Nissan GT-R 1.100whp

Nissan GT-R 1.100whp

Όταν οι Γιαπωνέζοι παρουσίασαν τον Godzilla ή αλλιώς Nissan GT-R παραμιλούσε όλος ο πλανήτης με τις κορυφαίες επιδόσεις του και την τόσο ανταγωνιστική τιμή του. Μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο, που κοίταξε περιφρονητικά την Porsche 911 Turbo και της έσπασε το ρεκόρ στο Nurburgring. Και όλα αυτά με το μισό χρηματικό αντίτιμο μιας γρήγορης 911… Μοναδικό μελανό σημείο των GT-R είναι η μετάδοση, η οποία θέλει ιδιαίτερη προσοχή από τον ιδιοκτήτη, μιας και έχει κάποιες ιδιοτροπίες όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να μεταχειρίζεται κανείς το Nissan του. Επειδή, όμως, ζούμε στον κόσμο της βελτίωσης, έχουν πλέον βρεθεί λύσεις, που αντέχουν μέχρι και 2.000Ps και δυσθεώρητες τιμές ροπής. Για να πεις ότι βελτιώνεις ολοκληρωμένα και σωστά ένα Nissan GT-R, θα πρέπει να ξεκινήσεις πρώτα από τη μετάδοση. Τρόποι για να βγάλει άλογα ο κινητήρας υπάρχουν και αυτό δεν είναι το δυσκολότερο κομμάτι. Εκεί, που ο προγραμματιστής και ο βελτιωτής θα πρέπει να ιδρώσουν και ο ιδιοκτήτης να στάξει χρήματα, είναι στο συντονισμό μετάδοσης και κινητήρα, αφού οι μονάδες διαχείρισης κινητήρα και μετάδοσης θα πρέπει να λειτουργήσουν αρμονικά και στην εντέλεια.

 

The anti-sleeper!

5 nissan gt-r 1Ως sleepers έχουμε συνηθίσει να λέμε τα αυτοκίνητα, που κρύβουν επιμελώς την ταυτότητά τους. Αυτοκίνητα που μοιάζουν εργοστασιακά, αλλά κρύβουν μια έκπληξη κάτω από το καπό σε όποιον τολμήσει να τα αμφισβητήσει. Εδώ, το Nissan GT-R αποτυγχάνει παταγωδώς. Το τεράστιο αμάξωμα με τους πληθωρικούς αεραγωγούς στον προφυλακτήρα και την αεροτομή στο πίσω μέρος, κρύβει την ταυτότητά του όσο και ένας πυγμάχος των 100+kg. Τα R35 GT-R είναι μεγάλα σε μέγεθος, πρησμένα από όποια μεριά και αν τα κοιτάξεις, με τεράστια ζαντολάστιχα και κτηνώδη φρένα και από το συγκεκριμένο δεν λείπει τίποτα. Έχει κλιματισμό, δερμάτινο ηλεκτρικό σαλόνι, πίσω καθίσματα, ηχοσύστημα της Bose με subwoofer, τα πάντα όλα. Είναι ένα πραγματικά καθημερινό αυτοκίνητο, αρκεί να συνηθίσεις την ιδέα ότι καταπίνει βενζίνη σε τρομακτικούς ρυθμούς. Βέβαια, όταν έχεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο, η κατανάλωση της βενζίνης είναι το τελευταίο πράγμα, που θα σε απασχολήσει. Ο Γιάννης, όταν πήρε την απόφαση να βελτιώσει τον κινητήρα του, ήθελε εξ’ αρχής να έχει ένα πλήρως καθημερινό και βολτάδικο αυτοκίνητο. Γι’ αυτόν το λόγο αποφάσισε να μην αυξήσει κυβισμό στον κινητήρα, αλλά και να επενδύσει αρκετά χρήματα στη μετάδοση, προκειμένου να είναι αξιόπιστη και φυσικά να αντέχει την τρομερή δύναμη του μοτέρ και την σκληρή χρήση. Βλέπετε, με το αυτοκίνητο αυτό, ο Γιάννης κάνει τα πάντα. Πάει κάθε μέρα στην εργασία του, στο πλυντήριο αυτοκινήτων Golden στην Γλυφάδα, κόβει τις βόλτες του στην παραλιακή και αν του κουνηθεί και κανένα δυνατό 1.000άρι μηχανάκι του ρίχνει και ένα χέρι ξύλο.

 

Παίζοντας με τη μετάδοση…

Η μετάδοση θέλει προσοχή στα GT-R, για να πατήσεις τέρμα γκάζι θα πρέπει να περιμένεις να φτάσει στους 75ο C και, αν φτάσει στους 110ο C, τότε αφήνεις γκάζι και περιμένεις να κρυώσει. Αν κάνεις το λάθος και αφήσεις τη θερμοκρασία να ξεπεράσει τους 110ο C, θα πρέπει να αλλάξεις βαλβολίνες. Σε διαφορετική περίπτωση θα έχεις θέμα. Ένας βασικός λόγος, που ταλαιπωρείται τόσο η μετάδοση, είναι ότι τα GT-R εκτοξεύονται στις εκκινήσεις και για να γίνει αυτό, η μετάδοση χρειάζεται να διαχειριστεί μεγάλες ροπές για να κινήσει τους τεράστιους -σε διαστάσεις- τροχούς. Οι αρχικές εκδόσεις του software του κιβωτίου και ειδικά η LC1 ήταν αρκετά βίαιες στην εκκίνηση. Στην LC1, το launch ανέβαζε στις 4.500rpm και ο συμπλέκτης έστελνε ακαριαία τη ροπή στο κιβώτιο, με αποτέλεσμα η μετάδοση να περνάει δύσκολες ώρες. Οι επόμενες εκδόσεις ήταν λιγότερο καταστροφικές, αλλά, αν θέλεις το κεφάλι σου ήσυχο, η λύση έρχεται από την DodsonMotorsport. Η Dodson έχει πάνω από 110 κωδικούς ανταλλακτικών για να βελτιώσει το κιβώτιο και τη μετάδοση των GT-R και ο Γιάννης τα έχει αγοράσει όλα. Σκεφτείτε πως μόνο το κιβώτιο κοστίζει όσο ένα ολοκαίνουριο μικρό hot-hatchΌλες οι εργασίες και η συνολική επιμέλεια της μετατροπής του κινητήρας και της μετάδοσης όπως θα δούμε και παρακάτω έχουν γίνει από τον Γιάννη και Βλάση Θεοδώρου,, τα δύο γνωστά αδέρφια, που κρύβονται πίσω από την GTRRacingTuning με έδρα τον Πειραιά. Οι σημαντικές τους γνώσεις και η μεγάλη τους εμπειρία ήταν τα ισχυρά τους όπλα για να δούμε αυτό το αποτέλεσμα. Στη μετάδοση, λοιπόν, έχουν αλλαχθεί τα πάντα. Με πρώτο και καλύτερο το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι φυσικά της Dodson Motorsport,  φέρει την ονομασία «ΕxtremeDuty 6 Speed 2» και μπορεί να διαχειριστεί ιπποδυνάμεις, που φτάνουν τα 2.000Ps και ροπές, που φτάνουν τα 140kgm. Το συγκεκριμένο σασμάν, είναι το μοναδικό που έχει εισαχθεί στην Ελλάδα, από την Spirakis Performance Parts του Νίκου Σπυράκη. Το set περιλαμβάνει clutch packs, ενισχυμένες βαλβίδες, baskets, ενισχυμένο σετ 10 δίσκων, ψυγείο μετάδοσης και διάφορα άλλα ακόμα, που θωρακίζουν τη μετάδοση. Εδώ τη σκυτάλη θα πρέπει να πάρει ο προγραμματιστής, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο Okan Zamanoglou της ZOD Racing. Μία από τις δουλειές, που θα πρέπει να κάνει, είναι να εμποδίζει το αυτοκίνητο να μπαίνει σε safe mode, κάτι που γίνεται, όταν αρχίσει να σπινιάρει και ο λόγος, για τον οποίο αυτό συμβαίνει, είναι η προστασία της εργοστασιακής μετάδοσης. Όταν, όμως, έχουν αλλαχθεί τα πάντα, αυτό δεν χρειάζεται.

 

The powerplant!

5 nissan gt-r 2Ο συγκεκριμένος VQ38DETT, που βρίσκεται κάτω από το καπό, έχει διατηρήσει τον εργοστασιακό του κυβισμό των 3,8lt και η δύναμη του κινητήρα είναι τρομακτική. Στη μικρή πίεση, που κυμαίνεται περίπου στο 1,4bar με 1,5bar, αποδίδει 780wHP και στα 2,1bar, στη μεγάλη πίεση δηλαδή, αποδίδει 1.100wHP και όλα αυτά με 100άρα βενζίνη πρατηρίου. Σκεφτείτε τι θα κάνει με αγωνιστικές δηλαδή… Ο κινητήρας αυτός -παρά την τεράστια δύναμη που βγάζει- είναι τρομερά αξιόπιστος, από τη στιγμή που βελτιώθηκε, έχει λυθεί μονάχα μία φορά και αυτή καθαρά και μόνο για έλεγχο. Ο κυβισμός του έχει παραμείνει ο εργοστασιακός, όπως έγραψα και παραπάνω, έτσι, λοιπόν, τα σφυρήλατα πιστόνια της Mahle, που παλινδρομούν μέσα στα χιτώνια της Darton, διατηρούν τις εργοστασιακές διαστάσεις, δηλαδή τα 95,5mm, οι μπιέλες είναι ενισχυμένες και ανήκουν στη «βαρβάτη» σειρά Turbo Tuff  της Manley και έχουν βιδωθεί πάνω στον εργοστασιακό στρόφαλο με βίδες φυσικά της ARP. Στις κυλινδροκεφαλές αλλάχθηκε όλο το valvetrain με σετ της Tomei, το οποίο περιλαμβάνει ελατήρια βαλβίδων, βαλβίδες, retainers, ωστήρια και οδηγούς, ενώ στη συνέχεια τοποθετήθηκαν οι συμμετρικοί εκκεντροφόροι της Tomei, Procam, που έχουν 272ο διάρκεια και 11mm βύθισμα. Οι εργοστασιακές φλάντζες αλλάχθηκαν με τις ενισχυμένες, που εξελίσσει η Cosworth και τέλος δέθηκαν οι κυλινδροκεφαλές με τον κορμό με βίδες ARP 625+.

 

GTX for life!

Μακράν η καλύτερη σειρά turbo της Garrett είναι η GTX. Έχουν καλύτερο spoolάρισμα σε σχέση με τις GT και φυσικά πολύ καλύτερη απόδοση. Εδώ χρησιμοποιούνται δύο GTX3076R, με λόγο A/Rστην εξαγωγή 0,82 και συνδυάζονται με δύο external wastegates της Tial, των 38mm, τα οποία καταλήγουν στο σύστημα εξαγωγής, προκειμένου να μειωθεί ο θόρυβος. Ο χώρος του μηχανοστασίου είναι αρκετά περιορισμένος, με αποτέλεσμα τα πράγματα να είναι στριμωγμένα εκεί μέσα και να χρειάζεται αρκετή επιδεξιότητα από το Γιάννη και το Βλάση, προκειμένου να χωρέσουν όλα σωστά στη θέση τους. Τα δύο turbo πατάνε πάνω στις πολλαπλές εξαγωγής της AMSPerformance, στις οποίες έχει γίνει κεραμική επίστρωση από την F.A.S.T. για να διατηρείται όσο το δυνατόν χαμηλότερη η θερμοκρασία στο χώρο του κινητήρα. Η F.A.S.T. έχει περάσει με κεραμική επίστρωση και την πολλαπλή εισαγωγής, καθώς και τους σωλήνες, που καταλήγουν σε αυτή και τέλος κατασκεύασε και ένα απίστευτο δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού που μοιάζει να βγήκε από την Nissan. Τα δύο turbo συνδυάζονται με δύο σκάστρες της Tial, ενώ ψύχουν τον εισερχόμενο αέρα μέσω του intercooler της Race Bell, ο οποίος αέρας πρώτα αρχικά περνάει μέσα από δύο φιλτροχοάνες Airinx της GReddy. Το σύστημα εξαγωγής είναι αρκετά ήσυχο, τουλάχιστον στις χαμηλές στροφές και σε αυτό συμβάλουν τα μεσαία και τα δύο τελικά καζανάκια. Η custom εξαγωγή έχει 104mm διάμετρο, που ξεκινάει αρχικά από δύο downpipes των 90mm και καταλήγει στα δύο τελικά της Akrapovic.

 

Fuel time!

Δύο αντλίες Bosch 044 με παροχή στα 255lt/hr φροντίζουν να στέλνουν καύσιμο στις δύο μπεκιέρες της AMS Performance, που με τη σειρά τους τροφοδοτούν τα κτηνώδη μπεκ της Injector Dynamics, που έχουν παροχή στα 2.225cc/min στα 3bar πίεσης καυσίμου, που ρυθμίζεται από δύο ρυθμιστές πιέσεως της Aeromotive. Το καύσιμο αναφλέγεται με τη βοήθεια των πολλαπλασιαστών της Okada Projects, που δίνουν μέχρι και τέσσερις φορές παραπάνω ενέργεια στα μπουζί. Αυτό είναι ένα δυνατό όπλο για τον ψαγμένο προγραμματιστή, που δεν είναι άλλος από τον Okan Zamanoglou. Το αποτέλεσμα ήταν κάτι παραπάνω από εκπληκτικό. Οι επιδόσεις του GT-R του Γιάννη πραγματικά σου κόβουν την ανάσα και οποιοδήποτε supercar-hypercar-spaceship στηθεί δίπλα του, απλά δεν έχει καμία τύχη. Σκεφτείτε πως στη χαμηλή πίεση, έχει βρεθεί μπροστά από αρκετά 1.000άρια superbikes σε φιλικά πατήματα…

 

F-16

5 nissan gt-r 3Ναι, αναφέρομαι στο γνωστό μαχητικό της Πολεμικής Αεροπορίας, που σκίζει τους ουρανούς στο Αιγαίο στα δύο. Είναι ό,τι πιο κοντινό μου έρχεται στο μυαλό, αν θέλω να συγκρίνω το Nissan GT-R του Kouk με κάτι άλλο. Και πώς να μην μου έρθει αυτό στο μυαλό, από τη στιγμή, που για να επιταχύνει από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h χρειάζεται μόλις 3,41sec???!!! Και το νούμερο αυτό έγινε με δύο άτομα και πλήρες εσωτερικό! Δηλαδή βάρος περίπου δύο τόνους! Πόσο απίστευτα αυτοκίνητα, αυτά τα GT-R! Μετρήσεις από στάση δεν κάναμε, μιας και το κιβώτιο μετρούσε μόνο τρεις μέρες, όταν κάναμε τη δοκιμή του αυτοκινήτου, ακόμα δεν είχαν πατήσει καλά-καλά τα γρανάζια στη θέση τους, που λέει ο λόγος. Πάντως μόλις το τέρας κουμπώνει 3η νομίζεις ότι είσαι μέσα στο Gran Turismo, αφού η 3η όπως και η 4η στο extreme κιβώτιο της Dodson, έχουν ίσια δόντια! Με το προηγούμενο κιβώτιο της Dodson, ο Γιάννης είχε κάνει 9,98sec στα 400 μέτρα με 250km/h ταχύτητα εξόδου, πάντα με τα εργοστασιακά 20άρια ζαντολάστιχα. Και όλα αυτά όπως είπαμε, full ντυμένο, με τα δερμάτινα καθίσματα, το ηχοσύστημα, τις επενδύσεις, ακόμα και με το subwoofer! Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως τα τρία δυνατότερα και γρηγορότερα Nissan GT-R της Ελλάδας έχουν βελτιωθεί από την GTR Racing Tuning. Μάλιστα, ο Γιάννης είναι πολύ καλός φίλος με τον Λέανδρο Τσάκλα και τον Χρήστο «Βενζινά», που είναι και οι δύο ιδιοκτήτες των έτερων Godzilla! Τόσο ο Λέανδρος όσο και ο Χρήστος έχουν συμβουλέψει πάρα πολλές φορές τον Γιάννη, στο τι να επιλέξει για το GT-R του και τον έχουν βοηθήσει πάρα πολύ, για την ολοκλήρωση του project του, αφού έχουν ψαχτεί με τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, όσο κανείς άλλος στην Ελλάδα! Το όμορφο της υπόθεσης είναι ότι και οι τρείς, δεν βλέπουν ο ένας τον άλλον ανταγωνιστικά. Ανταλλάζουν σε κάθε ευκαιρία απόψεις και συμβουλές για το πώς θα δυναμώσουν ακόμα περισσότερο τα τέρατα τους! Αν δεν είναι αυτό team spirit, τότε τι είναι? 

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 3.799cc    

Διάμετρος x Διαδρομή:  95,5mm x 84mm

Σχέση Συμπίεσης: ----

Tuned by

GTR RacingTuning

Λητούς 3,

Πειραιάς

Τηλ: 211 72 01 093

TUNING SPECS

  • Mahle σφυρήλατα πιστόνια 95,5mm
  • Manley Turbo tuff μπιέλες
  • Darton χιτώνια
  • ARP 625+ μπουζόνια κεφαλής
  • ARP βίδες στροφάλου
  • Tomei βαλβίδες
  • Tomei ελατήρια βαλβίδων
  • Tomei retainers
  • Tomei ωστήρια
  • Tomei Procam 272ο, 11mm βύθισμα εκκεντροφόροι
  • Cosworth φλάντζες κεφαλής
  • Garrett GTX3076R x2
  • Tial external wastegate 38mm x2
  • AMS Performance πολλαπλές εξαγωγής
  • Race Bell intercooler
  • Tial σκάστρα x2
  • Akrapovic τελικά καζανάκια εξάτμισης
  • Custom εξάτμιση 104mm
  • Custom downpipes 90mm
  • F.A.S.T. κεραμική επίστρωση πολλαπλής εισαγωγής
  • F.A.S.T. κεραμική επίστρωση σωλήνων εισαγωγής
  • F.A.S.T. δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού
  • Okada Projects πολλαπλασιαστές
  • Bosch Motorsport 044 αντλίες καυσίμου
  • AMS Performance μπεκιέρες
  • Injector Dynamics μπεκ καυσίμου 2.225cc/min
  • ECU tuning ZOD
  • GReddy φιλτροχοάνη x2

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Dodson Motorsport Extreme Duty 6 Speed 2
  • Dodson Motorsport 1st-6th ver.5 6th overdrive
  • Dodson Motorsport ψυγείο μετάδοσης
  • Dodson Motorsport Billet A and B basket
  • Dodson Motorsport 16 clutch pack
  • Dodson Motorsport 10 plate awd drive
  • Dodson Motorsport valve body modification
  • Dodson Motorsport billet 3rd-5th selector

ΑΜΑΞΩΜΑ

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

BBS CH-R Limited Edition 9.5Jx20in ζάντες

275/40 - 315/35 ελαστικά

 

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-100             1,03

60-120             1,24

60-160             3,1

60-200             5,87

100-200           3,41

 

Αρθρογράφος

 

Test: Suzuki Swift 1.2 Hybrid 82Ps f/l

Test: Suzuki Swift 1.2 Hybrid 82Ps f/l

Το νέο Suzuki Swift έρχεται με ολόφρεσκη σχεδίαση, αναβάθμιση σε τεχνολογικό και ποιοτικό επίπεδο και για να προσφέρει άνεση, πρακτικότητα και κυρίως ...