VW Polo 6R GTi 1.8TSI DSG 700Ps
.jpg)
FWD Battles
Εδώ και αρκετά χρόνια, ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο χώρο του dragster (και στο «εικονικό dragster» ή αλλιώς κατάταξη μέσω dragy…) παρουσιάζει η κατηγορία των μπροστοκίνητων, όπου στη χώρα μας έχουμε δει διάφορα δείγματα τέτοιων projects, με τετρακύλινδρους, πεντακύλινδρους, ακόμα και εξακύλινδρους κινητήρες, πάντα με τεράστια turbo, ενώ δεν λείπουν τα πολύ δημοφιλή DSG κιβώτια ταχυτήτων, είτε σε αυτοκίνητα του VW Group, είτε ακόμα και σαν retrofit μετατροπές! Μ ’αυτά τα δεδομένα στο μυαλό, το Polo GTi αποτελεί μια εξαιρετική βάση για την κατηγορία των FWD, μιας και είναι ένα απ’ τα πιο ελαφριά αυτοκίνητα του group VW και έχει και το πλεονέκτημα του DSG!
Not Your Average Polo
Το συγκεκριμένο Polo σίγουρα απασχολεί τους φίλους των «νυχτερινών δραστηριοτήτων» πολλά χρόνια τώρα, μιας και υπάρχει μια διαρκής εξέλιξη γύρω απ’ το αυτοκίνητο εδώ και αρκετό καιρό. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει περάσει διάφορα στάδια, ξεκινώντας τη ζωή του, όπως όλα τα GTi της γενιάς του, ως ένα «ταπεινό» 1.4TSI. Ο Δημήτρης (ιδιοκτήτης του Polo) είχε ξεκινήσει μ ’ένα κλασσικό πρώτο στάδιο με περιφερειακά και στη συνέχεια είχε περάσει σε setup με υβριδικό turbo το οποίο είχε προκαλέσει αίσθηση με τις επιδόσεις του πριν μερικά χρόνια! Παρόλες τις εξαιρετικές επιδόσεις, ο Δημήτρης εξακολουθούσε να θέλει το κάτι παραπάνω, με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο στάδιο βελτίωσης του τεύχους που κρατάς στα χέρια σου!
Game Changer
Πώς θα μπορούσε αυτό το Polo να αλλάξει κατηγορία και να κοιτάξει στα μάτια τους μεγάλους -συνήθως δίλιτρους- παίκτες της κατηγορίας; Με engine swap φυσικά! Αυτό πρέπει να σκέφτηκε ο Πέτρος Πέτρου της Petrou Performance, ο οποίος επιμελείται προσωπικά το αυτοκίνητο κι έτσι έφυγε ο εργοστασιακός 1.4TSI και στον πάγκο έκατσε ο 1.8TSI EA888 Gen 2, παρέα με το αυτόματο 6άρι κιβώτιο DQ250! Μ’ αυτή την κίνηση το αυτοκίνητο ανέβηκε αυτομάτως κατηγορία, μιας και ο μεγαλύτερος και φυσικά πιο αποδοτικός κινητήρας με το ελαφρύ «καρότσι» προϊδεάζουν για «μεγάλα πράγματα», πόσο μάλλον όταν έχουν γίνει εκτεταμένες μετατροπές τόσο στον κινητήρα όσο και στο αυτοκίνητο ως σύνολο, έτσι ώστε να γίνει ένα «ορόσημο» στην κατηγορία του, ένα πραγματικό game changer!
“VAG” Power at its finest
Ξεκινώντας απ’ τον κινητήρα, κρίθηκε απαραίτητο να αναβαθμιστούν τα περισσότερα κινούμενα μέρη, μιας και ο τελικός στόχος της ιπποδύναμης ήταν πάντα υψηλός! Έτσι, τοποθετήθηκαν σφυρήλατα έμβολα της CP-Carrillo oversize κατά 0,5mm, μαζί με μπιέλες heavy duty της ZRP, με τα μέταλλα τόσο των μπιελών όσο και του στροφάλου να είναι της ACL, ενώ για το δέσιμο του κινητήρα έχουν χρησιμοποιηθεί βίδες της ARP. Με την αξιοπιστία στο μπλοκ εγγυημένη πλέον, πάμε να περάσουμε στην κεφαλή, η οποία αρχικά έχει δεχτεί ροϊκή εξέλιξη από το ρεκτιφιέ Κουρνούτης. Οι εκκεντροφόροι είναι οι εργοστασιακοί και έχουν γίνει reprofile σε Stage 3 από την Boubis Cams, τα retainers μαζί με τα ελατήρια είναι της Supertech και οι βαλβίδες εξαγωγής είναι oversize κατά 2mm!
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο του turbo συναντάμε μία μονάδα της Garrett με κωδικό GTX3576R Gen II, με φτερωτή συμπιεστή 58mm και παροχή έως 67lb/min. To turbo πλαισιώνεται από το custom downpipe και τις σωληνώσεις intercooler της Petrou Performance, την πολλαπλή εξαγωγής και το σύστημα εξάτμισης 80mm της PPM Exhausts, το θηριώδες front mount intercooler της Mishimoto με παροχή έως 800Ps, καθώς και απ’ το σετάκι σκάστρας-external wastegate της Turbosmart. Η πολλαπλή εισαγωγής από Billet αλουμίνιο είναι της CNC Boukis, με την πεταλούδα να είναι αρκετά μεγαλύτερη στα 90mm, ενώ της CNC Boukis είναι και η Billet μπεκιέρα τροφοδοσίας.
Την ανάγκη για αυξημένο καύσιμο καλύπτουν μια τετράδα μπεκ 1000cc/min της Bosch, παρέα με το kit αντλίας καυσίμου της Petrou Performance με αντλία χαμηλής πίεσης από TT RS και υψηλής πίεσης VIS Motorsport και τον ρυθμιστή πίεσης βενζίνης, της Turbosmart, ενώ κερασάκι στην τούρτα αποτελεί το water injection kit της Snow Performance, το οποίο με τη σειρά του προσφέρει ουσιαστική συνεισφορά στην ψύξη του εισερχόμενου αέρα στην εισαγωγή.
Οι κλασσικοί πολλαπλασιαστές και μπουζί από την NGK είναι δεδομένα σε τέτοια build, όπως εντύπωση δεν πρέπει να προκαλεί και το boost controller της iBoost. Η νέα χαρτογράφηση της Petrou Performance στην εργοστασιακή ECU MED 17.5 καθώς και στην TCU για το κιβώτιο ολοκληρώνουν τη βελτίωσή του setup και, όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, το αυτοκίνητο είναι πλέον «τέρας»!
Και όμως βρίσκει πρόσφυση!
Δύναμη χωρίς πρόσφυση αποτελεί αμάρτημα κάθε σοβαρού “FWD warrior”, επομένως στο αυτοκίνητο έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες αναβαθμίσεις για να «περνάει» η δύναμη στο δρόμο άνετα, αλλά και με απόλυτη ασφάλεια. Το κιβώτιο, όπως αναφέραμε είναι το 6άρι DQ250, με το πρόγραμμα να φροντίζει για την αυξημένη πίεση στα δισκάκια του συμπλέκτη, ενώ μια σκληρότερη βάση της Vibra-Technics μειώνει τις περιττές κινήσεις του συνόλου. Από ανάρτηση θα συναντήσουμε ένα basic ρυθμιζόμενο coilover kit της JOM, οι 17άρες ζάντες είναι οι ελαφριές flow-formed SL01 της JR με λάστιχα semi-slick VR2 της Extreme Tires, ενώ το αυτοκίνητο φρενάρει με ένα kit της Vmaxx που αποτελείται από διαιρούμενους δίσκους 330mm και τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και custom αεριζόμενους δίσκους πίσω.
Lightweight WRC
Πλησιάζω στο σημείο όπου έχουμε ραντεβού για φωτογράφιση και δεν μπορώ να μην προσέξω το ιδιαίτερο look του αυτοκινήτου, με την έντονη αντίθεση που προκαλούν τα carbon φτερά με το λευκό αμάξωμα, καθώς και το επιθετικό stance που δίνει ο γνήσιος εργοστασιακός προφυλακτήρας από Polo WRC (ειδική έκδοση που βγήκε παγκοσμίως σε 2.500 κομμάτια) σε συνδυασμό με το δυνατό τρίπτυχο ζάντα-φρένα-semi!
Ανοίγω την πόρτα και στο εσωτερικό συναντάω ακριβώς αυτό που περίμενα: ελαφρύ bucket κάθισμα της Momo, εκτεταμένο ελάφρωμα (σαλόνι και πίσω επενδύσεις την «έχουν κάνει» για κάποια αποθήκη δημιουργώντας ενιαίο χώρο), τα «βασικά συστατικά» του kit μεθανόλης εκεί που κάποτε έμπαιναν αποσκευές και το iBoost να δεσπόζει πάνω απ’ το τιμόνι. Μετά από σύντομη κουβεντούλα γύρω απ’ το αυτοκίνητο, στήνουμε τον μετρητικό εξοπλισμό μας και προχωράμε στις απαραίτητες δοκιμές.
Pocket-Rocket!
Όλα είναι έτοιμα και ο Δημήτρης δοκιμάζει μερικά πατήματα από στάση, δυστυχώς αμέσως φαίνεται ότι οι συνθήκες πρόσφυσης λόγω της υψηλής θερμοκρασίας δεν είναι καλές, δείγμα και το μέτριο 18m σε 2,74s, με 49,51km/h και το 0-100km/h σε 5,15sec, ενώ το 400αρι δείχνει την πραγματική δύναμη του Polo, αφού περνάει με 221,56km/h σε 12,27sec! Η υψηλή ταχύτητα εξόδου, αλλά και το τρομερό 100-200km/h σε 5,3sec (το αυτοκίνητο έχει κάνει σχεδόν ίδιο χρόνο για το 0-100 και το 100-200!) δείχνουν τη δυναμική του συνόλου, που κοιτάει στα μάτια αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών, ενώ δείχνει να αποτελεί φόβητρο για τον ανταγωνισμό σε ρολαριστό πάτημα! Σκεφτείτε ότι το Polo του Δημήτρη έχει σχεδόν ίδιο 60-160km/h με το RS6 των 760 ίππων που μετρήσαμε στο τεύχος 89, όμως στην ρεπρίζ 100-200km/h το Polo είναι ταχύτερο κατά 1,37sec (RS6: 6,69sec)! Οι μετρήσεις που κάναμε έγιναν με πίεση 2,3bar, όμως σε πιο δροσερές βραδιές που το Polo σηκώνει 2,8bar έχουν δει 100-200km/h σε 4,6sec.
Unique Build
Η αίσθηση που δίνει το αυτοκίνητο είναι ότι είναι ένα project που έχουν επιμεληθεί με μεράκι οι συντελεστές του, και ιδιαίτερα ο Πέτρος της Petrou Performance, ένα σωστό engine swap, με λειτουργία που δεν απέχει πολύ από εργοστασιακό σύνολο, βελτιώσεις σε όλα τα σημεία, τρομερές επιδόσεις, αλλά και με μοναδικό look, σίγουρα αποτελεί ένα απ’ τα σημεία αναφοράς αυτή τη στιγμή στα μπροστοκίνητα της Βόρειας Ελλάδας!
Ο Πέτρος και ο Δημήτρης δεν αρνήθηκαν να μας αποκαλύψουν και τα μελλοντικά πλάνα τους, συγκεκριμένα μιας και το αυτοκίνητο, όπως μας είπαν, βρίσκεται σε στάδιο εξέλιξης, θα προχωρήσουν σύντομα σε μερικές αναβαθμίσεις, όπως ECU της MSLabs, εκκεντροφόρους CAT Cams stage 4 και διάφορα άλλα, stay tuned, γιατί κάτι μου λέει ότι στο μέλλον θα δούμε ακόμα χαμηλότερους χρόνους!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός (cc): 1.818
Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 83 x 84.1
Σχέση συμπίεσης: 9,6:1
Tuning Specs
Σφυρήλατα έμβολα CP-Carillo oversize 0,5mm
Μπιέλες ZRP Heavy duty
Κουζινέτα στροφάλου ACL
Κουζινέτα μπιελών ACL
Boubis Cams Reprofile εκκεντροφόροι Stage 3
Supertech διπλά ελατήρια Βαλβίδων και retainers
Supertech βαλβίδες εξαγωγής oversize +2mm
Βίδες κεφαλής ARP
Βίδες στροφάλου ARP
Turbo Garrett GTX3576R Gen II 58mm
Turbosmart Σκάστρα 50mm
Turbosmart External Wastegate 45mm
Mishimoto Racing Front-mount intercooler
Petrou Performance σωληνώσεις intercooler
Petrou Performance Custom Downpipe
Custom πολλαπλή εξαγωγής και εξάτμιση 80mm από την PPM Exhausts
Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής by Ρεκτιφιέ Κουρνούτης
Billet πολλαπλή εισαγωγής Boukis CNC
Πεταλούδα γκαζιού 90mm
Billet μπεκιέρα Boukis CNC
Μπεκ Bosch 1000cc/min
Αντλία Καυσίμου Custom kit από την Petrou Performance
Ρυθμιστής Πίεσης Καυσίμου Turbosmart
Snow Performance Water-Methanol injection kit
NGK Πολλαπλασιαστές
NGK μπουζί ιριδίου
Vibra-Technnics Βάσεις Κινητήρα
Πρόγραμμα ECU από την Petrou Performance
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
DSG DQ250 κιβώτιο ταχυτήτων
Πρόγραμμα TCU από την Petrou Performance
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Coilover kit JOM
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Carbon καπό Polo WRC
Carbon φτερά Polo WRC
Προφυλακτήρας γνήσιος από VW Polo WRC
Momo Racing bucket κάθισμα
Sparco ζώνες 3 σημείων
iBoost Boost controller
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Πολυέμβολο kit της Vmaxx με τετραπίστονες δαγκάνες και διαιρούμενους δίσκους 330mm
Πίσω: Vmaxx kit με αεριζόμενους δίσκους
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες Japan Racing SL01 Racing 8Jx17in
Μπροστινά λάστιχα Semi-slick Extreme VR 225/45
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
0-60 3,23
0-80 4,28
0-100 5,15
0-120 6,09
0-140 7,01
0-160 8,10
0-180 9,24
0-200 10,47
ΡΕΠΡΙΖ
60-120 2,86
60-160 4,87
100-200 5,32
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
M SEC @ KM/H
18 2,74 @ 49,51
60 4,87 @ 93,36
100 6,20 @ 121,19
200 8,64 @ 169,45
400 12,27 @ 221,56
Tuned by:
Petrou Performance
Μοναστηρίου 369
Αμπελόκηποι-Μενεμένη 54628
Τηλ: 2311 820 200
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Στην τρίτη του παρουσία με την ομάδα, ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και νικητής του φετινού Rallye Monte Carlo, Sebastien Loeb, θα συμμετάσχει ...