Audi RS7 Sportback 4.0TFSI 900+Ps
.jpg)
OMG!
Υπάρχουν στιγμές που με πιάνει η απογοήτευση και θέλω να παραιτηθώ. Να σηκωθώ να φύγω απ’ την χώρα και να ανοίξω ένα μικρό παραδοσιακό ελληνικό καφενεδάκι στη Νέα Ζηλανδία! Γιατί τα λέω αυτά; Δες τον ΕΑ825. Ο τετράλιτρος twinturbo V8 είναι ένα πραγματικό κτήνος! Τον φοράνε μέχρι και τα Lamborghini Urus/ Porsche Panamera Turbo S/ Bentley Continental GT, αλλά αυτό δεν είναι όλο το pedigree του. Ο EA825 είναι σοβαρά overengineered και το δείχνει με τον πιο απλό τρόπο... 900+Ps με μαμά εντόσθια και μηδέν προβλήματα αξιοπιστίας! Δηλαδή μιλάμε για εξωπραγματική αναλογία 230Ps/lt!!! Όμως δεν έχει χάσει ούτε στο χιλιοστό την ομαλότητα της λειτουργίας του, είναι απίστευτα φιλικός και καθημερινός, μέχρι να πατήσεις γερά το δεξί πεντάλ....και μετά απότομα το ξανασηκώσεις!!!
Τα 901Ps@6.347rpm και 121,8kgm@4.628rpm που έχει δείξει στο υπερσύγχρονο δυναμόμετρο DynoRevolt-DR4-B2 της TopMods με απλή 98άρα βενζίνη σε κάνουν να πρέπει να το σκεφτείς καλά πριν πατήσεις βαθιά το γκάζι, δεν είναι απλή υπόθεση τόση δύναμη. Βλέπω το γράφημα της δυναμομέτρησης και με πιάνει μια ταραχή. Στις 3.600rpm έχεις ετοιμοπόλεμα 100kgm ροπής με 530Ps! Ίσως δεν το διάβασες σωστά, οπότε ξαναδές τις στροφές....3.600!!! Πώς όμως βγήκε απ’ τον EA825 τόση δύναμη; Εδώ είναι το πιο εκνευριστικό απ’ όλα, αφού το μόνο που χρειάστηκε είναι μερικές ψαγμένες περιφερειακές αλλαγές απ’ την πασίγνωστη TopMods στη Σίνδο!
Σοβαρά υβρίδια
Άλλο ένα overenginnered κομμάτι είναι τα 2 μεγάλα turbo που φοράει από το εργοστάσιο το RS7 (όπως και το RS6 C8). Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν χρειάστηκε καν να τα αλλάξουν. Βγάζεις το καπάκι του κινητήρα, τα αφαιρείς απ’ τις θέσεις τους στο V ανάμεσα στις κεφαλές και τα στέλνεις στην TTE για αναβάθμιση. Εκεί τα λύνουν και αρχίζουν τις αλχημείες τους. Αρχικά αλλάζει ολόκληρη η φτερωτή του συμπιεστή με μια billet 12φτερη (6+6), ενώ η φτερωτή της τουρμπίνας αλλάζει με μια 9φτερη μεγαλύτερη. Είναι κατανοητό πως επειδή φάγανε πολλές εργατοώρες και ξενύχτια για να πετύχουν τους σωστούς συνδυασμούς, δεν θέλουν να δημοσιοποιήσουμε διαστάσεις, οπότε θα μείνει ένα μυστικό. Όμως αφού η φτερωτή στροβίλου είναι μεγαλύτερη, αυτό σημαίνει πως δεν χωράει πλέον στο εργοστασιακό housing. Έτσι βάζουν το κέλυφος στο 5αξονικο CNC και για να δώσουν χώρο, «τρώνε» μια μικρή φλούδα από μέσα, χωρίς όμως να το λεπτύνουν υπερβολικά. Κλείνουν τα turbo, τα ζυγοσταθμίζουν (σε κάποιες περιπτώσεις τα γυρνάνε με 250.000rpm), τα βαφτίζουν ΤΤΕ1020 και στα στέλνουν πίσω. Εφόσον εξωτερικά δεν έχουν πειραχτεί καθόλου, κάθονται κανονικότατα στις θέσεις τους. Η TTE λέει/υπογράφει πως με απλή 98άρα βενζίνη θα δεις πλέον 920+Ps, ενώ με μετρήσεις που έχουν κάνει οι ίδιοι με 102 οκτάνια, με τα ίδια turbo και χωρίς καμία αλλαγή στο εσωτερικό του μοτέρ έχουν δει στο δυναμόμετρο 1.045Ps με 131kgm ροπής. Δηλαδή έχουμε 2 turbo που βγάζουν 600Ps στο εργοστασιακό RS7 και ως υβρίδια φτάνουν κοντά στα διπλά, να γιατί τα είπα overengineered.
Τα turbo τώρα ρουφάνε περισσότερο αέρα, ενώ από αυτά θα περάσουν περισσότερα καυσαέρια. Για το πρώτο κομμάτι, την εισαγωγή, η Unitronic έχει μια εκπληκτική carbon εισαγωγή. Μοιάζει -και είναι- ανώτερη απ’ την εργοστασιακή, κάτι που έχει αποδείξει σε πολλές δοκιμές πάνω στο δυναμόμετρο. H Unitronic μιλάει για ένα κέρδος 58Ps σε σχέση με την μαμά εισαγωγή, αν και βέβαια την aftermarket την μέτρησαν με stage 2 πρόγραμμα, οπότε δεν είναι και απόλυτα συγκρίσιμο το νούμερο με την OEM εισαγωγή. Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι οι 2 σημαντικά μεγαλύτεροι αεραγωγοί μπορούν να τροφοδοτήσουν πολύ μεγαλύτερη μάζα αέρα τα μεγαλύτερα turbo. Ο συνδετικός κρίκος μεταξύ της carbon εισαγωγής και των δύο turbo είναι τα ολοκαίνουρια billet αλουμινένια inlets της Unitronic. Με διάμετρο 74mm (που πέφτει σε 60mm), αποτελούν πολύ μικρότερο εμπόδιο στην ροή του αέρα και μειώνονται σε μεγάλο βαθμό οι παρασιτικές απώλειες.
Κυρίως στην εισαγωγή
Όταν η Unitronic άρχισε να ασχολείται και να βελτιώνει τον EA825, πρόσεξαν πως η Audi είχε κάνει πολύ καλή δουλειά στην εξαγωγή και κάπως λιγότερο καλή στην εισαγωγή, άρα εκεί είναι τα βασικότερα σημεία που θέλουν βελτιώσεις. Ιδίως όταν ανεβάσεις δύναμη, βλέπεις πως τα intercooler είναι αυτά που την ακούνε πρώτα αφού αρχίζουν να ζεματάνε γρήγορα. Έτσι θα εκτιναχθεί η θερμοκρασία εισερχομένου και ο εγκέφαλος -για να σώσει την κατάσταση- θα αρχίσει να μειώνει την απόδοση. Άρα θες να βγάλεις πολλά άλογα; Δίνεις το απαραίτητο χρήμα (ένα 4χίλιαρο) και αγοράζεις το intercooler kit με carbon αεραγωγούς της Wagner Tuning. Τα δύο αλουμινένια intercooler είναι μεγαλύτερα απ’ τα εργοστασιακά (41% αυξημένη χωρητικότητα), ενώ είναι αρκετά ελαφριά, περίπου 6,5kg το ένα. Αυτό βελτιώνει αρκετά την κατάσταση, όμως στο κιτάκι υπάρχει κάτι ακόμη που είναι αρκετά χρήσιμο: δύο ανθρακονημάτινοι αεραγωγοί. Αυτοί κλείνουν το κάθε intercooler γύρω-γύρω και δεν αφήνουν τον αέρα να περάσει από πουθενά αλλού παρά μόνο απ’ τις κυψέλες.
Μην το θεωρείς αστείο, οι αεραγωγοί κάνουν διαφορά, ιδίως όταν το όχημα μπει σε πίστα. Βέβαια, θα ρωτήσεις τώρα εσύ, «ποιος σχιζοφρενής θα βάλει ένα RS7 σε πίστα;» κι εγώ θα σου απαντήσω «ΚΑΝΕΝΑΣ!», αλλά η Wagner Tuning το αναφέρει στο κιτ της για τους αεραγωγούς και την πίστα! Κάπου εδώ τελειώσαμε με την εισαγωγή, εκτός απ’ τους 4bar TMAP (Temperature-Compensated Manifold Absolute Pressure) αισθητήρες. Απ’ την Unitronic έρχονται οι νέοι τετράμπαροι γιατί οι εργοστασιακοί τρίμπαροι δεν είναι πλέον αρκετοί. Αυτό συμβαίνει γιατί στο Stage 3 πρόγραμμα που μπαίνει στο τέλος, η πίεση ανεβαίνει τόσο που ξεπερνά τα όρια των εργοστασιακών αισθητήρων και ο εγκέφαλος δεν θα μπορούσε να ελέγχει σωστά την κατάσταση.
Πάμε τώρα στην εξαγωγή. Ο 4.0TFSI EA825 είναι Hot-Vee, έτσι τα δύο turbo κάθονται ανάμεσα στο V των κυλίνδρων, ενώ η τροφοδοσία καύσιμου στους θαλάμους καύσης γίνεται απ’ την εξωτερική μεριά. Παλιότερα οι μηχανικοί παρατήρησαν πως αυτό είναι αποδοτικότερο ως σύστημα (πολύ μικρά χταπόδια, μειωμένο lag, μικρές μόνο διαφοροποιήσεις στη θερμοκρασία των turbo), ενώ κάνει το μοτέρ πιο στενό. Πες τώρα πως έχεις ανοιχτό το καπό και κοιτάς τα δύο turbo. Ακριβώς στο τέλος τους συνδέονται κατευθείαν με τα δύο φαρδιά downpipe της Unitronic (έχουν μέσα τους από ένα κοντό και φαρδύ G-Sport Ultra High Output 400άρι καταλύτη της GESi το καθένα) και μετά τα downpipe στενεύουν, βουτάνε πίσω απ’ το μοτέρ για να γυρίσουν κάτω απ’ το πάτωμα. Δεν τους φαίνονται, αλλά είναι τεράστιας διαμέτρου (155mm με τον καταλύτη- 115mm μετά από αυτόν) για να περνάει γρήγορα μεγάλη μάζα καυσαερίων. Έπειτα είναι η σειρά από ένα άλλο διάσημο όνομα: Akrapovic! Μέσα σε μόνο 8 ωρίτσες βγάζεις την εργοστασιακή και φοράς από downpipe και πίσω μια εξάτμιση τιτανίου με την ονομασία Evolution Line. Όμως τα αξίζει τα λεφτά της (πιες μια γουλιά καφέ…ok; περίπου 11 χιλιαρικάκια) αφού σε εντελώς μαμά RS7 απελευθερώνει τόσο την εκπνοή, ώστε κερδίζεις 15,8Ps, ενώ γλιτώνεις και κάμποσο βάρος (-10,4kg), αφού ΟΛΟΚΛΗΡΟ το σύστημα ζυγίζει μόνο 31,5kg!!!
Τώρα που μπήκαν όλα αυτά, σειρά είχε ο «ενορχηστρωτής» για να τα συνδέσει ώστε να παίζουν όλα σωστά. Στην εργοστασιακή ECU MG1 της Bosch μπήκε απ’ την TopMods το ολοκαίνουριο και «άγριο» Stage 3 πρόγραμμα της Unitronic το οποίο φανερώνει ένα μεγάλο κομμάτι απ’ τις κρυφές δυνατότητες του τετράλιτρου. Το αποτέλεσμα; Με ακριβώς ίδιας ποιότητας βενζίνη πρατηρίου που θα έβαζες και στο εργοστασιακό RS7, εδώ έχεις κερδίσει 300Ps και 31kgm, ενώ αν πας με καλύτερο καύσιμο, θα δεις 150Ps ΕΠΙΠΛΕΟΝ!!! Αυτό σημαίνει πως μόνο με περιφερειακά, με αλλαγές πλήρως αναστρέψιμες, έχουμε ξεκάθαρα ένα κέρδος 50% σε δύναμη σε κλειστό μοτέρ, ενώ με υψηλότερο βαθμό οκτανίων πάει στο +75%!
Σχεδόν τέλειο όπως είναι
Γι’ αυτό και στο υπόλοιπο αμάξι δεν θα βρεις κάποιες βελτιώσεις. Δες πώς γεμίζουν τις 22άρες ζάντες τα εντυπωσιακότατα κεραμικά φρένα! Οι δεκαπίστονες γιγαντιαίες εμπρός δάγκανες φοράνε απ’ τα μεγαλύτερα τακάκια στην ιστορία της αυτοκίνησης και αυτά δαγκώνουν τόσο δυνατά τους κεραμικούς δίσκους διαμέτρου 440mm, οπότε γονατίζουν ακούραστα το βαρύ RS7 από οποιαδήποτε χιλιόμετρα. Όσες φορές κι αν το κάνεις! Το ίδιο αποδοτική είναι και η εργοστασιακή αερανάρτηση. Πας με πολλά και πλέον καταλαβαίνεις πώς είναι η βόλτα με ένα μαγικό χαλί. Μαζί με τους 22άρηδες τροχούς, σιδερώνει κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος και χειρίζεται σωστά την μάζα του τροφαντού Audi. Όμως απ’ την TopMods πρόσθεσαν ένα Active Suspension Control (το φτιάχνει η CETE Automotive) και μπορείς πλέον να επέμβεις εσύ σε κάποια χαρακτηριστικά της αερανάρτησης, κυρίως όμως μπορείς να αλλάξεις το ύψος του οχήματος κατ’ επιλογή. Αυτή είναι και η μόνη αλλαγή που έγινε σε οποιοδήποτε άλλο κομμάτι εκτός του κινητήρα, πράγμα που σημαίνει πως το RS7 είναι σχεδόν εργοστασιακό.
Ελληνικό καλοκαίρι!
Το λατρεύουμε εμείς, το λατρεύουν και οι τουρίστες που κατακλύζουν την χώρα μας. ΔΕΝ το λατρεύουν τα τουρμπάτα οχήματα, όπως είναι το RS7. Και το ακόμη χειρότερο: Πετύχαμε καύσωνα και έγραφε 38 βαθμούς Κελσίου την ώρα της φωτογράφισης (είναι καταμεσήμερο, δες τον ίσκιο του αυτοκινήτου)! Αυτό είναι κακό για τις μετρήσεις για 2 λόγους. Α) H ECU υποχρεωτικά θα έριχνε λίγο την απόδοση του κινητήρα λόγω της πολύ υψηλής θερμοκρασίας του εισερχομένου αέρα και Β) Τα 285/30 P Zero της Pirelli λάστιχα είχαν γίνει τσίχλα όπως ακουμπούσαν στο καυτό οδόστρωμα και είχαν αρχίσει να θυμίζουν λάστιχα drag! Άρα τι κάνουμε; Είναι γνωστό πως τα Audi στο θέμα της μετάδοσης δεν νιώθουν από ζόρια, αλλά καθότι το RS7, εκτός από demo-car της εταιρείας καλύπτει και οικογενειακές ανάγκες, δεν θέλαμε να κάνουμε κάποια ζημιά που θα πρέπει να αδειάσουν τραπεζικοί λογαριασμοί για την επιδιόρθωσή της! Οπότε για να φυλάξουμε το αμάξι αποφασίσαμε να κάνουμε κανονικά πάτημα από στάση, χωρίς launch όμως, για να είναι απαλότερη στα μηχανικά μέρη η εκκίνηση.
Με το που παίρνει μπροστά ο V8 ακούς ένα πολύ ωραίο γουργουρητό. Στήσιμο σε άδειο, αλλά καυτό δρόμο, άφημα φρένου, απότομα τέρμα πάτημα γκαζιού...και ξαφνικά παρόλη τη ζέστη σου παγώνει η σπονδυλική στήλη! Ο τετράλιτρος για ένα δευτερόλεπτο ανεβάζει ήρεμα στροφές, το AL952 8άρι κιβώτιο της ZF κλειδώνει γρήγορα τον μετατροπέα ροπής (σταματάει το πατινάρισμα για να περάσει όλη τη δύναμη στους τροχούς) και άξαφνα ο V8 ουρλιάζει! Μολονότι τετρακίνητο και με πολύ φαρδιά ελαστικά, σπίναρε λίγο και μετά απλά εκτοξεύτηκε! Σκέψου 2,2 τόνους να γράφουν το άρρωστο 2,01sec (63,81km/h) για το 18άμετρο ΧΩΡΙΣ LAUNCH CONTROL! Το 8άρι αλλάζει πολυβόλο (έχει Stage 3 πρόγραμμα απ΄ την Unitronic για αυξημένη πίεση σύμπλεξης, μειωμένους χρόνους αλλαγών και ανέβασμα του torque limiter στα 130kgm) και οι αλλαγές του είναι γρηγορότερες από ποτέ, σχεδόν δεν τις νιώθεις! Το βάναυσο σπρώξιμο στην πλάτη σου δεν σταματά ποτέ, για το 0-100km/h θέλεις μόνο 3,16sec, ενώ το 400άρι το περνάς σε 10,45sec με έξοδο 221,32km/h. Πραγματικά δυσκολεύεται ο εγκέφαλος να συλλάβει πως με μια άνεση που θυμίζει Bentley, έχεις χρόνους dragsterάτου αυτοκινήτου....και μάλιστα στον δρόμο! Αυτά τα οχήματα όμως δείχνουν τον καλύτερό τους εαυτό τους στο 100-200km/h αφού έχουν σωστή κλιμάκωση και αεροδυναμική για τέτοιες ταχύτητες. Μόνο 5,46sec (περίπου 3sec κάτω απ΄ το μαμά!) και όλα αυτά ακούγοντας τον εκπληκτικό ήχο του V8 κοντά στον κόφτη μέσα απ΄ την Akrapovic!
Respect
Χωρίς να χάσει ΤΙΠΟΤΕ απ’ τον σοβαρό και άνετο χαρακτήρα του, το πανέμορφο 4πορτο Audi που κουπεδίζει έγινε απ’ τα έμπειρα χέρια της TopMods ένα υπερόπλο! Τα 900Ps σαν νούμερο από μόνο του εντυπωσιάζει, αλλά μόλις αισθανθείς το ανελέητο σπρώξιμο μπροστά, τότε ο εγκέφαλός σου τα χάνει και δεν ξέρει πώς να το αντιμετωπίσει! Όμως θέλει να το βιώνει συνεχώς. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πάρεις ένα RS7 ή RS6 και να πας ένα ταξιδάκι στην TopMods!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ: Οκτακύλινδρος σε διάταξη V με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός: 3.996cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm
Συμπίεση: 10:1
Υβριδικά turbo TTE1020
Carbon εισαγωγή αέρα της Unitronic
Turbo Inlets διαμέτρου 74mm της Unitronic
Downpipes της Unitronic
Σύστημα εξάτμισης τιτανίου Evolution Line της Akrapovic
Intercooler kit με carbon αεραγωγούς της Wagner Tuning
4bar TMAP αισθητήρες
Αναπρογραματισμός ECU stage 3 Unitronic απ’ την TopMods
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακό 8άρι κιβώτιο
Αναπρογραματισμός TCUstage 3 Unitronic απ’ την TopMods
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Εργοστασιακό
Nano Matte προστασία της OpticShield
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά φρένα carbon-ceramic
Active Suspension Control της CETE Automotive
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές ζάντες 10,5Jx22in μπροστά και 11,5Jx22in πίσω
Ελαστικά Pirelli P Zero διαστάσεων 285/30
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 901/6.347
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 121,8/4.628
Δυναμόμετρο DynoRevolt DR4-B2 της TopMods
Stage 2
+50%
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 1,87
0-80 2,50
0-100 3,16
0-120 3,89
0-140 4,82
0-160 5,94
0-180 7,23
0-200 8,62
0-220 10,31
ROLL ON
ΚΜ/Η SEC
60-120 2,02
60-160 4,07
100-200 5,46
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,01 @ 63,81
60 3,53 @ 113,22
100 4,57 @ 131,21
200 6,87 @ 178,20
400 10,45 @ 221,32
Tuned by:
TOPMODS
1ο Χλμ Σίνδου - Χαλάστρας
57 400, Σίνδος
Τηλ: 2310 799 353/2312 314 241
Site: www.top-mods.gr
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Ariya, προσφέρει στους αγοραστές μια μοναδική οδηγική εμπειρία, όσον αφορά την άνεση και την ασφάλεια.