Alfa Romeo 33 1.7 Turbo 417Ps
Κατά καιρούς έχουμε παρουσιάσει διάφορα μοντέλα της AlfaRomeo, αλλά ποτέ δεν έτυχε να παρουσιάσουμε μια 33. Ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης AlfaRomeo είναι ο Αχιλλέας Λάδας, μηχανικός, ηλεκτρονικός και προγραμματιστής και παράλληλα ιδιοκτήτης της D-Project Workshop. Ο Αχιλλέας είχε ξεκινήσει μια AlfaRomeo Alfasud Sprint Veloce και στη συνέχεια την άλλαξε με μια άλλη Alfasud Sprint Veloce και μετά πήρε ένα Autobianchi A112 Abarth και μετά ακόμα ένα Autobianchi A112 Abarth και γενικά όλα του τα αυτοκίνητα ήταν ιταλικά. Η Alfa Romeo 33 αγοράστηκε ως 1.4 Imola το 1998 και αφού άλλαξε αμορτισέρ, ελατήρια και φρένα, αποχωρίστηκε τον 1.400άρη κινητήρα για τον 8βάλβιδο των 1,7lt, ο οποίος απέδιδε 105 άλογα. Ο Αχιλλέας τοποθέτησε turbo από την Alfa Romeo 164, με 5ο μπεκ, πατέντες στα ηλεκτρολογικά και διάφορα άλλα, τα οποία τα άλλαξε, όταν έβαλε τον 16βάλβιδο των 1,7lt. Ο 16βάλβιδος ως κατασκευή είναι πολύ πιο ανθεκτικός, βγάζει εύκολα δύναμη και το βασικότερο, δεν θέλει ένα σκασμό aftermarket, ακριβώς λόγω της καλής και ανθεκτικής κατασκευής του. Σε αυτόν τον κινητήρα ο Αχιλλέας έβαλε για αρχή μια GT2871R, με την οποία είχε βγάλει περίπου 300 άλογα. Έχοντας όμως το μικρόβιο της βελτίωσης για τα καλά μέσα του, σιγά μην άφηνε αυτό το turbo!
Ιταλικές παραξενιές!
Η Alfa Romeo 33 ήταν ένα ιδιόμορφο μοντέλο. Το όνομά της παρέπεμπε στην A33 Stradale και όσον αφορά το κοινό σημείο με αυτή, ήταν εν μέρει ο ήχος του boxer κινητήρα. Ως αυτοκίνητο δεν ήταν κακό, είχε πολύ καλό στήσιμο, αρκετό νεύρο και οι μεγάλες εκδόσεις των 1,7lt ήταν αρκετά γρήγορες (για την εποχή…). Οι παλαιότεροι οπαδοί της φίρμας, βέβαια, γκρίνιαζαν αφού η 33 σηματοδοτούσε πλέον την προσθιοκίνητη εποχή της εταιρείας που είχε ξεκινήσει από τις Alfasud και ως τελευταία αυθεντική Alfa Romeo κατονόμαζαν την Alfa 75. Η 33 όμως ήταν μια γνήσια Alfa Romeo και ως γνήσια Alfa των 90’sείχε κάποια θεματάκια, όπως για παράδειγμα τη θέση οδήγησης, με τα πετάλια να βρίσκονται τέρμα δεξιά, αλλά και τα κλασικά προβλήματα με τα ηλεκτρικά τους. Πάντα κάποιος διακόπτης-ρελέ-ασφάλεια χαλούσε, κάποιο λαμπάκι καιγόταν, αλλά όλα τα παραπάνω ένας ιδιοκτήτης AlfaRomeo τα παραβλέπει μπροστά στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και στο στήσιμο. Το πιο περίεργο κουσούρι της Alfa Romeo 33 ήταν τα μπουζί. Τα εργοστασιακά αντέχουν περίπου για 100.000km και ο λόγος που έγινε αυτό, είναι γιατί προκειμένου να αλλαχθούν, θα πρέπει να κατέβει το μοτέρ! Ο Αχιλλέας τρύπησε τους θόλους προκειμένου να τα αλλάζει από εκεί. Και αυτό είναι ένα πάρα πολύ μικρό μέρος από τις εργασίες που έχει κάνει πάνω στην Alfa του.
Building the boxer!
Έχοντας πλέον αποφασίσει να αλλάξει για ακόμα μια φορά turbo και να βάλει ένα Garrett GTX3076R και παράλληλα μια ECU της DTA, την S60, μέσω της οποίας έλυσε όποια ηλεκτρονικά προβλήματα και πατέντες είχε εφαρμόσει με προγράμματα, παράλληλα εγκεφαλάκια και extra μπεκ, ήταν αναμενόμενο ότι θα χρειαζόταν μια ανάλογη υποδομή ο κινητήρας, αλλά φυσικά και το υπόλοιπο σασί. Για να λέμε την αλήθεια, ο κινητήρας δεν χρειάστηκε τίποτα το παλαβό και ακραίο, καθώς έχει ήδη πολύ καλή υποδομή από τη μάνα του. Για παράδειγμα, τα ελατήρια βαλβίδων είναι ό,τι πιο σκληρό υπάρχει και δεν χρειάζονται αντικατάσταση, οι μπιέλες είναι πάρα πολύ ανθεκτικές και ούτε αυτές χρειάζονται αλλαγή, ενώ η μοναδική αλλαγή που έγινε στο valvetrain ήταν οι εκκεντροφόροι. Σε αυτούς έγινε reprofile και απέκτησαν 272ο διάρκεια, ενώ το βύθισμά τους από ασύμμετρο που είχαν στην εργοστασιακή τους μορφή, διαμορφώθηκε στα 9,5mm. Μελανό σημείο στον κινητήρα ήταν οι φλάντζες των κεφαλών που καίγονταν συχνά και η λύση ήταν να κατασκευαστούν custom με μεταλλικά o-rings. Στις κυλινδροκεφαλές έγινε ροϊκή εξέλιξη, καθώς και γυάλισμα στις βαλβίδες και δέθηκαν με το μπλοκ με βίδες της ARP. Τα πιστόνια που τοποθετήθηκαν ήταν τα σφυρήλατα της Wiseco, τα οποία έχουν 0,5mm μεγαλύτερη διάμετρο από τα εργοστασιακά, με αποτέλεσμα να ανέβει ελάχιστα ο κυβισμός, στα 1.732cc, από τα 1.712cc που είχε στην εργοστασιακή του μορφή. Αυτή που τροποποιήθηκε ήταν η αντλία λαδιού, προκειμένου να αυξηθεί η παροχή της για να στροφάρει ο κινητήρας με άνεση στις 9.800rpm και παράλληλα ελάφρωσε το βολάν, το οποίο πλέον είναι αλουμινένιο για να βοηθήσει και αυτό στην ευστροφία του μοτέρ. Από εκεί και πέρα, δεν αλλάχθηκε κάτι άλλο, μιας και τα μέταλλα στροφάλου είναι ήδη τριμεταλλικά, ενώ αντίστοιχα ενισχυμένες είναι και οι βίδες τόσο του ίδιου, όσο και των μπιελών από το εργοστάσιο της μαμάς Alfa Romeo.
Bringing power!
Ο κινητήρας δεμένος και έτοιμος, υποδέχθηκε την GTX3076R, η οποία πατάει πάνω σε μια πολλαπλή εξαγωγής που έφτιαξε η NS Racing. Η πολλαπλή αυτή μάλιστα ήταν η πρώτη που κατασκεύασε ο Στέλιος Παναγιωταράς στο νεοαποκτηθέν του CNC πίσω στο 2005. Στην πολλαπλή τοποθετήθηκε και το external wastegate της Tial με διάμετρο στα 38mm. Η υπόλοιπη εξάτμιση έχει διάμετρο στα 76mm και αποτελείται από ένα μόνο τελικό καζανάκι. Η πολλαπλή εισαγωγής τροποποιήθηκε ελάχιστα, προκειμένου να δεχθεί τον σωλήνα παροχής από το turbo, τοποθετήθηκε η σκάστρα της Forge, ενώ λίγο πιο μπροστά από τη σκάστρα μπήκε και το μπεκ ψεκασμού για τη μεθανόλη της ΑΕΜ. Επίσης, στην πολλαπλή εισαγωγής μεγάλωσαν, όσο γινόταν μιας και δεν υπάρχει πολύ περιθώριο, οι πεταλούδες κατά 2mm, με αποτέλεσμα να φτάσουν στα 42mm. Στην παροχή καυσίμου αλλάχθηκε η εργοστασιακή αντλία με μια Bosch 044, ενώ στις δύο τροποποιημένες μπεκιέρες τοποθετήθηκε από ένας ρυθμιστής πίεσης της Aeromotive και τέσσερα μπεκ της Siemens με μέγιστη παροχή στα 1.200cc/min. Στην πρόσφατη δυναμομέτρηση που έγινε, ο κινητήρας απέδωσε 417Ps στις 7.500rpmμε την πίεση της GTX μόλις στο 1,1bar. Σκεφτείτε πως η 3076 ξυπνάει για τα καλά και αρχίζει να αποδίδει μετά το 1,5bar, αλλά λόγω ρευμάτων που χρειάζονται ενίσχυση με ανάφλεξη της MSD που θα μπει αργότερα, δεν μπόρεσαν για την ώρα να ανεβάσουν παραπάνω πίεση, αφού έμενε από ρεύματα.
Ασυνήθιστες λύσεις!
Με κινητήρα έτοιμο και στη μετάδοση πλέον να υπάρχει το κιβώτιο ταχυτήτων μιας Alfa146, το οποίο είναι λίγο πιο σύγχρονο και εξελιγμένο σε σχέση με της 33, τοποθετήθηκε ένας δίδισκος συμπλέκτης της AP Racing και μια ιδιόμορφη πατέντα. Μιας και το βολάν είναι custom, τοποθετήθηκε ρουλεμάν από Toyota Celica GT4 μαζί με το δίχαλο του συμπλέκτη που ταίριαζε γάντι. Εξίσου ασυνήθιστη αλλά λειτουργική λύση είναι τα άκρα των εμπρός τροχών, τα οποία είναι από Honda Civic TypeR EP3, με ανάλογες τροποποιήσεις στα εργοστασιακά ψαλίδια, προκειμένου να ταιριάξουν τα νέα άκρα. Τα μπροστινά αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενα της ΧΥΖ, από τη σειρά Tarmac-Rally, τα οποία πατάνε σε custom πιατέλα που έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης camper, ενώ πίσω παρέμειναν τα εργοστασιακά αμορτισέρ, με ελατήρια της Koni.
Make it stiff
Η επόμενη εργασία έγινε στο αμάξωμα, πάνω στο οποίο έπεσε αρκετή δουλειά. Καταρχήν άδειασε από τα πάντα -καθίσματα, μοκέτες, επενδύσεις, air-condition, καλοριφέρ, ταμπλό, καθίσματα, τα πάντα. Το αμάξωμα ενισχύθηκε με πονταρίσματα σε όλες τις ραφές και τοποθετήθηκε roll-cage της Sparco για περαιτέρω ενίσχυση της ακαμψίας, αλλά και για την αύξηση της ασφάλειας του αυτοκινήτου. Η οροφή του αυτοκινήτου αφαιρέθηκε και στη θέση της τοποθετήθηκε μια custom από ανθρακονήματα, όπως επίσης και η πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ αλλάχθηκαν παράλληλα και όλα τα τζάμια, εκτός από το μπροστινό, με πλαστικά. Το ταμπλό είναι τελείως λιτό και περιλαμβάνει ένα στροφόμετρο στο κέντρο και ένα μπαρόμετρο, ένα πυρόμετρο και ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού. Τέλος, ένα κάθισμα bucket και ζώνες τεσσάρων σημείων της Sparco, ολοκληρώνουν τις επεμβάσεις στο γυμνό εσωτερικό.
Keep on tuning!
Ο Αχιλλέας δεν σταματά να ψάχνει να δει ποιο θα είναι το επόμενο πράγμα που θα αλλάξει ή θα βελτιώσει στην A33 του. Αφού ενισχύσει τα ρεύματα και ανεβάσει πίεση στην 3076, θα ψαχτεί λίγο παραπάνω με τη μετάδοση. Στόχος του είναι να βάλει τετρακίνηση και για αυτόν το λόγο αγόρασε μια A33 Sportwagon, η οποία ήταν τετρακίνητη και θα προχωρήσει στη μεταμόσχευση! Αυτό είναι και το πιο δύσκολο εγχείρημα στην εξέλιξη του αυτοκινήτου του. Σκοπός του είναι να πρωταγωνιστήσει τόσο στα track-days όσο και στους αγώνες dragster και δεν θα το βάλει κάτω μέχρι να το καταφέρει. Όπως και ο ίδιος μας δήλωσε, το πιο ωραίο πράγμα στο αυτοκίνητό του είναι ο ήχος του κινητήρα, όταν ξεπερνάει τις 9.000rpm με την τουρμπίνα να λυσσάει!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tunedby D-Project Workshop Σουλίου 117 Άγιος Δημήτριος 2109958930 |
TUNINGSPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο VAMAG της Dyno Worx
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Volkswagen Golf είναι το best-seller μοντέλο στην Ευρώπη για το 2020, ενώ ήταν πρώτο σε πωλήσεις και στη Γερμανία, με μοντέλα της Volkswagen να κατ...