Audi RS3 8V2 550Ps
Μονοπώλιο
Συζητάγαμε τις προάλλες με τον Κλιβανόπουλο το πόσο έχουν επικρατήσει στην αγορά των βελτιώσεων τα αυτοκίνητα του Group VW και καταλήξαμε ότι ο λόγος είναι τα τρία κύρια χαρακτηριστικά που παίζουν ρόλο στις επιδόσεις από ρεπρίζ, αλλά κυρίως από στάση. Ο TSI κινητήρας, που μπορεί να αποδώσει μεγάλες ιπποδυνάμεις με υψηλή αντοχή, το DSG κιβώτιο, που δεν σπάει και κάνει αστραπιαίες αλλαγές και φυσικά η αποδοτική και ανθεκτική τετρακίνηση. Ποιος να το πιάσει αυτό το πράγμα; Και φυσικά δεν μιλάμε μόνο για τα RS3 που φοράνε τον εκπληκτικό πεντακύλινδρο, ακόμα και τα τετρακύλινδρα, πιο «ταπεινά» S3 σαν αυτό που δοκιμάσαμε στο τεύχος 79, με μια μεγαλύτερη τουρμπίνα και 5 aftermarket, έκανε 0-100km/h σε 3,34sec και 11,08sec για το 400άρι. Το ίδιο και τα Golf R και γενικά όλα τα τετρακίνητα με το «καλό» DSG, βελτιωμένα δεν πιάνονται ούτε από Supercars.
Άρα, όποιος θέλει καινούργιο αυτοκίνητο που θα φεύγει από το φανάρι ντουφέκι και δεν θα του κάθεται δίπλα τίποτα... δεν υπάρχει καλύτερη λύση, όχι μόνο σε αυτήν την τιμή, αλλά μάλλον και στο διπλάσιο κόστος. Ούτε καν τα γιαπωνέζικα θηρία των προηγούμενων δεκαετιών δεν μπορούν να τα πλησιάσουν, κυρίως λόγω μηχανικού σασμάν, αλλά και απωλειών από την καλύτερη μεν, αλλά πιο ενεργοβόρα μετάδοση με τα τρία μηχανικά διαφορικά. Για καθημερινό αυτοκίνητο δηλαδή που με ένα πρώτο στάδιο και ένα intercooler θα είναι «άπιαστο» στον δρόμο, δεν υπάρχει πιο εύκολη λύση. Δεν είναι φτηνά, αλλά, εδώ που τα λέμε, τα 0-100km/h σε κάτω από 3,5 sec δεν ήταν ποτέ φτηνότερα και μάλιστα σε ένα αυτοκίνητο που δεν αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του ούτε στο ελάχιστο.
Ειδικά όταν μιλάμε για το RS3 αυτή η ιπποδύναμη είναι πλήρως αξιοποιήσιμη, όχι όπως σε άλλα -κυρίως δικίνητα- μοντέλα που αναγκαστικά θα στερηθείς την χρήση τους σε καθημερινή βάση ή τέλος πάντων θα τα πηγαίνεις αρκετά κάτω από τις δυνατότητές τους για να μείνει και λίγο λάστιχο για την επόμενη εβδομάδα. Εδώ δεν αλλάζει τίποτα, ούτε καν η εργοστασιακή τουρμπίνα. Ένα πρώτο στάδιο είναι αρκετό για τον μεγάλο πεντακύλινδρο, ο οποίος από την απελευθέρωση της εξαγωγής και μόνο θα αποκτήσει άλλη αναπνοή, η οποία σε συνδυασμό με το ανάλογο πρόγραμμα που φροντίζει για το επιπλέον καύσιμο και 2-3 ακόμη αλλαγές αποκτά 150Ps επιπλέον. Έτσι απλά. Να μην γίνω τώρα γραφικός boomer και αρχίσω τα: «ξέρετε, ρε κ@λόπαιδα, τι έπρεπε να κάνουμε εμείς για πάρει το αμάξι μας στα τέλη των 90's 150 άλογα;;;»
Από το Καλπάκι με αγάπη
Πατριωτάκι μου ο φίλος μας ο Νίκος, ο ιδιοκτήτης αυτού του θηρίου, από το Καλπάκι Ιωαννίνων, Ηπειρώτης δηλαδή. Εγώ είμαι από ένα χωριό της Θεσπρωτίας, αλλά δεν πειράζει, κοντά είναι. Έκανε 460km ταξίδι για να έρθει για δοκιμή, αλλά σιγά το πράγμα... Όλο το αυτοκίνητο εργοστασιακό είναι εκτός από το μοτέρ, άρα ταξιδεύει ακόμα σαν Audi, είναι ακόμα άνετο σαν Audi, είναι ακόμα πρακτικό και ευρύχωρο σαν Audi, απλά πλέον πηγαίνει σαν Lamborghini. Λίγο καλύτερα από «απλή» Huracan και λίγο χειρότερα από «απλή» Aventador και αυτό στα χαρτιά... δεν έχω μετρήσει ποτέ καμία για να ξέρω πως όντως κάνουν τόσο. Για την ιστορία να ξέρετε ότι έχουμε προσπαθήσει αρκετές φορές στο παρελθόν να κάνουμε θέμα πατηματάκι δυνατό τσόφλι vs φρέσκο supercar, αλλά δεν έχει δεχθεί ποτέ ιδιοκτήτης Ferrari/McLaren/Lambo. Όλοι φαίνεται φοβούνται τον πιθανό...διασυρμό.
Το συγκεκριμένο RS3 8V2 φοράει πρόγραμμα Stage 2 της Revlimit που σηκώνει 1,9bar overboost και κρατάει μέχρι κοντά στον κόφτη 1,6bar, front mount intercooler της AΜS και εισαγωγή της CTS με σωληνώσεις 101mm, που δεν εμποδίζει την ροή από την τεράστια φιλτροχοάνη προς την τουρμπίνα. Την μαμά τουρμπίνα... Από την μεριά της εξαγωγής έχει αλλαχτεί μόνο το downpipe με ένα χειροποίητο, διαμέτρου 90mm, κατασκευής Μανώλη Μαμάκη. Η υπόλοιπη εξάτμιση παρέμεινε, γιατί είναι η extra OEM sports exhaust της Audi που είναι αρκετά ελεύθερη και έχει και τα «κλαπέτα». Για το κιβώτιο, υπάρχει επίσης πρόγραμμα stage 2 της Revlimit που συνεργάζεται άψογα με αυτό του κινητήρα. Αυτάααα... ούτε αντλίες έχουμε, ούτε μπεκ, ούτε πιστόνια-μπιέλες, ροϊκές, τέλος τα aftermarket specs, αυτό ήτανε, 100 λέξεις. Τι άλλα νέα; Στο σπίτι όλοι καλά;
Καθημερινό όπλο
Αυτό είναι το τρίτο RS3 που δοκιμάζω και κάθε ένα είναι πιο γρήγορο από το προηγούμενο. Αυτό εδώ όμως παραείναι και έψαχνα να δω το γιατί. Εκτός από τα 550Ps που αποδίδει με 73kgm ροπής (που εμφανίζονται μόλις στις 4.200rpm), τα οποία δεν μου έκαναν από μόνα τους για τόση διαφορά, κοίταξα στις φωτογραφίες να δω τι λάστιχα φορούσε, αφού την μέρα της δοκιμής δεν τα παρατήρησα. Και όντως έβγαλα λαβράκι... Πότε πρόλαβες, ρε αθεόφοβε Νίκο και έβαλες Continental SportContact 7; Παιδιά μιλάμε για διαστημικό λάστιχο, το καλύτερο λάστιχο δρόμου αυτή την στιγμή στον κόσμο. Σε δοκιμές που είδα στο Youtube, ρίχνει στο Michelin Pilot Sport 4S (το πρώην καλύτερο όλων, γιατί πλέον ήρθε και το 5άρι), πάνω από 1.0sec σε γύρο του λεπτού. Αν σας φαίνεται μικρή αυτή η διαφορά, σε αγώνα μιας ώρας είναι ένας γύρος... δηλαδή δύο ίδια αυτοκίνητα, με διαφορετικά λάστιχα, να ρίχνει γύρο το ένα στο άλλο σε μια ώρα και αυτό μιλώντας για το 4S, όχι κάποιο τυχαίο λάστιχο. Έχει και τις πανάλαφρες 19άρες Motec Ultralight που ζυγίζουν 8,4kg, δεν χάνει χιλιοστό από σπινιάρισμα, είναι καινούργιο και δεν πατινάρουν καθόλου τα δισκάκια και πάρε το 3,17sec (με ένα άτομο μέσα). Λογικό, αφού έχει 18μετρο σε μόλις 1,91sec, με 66,33km/h σημαίνει πως εκτοξεύτηκε! Στα 400m περνάει με 207,99km/h σε κάτω από 11sec, για την ακρίβεια σε 10,97sec, παλαβοί χρόνοι για τόσο βαρύ αυτοκίνητο (1.590kg) με 550Ps, αλλά είδες τι κάνει η εκπληκτική μετάδοση... Το διάγραμμά του είναι σαν να μέτρησα ηλεκτρικό, ούτε που φαίνεται σε ποια σημεία έγιναν οι αλλαγές.
Άντε τώρα σε αυτό το επίπεδο να είχες 2 αλλαγές ταχυτήτων μέχρι τα 100km/h, δηλαδή +0,5sec και άλλες 2 μέχρι τα 400m, σύνολο 1,0sec. Για να την καλύψεις αυτή την διαφορά, θέλεις άλλα 200 άλογα με αγωνιστικό συμπλέκτη, μετάδοση, πόδι και χέρι που θα καταφέρει με 750Ps να τις κάνει σε τόσο χρόνο, τουτέστιν... καληνύχτα. Εδώ...απλά κρατάς το γκάζι στο πάτωμα και το τιμόνι ευθεία. Σου περισσεύει ένα χέρι και ένα πόδι να φας μια μπουγάτσα, να ξυστείς, να ψάξεις να βρεις το αγαπημένο σου κομμάτι στο ηχοσύστημα, ό,τι θέλεις. Όλα αυτά με το air condition στο full, ατσαλάκωτος, ξεκούραστος, στην πόλη, στο ταξίδι, στις διακοπές, στα βουνά, στα χιόνια, όπου και όποτε θέλεις. Νομίζω πως το RS3, όπως και σε λίγο μικρότερο βαθμό το S3, είναι μοναδικά στο είδος τους αυτοκίνητα, που όντως κάνουν για όλα. Είναι και τα Mercedes-AMG A45, αλλά εκείνα δεν είναι τόσο δαιμονικά γρήγορα και δεν παίρνουν έτσι εύκολα δύναμη, ούτε τέτοιους χρόνους γράφουν. Και τώρα η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου; Εσύ Κωστάκη θα το αγόραζες; Όχι παιδιά, γιατί εγώ ούτε κόντρες κάνω πια, ούτε πρακτικό τετράπορτο hatch-back χρειάζομαι, ούτε βιάζομαι να πάω κάπου. Αν διάβαζα αυτό που μόλις έγραψα βέβαια πριν 25 χρόνια, θα έπαιρνα μια μπετόβεργα και θα την κατάπινα για να μην φτάσω ποτέ στην ηλικία να πω κάτι τέτοιο και να ντροπιάσω έτσι την οικογένειά μου, αλλά έλα που περνούν τα ρημάδια και ο άνθρωπος αλλάζει. Κι όμως, θες η ηλικία, θες η τόση τριβή με γρήγορα αυτοκίνητα, θες η συνήθεια... πάντως πλέον η ταχύτητα και η στυγνή επιτάχυνση δεν είναι το απόλυτο ζητούμενο. Ναι, θέλω να είναι γρήγορο το αμάξι και να μην σέρνεται, αλλά πλέον σε αυτά τα λεφτά μάλλον θα έπαιρνα ένα BMW Μ2, το οποίο το οδήγησα και το ερωτεύτηκα. Ναι, σίγουρα πολύ πιο αργό από το RS3, σίγουρα στρίβει και λιγότερο, αλλά... είναι παιχνίδι. Καλά αυτοκίνητα είναι όλα, παιχνίδια είναι πολύ λίγα...
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΥΠΟΣ: Πεντακύλινδρος με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
Κυβισμός: 2.480cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm
Σχέση συμπίεσης: 10:1
AMS Performance Front mount Intercooler kit
CTS Throttle Pipe
CTS Inlet Pipe
Revlimit Stage 2 ECU
Χειροποίητο Downpipe 90mm Μανώλης Μαμάκης
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Πρόγραμμα Revlimit DSG Stage 2
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Εργοστασιακό
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες Motec Ultralight 8,5Jx19in
Λάστιχα Continental SportContact 7 235/35
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 1,71
0-80 2,37
0-100 3,17
0-120 4,09
0-140 5,22
0-160 6,56
0-180 8,15
0-200 10,07
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 1,91 @ 66,33
60 3,60 @ 110,08
100 4,78 @ 132,72
200 7,16 @ 168,01
400 10,97 @ 207,99
ROLL ON
ΚΜ/Η SEC
60-160 4,85
100-200 4,85
TUNED BY:
Revlimit ECU Tuning
Εμμανουηλ Ροΐδη 76
Πάτρα 264 42
Τηλ: 2613 021 195
Web: www.revlimit.gr
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Mercedes-AMG παρουσίασε σήμερα την κορυφαία της σειράς C, την C63 E Performance, με τα 671Ps της.