Suzuki Vitara 1.6DDiS All Grip 120Ps
Το Suzuki Vitara παρουσιάστηκε, για πρώτη φορά, το μακρινό 1988 (αν και στην Ελλάδα το γνωρίσαμε το 1990) και με όπλο του τις μικρές διαστάσεις και τις φοβερές εκτός δρόμου δυνατότητες, έγινε γρήγορα επιτυχία! Ναι ήταν τετράγωνο, σκληροτράχηλο και ωμό, αλλά μιλάμε για το 1988! Σχεδόν όλα τα αμάξια τετράγωνα ήταν τότε! Το Vitara πρώτης γενιάς άλλαξε τον τρόπο, που ορίζαμε για τις μετακινήσεις μας, αφού πήγαινε, όπου ήθελε η παρέα (θάλασσα, χώμα, βουνό, χιονοδρομικό κλπ), χωρίς να κολλήσει ποτέ και κυρίως χωρίς να διαμαρτυρηθεί ποτέ! Οι αξίες αυτές αναγνωρίστηκαν και έτσι το Vitara έγινε ένα ιδιαίτερα δημοφιλές μοντέλο στην Ελληνική αγορά!
Reboot
Όσο και αν μας αρέσουν τα hardcore τζιπάκια με μηχανικά μπλοκέ και κοντές σχέσεις, σήμερα αναφέρονται στο 1 - 2% του αγοραστικού κοινού και μοιάζουν με προϊστορική λαστιχένια φιγούρα του Godzilla στο πολύχρωμο και hi - tech Tokyo! Δηλαδή, εκτός τόπου και χρόνου. Οι ιθύνοντες της Suzuki έπραξαν ανάλογα με τις τάσεις της εποχής, που θέλουν πιο πρακτικά και μαζεμένα σε διαστάσεις SUV, θυσιάζοντας εν μέρει τον off road προσανατολισμό. Το ολοκαίνουριο Vitara 4ης γενιάς αποποιείται τις ονομασίες Grand, αφού είναι κατά 12cm μικρότερο από το SX4 S – Cross, φτάνοντας μόλις τα 4.175mm. Μα, πως είναι δυνατόν, θα αναρωτηθείτε… Το Vitara μικρότερο από το S - Cross? Βλέπετε το compact – πλέον - SUV της Suzuki βασίζεται στο πλαίσιο του S - Cross, με τα δύο μοντέλα να μοιράζονται επίσης κινητήρες και κιβώτια. Σχεδιαστικά, το νέο Vitara διατηρεί τους δεσμούς με τον απόγονο της πρώτης γενιάς, ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι οι Ιάπωνες επιχείρησαν να αποδώσουν ένα πιο σύγχρονο και μοντέρνο design. Το μπροστινό μέρος είναι αρκετά δυναμικό, με τη μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και τα LED φώτα ημέρας να θυμίζουν κάτι από Range Rover Evoque. Το αποκλειστικά 5θυρο Vitara καταφέρνει να ξεγελάσει το μάτι, δείχνοντας μεγαλύτερο απ’ ότι είναι. Η νεανική προσέγγιση της εταιρείας φαίνεται από τα 15 διαθέσιμα χρώματα, τη δυνατότητα διχρωμίας στο αμάξωμα με extra χρέωση €800, αλλά και τα πακέτα εξοπλισμού εξατομίκευσης.
Diesel Mania
Περιμένατε κάτι διαφορετικό? Diesel, φυσικά! Ναι, το νέο Vitara είναι διαθέσιμο και με δύο κινητήρες βενζίνης (έναν ατμοσφαιρικό 1.6lt με 120Ps και έναν 1.4lt turbo με 140Ps), ωστόσο μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έκδοση δοκιμής μας, που φοράει τον νέο 1.6DDiS. Δανεισμένος από την Fiat, ο D16AA έχει χωρητικότητα 1.598cc, συμπίεση 16,5:1, ψεκασμό common - rail και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας της Garrett, αποδίδοντας 120Ps με 32,6kgm ροπής από τις 1.750rpm. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό 6άρι κιβώτιο, ενώ, προαιρετικά, μπορεί να εξοπλιστεί με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCSS έξι σχέσεων.
Toned down Beast
Το εσωτερικό του νέου Vitara - παρά τη σημαντική μείωση των διαστάσεών του - μπορεί να φιλοξενήσει άνετα έως και 5 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 375lt κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Τα υλικά, που έχουν χρησιμοποιηθεί, είναι αξιοπρεπή, χωρίς, όμως, να εντυπωσιάζουν σε ποιότητα. Πάντως, η εικόνα του εσωτερικού είναι λίγο μουντή και δεν συμβαδίζει με την μοντέρνα αισθητική του αμαξώματος. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και παρέχει εξαιρετική ορατότητα προς κάθε μεριά. Από εργονομικής πλευράς, δεν συναντήσαμε κάτι, που να μας ενόχλησε, αφού αριστερά από το τιμόνι βρίσκονται δύο σειρές από κουμπιά για βοηθητικά συστήματα, όπως το adaptive cruise control και το collision alert (ναι, έχει και τέτοια!), ενώ στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη αφής των 7in, η οποία δεν είναι από τα καλύτερα παραδείγματα όσον αφορά το χειρισμό της. Για το αναλογικό ρολόι στον κεντρικό αεραγωγό, ουδέν σχόλιο!
All Grip
Η οδήγηση του νέου Vitara είναι μια ευχάριστη - από κάθε άποψη - έκπληξη. Αρχικά είναι πιο άνετο από ποτέ. Το νέο πλαίσιο δείχνει αμέσως την αστική του προτίμηση και η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αρκετά μαλακή, έτσι ώστε να διαχειρίζεται επιτυχώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι κλίσεις, που παίρνει το αμάξωμα, είναι πάντα σε λογικά πλαίσια, ενώ το τιμόνι, παρότι είναι ακριβές, δεν παρέχει καλή πληροφόρηση. Φυσικά, όταν κάποιος κοιτάει να αγοράσει Vitara, τον ενδιαφέρει η τετρακίνηση. Το νέο σύστημα All Grip, χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα από τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Auto, Sport, Snow/Mud και Lock) μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη. Στο Auto, η κίνηση μεταδίδεται κυρίως στον εμπρός άξονα προς όφελος της κατανάλωσης και μόνο, όταν υπάρξει απώλεια πρόσφυσης, μεταδίδεται ροπή και στον πίσω. Στο Sport, η κίνηση μεταδίδεται μόνιμα σε όλους τους τροχούς, ενώ βελτιώνεται και η απόκριση του κινητήρα. Στο Snow/Mud, προσαρμόζεται σε συνθήκες αυξημένης ολίσθησης, ενώ στο Lock, η ροπή κλειδώνει σε ποσοστό 50 - 50 ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 18,5cm και είναι ικανοποιητική για περιορισμένες off road εξορμήσεις, αν και τα αμιγώς ασφάλτινα λάστιχα θέτουν το όριο στο που μπορεί να φτάσει το Vitara εκτός δρόμου. Ο κινητήρας είναι δυνατός αρκεί να περάσεις το ενοχλητικό σκαλοπάτι των 1.600rpm, αφού μέχρι εκεί ο D16AA αρνείται να επιταχύνει ικανοποιητικά. Μετά από τις 1.700rpm, τα 32,6kgm ροπής είναι παντού αισθητά, επιταχύνοντας με όρεξη τα 1.300kg, που ζυγίζει το τετρακίνητο Vitara. Εμείς είδαμε 0 - 100km/h σε 11,5sec, ενώ η επιτάχυνση με 4η από τα 80 μέχρι τα 110km/h χρειάζεται 6sec. Αν το κυνηγήσεις, το νέο Vitara θα κάψει πάνω από 7lt, ενώ με μικρή αυτοσυγκράτηση, η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες κυμαίνεται στα 6,5lt/100km. Η ακουστική diesel είναι αισθητή, αλλά, σε καμία περίπτωση, ενοχλητική μέσα στην καμπίνα. Το νέο Vitara επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο και παίζει στα ίσα με τον ανταγωνισμό των compact SUV. Στην τετρακίνητη έκδοση, με τον κινητήρα 1.6DDiSπρόκειται για ένα άκρως ολοκληρωμένο σύνολο με λογική τιμή (€22.860) και εξαιρετικό εξοπλισμό. Η κορυφαία GLΧ, που είχαμε στα χέρια μας, κοστίζει (€25.060με bonus και όφελος απόσυρσης) και περιλαμβάνει 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα star&stop, adaptive cruise control, collision detect, φώτα ημέρας LED, 17άρες ζάντες, οθόνη αφής 7in με navigation και κάμερα οπισθοπορείας, suede επενδύσεις, θερμαινόμενα καθίσματα και εκκίνηση κινητήρα με start button.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης Suzuki Vitara 1.6DDiS 120PS 2WD GL: €18.560 (με easy bonus και όφελος απόσυρσης)
Τιμή έκδοσης δοκιμής Suzuki Vitara 1.6DDiS 120PS AWD GLX: €25.060 (με easy bonus και όφελος απόσυρσης)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.598
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 79,5 x 80,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης εξάτμισης μεταβλητής γεωμετρίας της Garrett
ΒΑΡΟΣkg 1.295
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Στους 4 τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 6,5Jx17in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 215/55
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 120/3.750
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 32,6/ 1.750
0-100km/h 12,4sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 180
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 111
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 4,2
Δοκιμής (lt/100km) 6,6
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,85
0-80 7,94
0-100 11,43
0-120 16,24
0-140 23,02
0-160 33,28
ΡΕΠΡΙΖ
Ρεπρίζ 3ης
50-80 3,64
80-110 4,83
Ρεπρίζ 4ης
80-110 5,29
100-140 11,45
Ρεπρίζ 5ης
80-110 6,52
100-140 12,69
Roll-on με 2α
60-120 9,54
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,68 40,04
60 5,51 65,96
100 7,52 77,18
200 11,53 101,39
400 17,80 125,56
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Motul θα στηρίξει δύο από τις ομάδες που θα συμμετάσχουν στον τέταρτο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθληματος Drift, που θα γίνει στην Λετονία στις 29 και...