Αγοράζοντας: Subaru Impreza GT GC8
Αυτός ο ήχος…
Για να δούμε, τι θα δούμε. Λέτε να έπαθαν κρίση λογικής οι κυβερνώντες και να σκέφτηκαν ότι τα αυτοκίνητα θα πρέπει να φορολογούνται βάσει της αξίας τους και όχι βάση κυβισμού? Σε περίπτωση, λοιπόν, που τους έχει χτυπήσει τέτοια πέτρα, μη χάσετε την ευκαιρία να πάρετε ένα παλιό δίλιτρο όσο ισχύει ακόμα το παλιό καθεστώς φορολόγησης, γιατί μετά, όπως είναι λογικό, θα ακριβύνουν.
Ένα από τα φθηνότερα sport, γρήγορα αλλά και βελτιώσιμα αυτοκίνητα της προηγούμενης δεκαετίας είναι το Subaru Impreza GT. Σήμερα, λόγω κυβικών, το βρίσκεις σε πάρα πολύ καλή τιμή (περίπου 5-7.000 ευρώ), ίση με ένα μικρό GTi δεκαετίας, μόνο που αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι μικρό hot hatch, αλλά δυνατό τετρακίνητο sedan με αγωνιστικό pedigree.
Θέσαμε, λοιπόν, τις γνωστές αυτές ερωτήσεις που θα μας βοηθήσουν να επιλέξουμε ένα καλό μεταχειρισμένο στον Χάρη Οικονόμου, ιδιοκτήτη της Haris Performance Solutions, που ασχολείται με τη συντήρηση και βελτίωση αυτών των αυτοκινήτων για περισσότερα από 15 χρόνια.
Κινητήρας – Μετάδοση
Power Techniques: Ποιο είναι το ευαίσθητο σημείο αυτής της σειράς κινητήρων? Για παράδειγμα, από τι έχουν αστοχήσει οι περισσότεροι?
Haris Performance Solutions: Ο EJ κινητήρας είναι ένας καλός αλλά ιδιόρρυθμος κινητήρας. Φαινόμενα όπως αυτό της καμένης φλάντζας, του λιωμένου εμβόλου (κυρίως δεύτερου και τρίτου κυλίνδρου), ακόμα και χτυπημένης μπιέλας έχουν παρατηρηθεί σε αρκετούς βελτιωμένους κινητήρες αλλά και σε αυτοκίνητα εργοστασιακής μορφής με πολλά χιλιόμετρα και αμελημένο πρόγραμμα συντήρησης.
ΡΤ : Ποιες είναι οι μετατροπές που θα πρέπει να αποφεύγουμε γιατί ταλαιπωρούν ιδιαίτερα αυτά τα μοτέρ?
HPS: Επειδή ο κορμός σε αυτό το μοτέρ είναιopen deck, το πρόβλημα που βγάζουν είναι η αντοχή στις μεγάλες πιέσεις. Αυτά τα μοτέρ που έχουν πολύ μεγάλες τουρμπίνες ή δουλεύουν σε μεγάλη πίεση θα πρέπει να τα αποφεύγουμε. Ένα ασφαλές επίπεδο βελτίωσης είναι μέχρι ένα ολοκληρωμένο δεύτερο στάδιο, δηλαδή μέχρι 300-350Ps.
ΡΤ: Πόσα χιλιόμετρα «βγάζει» ένας τέτοιος κινητήρας υπό κανονικές συνθήκες χρήσης και συντήρησης μέχρι να χρειαστεί επισκευή?
HPS: Τα200-250.000 χιλιόμετρα είναι ένα άκρως εφικτό νούμερο για έναν καλοδιατηρημένο κινητήρα.
ΡΤ: Τι είδους βλάβες παρουσιάζει συνήθως ένα τέτοιο μοτέρ και πόσο κοστίζει η επισκευή του?
HPS: Οι βλάβες είναι αυτές που προαναφέραμε και το κόστος μιας σωστής επισκευής είναι αυξημένο λόγω και της ιδιαιτερότητας του συγκεκριμένου κινητήρα, που είναι boxer και έχει δυο καπάκια και δυο μεριές στο μπλοκ.
ΡΤ: Είναι ανθεκτικό το σασμάν του? Υπάρχει κάποιο σημείο του ιδιαίτερα ευαίσθητο (ρουλεμάν, κόμπλερ, συνχρονιζέ)?
HPS: Θεωρώ πως όχι. Έχουν βγάλειαρκετά προβλήματα, ιδιαίτερα στο γρανάζι της τρίτης και στο transfer, όπου αρκετά αυτοκίνητα έχουν κουρέψει τους πλανήτες και τους δορυφόρους. Σίγουρα μετάδοση δεν είναι ένα από τα ισχυρά σημεία αυτών των αυτοκινήτων και ο επίδοξος αγοραστής πρέπει να ελέγξει διεξοδικά την λειτουργία της τετρακίνησης πριν από την αγορά ενός Impreza GT
ΡΤ: Βελτιώνεται εύκολα αυτό το μοτέρ? Ποιο είναι το ιδανικό στάδιο βελτίωσης που συνδυάζει δύναμη και αξιοπιστία, είτε πρόκειται να το βελτιώσει ο ίδιος ο νέος ιδιοκτήτης είτε το πάρει ήδη βελτιωμένο?
HPS: Δεν θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα εύκολο να βελτιωθεί αυτό το μοτέρ, γιατί ο βελτιωτής θα πρέπει να έχει πολύ μεγάλη πείρα πάνω στο συγκεκριμένο κινητήρα, γιατί είναι ένα μοτέρ που θέλει πολύ μεγάλη προσοχή σε όλα: σε μοντάρισμα σε ανοχές, στον χρονισμό, αλλά και στον προγραμματισμό της ECU.
Αμάξωμα – Ανάρτηση
ΡΤ: Ποια είναι τα τρωτά σημεία αυτής της καρότσας και, αν υπάρχουν, πώς θα τα ελέγξουμε?
HPS: Συγκεκριμένο τρωτό σημείο δεν υπάρχει, είναι μια πάρα πολύ καλή καρότσα. Από εκεί και πέρα, αν θέλει κάποιος να το βελτιώσει, υπάρχουν ενισχύσεις που μπορεί να χρησιμοποιήσει και να τη δέσει ακόμα καλύτερα.
ΡΤ: Από πού μπορούμε να καταλάβουμε ότι είναι τρακαρισμένο? Υπάρχει κάποιο σημείο από όπου φαίνεται με την πρώτη ματιά?
HPS: Πρώτα από όλα μπορούμε να κοιτάξουμε αν σε όλους τους αρμούς υπάρχει η εργοστασιακή κόλα. Όταν είναι τρακαρισμένο, δεν μπορείς να ξαναβάλεις την εργοστασιακή κόλα και αυτό θα φανεί από το σχήμα της και το πώς έχει πέσει στην καρότσα. Ένα άλλο καλό σημείο είναι οι εργοστασιακές ηλεκτροπόντες, στη μετόπη, στις μεσαίες κολόνες και στο πίσω φτερό με τον πίσω θόλο.
ΡΤ: Σε ποιο σημείο να κοιτάξουμε για πιθανή εμφάνιση σκουριάς ή ζημιάς στο χρώμα? Πώς να ελέγξουμε την κατάσταση της ανάρτησης και των silent blocks?
HPS: Σκουριές δεν βγάζουν αυτά τα αυτοκίνητα, μόνο αν είναι κάποιο εισαγωγής ή από κάποιο νησί κοντά στη θάλασσα. Για την ανάρτηση θα πρέπει να σηκωθεί το αυτοκίνητο και να τσεκάρουμε τους τζόγους στα top mounts και κάτω στην ανάρτηση, αν έχει τζόγο το καλάμι της αλλά και τα ημίμπαρα και ακρόμπαρα.
Συντήρηση - Service
ΡΤ: Τι πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης έχει αυτό το μοντέλο?
HPS: Ένα καλό πρόγραμμα συντήρησης είναι αλλαγή λαδιών κάθε 5.000-6.000km, φίλτρο αέρα κάθε 15.000km, μπουζί, βαλβολίνες και φίλτρο βενζίνης κάθε 30.000km.
ΡΤ: Κάθε πότε κάνει μεγάλο service και τι περιλαμβάνει?
HPS: Η αντιπροσωπεία λέει κάθε 100.000km, αλλά καλό είναι να το κάνουμε κάθε 80.000km και περιλαμβάνει ιμάντα χρονισμού μαζί με τεντωτήρα και τα ρουλεμάν, το οποίο με γνήσια ανταλλακτικά είναι πολύ ακριβό, αλλά με κάποια ποιοτικά aftermarket μπορεί να πέσει ακόμα και στη μισή τιμή.
ΡΤ: Τι διάρκεια έχουν συνήθως ο δίσκος του συμπλέκτη, τα τακάκια, οι δίσκοι και τα αμορτισέρ?
HPS: Αναλόγως τη χρήση. Με μια λογική χρήση που να συνδυάζει σπορ οδήγηση αλλά και κίνηση στην πόλη, με μερικά ταξίδια, τα τακάκια γύρω στα 20-25.000km, τα αμορτισέρ ακόμα και 100.000km και για τον δίσκο έχω δει από 30.000 έως 200.000km.
ΡΤ: Υπάρχει κάτι που πρέπει να αλλάζουμε προληπτικά σε αυτό το μοντέλο επειδή συνήθως χαλάει?
HPS: Ο ιμάντας είναι σημαντικός, γιατί αν κοπεί καρφώνει βαλβίδες, αλλά κατά τα άλλα δεν κινδυνεύει από κάτι. Σημαντικό είναι να υπάρχει service book συμπληρωμένο και το αυτοκίνητο να είναι καλοδιατηρημένο.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Volkswagen Group Components παρουσιάζει μια νέα, πρωτοποριακή ιδέα φόρτισης, αυτόνομα κινούμενα ρομπότ θα φορτίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα στο μέλλον...