπορούσε κανείς να πει ότι επειδή μοιράζεται το πλαίσιο με το Fiat Grande Punto και το Alfa Romeo Mito, λόγω διαφορετικού κινητήρα, το Corsa OPC είναι πιο άξιος συνεχιστής του θρυλικού Punto GT στο χώρο των hot-hatches από τα άλλα δύο. Σήμερα οι τιμές των Corsa OPC κυμαίνονται από τα 8.000 μέχρι τα 11.000 ευρώ ανάλογα πάντα με τα χιλιόμετρα, την κατάσταση και την ημερομηνία πρώτης άδειας. Είναι ένα αυτοκίνητο που αγαπήθηκε ιδιαίτερα στη χώρα μας την προηγούμενη δεκαετία και θα είναι σίγουρα το απωθημένο πολλών πιτσιρικάδων που τώρα θα πάρουν το πρώτο τους αυτοκίνητο. Το POWER, πάντα πιστό σε αυτό το κοινό, ζήτησε τη βοήθεια και τις συμβουλές της PetropoulosTuning, ενός από τους γνωστότερους βελτιωτές για Opel και με τεράστια εμπειρία στο συγκεκριμένο μοντέλο, ώστε να σας βοηθήσει στην επιλογή ενός καλού και αξιόπιστου μεταχειρισμένου Corsa OPC.
Κινητήρας – Μετάδοση
POWERTechniques: Ποιο είναι το ευαίσθητο σημείο αυτής της σειράς κινητήρων? Για παράδειγμα, από τι έχουν καταστραφεί οι περισσότεροι?
PetropoulosTuning: Το ευαίσθητο σημείο είναι οι λάθος βελτιώσεις. Οι περισσότεροι κινητήρες που έχουν αστοχήσει είχαν υποστεί κάποια μορφή βελτίωσης. Ένας εργοστασιακός κινητήρας με σωστή συντήρηση δεν έχει να φοβάται τίποτα.
ΡΤ: Ποιες είναι οι μετατροπές που θα πρέπει να αποφεύγουμε γιατί ταλαιπωρούν ιδιαίτερα αυτά τα μοτέρ?
ΡΤu: Καλό είναι να αποφεύγουμε τα προγράμματα τύπου “κονσέρβα”. Από την άλλη, ένα ολοκληρωμένο πρώτο στάδιο βελτίωσης που συμπεριλαμβάνει μεγαλύτερο front mount intercooler, ελεύθερο φίλτρο αέρα, πρόγραμμα, downpipe και εξάτμιση με απόδοση που κυμαίνεται στα 230-235Ps είναι πολύ ασφαλές. Τα πιο μεγάλα στάδια πρέπει να γίνονται από ανθρώπους και εταιρείες που έχουν εμπειρία στην βελτίωση αυτών των αυτοκινήτων.
ΡΤ: Πόσα χιλιόμετρα “βγάζει” ένας τέτοιος κινητήρας υπό κανονικές συνθήκες χρήσης και συντήρησης μέχρι να χρειαστεί επισκευή?
ΡΤu: Ένας τέτοιος κινητήρας ακόμα και με πρώτο στάδιο βελτίωσης βγάζει άφοβα 150.000km. Ωστόσο ένα service στο turbo, σωστή συντήρηση και ρύθμιση βαλβίδων είναι απαραίτητα μετά τα 100.000km.
ΡΤ: Τι είδους βλάβες παρουσιάζει συνήθως ένα τέτοιο μοτέρ και πόσο κοστίζει η επισκευή?
ΡΤu: Δεν έχουν παρατηρηθεί συγκεκριμένες βλάβες που να θεωρούνται σοβαρές από θέμα κατασκευής. Η φθορά στο σύστημα μετάδοσης όπως το set δίσκο-πλατό το σασμάν είναι ένα φαινόμενο το οποίο προκαλείται από λάθος χειρισμό.
ΡΤ: Είναι ανθεκτικό το σασμάν του? Υπάρχει κάποιο σημείο του ιδιαίτερα ευαίσθητο (ρουλεμάν, κόμπλερ, συνχρονιζέ)?
ΡΤu: Το σασμάν του είναι Μ32, αρκετά σύγχρονο, αλλά “πονάει” στις γρήγορες αλλαγές σε μικρές ταχύτητες, όπως η 2η και η 3η σε συγχρονιζέ και σε φουρκέτες. Με ανάλογα προσεκτική χρήση και προγραμματισμένη συντήρηση δεν θα υπάρχει κανένα θέμα.
ΡΤ: Είναι εύκολα βελτιώσιμο αυτό το μοτέρ και ποιο είναι το ιδανικό στάδιο βελτίωσης που να συνδυάζει δύναμη και αξιοπιστία, είτε πρόκειται να το βελτιώσει ο ίδιος είτε αν το πάρει ήδη βελτιωμένο?
ΡΤu: Είναι εύκολα βελτιώσιμο καθώς με απλές και περιφερειακές αλλαγές στο σύνολο και σχετικά χαμηλό κόστος κερδίζει περίπου 40 άλογα. Το ιδανικό στάδιο είναι αντικατάσταση intercooler, θερμοστάτη, downpipe, φίλτρου αέρος και ένα σωστό πρόγραμμα στην ECU. Σε αυτό το στάδιο το αυτοκίνητο γίνεται ακόμα πιο διασκεδαστικό, ασφαλές ενώ παράλληλα είναι πολύ αξιόπιστο.
Αμάξωμα – Ανάρτηση - Φρένα
ΡΤ: Ποια είναι τα τρωτά σημεία αυτής της καρότσας και, αν υπάρχουν, πώς θα τα ελέγξουμε?
ΡΤu: Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα τρωτά σημεία σε αυτήν την καρότσα, είναι εξαιρετικά ανθεκτικό και στιβαρό το σασί του.
ΡΤ: Από πού μπορούμε να καταλάβουμε ότι είναι τρακαρισμένο? Υπάρχει κάποιο σημείο από όπου φαίνεται με την πρώτη ματιά?
ΡΤu: Ανάλογα το τρακάρισμα πάντα. Στο πίσω μέρος, σηκώνοντας τη μοκέτα του πορτμπαγκάζ μπορούμε εύκολα να διακρίνουμε εάν υπάρχει επισκευή στα νεύρα του πατώματος ή βαφή στο μπεζ χρώμα που ήδη είναι. Στο εμπρός μέρος μια καινούρια μετόπη, ένα καινούριο ψυγείο νερού ή πειραγμένες βίδες θα φανερώσουν εάν έχει γίνει επισκευή.
ΡΤ: Σε ποιο σημείο να κοιτάξουμε για πιθανή εμφάνιση σκουριάς ή ζημιάς στο χρώμα? Πού να κοιτάξουμε την κατάσταση της ανάρτησης και των silent blocks?
ΡΤu: Η σκουριά σε αυτά τα αυτοκίνητα είναι πολύ νωρίς ακόμα για να κάνει την εμφάνισή της, αφού κυκλοφόρησαν μετά το 2007 και συνοδεύονται από αντισκωριακή προστασία και εγγύηση. Η κατάσταση της ανάρτησης ελέγχεται οπτικά για διαρροές και στο δρόμο με δοκιμή.
Συντήρηση - Βλάβες
ΡΤ: Τι πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης είχε αυτό το μοντέλο?
ΡΤu: Η περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου είναι το ετήσιο του service ή στα 30.000km, ό,τι έρθει πρώτο.
ΡΤ: Κάθε πότε κάνει μεγάλο service και τι περιλαμβάνει?
ΡΤu: Το μεγάλο του service γίνεται κάθε δύο χρόνια ή κάθε 60.000km και συμπεριλαμβάνει αντικατάσταση λαδιών και φίλτρου λαδιού, αντικατάσταση μπουζί, αντικατάσταση φίλτρου αέρος, αντικατάσταση φίλτρου καμπίνας επιβατών, ηλεκτρονικό έλεγχο του αυτοκινήτου, λιπάνσεις και πλήθος εργασιών και ελέγχων.
ΡΤ: Τι διάρκεια έχουν συνήθως ο δίσκος του συμπλέκτη, τα τακάκια, οι δίσκοι, τα αμορτισέρ και οι ιμάντες?
ΡΤu: Ο συμπλέκτης αντέχει μέχρι και τα 70.000km. Η διάρκεια των αμορτισέρ είναι στα 80-100.000km. Η διάρκεια για τους ιμάντες είναι τα 120.000km. Τα τακάκια και οι δίσκοι αντικαθίστανται ανάλογα με τη χρήση του εκάστοτε οδηγού.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Kosmocar – Volkswagen ανακοινώνει την έναρξη διάθεσης του δυναμικού ID.3 GTX και της έκδοσης ID.3 Pure στην ελληνική αγορά, λασνσάροντας επίσης και ...