Alfa Romeo 156 2.0Turbo 830Ps
Πίσω από την AlfaRomeo156 Turbo κρύβεται ο Στάθης, ιδιοκτήτης και βελτιωτής της εταιρείας StaikPower, αλλά και ο Γιώργος Μαράβας, ή αλλιώς Docmar. Η ιστορία ξεκινάει λίγο περίεργα. Ήμασταν στο γραφείο και ψάχναμε αυτοκίνητα για τα επόμενα τεύχη. Κάπου εκεί, πάνω στην κουβέντα, πέφτει και η ιδέα για ένα AlfaRomeo156 που βρίσκεται κάπου βόρεια και παίζει κοντά στα 800Ps. Μετά από ένα τηλέφωνο στον Docmar ανακάλυψα πως αυτό το κάπου βόρεια ήταν η Κομοτηνή. Τέλεια, πιο μακριά δεν γίνεται! Κάπως έπρεπε να μοιράσουμε την απόσταση, αλλά τελικά το ταξίδι μας στην Ξάνθη για τον αγώνα που θα δείτε στο τεύχος, μας βοήθησε να κάνουμε τη δοκιμή της Alfa εκεί. Alfa156, και μάλιστα με τέτοια ιπποδύναμη, δεν συναντάμε κάθε μέρα, οπότε ετοίμασα βαλίτσες, φωτογραφικά και τον Κουσκούτη και φύγαμε για Ξάνθη!
Οικογενειακό κτήνος!
Εκεί συναντήσαμε τον Στάθη και τον Γιώργο Docmar, που ήταν έτοιμοι και πρόθυμοι να μας εξηγήσουν τα πάντα για αυτό το τέρας. Ο Στάθης μας εξήγησε πως ήθελε να αποκτήσει ένα εξελίξιμο και αξιόπιστο οικογενειακό αυτοκίνητο και πως η πορεία που είχε η AlfaRomeo156 στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα τουρισμού ήταν μια καλή αφορμή. Όταν, λοιπόν, την είδε από κοντά πριν από περίπου 11 χρόνια, στην αντιπροσωπεία της Κομοτηνής, την αγόρασε και τη δεύτερη κιόλας μέρα, της άλλαξε φρένα, αναρτήσεις και ζάντες και της τοποθέτησε τον κινητήρα 2.0 TwinSpark. Από εκεί και πέρα, ξεκίνησε η σοβαρή ενασχόλησή του μαζί της και βρήκε αρκετές δυσκολίες μπροστά του, αφού πάντα αναζητούσε το τέλειο σε όλους τους τομείς. Η καλύτερή του στιγμή ήταν όταν σε έναν αγώνα στην Ξάνθη έκανε 12,4sec με ταχύτητα εξόδου στα 204km/h, έχοντας κάνει 2,1sec στα πρώτα 18 μέτρα και έχοντας 487Ps, με βάρος 1.520kg! Βλέπετε, από αυτή την Alfa δεν λείπει τίποτα. Έχει δερμάτινο σαλόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, αερόσακους, a/c, ηχοσύστημα και φυσικά μπορεί να μεταφέρει με άνεση μια οικογένεια. Απλά τη μεταφέρει γρήγορα. Πολύ γρήγορα.
AlfaRomeo… Integrale!
Άνοιξα το καπό και περιμένοντας να δω τον δίλιτρο TwinSpark, αντίκρισα έναν αρκετά γνώριμο κινητήρα. Μα δεν μπορεί, αυτός είναι ο κινητήρας της Integrale! Βασικά, ο κινητήρας αυτός, εκτός από τη LanciaDeltaIntegrale, είναι και της AlfaRomeo155Q4. Επιλέχθηκε αυτός, γιατί ο TwinSpark είχε θέμα με την αντοχή και την αξιοπιστία του κορμού, όταν η ιπποδύναμη ξεπερνούσε τα 650Ps. Ο κορμός άνοιγε στα δύο και έτσι μπήκε αυτός της 155. Επιπλέον, έχει μεγαλύτερα περιθώρια βελτίωσης. Αν δεν ανοίξεις πάντως το καπό, μόνο το intercooler και οι 18άρες ζάντες προδίδουν το αυτοκίνητο. Το body-kit της Zender και η οβάλ εξάτμιση που θυμίζει ’90s, δεν σε υποψιάζουν ιδιαίτερα. Μου αρέσει αυτό σε ένα αυτοκίνητο, αρνάκι από έξω και από μέσα διάολος! Το πόσο διάολος είναι το διαπίστωσα όταν κάναμε μετρήσεις.
Για δέσιμο!
Όταν ξέρεις ότι έχεις 1.520kg αμαξώματος και άλλα 170kg οδηγό και συνοδηγό, παρέα με το V-BOXIII, αλλά παράλληλα και έναν κινητήρα που με 100άρα βενζίνη βγάζει 760Ps στα 2,7bar, όπως και να έχει, περιμένεις καλές επιδόσεις. Μερικά δεδομένα ακόμα είναι ότι το κιβώτιο έχει υπερβολικά μακριές σχέσεις. Η 1η του βγάζει 80km/h, η 2α περίπου 143km/h, η 3η του 222km/h στον κόφτη, ενώ η 4η φτάνει στα 300km/h! Ένα ακόμα δεδομένο είναι ότι το σπινάρισμα της 3ης σταμάτησε λίγο πριν από τα 150km/h. Δυστυχώς δεν είχαμε την ευχέρεια να πάμε στη γνωστή μας ευθεία των μετρήσεων διότι βρισκόταν 750km μακριά. Είχαμε, επίσης, semi-slick λάστιχα, τα ToyoR888, και η ποιότητα της ασφάλτου ήταν μεν καλή, αλλά σίγουρα θα μπορούσε να είχε καλύτερη πρόσφυση. Παρά το γεγονός αυτό, χρειαστήκαμε 6,38sec για να επιταχύνουμε από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h και 9,12sec από τα 60km/h μέχρι τα 200km/h, και όλα αυτά με αρκετά φυλαγμένες αλλαγές, διότι το εργοστασιακό κιβώτιο διαμαρτύρεται έντονα με κοντράδικες αλλαγές με το πόδι στο πάτωμα. Στην επιτάχυνση με 3η σχέση -μια διαδικασία που κανονικά γίνεται με 4η, αφού συνήθως η 3η σχέση σταματάει περίπου στα 150km/h στα περισσότερα αυτοκίνητα- από τα 140km/h μέχρι τα 180km/h χρειαστήκαμε 2,68sec! Εντάξει, το καταλάβατε, φαντάζομαι, πως η AlfaRomeo του Στάθη έχει τρομακτική δύναμη και ροπή που την αποδίδει στις υψηλές στροφές του κινητήρα. Το κιβώτιο είναι το μοναδικό μελανό σημείο του αυτοκινήτου και για αυτό τον λόγο δεν κάναμε μετρήσεις από στάση, που έτσι και αλλιώς με τόσο σπινάρισμα δεν θα ήταν αντιπροσωπευτικές για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας, όμως, λειτουργεί άψογα και έχει τρομερή απόδοση και πολύ καλή ρύθμιση. Η ECU έχει flat-shift, το οποίο όμως δεν το χρησιμοποιήσαμε για να προστατεύσουμε τη μετάδοση, και πίεση ανά σχέση κιβωτίου, με την 4η να σηκώνει 2,9bar. Επειδή, όμως ο δρόμος ήταν ελαφρά ανηφορικός, μπήκε ο κόφτης πίεσης και έτσι κόβαμε στον κόφτη 3ης με την οθόνη του V-BOXIII να δείχνει 222,3km/h. Ένας άλλος περιοριστικός παράγοντας ήταν ότι τελειώναμε γρήγορα τις ευθείες. Εγώ, πάντως, ήθελα να πάμε μέχρι τα 300km/h, αλλά ο Στάθης αποφάσισε πως θα ήταν καλύτερα όχι, γιατί έχει γυναίκα και παιδί! Αυτό που μου άρεσε ιδιαίτερα είναι ότι αν δεν πατάς τέρμα το γκάζι μπορείς να ταξιδέψεις άνετα και για πολλά χιλιόμετρα. Δεν σου λείπει τίποτα απολύτως και η AlfaRomeo είναι ένα ήρεμο αυτοκίνητο, αρκεί βέβαια να μην πατήσεις τέρμα γκάζι και την κάνεις κτήνος! Η εξάτμιση σκυλιάζει και λυσσάει. Με την πεταλούδα του γκαζιού τέρμα ανοιχτή, ο κινητήρας ανεβάζει στροφές σαν δαιμονισμένος και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν σε παλαβούς ρυθμούς. Ωραίο πράγμα η επιτάχυνση με αυτό το τέρας!
Italianbeast!
Ο κινητήρας αυτός έχει αλλάξει αρκετά σε σχέση με την εργοστασιακή του μορφή, πράγμα αναμενόμενο, αφού έχει 830Ps με αγωνιστική VPRacing και 760Ps με απλή 100άρα βενζίνη πρατηρίου. Ο κορμός, αφού λύθηκε τελείως ο κινητήρας, πέρασε από ρεκτιφιέ στην DrakosEngineering και έγινε oversize κατά 0,5mm προκειμένου να μπουν τα custom πιστόνια της JE που έχουν διάμετρο 84,5mm και 24mm πίρους. Τα πιστόνια συνδυάστηκαν με ενισχυμένες μπιέλες της Crower, τα οποία συνδέθηκαν με τον στρόφαλο της CatCams με βίδες της L19 της ARP. Στην άκρη του στροφάλου βρίσκεται τοποθετημένο ένα custom billet βολάν, που κατασκεύασε ο Στάθης. Στην κυλινδροκεφαλή έγινε ροϊκή εξέλιξη σε αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής και αλλάχθηκαν αρκετά πράγματα από το valvetrain. Πιο συγκεκριμένα, τοποθετήθηκαν μεγαλύτερες βαλβίδες και ενισχυμένα διπλά ελατήρια της CatCams, και έπειτα τοποθετήθηκαν custom εκκεντροφόροι κατασκευασμένοι από την JMCPowerAutomotive του Μάικ Χαραλάμπους. Οι εκκεντροφόροι αυτοί βρίσκονταν κάποτε στη LanciaIntegrale του Docmar και έχουν 304ο διάρκεια και 12,5mm βύθισμα στην εισαγωγή και 287ο διάρκεια και 11,8mm βύθισμα στην εξαγωγή. Ρύθμιση, χρονισμός και fine tuning στους εκκεντροφόρους γίνεται μέσω δύο custom ρυθμιζόμενων γραναζιών, κατασκευασμένα και αυτά από την JMCPowerAutomotive. Επιστρέφουμε λίγο στον κορμό, όπου κατασκευάστηκε μια ενισχυμένη αντλία λαδιού, που παρέχει περισσότερο λάδι και έχει αντοχή σε υψηλότερες στροφές από την εργοστασιακή, καθώς ο κινητήρας σροφάρει σχεδόν 9.500rpm. Μπλοκ και κυλινδροκεφαλή δέθηκαν μεταξύ τους με βίδες της L19 και ανάμεσά τους τοποθετήθηκε μια custom μεταλλική φλάντζα, με μεταλλικά O-Rings. Ο Στάθης κατασκεύασε μια custom πολλαπλή εισαγωγής, που καταλήγει σε μια πεταλούδα της Dellorto με 90mm διάμετρο. Πάνω στην πολλαπλή τοποθετήθηκαν τα μπεκ καυσίμου της GramsPerformance που έχουν παροχή 2.200cc/min, ένας ρυθμιστής πίεσης καυσίμου της Turbosmart, ο FPR3000, καθώς και η μπεκιέρα της Weber. Δύο αντλίες 044 της Bosch στέλνουν καύσιμο μέσω ενός feedertank που είναι τοποθετημένο στο χώρο αποσκευών και το οποίο με τη σειρά του τροφοδοτείται από μια αντλία της Walbro με παροχή στα 255lt/hr. Στον ίδιο χώρο βρίσκεται και το δοχείο του συστήματος ψεκασμού water-methanol της SnowPerformance.
Στην άλλη άκρη της κυλινδροκεφαλής βρίσκεται τοποθετημένη μια ανοξείδωτη πολλαπλή εξαγωγής, κατασκευασμένη από τον Στάθη, με διάμετρο στα 48mm, και πάνω της πατάει το turboτης Bullseye, S368. Η συγκεκριμένη τουρμπίνα έχει φτερωτή συμπιεστή 68mm ενώ στον στρόβιλο η φτερωτή φτάνει τα 83mm! Διαθέτει περίπου τις διαστάσεις μιας GT4294R και έχει παροχή μέχρι 850Ps. Από εκεί τα καυσαέρια καταλήγουν σε ένα επίσης custom σύστημα εξαγωγής, που αποτελείται από ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι και η διάμετρος του είναι 90mm.
Στενοί συνεργάτες του turbo είναι η σκάστρα της OBX με διάμετρο στα 50mm, ένα intercooler της FullRace, καθώς και με το externalwastegateτης Tial των 44mm.
Dancewiththedevil
Ο διάολος κρύβεται στις λεπτομέρειες, λέει μια σοφή παροιμία, και έχει απόλυτο δίκιο! Η ECU, που ανέλαβε να προγραμματίσει ο Γιώργος Docmar, ανήκει στη σειρά PlatinumSport 1000 της Haltech και υποστηρίζει launchcontrol, flatshift, καθώς και boostbygear. Παίρνει δεδομένα για τον εισερχόμενο αέρα από τον mapsensor της AEM, καθώς και από το wide-bandLC-1 της Innovate. Επίσης συνεργάζεται με τον knockanalyser της KS-4 και έτσι έχεις πάντα το κεφάλι σου ήσυχο πως ο κινητήρας λειτουργεί άψογα. Τα ρεύματα έχουν ενισχυθεί με τον ενισχυτή ανάφλεξης της MSD, τον DIS4, ο οποίος στέλνει σήμα στα μπουζί ιριδίου της NGK. Την εικόνα του χώρου του κινητήρα συμπληρώνουν το αλουμινένιο ψυγείο νερού της Setrab, το οποίο χρησιμοποιεί ένα αλουμινένιο custom δοχείο ψυκτικού, κολάρα σιλικόνης της SamcoSport, καθώς και ένα δοχείο αναθυμιάσεων της GReddy. Ο κινητήρας πατάει πάνω σε ενισχυμένες custom βάσεις, τις οποίες έχει κατασκευάσει και αυτές ο Στάθης.
Λίγο πρήξιμο!
Να ασχοληθούμε και λίγο με το αμάξωμα, όμως, αφού σε αυτό έχουν γίνει ορισμένες επεμβάσεις. Πρώτα και καλύτερα, όταν ο Στάθης αποφάσισε να ανεβάσει αρκετά την ιπποδύναμη, το έγδυσε όλο και ενίσχυσε το σασί σε όλες τις εργοστασιακές του ραφές, με ιδιαίτερη βαρύτητα να δίνεται στους μπροστινούς θόλους που έχουν και το δυσκολότερο έργο. Στη συνέχεια τοποθέτησε ένα διακριτικό body-kitτης Zender, το οποίο περιλαμβάνει πλαϊνά μαρσπιέ, εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και πίσω diffuser. Εξωτερικά η επόμενη επέμβαση ήταν οι 18άρες ζάντες της Brain, ντυμένες με ToyoR888, καθώς και τα μπροστινά φρένα, τα οποία ανήκουν στη σειρά GranTurismo της Brembo και αποτελούνται από τετραπίστονες δαγκάνες και αεριζόμενους δίσκους σε διάσταση 330x28mm. Στην ανάρτηση έγινε μια τροποποίηση στα εμπρός άνω ψαλίδια, προκειμένου να γίνεται ρύθμιση της γωνίας camber και τοποθετήθηκε το coil-overkitPSS9 της Bilstein.
Roadkiller
Ο Στάθης δεν μπορεί να ξεχωρίσει κάτι συγκεκριμένο που του αρέσει στο αυτοκίνητό του, το αγαπάει όπως ακριβώς είναι γιατί το έχει φτιάξει με τα ίδια του τα χέρια και ακριβώς όπως θα το ήθελε. Ο μοναδικός τομέας που θα ήθελε βελτίωση είναι η μετάδοση, αλλά για να γίνει κάτι τέτοιο το κόστος είναι ιδιαίτερα υψηλό και δεν θα ταιριάζει στις καθημερινές μετακινήσεις και στα ταξίδια που κάνει σε συχνά διαστήματα. Από άποψη δύναμης είναι απόλυτα ικανοποιημένος, καθώς πλέον το αυτοκίνητο έχει φτάσει στα όριά του. Έτσι και αλλιώς, ετοιμάζει μια ακόμα Alfa Romeo 156 καθαρά για αγώνες dragster, με μικρότερη όμως απόδοση στον κινητήρα, αλλά με ίδιο όγκο εργασίας. Η νέα του AlfaRomeo156 δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από τη μεγάλη της αδερφή, με τη διαφορά ότι δεν θα κυκλοφορεί στους δρόμους. Θα είναι καθαρά και μόνο για πίστα. Η αίσθηση που μου άφησε η συγκεκριμένη Alfa Romeo ήταν πολύ καλή. Μην ξεχνάτε πως δεν είναι καθαρόαιμο κοντράδικο, ούτε αυτοκίνητο για dragster. Τουλάχιστον αν δεν βάλει μπαλόνια. Είναι ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο για καθημερινή μετακίνηση, κάτι που μπορεί και το κάνει με χαρακτηριστική άνεση.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 2.019cc Σχέση Συμπίεσης: 9,7:1 | Tunedby Staik Power Κομοτηνή
|
TUNINGSPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Brembo Gran Turismo τετραπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι Brembo 330x28mm, Brembo τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου Πίσω εργοστασιακά | ΤΡΟΧΟΙ Brain 8Jx18in ζάντες |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Bosch της PD Racing Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 829,2/8.297 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 74,4/7.924 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 140-180 2,68
|
| ROLL με 2α KM/H SEC 60-160 6,54 60-200 9,12 100-200 6,38 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η CUPRA ανακοίνωσε πως από σήμερα το Terramar μπαίνει στο στάδιο της παραγωγής ύστερα από την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Βαρκελώνη νωρίτερα αυτό τον ...