BMW 118i M Sport 136PS
Μακάρι!
Τα τελευταία χρόνια έχουν φουντώσει οι φήμες ότι η επόμενη γενιά της σειράς 1 θα έχει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και θα βασίζεται στο πάτωμα του νέου Mini. Ο Klaus Frölich, μέλος του ΔΣ της BMW και Υπεύθυνος Εξέλιξης της εταιρείας, δήλωσε όμως, ότι ενδέχεται να διατηρηθεί η πίσω κίνηση και στην τρίτη γενιά της σειράς 1, θυσιάζοντας λιγάκι τον χώρο αποσκευών. Εξάλλου, όπως δήλωσε ο ίδιος, αν κάποιος ζητά περισσότερο χώρο, μπορεί να επιλέξει τη σειρά 2 Active Tourer. Αυτά τα λόγια μας κάνουν να πιστεύουμε ότι η επόμενη γενιά της σειράς 1 θα συνεχίζει να έχει το διαφορικό στη σωστή θέση: πίσω δηλαδή. Αν και η σειρά 1 διαθέτει πλέον τους νέους τρικύλινδρους κινητήρες των 1.500 κυβικών εκατοστών, τους οποίους θα τους γνωρίσουμε σύντομα, στα χέρια μας φροντίσαμε να έρθει η 118i με τον 1.6 κινητήρα των 136 ίππων, αλλά με το M Sport πακέτο. Power είμαστε εξάλλου! Την εντυπωσιακή εμφάνιση συμπλήρωνε το εκπληκτικό χρώμα της BMW, το Estoril Blue, ένα χρώμα, που για εμάς είναι must επιλογή για τα sport μοντέλα της BMW.
Σε κερδίζει
Καλά, δεν κουβεντιάζουμε για την εξωτερική εμφάνιση, που θεωρώ ότι είναι η καλύτερη ever για τη σειρά 1. Κάποιοι «ενοχλήθηκαν» με τα πίσω φανάρια, τα οποία εγώ βρίσκω απείρως πιο όμορφα από τα τετραγωνισμένα της προηγούμενης 1-series. Με το που κάθεσαι στο bucket κάθισμα –το οποίο, στην έκδοσή μας, ρυθμίζεται ακόμα και στο φάρδος της μέσης, ώστε να προσφέρει ακόμα καλύτερη πλευρική στήριξη- και πιάνεις το τιμόνι με την «πληθωρική» στεφάνη, καταλαβαίνεις ότι η BMW δίνει μεγάλη βαρύτητα στον οδηγό και στην αίσθηση, που πρέπει να δίνει το αυτοκίνητο προς αυτόν. Παράλληλα, αναρωτιέμαι ποιος δεν θα επιλέξει το δερμάτινο M Sport τιμόνι σε σχέση με το απλό. Η διαφορά σε εμφάνιση είναι τεράστια. Κοστίζει €428 παραπάνω. Τα αξίζει όμως. Η ποιότητα τον πλαστικών, καθώς και της συναρμογής τους, είναι κορυφαία και νιώθεις ότι δεν θα φθαρούν ποτέ. Αυτά να τα θυμάστε, όταν μιλήσουμε για την τιμή, καθώς, όταν αγοράζεις ποιότητα, αναγκαστικά θα την πληρώσεις. Η κεντρική 8,8in οθόνη «παίζει» από τον iDrive διακόπτη, ο οποίος λειτουργεί και με την αφή σε ορισμένα σημεία, καθώς και περιστρέφεται, πιέζεται κλπ, ώστε να χειρίζεσαι την οθόνη πολλαπλών λειτουργιών, όπως θες. Εκεί κοντά και τα κουμπιά επιλογής στυλ οδήγησης. Eco Pro, Comfort, Sport, Sport +, με το ESP να μην απενεργοποιείται εντελώς, αλλά να σε αφήνει να παίξεις μέχρι κάποια γωνία. Αν, όμως, έχεις όρεξη, κρατάς πατημένο το Off και τότε είσαι ελεύθερος να κινηθείς κατά βούληση. Στα 360lt είναι ο χώρος αποσκευών, νούμερο το οποίο δεν συγκαταλέγεται στα κορυφαία της κατηγορίας αλλά είναι απόλυτα αποδεκτό, αφού αρκετά lt θυσιάζονται για χάρη της πίσω κίνησης.
Steptronic
Το γνωστό και γρήγορο αυτόματο 8άρι βοηθάει σε όλα: οικονομία, άνεση, γρήγορη οδήγηση. Κοστίζει, βεβαίως, €2.366 αλλά, πιστέψτε μας, θα κάνει τη ζωή σας ευκολότερη και μάλιστα παρουσιάζει αψεγάδιαστη λειτουργία, κάτι που σπάνια συναντάμε σε αυτόματο κιβώτιο. Ο κινητήρας, που βρίσκεται κάτω από το καπό αυτής της 118i, είναι ο -γνωστός από το 2011- 1.600άρης turbo με απόδοση 136Ps. Είναι κινητήρας της οικογένειας Prince, ο οποίος κατασκευάστηκε από την BMW σε συνεργασία με το PSA Group. Στην ουσία, αντικατέστησε τον προηγούμενο 1.6 ατμοσφαιρικό κινητήρα. Κατασκευασμένος εξολοκλήρου από αλουμίνιο, διαθέτει σφυρήλατο στρόφαλο και τα πιστόνια είναι φυσικά της Mahle. Η κυλινδροκεφαλή είναι καινούργια, διαθέτει Valvetronic III, καθώς και διπλό Vanos. Το Garrett MGT1549ZDL turbo του δουλεύει στα 0.7bar, με την ECU Bosch MEVD17.2.4 να αναλαμβάνει τη διαχείριση του κινητήρα. Οι 136 ίπποι έρχονται στις 4.400rpm, με τη ροπή να φτάνει τα 24,4kgm, με τα 22kg να είναι διαθέσιμα από τις 1.350rpm. Εντός πόλης, χωρίς να έχεις το νου σου απαραίτητα στην οικονομία καυσίμου, παίζει γύρω στα 7lt/100km και σε ανοιχτό δρόμο, στα χαμηλά 6. Αν αποφασίσεις να παίξεις με το Sport+, το δεκάρι θα το δεις για πλάκα, αλλά η καλοπέραση, σε αυτήν τη φάση, παίρνει ούτως ή άλλως δέκα με τόνο.
Επιδόσεις
Πριν μιλήσει το VBOX, να πούμε ότι οι BMW έχουν έναν μοναδικό τρόπο να γυρίζουν την ουρά τους και παράλληλα να σου προσφέρουν τόσο απόλυτο έλεγχο. Η 118i σε προειδοποιεί από νωρίς για το τι πρόκειται να κάνει, το τιμόνι χειρίζεται με μαεστρία τους εμπρός τροχούς, αν και θα θέλαμε -εδώ που φτάσαμε-, να έχουμε και paddles πίσω από το τιμόνι. Αν πάλι βρίσκεσαι σε διαδρομή με στροφές, τότε δίνεις τα εύσημα σε όσους μελέτησαν το ζύγισμα του αμαξώματος (51,6% εμπρός, 48,4% πίσω), καθώς και το στήσιμο της ανάρτησης. Εμπρός, ο άσσος φέρει ανάρτηση διπλών συνδέσμων και γόνατα McPherson και πίσω, πολλαπλών συνδέσμων. Μπορείς να πατάς, όπου θες, να πηγαίνεις αέρα και να σημαδεύεις με το τιμόνι σου ακόμα και στον πόντο από το σημείο, που θέλεις να περάσεις. Τα λέω, γιατί ίσως δεν φανταζόσασταν ότι η σειρά 1 έχει τέτοιες ορέξεις. Ε ναι, λοιπόν, έχει ΚΑΙ τέτοιες ορέξεις, αν χρειαστεί. Η BMW ανακοινώνει ότι η 118i χρειάζεται 8,7sec για το 0-100km/h, εμείς, όμως, είδαμε «με τη μία» σχεδόν 8,1sec. Ίσως βοηθούν πολύ στην εκκίνηση τα πίσω ελαστικά, φάρδους 245mm. Μας άρεσε, επίσης, το ότι, αν πατήσεις γκάζι έως τον διακόπτη του kickdown, δεν κάνει kickdown, πράγμα που μας βοήθησε να πραγματοποιήσουμε ρεπρίζ για να πάρουμε μία εικόνα για την ελαστικότητα του κινητήρα.
Premium
Η σειρά 1 ανήκει σίγουρα στην premium κατηγορία και σίγουρα θα κοιτάξει να την αγοράσει κάποιος με δυνατό πορτοφόλι. Όπως φαίνεται, πρόκειται για το κορυφαίο αυτοκίνητο της κατηγορίας, άρα του αξίζει να έχει «τσιμπημένη» τιμή. Με θέση οδήγησης, που θυμίζει ακριβό sport αυτοκίνητο, δύναμη αρκετή για να σε ξεσηκώσει και ποιότητα, που προδίδει σιγουριά, μάλλον η μπάλα στο γήπεδο της κατηγορίας της, της ανήκει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (BMW 118i 136Ps): ΑΠΟ €24.900
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ (BMW 118i M SPORT 8AT 136Ps) : ΑΠΟ €31.966
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΤΡΟΧΟΙ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| Εκπομπές CO2
Μέση κατανάλωση
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,58 0-80 5,64 0-100 8,09 0-120 11,32 0-140 15,89
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,91 80-110 3,84
4η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,33 100-140 7,62
5η KM/H SEC 80-110 7,14 100-140 9,65 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,49 45,92 60 4,98 73,72 100 6,73 89,84 200 10,24 114,23 400 15,87 139,93 | ROLL-ON με 2α 60-120 9,87 60-160 25,04 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Porsche επιβεβαίωσε πως η επόμενη γενιά της 911 Turbo θα εμπλέκει τον υβριδισμό, η οποία αναμένεται να κάνει πρεμιέρα εντός του 2025.