Audi R8 V8 4.2FSI 470Ps
Φαίνεται!
Όντως φαίνεται. Και τίποτα να μην κατέχεις από αυτοκίνητα, με το που θα το δεις από κοντά θα καταλάβεις αμέσως τι μπορεί να κάνει στο δρόμο. Μόνο και μόνο που είναι τόσο φαρδύ, χαμηλό και με το μοτέρ στο κέντρο, το περιμένεις, δεν θα ξεκολλάει από την άσφαλτο με τίποτα. Προσέξτε, όμως, γιατί οι λέξεις αυτές, που χρησιμοποιούμε όλοι τόσο συχνά και τόσο εύκολα, εδώ δεν έχουν την ίδια σημασία. Δεν μιλάμε «δεν ξεκολλάει από την άσφαλτο», όπως πχ ένα FocusRS ή ένα Type-R. Εδώ μιλάμε για άλλο πράγμα. Μιλάμε για άλλης κλάσης και επιπέδου όχημα, που δεν έχει καμία επαφή με αυτά που έχουμε συνηθίσει και χαρακτηρίζουμε αυτοκινητάρες. Να πω την αλήθεια, από διάφορα reviews και από άρθρα που είχα διαβάσει τότε, ήξερα ότι αυτό το Audi είναι εκπληκτικό, αλλά, ακόμα και έτσι, με εξέπληξε. Θυμάστε κάτι παλιά video games με αυτοκίνητα, που ό,τι χαζομάρα και να έκανες ή με όσα χιλιόμετρα και να έστριβες δεν έτρεχε τίποτα; Κάτι Outrun και τέτοια; Ε, περίπου αυτό συμβαίνει και με αυτό το αμάξι.
Και βελτιωμένο;
Καλά μην φανταστείς, ένα πρώτο στάδιο είναι, ικανό όμως να του δώσει περίπου 50Ps ακόμα, αλλά και έναν εκπληκτικό πραγματικά ήχο. Τη βελτίωση του R8 ανέλαβε η γνωστή -για την αγάπη της στα Supercars- TuningonRoad, που είναι και αποκλειστικός αντιπρόσωπος της βρετανικής Top Gear στην Ελλάδα. Είναι που είναι διαμάντι αυτός ο ατμοσφαιρικός 4,2lt V8 και γυρίζει μέχρι το θεό, έχει και το σωστό, το ευρωπαϊκό firing order, που ουρλιάζει αντί να κάνει γλου-γλου-γλου, όπως τα αμερικάνικα musclecars, έχει και την απίστευτη εξάτμιση της Top Gear με τα κλαπέτα, που όταν είναι ανοιχτά βγάζει τον καλύτερο ήχο που έχω ακούσει μέχρι σήμερα μέσα από αυτοκίνητο. Η ίδια εξάτμιση, εκτός από πολύ ελαφρύτερη, έχει μετρηθεί σκέτη, χωρίς άλλες βελτιώσεις, να δίνει 31Ps στο R8 με τον V10, οπότε κάτι λιγότερο θα δίνει και σε αυτό εδώ. Φυσικά, το Audi του φίλου μας του Αντώνη δεν έχει μόνο αυτήν, αλλά έχει και το άγριο πρόγραμμα της Top Gear, το Stage 2+, που στη ρύθμιση Sport του αυτοκινήτου πραγματικά ξυρίζει. Φαίνεται και από τις αλλαγές ταχυτήτων που κάνει το πόσο επιθετική είναι η ρύθμισή του, αφού το κάθε ανέβασμα συνοδεύεται και από κλωτσιά στην πλάτη. Το σύνολο συνοδεύουν δύο φιλτροχοάνες της Ramair μέσα στο εργοστασιακό carbon φιλτροκούτι και αυτά τα ολίγα είναι αρκετά για να φτάσει το R8 περίπου στα 470Ps. Δεν είναι όμως μόνο η δύναμη που πήρε, που αξίζει τον κόπο να το βελτιώσεις. Είναι ο συνδυασμός ήχου, συμπεριφοράς και δύναμης, που το κάνει πραγματικά εκπληκτικό. Η μεγάλη μαγκιά της Audi με αυτό το αυτοκίνητο είναι ότι είναι ένα κεντρομήχανο supercar, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν κανονικό αυτοκίνητο. Είναι περίπου σαν την Porsche 911, μόνο που αυτή δεν είναι supercar, αλλά sportscar. Δεν είναι σαν τα εξωτικά ιταλικά που, αν τα χρησιμοποιήσεις κάθε μέρα για ένα χρόνο, θα πληρώσεις την αξία τους σε συντήρηση και επισκευές. Αυτό εδώ είναι σαν κανονικό αυτοκίνητο, με τη συντήρηση και τις φθορές που έχουν και τα συνηθισμένα αμάξια. Εντάξει, δεν έχει το κόστος συντήρησης ενός A3 1.6, αλλά δεν απέχει και πολύ από αυτή ενός Audi S5.
Από άλλο πλανήτη
Χωρίς πλάκα, το τι «φτιάχνει» το εργαλείο στο δρόμο, πρέπει να μπεις μέσα για να το καταλάβεις, αλλά θα προσπαθήσω να το περιγράψω, ακόμα και με αυτήν την περιορισμένη ικανότητα που διαθέτω. Λοιπόν, αρχικά να διαχωρίσουμε τα είδη της τετρακίνησης. Δεν έχει καμία σχέση η τετρακίνηση (είτε μόνιμη είτε με συμπλέκτες), που είναι Rear-biased, με αυτήν που είναι Front-biased, δηλαδή αυτή που το αυτοκίνητο είναι πισωκίνητο και δίνει και μπροστά, με αυτήν που είναι μπροστοκίνητο και δίνει και πίσω. Είναι η μέρα με τη νύχτα. Το ένα θα συμπεριφέρεται σαν μπροστοκίνητο με καλύτερη ελκτική πρόσφυση και το άλλο σαν πισωκίνητο με το χέρι του θεού στον εμπρός άξονα. Όπως κάνει και αυτό το Audi, που του δίνεις τέρμα με πρώτη στρίβοντας από ένα δρόμο σε έναν άλλο και διπλώνει αρκετά, φεύγοντας όμως με τα τέσσερα ακριβώς για εκεί που σημαδεύει το τιμόνι. Σαν να του μιλάς, σαν να του λες «κοίτα, εκεί θέλω να πάμε, αλλά κάντο θεαματικά». Και σου απαντάει, μάλιστα αρχηγέ, γυρνάει και πάει με το πλάι σαν να μην τρέχει τίποτα. Αυτά όλα φυσικά, όχι στα χαζά, τύπου κάνω πάντες με το BMW 318 του θείου και είμαι 3 δευτερόλεπτα μέσα στη διασταύρωση... Αυτό εξαφανίζεται ουρλιάζοντας και χάνεται στον ορίζοντα. Και αν αλλάξεις γνώμη ή τύχει κάτι και αφήσεις, πάλι δεν τρέχει τίποτα, ισιώνει όπου, όποτε και με όσα να ΄ναι και συνεχίζει κανονικά. Μάλιστα, έχει τόσο πολλή πρόσφυση, που πιστεύω ότι τα Toyo R888, που φορούσε, στο δρόμο του κάνουν κακό. Με κανονικά λάστιχα δρόμου θα ήταν πιο γλυκό, ομαλό στις αντιδράσεις του και πιο παιχνιδιάρικο. Ο Αντώνης, όμως, επειδή το πηγαίνει πολύ συχνά σε πίστα, το κυκλοφορεί καθημερινά με αυτά. Μάλιστα, η μαμά Audi, που το έχει στήσει με άλλα πιο νορμάλ λάστιχα για το δρόμο, έχει βάλει και το launch control στις ανάλογες στροφές για να πετυχαίνεις τον ιδανικό συνδυασμό σπινιαρίσματος και επιτάχυνσης, κάτι που με τα R888 εμείς το χαλάσαμε. Στην εκκίνηση, τώρα, δεν σπινιάρει καθόλου, βεντουζάρει στο δρόμο και οι στροφές του κινητήρα πέφτουν τελείως, με αποτέλεσμα ουσιαστικά να ξεκινάει από το ρελαντί. Ακόμα και έτσι όμως κατάφερε να κάνει καλούς χρόνους, ελαφρώς καλύτερους από το εργοστασιακό. Να σημειώσουμε κιόλας ότι μέσα ήμασταν δύο άτομα και -ζωή να έχουμε- το τρώμε το φαγητό μας όλο. Αν και σε αυτό το αυτοκίνητο δεν με ενδιέφεραν και πολύ οι χρόνοι που θα πετύχει. Βλέπετε δεν είναι εκεί το θέμα. Τι να λέει, αν έκανε 4,6sec ή 3,6sec. Πιστέψτε με, κανέναν δεν θα τον ένοιαζε, αν το έκανε βόλτα. Δεν είναι Corsa να δεις πόσο πάει... δεν σε νοιάζει πόσο πάει. Είναι τόσο όμορφο, έχει τέτοιον ήχο και κάνει τόσους παππάδες στο δρόμο, όσους δεν έχει η ιερά σύνοδος. Πραγματικά νιώθεις ότι μπορεί να στρίψει παντού με όσα έρχεται και δεν ξέρω κατά πόσο είναι και επικίνδυνο αυτό. Βέβαια, δεν θα φύγει ξαφνικά και απροειδοποίητα, γιατί, αν και δεν καταφέραμε να το φτάσουμε σε αυτό το σημείο, δείχνει ότι από τη στιγμή που ο συνοδηγός θα βγάλει τη χρυσή μέχρι αυτήν που το R8 θα αρχίσει να χάνει πρόσφυση μεσολαβούν τουλάχιστον 20km/h. Είναι ένα αυτοκίνητο, που για να καταφέρεις να το βγάλεις από το δρόμο, θα πρέπει σίγουρα να έχεις κερδίσει το νόμπελ κουλαμάρας δύο φορές.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός (cc): 4.163 Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 84,5x92,8 Συμπίεση: 12,5:1 Πρόγραμμα Top Gear Stage 2+ Εξάτμιση Top Gear Φιλτροχοάνες Ramair
| TUNED BY
Tuning On Road Τηλέφωνο : +30 211 2132025 E-mail: tuningonroad@hotmail.gr Website: www.tuningonroad.com |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Εργοστασιακή | ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ Εργοστασιακά |
ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες εργοστασιακές Λάστιχα Toyo R888
| |
| ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ Αυτοκόλλητο Βινυλίου 3Μ |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC STOCKCAR* 0-60 2,24 0-80 3,45 0-100 4,61 0-120 6,28 0-140 7,97 0-160 10,19 0-180 12,66 0-200 15,51 0-220 20,74 0-240 24,56
|
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ M SEC @ KM/H 18 2.13 @ 57.53 60 4.15 @ 92.54 100 5,56 @ 110,63 200 8.37 @ 144.30 400 12,78 @ 180,85 1000 23,10 @ 234,16 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Λίγες ημέρες πριν την έναρξη του Easter Jeep Safari 2022 στις 9 Απριλίου, η Jeep, δίνει το στίγμα για το 7ο και τελευταίο(;) πρωτότυπο που θα παρουσιά...