Audi A4 DTM 2.0 TFSi 817Ps
Σπάνιο
Θέλοντας να γιορτάσει τις επιτυχίες της με το A4 DTM στους αγώνες, η Audi έβγαλε, σε περιορισμένο αριθμό, το Α4 2.0 TFSiDTMEdition. Ο αγοραστής είχε να επιλέξει ανάμεσα σε ασημί, μαύρο, κίτρινο και αυτό το φοβερό μπλε. Με τις extra πινελιές σε προφυλακτήρες, αλλά και εσωτερικό, αυτό το Α4 ήταν – και είναι - κουκλί. Δεν είναι κραυγαλέο, όπως το RS4, «φωνάζει», όμως, ότι κάτι τρέχει. Ο Παναγιώτης Ασημάκης της AssimakisService, λοιπόν, ήθελε να φτιάξει ένα projectcar για το μαγαζί του, το οποίο να ξεχωρίζει. Η αλήθεια είναι ότι σαν αυτό, δύο γνωρίζουμε. Το άλλο θα σας το αποκαλύψουμε, όταν ολοκληρωθεί. Μιλάμε για τρελή περίπτωση. Διάλεξε, λοιπόν, αυτό το αυτοκίνητο ο Παναγιώτης με σκοπό να το εξελίξει, να δοκιμάσει «πάνω του» διάφορες βελτιωτικές ιδέες, αλλά και να φτάσει στα όριά τους ορισμένα εξαρτήματα, προκειμένου να γνωρίζει, που πάσχουν μοτέρ και μετάδοση, ώστε να είναι προετοιμασμένος για τις βελτιώσεις σε αυτοκίνητα πελατών και φίλων. Αν και αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι οι πελάτες του Παναγιώτη είναι πρώτα φίλοι του. Κι έτσι πρέπει.
NurburgringEdition
Παλαιότερα είχε στην κατοχή του ένα Opel Astra OPC Nurburgring Edition, βελτιωμένο με Garrett GT3071R. Απ’ ότι φαίνεται, συμπαθεί τις ειδικές εκδόσεις. Λάτρης του tuning, λοιπόν, ξεκίνησε το μακρύ δρόμο του project του, με σκοπό να ξεπεράσει τα 800 άλογα με χρήση βενζίνης πρατηρίου, να βλέπει 2,5bar στο μπαρόμετρο, να μπορεί να αλλάζει ταχύτητες γρήγορα και σε υψηλές στροφές και να μην χάνει τη δύναμή του μετά τις 7.500rpm. Όλα τα παραπάνω, όμως, ήθελε να τα συνδυάσει σε ένα αυτοκίνητο, με το οποίο θα μπορούσε να κινείται καθημερινά, αν χρειαζόταν. Για τον δίλιτρο TFSi έχουν βγει ευτυχώς ένας σκασμός aftermarket προϊόντα. Το θέμα είναι τι θα επιλέξεις από όλα αυτά και κυρίως το πώς θα τα τοποθετήσεις. Το μπλοκ “θωρακίστηκε” με σφυρήλατα πιστόνια της CP και κοντύτερες μπιέλες της DP. Ο στρόφαλος είναι επίσης άλλος, αγνώστων λοιπών στοιχείων. Πάντως το μοτέρ έχει πλέον κυβισμό που κυμαίνεται στα 2.100cc. Αυτά, όμως, από μόνα τους δεν μετατρέπουν ένα μοτέρ σε αθάνατο. Εδώ έρχεται να σφίξει τα πράγματα η ατσάλινη πλάκα της Integrated Engineering μαζί με τα υπόλοιπα extra της. Το συγκεκριμένο girdle kit φροντίζει να δέσει το μπλοκ περισσότερο, ώστε να μην φλεξάρει στις υψηλές στροφές. Η πλάκα αυτή έχει πάχος κάτι λιγότερο από έναν πόντο, επομένως έρχεται μαζί με μακρύτερη καδένα. Φυσικά, όλες οι βίδες είναι L19 της ARP και τα μέταλλα ACL Race Series.
Super!
Οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι oversize 1mm της Supertech. Της Ferrea είναι τα «σιμάκια» (από το «shims» στα Αγγλικά), σαν μικρές ροδέλες φανταστείτε τα, τα οποία λειτουργούν σαν αποστάτες στα καπελότα, ώστε η κίνηση των βαλβίδων να γίνεται ακόμα πιο άμεσα. Σκεφτείτε ότι το μοτέρ στροφάρει γύρω στις 8.500rpm! Κάπου εδώ αναλαμβάνει η Cat Cams με τους custom εκκεντροφόρους της, τα διπλά ελατήρια βαλβίδων και τα retainers. Χρυσό τον κάναμε τον Παναγιώτη, δεν μας είπε όμως λέξη για τα χαρακτηριστικά των εκκεντροφόρων. Πάντως δεν είναι off – the – self, παρότι είχε δοκιμάσει ορισμένα σετ – συγκεκριμένα τέσσερα - από τα έτοιμα της Cat Cams. Εδώ να αναφέρουμε φυσικά και το Δάκη Σκαμπελτζή, της EngineTech by Dakis, ο οποίος ανέλαβε την ροϊκή εξέλιξη της κυλινδροκεφαλής, αλλά και όλες τις εργασίες του ρεκτιφιέ. Επομένως, συνοψίζουμε. Το μπλοκ είναι δεμένο και ενισχυμένο με τα καλύτερα, η κυλινδροκεφαλή είναι έτοιμη να στροφάρει ψηλά και να διαχειριστεί μπόλικο αέρα και καύσιμο, τώρα τι λείπει? Ο ηθικός αυτουργός! Η Precision PT6466 είναι ό,τι πρέπει για 900 άλογα. Εκπληκτική δουλειά έχει κάνει Ο Στέλιος Παναγιωτάρας της NS Racing. Το χταπόδι με τις V - Band συνδέσεις για turbo και external, καθώς και η υπόλοιπη εξάτμιση, είναι πραγματικό έργο τέχνης. Έχουν κατασκευαστεί δύο σετ εξατμίσεων. Ένα με 80άρι downpipe και από εκεί και πίσω, σωλήνα 80mm με ένα καζανάκι και ακόμα μία, και ακόμα μία διαμέτρου 70mm με τέσσερα καζανάκια και δύο απολήξεις. Πρέπει να κυκλοφορεί και ήσυχο φυσικά! Εκεί, όμως, που θέλει χειροκρότημα, είναι στη χειροποίητη πολλαπλή εισαγωγής, η οποία μέσα στο plenum της κρύβει χωνιά και πάνω της, στη μέση συγκεκριμένα, είναι τοποθετημένη η custom – μεταλλική εννοείται – πεταλούδα, η οποία έχει διάμετρο 70mm. Ο χώρος στο μηχανοστάσιο δεν είναι και ο πιο άνετος και ήθελε μαεστρία για να δέσουν όλα σωστά και όμορφα.
Φαγητό
Θέλει σίγουρα πολύ από αυτό και το άλλο σίγουρο είναι ότι τα 4 μπεκ δεν φτάνουν ούτε για ζήτω. Τα τέσσερα “κυρίως” μπεκ προέρχονται από RS4 και τα τέσσερα extra είναι 1000άρια της Bosch, τα οποία οδηγούνται από την stand-alone ECU της KMS. Το καύσιμο σπρώχνουν προς τα μπεκ δύο αντλίες Bosch Motorsport 044. Εκεί κοντά και το methanol injection kit της Snow Performance να ψεκάζει και αυτό, όταν χρειάζεται, για να πέφτει η θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης. Απαραίτητο και το δυνατό ρεύμα, κάτι που έχουν αναλάβει οι πολλαπλασιαστές της Okada.
Ποιό σασμάν?
Το εργοστασιακό? Αυτό τα τίναξε – εντελώς όμως - στη δεύτερη εκκίνηση από στάση. Οπότε βρέθηκε ένα 01e σασμάν, το οποίο είναι πιο ανθεκτικό, που, όμως, ούτε κι αυτό θα άντεχε. Οπότε, τι έκανε ο Παναγιώτης? Παρήγγειλε από την JHMotorsport ένα upgrade kit με carbon συγχρονιζέ για όλες τις σχέσεις. Μαζί με τον πολύ καλό και ελαφρύ δίδισκο συμπλέκτη Clutch Masters 850 series (το 850 προέρχεται από τις ίντσες, 8,5in δηλαδή, 21,5mm διάμετρο), το άγχος των γρήγορων και σίγουρων αλλαγών ταχυτήτων, εκεί γύρω στις 8.000+ στροφές, έχει φύγει. Όσο, βέβαια, μπορεί να φύγει αυτό το άγχος. Στο εσωτερικό του το αυτοκίνητο είναι κουκλί, δεν του λείπει τίποτα και έχει αυτά τα ωραία καθίσματα της Recaro, τα Pole Position. Ελαφριά και πανέμορφα! Τα 1600+ κιλά, που είπαμε νωρίτερα, δεν είναι ψέμα, αλλά πέρα για πέρα αληθινά. Μία KW Variant 3 φροντίζει να κρατάει το αυτοκίνητο στο δρόμο και τα Toyo R1R πάνω στις πανάλαφρες και πανάκριβες – και σπάνιες - Enkei RPF - 1 παλεύουν να βρουν πρόσφυση. Και κάπως έτσι, αλλά και με λίγα επιπλέον μυστικά, το Α4 DTM του Παναγιώτη ανέβηκε πάνω στο δοξασμένο δυναμόμετρο Maha LPS3000 του φίλου Γιάννη Φωτεινέλη και έβγαλε, με 100άρα βενζίνη, ούτε λίγο ούτε πολύ, 820 άλογα. Πάντοτε δίπλα στον Παναγιώτη η Revlimit του Φώτη Λεκατσά από την Πάτρα, ο οποίος παρεμπιπτόντως έχει φτιάξει τρομερά όμορφο μαγαζί. Μαζί με τον dealer του στην Αθήνα, τον Κωνσταντίνο, ασχολήθηκαν ώρες ατελείωτες για το project του Παναγιώτη, ο οποίος δηλώνει υπερβολικά ικανοποιημένος.
Driveshaft Shop
Αυτοί μας την έκαναν τη ζημιά! Ο Παναγιώτης έχει παραγγείλει ημιαξόνια από αυτούς εδώ πάνω από έξι μήνες, αλλά όσο τα είδατε εσείς, τα είδαμε κι εμείς. Και όχι τίποτα άλλο, αλλά με τα εργοστασιακά, μία στις τρεις δοκιμές από στάση θα κόψει κάποιο ημιαξόνιο. Δεν το τολμήσαμε και αρκεστήκαμε στις ρολλαριστές μετρήσεις, όπου το A4 DTM Quattro κάνει σταθερά 5,5sec για το 100-200km/h με 2,3bar πίεση. Αν η πίεση σκαρφαλώσει στα 2,6 bar, σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη 80άρα εξάτμιση, τότε ο χρόνος γίνεται 4,9sec για το 100-200! Παράλληλα μάθαμε ότι ο Παναγιώτης, ετοιμάζεται να φορέσει όλα τα μηχανικά μέρη σε άλλη καρότσα, η οποία μάλλον θα είναι VW Golf VI. Εκεί τα νούμερα θα ξεφύγουν, μιας και πρόκειται για πολύ ελαφρύτερο αυτοκίνητο, το οποίο, μην ξεχνάτε, θα είναι τετρακίνητο. Μέχρι τότε θα έχουν έρθει και τα ημιαξόνια ή, τέλος πάντων, θα έχει καταφέρει να φτιάξει κάποια custom, καθώς παίζει και αυτή η επιλογή. Ναι, κι εμείς στεναχωρηθήκαμε, που δεν μετρήσαμε με VBOX από στάση, δεν μπορούμε, όμως, να τα έχουμε όλα δικά μας. Πάντως, είμαστε χαρούμενοι, που φιλοξενούμε αυτό το αυτοκίνητο στο εξώφυλλο, καθώς συνεχίζουμε να αναδεικνύουμε τις αξιόλογες δουλειές Ελλήνων βελτιωτών, δουλειές που κάποιοι στο εξωτερικό δεν έχουν καν φανταστεί. Εν αναμονή του τετρακίνητου Golf λοιπόν!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 2.100cc Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1 | Tunedby ASSIMAKIS SERVICE Fb: AssimakisService |
TUNINGSPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Εργοστασιακά με αεριζόμενους δίσκους 312mm Πίσω: Εργοστασιακά με δίσκους 300mm | ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες: Enkei RPF-1 7.5Jx17in Ελαστικά: Toyo Proxes R1-R 225/40 R17 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Για την Volkswagen, το ID.3, είναι ένα μεγάλο στοίχημα, σχεδόν όσο μεγάλο ήταν και το πρώτο Golf. Όπως η επιτυχία του Golf έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο...