Alfa Romeo Giulietta Q.V. 240Ps

Alfa Romeo Giulietta Q.V. 240Ps

Περί (κ)τίνος πρόκειται?
Alfa Romeo Giulietta QV 240Ps 1
Η αντιπροσωπεία της Alfa Romeo στην Ελλάδα δεν έχει φέρει μια οποιαδήποτε Giulietta Quadrifoglio Verde για εμάς τους δημοσιογράφους. Πρόκειται για μία Launch Edition έκδοση, που απαριθμεί μόλις 999 μονάδες παγκοσμίως. Η δική μας, ήταν το νούμερο 508. Αυτές βγαίνουν μόνο σε δύο εντυπωσιακά χρώματα: το Competizione Red και το Magnesio Grey, το γκρι ματ, δηλαδή, που είχαμε στη διάθεσή μας. Καταρχάς, να ξεκινήσουμε λέγοντας ότι στο δρόμο μας κοιτούσαν συνεχώς. Αρκετοί ήταν αυτοί, που θέλησαν να μας μιλήσουν και να μας πουν ότι «κάναμε καλή επιλογή». Η Launch Edition διαθέτει -εκτός από το εντυπωσιακό χρώμα- μπόλικα εξαρτήματα από carbon, όπως αεροτομή και καλύμματα καθρεφτών. Με μαύρο ματ πλαστικό θα δείτε τα πλαϊνά μαρσπιέ, το slpitter του εμπρός προφυλακτήρα, καθώς και τον πίσω διαχύτη. Οι ζαντάρες των 18in -ευτυχώς οι 19άρες είναι extra. Στην Q.V. και τα φρένα είναι επίσης τεράστια: τετραπίστονες δαγκάνες Brembo με αεριζόμενους δίσκους 330mm για εμπρός και 278mm με μονοπίστονες δαγκάνες πίσω. Τα φρένα της είναι πολύ ικανά και τα βγάζουν πέρα με το παραπάνω, έχοντας να επιβραδύνουν 1.320kg. Τόσα ακριβώς ήταν και η προηγούμενη Q.V., εκείνη, όμως, είχε το κλασσικό 1.750cc turbo μοτέρ. Η νέα Q.V. φορά τον νέο αλουμινένιο κινητήρα της 4C, καθώς και το TCT σασμάν της. Κερδίζει περίπου 22kg από το μοτέρ, τα παίρνει πάλι πίσω όμως από το σασμάν. Υπόψιν, η Giulietta Q.V. βγαίνει μονάχα με το κιβώτιο TCT και όχι manual. Το μοτέρ, λοιπόν, αυτό βγάζει 240Ps και μπόλικη ροπή από τις 2.100rpm: 35.7kgm!

Τετράφυλλο τριφύλλι
Δεν το βάζει, όπου να’ ναι, η Alfa Romeo αυτό το logo, ευτυχώς. Ίσως κάποιοι να «χαλαστούν» με τη δεσμευτική εκδοχή του «μόνο αυτόματο»,  μην ξεχνάτε, όμως, ότι η Q.V. έχει να τα βάλει με δύσκολους αντιπάλους, οι οποίοι διαθέτουν ταχύτατα αυτόματα διπλού συμπλέκτη εδώ και χρόνια. Κατά τα άλλα, πρόκειται για το ίδιο αμάξωμα, που γνωρίζουμε, αυτό με το ωραίο πάτημα και τη στιβαρή αίσθηση. Το ηλεκτρονικό μπλοκέ Q2, όπως το ονομάζει η Alfa Romeo, έχει ευτυχώς παραμείνει και πραγματικά, όπως θα αναφέρουμε παρακάτω, αποδίδει. Η γνωστή εικόνα του εσωτερικού της Giulietta δεν έχει αλλάξει. Με ωραίες καμπύλες, πολύ καλή ποιότητα πλαστικών, προσεγμένη συναρμογή, καθώς και αρκετούς χώρους για αντικείμενα.

Στο ζουμί
Alfa Romeo Giulietta QV 240Ps 2
Πως είναι το αυτοκίνητο αυτό από τη θέση του οδηγού? Σίγουρα το εσωτερικό «σε φτιάχνει». Η θέση οδήγησης έρχεται εύκολα στα μέτρα σου, με το κάθισμα και το τιμόνι να ρυθμίζονται προς πάσα κατεύθυνση. Λίγο ως πολύ, ξέραμε τι να περιμένουμε. Αυτό, όμως, που θέλαμε να δούμε, είναι ο συνδυασμός αυτού του κινητήρα με το TCT κιβώτιο, ό,τι ακριβώς φορά και η «εξωτική» 4C. Σε γνώριμη, ήσυχη διαδρομή, η Alfa ξεδίπλωσε έναν πολύ ενδιαφέροντα χαρακτήρα. Με πολύ γκάζι, «ηλεκτρομπλοκέ», που δουλεύει υποδειγματικά και φρένα δυνατά και ακούραστα, οδηγήσαμε πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι περιμέναμε. Με λίγα λόγια, η Giulietta Q.V. είναι πολύ αποτελεσματική. Όμως το TCT σασμάν του, δείχνει να μην ακολουθεί τις γρήγορες διαταγές, που απαιτεί η sport οδήγηση και εκτός αυτού, ακόμα και εντός της πόλης δείχνει να μπερδεύεται, σαν να μην έχει αποφασίσει για το ποια σχέση πρέπει να επιλέξει. Επίσης, η λειτουργία kick down είναι πολύ ευαίσθητη, σε βαθμό, που ξεχνάς το πολύ γκάζι με χαμηλές στροφές. Η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε περισσότερα από αυτό το TCT. Το τιμόνι, πάλι, δεν έχει μεγάλη ακρίβεια αλλά δεν είναι και όσο κοφτερό φαντάζεται κανείς για μία Quadrifoglio Verde, αν όμως το συνηθίσεις, βρίσκεις τον τρόπο και πας αέρα. Όπως είπα και πιο πάνω, η Q.V. κινείται πολύ γρήγορα και σαφέστατα είναι αποτελεσματική. Δεν σου δίνει την αίσθηση, όμως, ενός καθαρόαιμου GTΙ, αλλά σε οδηγεί γρήγορα σε άλλα μονοπάτια. Ωραία δουλειά έχουν κάνει με τον ήχο του κινητήρα. Ένα σύστημα, που η Alfa Romeo το ονομάζει Q.V. Intake Sound, φροντίζει να μεταφέρει στην καμπίνα ήχο, που δεν θυμίζει τουρμπάτο μοτέρ, αλλά εκείνα τα άγρια boxer της παλιάς καλής Alfa Romeo. Και ξέρετε κάτι? Το καταφέρνει άριστα. Πιάνεις τον εαυτό σου να πατάς γκάζι χωρίς λόγο, μόνο και μόνο για να ακούσεις το ιδιαίτερο γρύλισμα της ιταλίδας.

Πιο χαμηλά, πιο χαμηλά…
Alfa Romeo Giulietta QV 240Ps 3
Το 0-100km/h σε έξι δευτερόλεπτα, που δηλώνει η Alfa Romeo, μου φαινόταν λιγάκι ουτοπικό. Ένα 6,3 θα το πίστευα πιο εύκολα. Ο συνδυασμός βάρους και σασμάν ήταν αυτός, που με έκανε να το πιστεύω. Όπως και να έχει, βρίσκομαι με το VBOX μπριζωμένο, τους δορυφόρους να επικοινωνούν και εγώ με τέρμα γκάζι και έτοιμος να εμπιστευτώ το TCT κιβώτιο. Αφήνω το φρένο και πράγματι σε 6,3sec έρχονται τα πρώτα 100km/h. Από εκεί και πάνω, η Q.V. είναι πολύ δυνατή. Νομίζεις ότι θα φτάσει τα 300Km/h. Επιταχύνει συνεχώς με αμείωτο ρυθμό. Νιώθω όμως πως μπορεί και καλύτερα. Φτάνω στο ίδιο σημείο. Τέρμα φρένο, τέρμα γκάζι, launch control -τέλος πάντων, «κόφτης» γύρω στις 3.000rpm-  και…εκτόξευση! 6,2sec αυτήν τη φορά. Συνεχίζω τέρμα γκάζι. Επιστρέφω. Ίδια διαδικασία… 6,15sec μου γράφει η οθόνη του VBOX. Ε, φτάνει. Μπορεί να γράψει και έξι ξερό αν κάτσω εδώ. Το θέμα δεν είναι μονάχα η επιτάχυνση από στάση, αλλά γενικότερα ο τρόπος, που μαζεύει χιλιόμετρα η Q.V. Βλέπετε τα 14,3sec για τα 402m και τα 25,9sec για τα 1.000m είναι νούμερα, που δεν τα βλέπεις συχνά σε εργοστασιακό αυτοκίνητο και θυμίζουν πιο δυνατές και ακριβές κατασκευές. Το σασμάν, πάλι, δεν κάνει σφαιράτες αλλαγές, όπως άλλα διπλού συμπλέκτη, αλλά τα καταφέρνει μια χαρά. Θετική εντύπωση μας έκαναν όπως είπαμε και τα φρένα. Πολύ δυνατά, ανθεκτικά και με τρομερό bite.  Όλα καλά, ξέρουμε, όμως, τι θα σας χαλάσει και αυτό είναι η τιμή. Με τιμή εκκίνησης τις 33.600 ευρώ κάνει όσους το ακούν να γουρλώνουν τα μάτια τους, αλλά ορισμένα πράγματα σε αυτήν τη ζωή κοστίζουν. Δεν είναι εξάλλου εύκολο για μία εταιρεία να πετύχει να κατασκευάσει μία sport ντίβα, που μετατρέπεται ανά πάσα ώρα και στιγμή σε «αλάνι», αν χρειαστεί…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ALFAROMEOGIULIETTAQ.V.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €33.600 με όφελος απόσυρσης

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.742cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  83mm x 80,5mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 9,2:1
  • Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Εξελιγμένη ανεξάρτητη διάταξη τύπου McPherson, με υποστήριξη από αλουμίνιο και μη συμπαγής αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Τροχοί συνδεδεμένοι μέσω στρεπτού άξονα και αντιστρεπτικής δοκού, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ

 ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός
  • Κιβώτιο: TCT διπλού συμπλέκτη
  • Διαφορικό: Ηλεκτρονικό Alfa Romeo Q2

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Τετραπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 330 mm
  • Πίσω: Μονοπίστονες δαγκάνες, συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 278mm

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7,5J x 18 in
  • Ελαστικά: 225/40 R18
 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,17    

0-80                 4,46    

0-100               6,15

0-120               8,18    

0-140               10,82

0-160               13,97
0-180               18,25
0-200               24,52

ΡΕΠΡΙΖ 3ης

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               2,32

80-110             5,30

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,63     @        50,21

60        4,83     @        84,51

100      6,37     @        102,35

200      9,45     @        130,24

400      14,35   @        162,18

1000    25,98   @        203,68

ΡΕΠΡΙΖ 4ης

ΚΜ/Η             SEC               

80-110             3,83
100-140           5,46

 

ΡΕΠΡΙΖ 5ης

ΚΜ/Η             SEC               

80-110             5,36

100-140           7,20

ΡΕΠΡΙΖ 6ης

ΚΜ/Η             SEC               

80-110             4,16

100-140           7,63

 

ΦΡΕΝΑ

KM/H             SEC    G         M

100-0               2,56     1,136   37,03

 

 

Αρθρογράφος

 

Electromobility 2020

Electromobility 2020

Επόμενος προορισμός το αύριο! To πρώτο Διεθνές Συνέδριο και Έκθεση ELECTROMOBILITY ανοίγει τις πύλες του στις 3 Απριλίου 2020.