Alfa Romeo MiTo QV Multiair 194Ps
Η έκδοση Quadrifoglio Verde ή αλλιώς QV της Alfa Romeo MiTo ξεχωρίζει από τις 18άρες ζάντες, τους διαφορετικούς προφυλακτήρες, τα μαύρα πλαίσια στα φώτα, καθώς και την απουσία χρωμιομένων μερών, τα οποία είναι μαύρα ματ. Εξοπλίζεται με τον Multiair δεύτερης γενιάς, ο οποίος διαθέτει έναν ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό, που αλλάζει τόσο το lift, όσο και το προφίλ κίνησης των βαλβίδων εισαγωγής, ανάλογα πάντα με το φορτίο του κινητήρα. Παράλληλα, έχουν βελτιωθεί οι μηχανικές και θερμικές απώλειες, χάρη σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο θερμοστάτη και μία νέα αντλία λαδιού, που έχει μεταβλητή παροχή. Ο κινητήρας αποδίδει 170Ps στην εργοστασιακή του μορφή και η ροπή φτάνει τα 25,4kgm. Εδώ, βέβαια, έχουμε αρκετά άλογα και μερικά κιλά ροπής παραπάνω. Εντάξει, μην περιμένετε ότι θα κολλήσετε στο κάθισμα από την επιτάχυνση, ούτε ότι θα κάνει ρεκόρ στα 400 μέτρα, έχει, όμως, πάρει αρκετά τα πάνω της, μιας και το ζητούμενο ήταν να διατηρήσει το αυτοκίνητο τον πλήρως καθημερινό χαρακτήρα του. Αυτό, που ουσιαστικά έγινε, ήταν ο κινητήρας να αποκτήσει λίγη extra δύναμη και το αποτέλεσμα είναι άκρως ικανοποιητικό, όπως θα δείτε και παρακάτω.
Το DNA και η DNA Engineering!
Όλες οι Alfa Romeo MiTo έχουν το διακόπτη DNA, που αλλάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Εννοείται ότι η πιο ενδιαφέρουσα θέση είναι η Dynamic, μιας και εκεί αλλάζει η απόκριση του κινητήρα, και το τιμόνι γίνεται λίγο πιο βαρύ. Η DNA Engineering του Απόλλωνα Μανέτα ανέλαβε εξ’ ολοκλήρου τη βελτίωση της συγκεκριμένης Alfa Romeo MiTo QV. Το πρώτο πράγμα, που ελευθερώθηκε, ήταν η αναπνοή του κινητήρα. Αφαιρέθηκε το εργοστασιακό φιλτροκούτι και τη θέση του πήρε ένα kit εισαγωγής με μία ελεύθερη φιλτροχοάνη της ForgeMotorsport. Η εισαγωγή είναι μεταλλική και έχει δεθεί με κολάρα σιλικόνης της Samco Sport. Η απόληξη της εισαγωγής βρίσκεται πίσω από το δεξί φανάρι, με αποτέλεσμα να παίρνει κρύο αέρα, η κατάσταση, βέβαια, θα ήταν καλύτερη, αν το φανάρι είχε τρύπα, αλλά έτσι θα χαλούσε η διακριτική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Εξωτερικά μοιάζει σαν όλες τις άλλες MiTo QV, εκτός βέβαια από το πίσω diffuser, το οποίο είναι της Lester. Συνεχίζουμε με τον κινητήρα και πιο συγκεκριμένα με την εξαγωγή του. Εδώ κατασκευάστηκε μία ανοξείδωτη εξάτμιση, που αποτελείται από ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι, έχει διάμετρο στα 63,5mm, έχει αφαιρεθεί ο καταλύτης και έχει κατασκευαστεί από τον Σωτήρη Καράμπελα, της Karampelas Exhaust. Ο εισερχόμενος αέρας, που πάει από το turbo στην πεταλούδα του κινητήρα, ψύχεται πρώτα από το αλουμινένιο intercooler της Mishimoto, στο οποίο έχουν χρησιμοποιηθεί και σε αυτό κολάρα σιλικόνης της Samco. Τέλος, η εργοστασιακή ECU δέχθηκε τις επεμβάσεις στη χαρτογράφησή της από τον Γιώργο Κούτση της Microchips Tuning, με αποτέλεσμα ο κινητήρας πλέον να αποδίδει 193,7Ps στις 5.974rpm 29,9kgm ροπής στις 3.917rpm. Η απόδοσή του είναι πολύ γραμμική, χωρίς ξεσπάσματα και εύκολα μπορεί να μπερδευτεί κάποιος και να νομίζει ότι έτσι βγήκε από το εργοστάσιο. Από τις 3.000rpm μέχρι και τις 5.500rpm υπάρχουν διαθέσιμα πάνω από 25kg ροπής, γεμίζοντας αρκετά το φάσμα στροφών του κινητήρα, στο οποίο αποδίδει πολύ καλύτερα. Το επόμενο σημείο, που βελτιώθηκε, ήταν τα φρένα. Αλλάχθηκαν οι μπροστά δίσκοι με αεριζόμενους τρυπητούς της Brembo, οι οποίοι συνδυάστηκαν με τακάκια DS Performance της Ferodo, σωληνάκια αεροπορικού τύπου και υγρά Dot5 της Valvoline.
On the road!
Αν και ο κινητήρας είχε λίγα παραπάνω άλογα από την εργοστασιακή του μορφή, τουλάχιστον σε σχέση με ό,τι έχουμε συνηθίσει να μετράμε και να παρουσιάζουμε, είχα την περιέργεια να δω πως θα τα πήγαινε η Alfa Romeo MiTo QV της DNA Engineering σε σχέση με το εργοστασιακό μοντέλο. Η εργοστασιακή χρειάζεται 8,02sec για τα πρώτα 100 μέτρα, καθώς και 15,81sec με 145,58km/h για τα 400 μέτρα. Αφού τοποθέτησα το V-BOX και βρήκαμε δορυφόρους, ξεκινήσαμε και χρειαστήκαμε 7,76sec για τα πρώτα 100km/h, ενώ το 400άρι το διανύσαμε σε 15,59sec με 148,08km/h ταχύτητα εξόδου. Καθόλου άσχημα για την ιπποδύναμη και τη ροπή του αυτοκινήτου! Κάπου εδώ να σημειώσω ότι στη θέση Dynamic το VDC δεν απενεργοποιείται τελείως, με αποτέλεσμα να κόβει το σπινιάρισμα και να μην βοηθάει στο να ξεκινήσει τέλεια το αυτοκίνητο. Για να απενεργοποιηθεί το VDC θα πρέπει είτε να αφαιρεθεί η ασφάλεια του ABS, είτε να τοποθετηθεί ένας διακόπτης, που ουσιαστικά θα βγάζει εκτός το ABS, με κόστος, όμως, την ευστάθεια στο φρενάρισμα. Αν είχαμε αφαιρέσει την ασφάλεια του ABS, σίγουρα θα είχαμε πετύχει κάτι καλύτερο από τα 2,78sec για τα πρώτα 18 μέτρα, με αντίστοιχο αντίκτυπο φυσικά στις υπόλοιπες επιδόσεις από στάση. Με τρίτη σχέση στο κιβώτιο, χρειαστήκαμε 2,54sec για να επιταχύνουμε από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h και 2,91sec από τα 80km/h μέχρι και τα 110km/h.
Low budget!
Με δεδομένα τα σχεδόν 195Ps του κινητήρα, οι επιδόσεις ήταν πολύ καλές και η Alfa Romeo QV της DNA Engineering είναι γρηγορότερη από την εργοστασιακή. Στο δρόμο πηγαίνει πάρα πολύ ωραία και ο ήχος της είναι όσο δυνατός χρειάζεται για να σε κάνει να πηγαίνεις γρήγορα. Τα ήδη καλά φρένα έχουν γίνει ακόμα καλύτερα και γενικά έχουμε ένα πολύ αξιόλογο σύνολο, με κύριο χαρακτηριστικό το χαμηλό κόστος βελτίωσής του. Η Alfa MiTo της DNA είναι ακόμα μία απόδειξη ότι δεν χρειάζεται να έχεις 400 ή 500 άλογα για να πας γρήγορα, αν μάλιστα θέλεις ένα πολιτισμένο, καθημερινό αυτοκίνητο, που να έχει καλές επιδόσεις και φυσικά αξιοπιστία, εδώ βλέπεις μια ιδανική λύση.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.368cc Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1 | Tuned by DNA Engineering Αντιγόνης 4, Περιστέρι Τηλ: 211 0123127 Fb: DNA Engineering |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ Εργοστασιακή |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Εργοστασιακή | |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Brembo αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι, Ferodo DS Performance τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου, Valvoline Dot5 υγρά φρένων | ΤΡΟΧΟΙ Εργοστασιακές 7,5Jx18in ζάντες
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της Microchips Tuning Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 193,7/5.947 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 29,9/3.917 |
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,75 0-80 5,61 0-100 7,76 0-120 10,47 0-140 13,38 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,54
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,78 @ 45,33 60 5,19 @ 75,88 100 6,92 @ 90,65 200 10,29 @ 118,75 | ROLL με 2α KM/H SEC |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Rafale είναι εμπνευσμένο από την ιστορία της Renault ως κατασκευαστή κινητήρων για αεροπλάνα, κατά τη δεκαετία του 1930.