Audi S3 2.0TFSI Quattro S-Tronic 310Ps

Audi S3 2.0TFSI Quattro S-Tronic 310Ps

Παίρνεις έναν ισχυρό κινητήρα, τον συνδυάζεις με τετρακίνηση και φυσικά με premium εσωτερικό. Αυτή είναι η «συνταγή» της Audi. Όμως η αποκάλυψη έρχεται στο «περιτύλιγμα» που δεν είναι άλλο από ένα hatch-back κανονικού C-segment μεγέθους. Άρα λοιπόν αυτό το νέο S3 αντιπροσωπεύει ό,τι η Audi κάνει καλά, αλλά σε ένα ακόμα πιο βολικό αμάξωμα με πέντε πόρτες. Όπως λοιπόν έκανε η Γερμανική εταιρεία το 1999, με το πρώτο premium hot-hatch με τα 210Ps, παρόμοια συνεχίζει και σήμερα. Προσεγγίζει την hot-hatch κατηγορία με έναν πιο ώριμο και εκλεπτυσμένο τρόπο. Όμως πλέον έχει και αρκετό ανταγωνισμό στα πρόσωπα των BMW M135i και Mercedes-Benz A35 AMG, αλλά και στο ενδογκρουπικό Golf R, που στην τελευταία του γενιά είναι καλύτερο από ποτέ. Όπως ακριβώς και το Audi S3.

Διακριτικά σπορτίφ

Το νέο Audi S3 είναι αρκετά δυναμικό και ταυτόχρονα διαφορετικό από τα απλά A3 8Y. Αν το δεις όμως από μακριά θα σαστίσεις. Δεν είσαι σίγουρος αν είναι ένα καλά εξοπλισμένο A3 S Line σε εντυπωσιακή απόχρωση “Yellow Python”. Πλησιάζοντας θα δεις αρκετές διαφορές που θα εντυπωσιάσουν τους θαμώνες του Tatoi Club. Mόνο ένα S/RS hatch-back δεν θα αισθανόταν μειονεκτικά να παρκάρει δίπλα σε μία Bentley Continental και ένα Q7. Πώς θα μπορούσε άλλωστε; Το S3 προβάλλει με εκλεπτυσμένο τρόπο δυναμικό χαρακτήρα και ποιότητα. Στο μπροστινό τμήμα, τα επιθετικά LED φανάρια δένουν ιδανικά με την single frame μάσκα σε μαύρο ματ χρώμα (αποτελεί μέρος του προαιρετικού black styling πακέτου που ντύνει με μαύρο ακόμα και το λογότυπο της εταιρείας). Οι τέσσερις εξατμίσεις αποτελούν, όπως και στο S3 8V, την ειδοποιό διαφορά, που σε αντίθεση με τα μεγάλα μοντέλα της εταιρείας (εσάς κοιτάζω S6/RS6...) δεν είναι διακοσμητικές (αυτή η μάστιγα της αυτοκινητοβιομηχανίας θα έπρεπε να έχει σταματήσει χθες...), κάτι που ισχύει και για τον διαχύτη που συμβάλλει στην αεροδυναμική απόδοση του συνόλου.

Παραδοσιακή συνταγή

Το νέο S3 δεν αλλάζει τη συνταγή μηχανικών μερών. Καθόλου στην πραγματικότητα. Χρησιμοποιεί την ίδια εξαιρετική MQB πλατφόρμα, τον γνώριμο υπερτροφοδοτούμενο 2.0TSI κινητήρα και το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, όπως και ο προκάτοχός του. Οι γνήσιοι petrolhead θα απογοητευτούν κάπως με την επιλογή της Audi να μην δίνει επιλογή για χειροκίνητο κιβώτιο, οπότε θα πρέπει να περιοριστούμε υποχρεωτικά στα δύο πεντάλ. Ο δίλιτρος EA888 Gen3 μπορεί να έχει «στουμπωθεί» με φίλτρο μικροσωματιδίων GPF, αλλά ακόμα και έτσι καταφέρνει να αποδώσει 310Ps, με τα 40,8kgm ροπής να διατηρούνται από τις 2.000rpm μέχρι τις 5.450rpm. Η μεγάλη τουρμπίνα IS38 της IHI φυσικά παραμένει (για να σας δώσει μία επιπλέον κατοστάρα αλόγων με ένα πρώτο στάδιο βελτίωσης), με μόνη διαφορά την αύξηση της πίεσης στο κύκλωμα του άμεσου ψεκασμού καυσίμου στα 350bar. Η υψηλή απόδοση σε μεγάλο φάσμα είναι εφικτή από το Valvelift της Audi (AVS), που μεταβάλλει το βύθισμα τόσο των βαλβίδων εισαγωγής όσο και εξαγωγής.

S like Sport

Βρίσκεις την ιδανική θέση οδήγησης πολύ εύκολα, η καμπίνα είναι εξαιρετικά ευρύχωρη ακόμα και για 5 άτομα, με την τετρακίνηση να τρώει μία τσάντα από το χώρο αποσκευών (325lt από τα 380lt των απλών A3), όμως η εικόνα του εσωτερικού δεν σε κάνει να αισθάνεσαι ούτε τόσο premium ούτε τόσο σπορ όσο υποδηλώνει η υψηλή τιμή των €65.360. To άνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από εξαιρετικό, μαλακό πλαστικό, όμως τα αντίστοιχα πλαστικά στα πιο χαμηλά μέρη και στα panel των θυρών δεν έχουν την ίδια ποιότητα. Και παρότι το φινίρισμα είναι σε υψηλό επίπεδο δεν φτάνει την κορυφαία BMW M135i.

Η σχεδίαση τροποποιείται ελάχιστα σε σχέση με τα απλά A3 Sportback, με τον οδηγό να έχει μπροστά του ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον cockpit, με τους δύο αεραγωγούς ψηλά στις άκρες του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 10,25in. Η μινιμαλιστική προσέγγιση του προηγούμενου S3 έχει αντικατασταθεί με τεχνολογικό πλουραλισμό, με το νέο σπορ hatch της Audi να εντυπωσιάζει. Η οθόνη αφής των 10,1in διακρίνεται για την ανταπόκριση της στις πιέσεις των δακτύλων, την ταχύτητα στις αλλαγές του μενού, που, παρά την υπερπροσφορά πληροφορίας για διάφορες επιλογές του αυτοκινήτου, παραμένει αρκετά φιλικό στη χρήση. Οι σπορ λεπτομέρειες εντοπίζονται στο τριάκτινο flat-bottom τιμόνι, στις επενδύσεις αλουμινίου στα πεντάλ και στα τύπου bucket καθίσματα με το ενσωματωμένο προσκέφαλο και τις κίτρινες ραφές. Στηρίζουν επαρκώς το σώμα, είναι πολύ άνετα και φτάνουν αρκετά χαμηλά, όπως θέλεις σε μία σπορ κατασκευή.

Evolution

Ο κινητήρας είναι πιο εντυπωσιακός στα χαρτιά, με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, παρά στην πραγματικότητα. Μην με παρεξηγήσετε, οι επιδόσεις που προσδίδει είναι όχι απλά καλές, αλλά εκπληκτικές, με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις 4,68sec και το 0-200km/h σε 17,94sec, αλλά είναι απόλυτα γραμμικός, δεν έχει το παραμικρό ξέσπασμα και η ηχητική εμπειρία εντελώς αδιάφορη, με το πρόγραμμα  Dynamic στο Audi Drive Profile και την ηλεκτρονική ενίσχυση από τα ηχεία να μην βοηθάνε την κατάσταση. Η κατανάλωση εντυπωσιάζει αν αναλογιστούμε το βάρος και την απόδοση του 2.0TSI, αφού με συνετή οδήγηση κυμαίνεται στα 10lt/100km και σε γρήγορους ρυθμούς σταθεροποιείται γύρω στα 13lt/100km. Μεγάλο ρόλο εδώ παίζουν φυσικά και τα επιλεγμένα προφίλ οδήγησης που παραμετροποιούν κινητήρα και κιβώτιο αναλόγως.

Όπως προείπα, οι επιδόσεις που σημειώνει το S3 είναι εξωφρενικές! Σκαλώσαμε στις οθόνες όταν κατεβάσαμε τις μετρήσεις και είδαμε ότι πηγαίνει σχεδόν «κόπια» με το τέρας RS Q3 Sportback των 400 ίππων μέχρι τα 140km/h (S3: 8,27s RS Q3: 8,02s), σημείο από το οποίο το πεντακύλινδρο θηρίο παίρνει κεφάλι, με τη διαφορά στα 200km/h να φτάνει μόλις τα 1,37sec (S3: 17,94s RS Q3: 16,57s). Θέλετε να ακούσετε φυσικά και 400άρι; 12,94sec, με έξοδο 175,48km/h. Ας το βάλουμε δίπλα σε ένα πρόσφατο τετρακίνητο που δοκιμάσαμε... Το εξαιρετικό Impreza GC8 με τα 327wHp, στο τεύχος 61. Το S3 ξεκινάει με «έρμα» +250kg και με -θεωρητικά- 80 άλογα λιγότερα (αν και στην πραγματικότητα η διαφορά πρέπει να είναι περίπου 40Ps, γύρω στα 330-340Ps δείχνουν τα πρώτα Dyno...). Στο 18m, το «καναρίνι» περνάει σε 2,23sec, ενώ το Scooby ρίχνει φτερό με 2,03sec, διαφορά που κρατάει και στα 60m (S3:4,22sec, GC8:4,04sec), όμως το ταχύτατο σασμάν και η ισχύς «τραπέζι» δείχνουν να μην μασάνε από το σφύριγμα της VF35, αφού στα 100m η διαφορά έχει πέσει στα 0,15sec (S3:5,61sec, GC8:5,46sec) και στα 0,12sec στα 200m (S3:8,43sec, GC8:8,31sec). Την καρό σημαία στo 400άρι παίρνει το Impreza με διαφορά μόλις 0,08sec (S3:12,94sec, GC8:12,86sec), με το S3 όμως να έχει βγει με επιπλέον 2,5km/h. Επειδή όμως τους χρόνους του S3 τους σύγκρινα και με καμία 10αριά ακόμα τετρακίνητα τόσο από στρατόπεδο Mitsu όσο και από Scooby, ένα θα σας πω: Αν δεν έχετε τουλάχιστον 400 άλογα μοτέρ στη «φτερούγα» σας, μην προκαλέσετε από στάση το νέο S3!

Αποτελεσματικότητα is my game!

Το S3 ανέκαθεν ήταν το τέλειο καθημερινό αυτοκίνητο για τον petrolhead. Δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο, έχει όμως εξαιρετικούς χώρους, είναι πολυτελές και καλά εξοπλισμένο, άκρως βελτιώσιμο και το πιο σημαντικό: είναι ταχύτατο παντού και πάντα, χωρίς να απαιτεί από τον οδηγό του να είναι «γνώστης». Και το νέο μοντέλο έχει ανεβάσει τα πάντα ένα ή δύο επίπεδα.

Ο χρόνος εγκλιματισμού με το αυτοκίνητο είναι ελάχιστος. Μπορείς να το πας στο 90% των δυνατοτήτων του σε μερικά λεπτά μόνο οδήγησης. Το νιώθεις πιο «ανάλαφρο», με πιο κοφτερό μπροστινό, παρότι η πληροφορία που σου δίνει είναι αρκετή, αλλά «φιλτραρισμένη». Το τιμόνι του είναι ίσως η μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο 8V. Η ηλεκτροϋδραυλική κρεμαγιέρα Progressive Steering μεταβάλλει τον λόγο υποπολλαπλασιασμού (όσο αυξάνεται η γωνία του τιμονιού μειώνεται ο λόγος), παρέχοντας πιο άμεσο και ακριβές μπροστινό μέρος με μικρότερες κινήσεις των χεριών. Το δικό μας Yellow Python S3 φορούσε τις προαιρετικές 19άρες ζάντες με 235/35 ελαστικά και τα extra ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που διαχειρίζεται η μονάδα Modular Dynamic Handling, η οποία είναι υπεύθυνη και για το ESP και το «μοίρασμα» της ροπής του συστήματος τετρακίνησης. Ο νέος ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης του συστήματος ζυγίζει 1kg λιγότερο και είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα για βελτιωμένη κατανομή βάρους. Στη θεωρία μπορεί να στείλει μέχρι και το 100% της ροπής στον πίσω άξονα, στην πραγματικότητα όμως ο εγκέφαλος του S3 δεν δείχνει διατεθειμένος να το κάνει πράξη. Ναι, τα επίπεδα πρόσφυσης είναι «κολοσσιαία», ειδικά με στρωτή οδήγηση χωρίς τσαμπουκάδες, όμως στο όριο θα λάβεις πάντα μία έντονη υποστροφή, απόλυτα ελεγχόμενη και με την ουρά να αρνείται πεισματικά να «μπει» στη διαδικασία. Η τετρακίνηση φαίνεται να πριμοδοτεί πάντα την αποτελεσματικότητα έναντι της διασκέδασης. Θέλει να κάνει το S3 να στρίψει με όσα ήρθε χωρίς να «σε καταφέρει» να χαμογελάσεις. Δεν έχει τη διαδραστικότητα ενός Focus RS mk3 ή τη διάθεση να ανοίξει την ουρά, όπως προτίθεται να κάνει η M135i, αλλά είναι αδύνατον να μην εντυπωσιαστείς από το πόσο γρήγορα μπορεί να στρίψει ειδικά σε ανοιχτά κομμάτια. Ακόμα και αν υπερβάλλεις «επίτηδες», είναι αδύνατον να φέρεις το S3 σε δύσκολη θέση, αφού το ESP θα επέμβει σωστά και θα φρενάρει ανεξάρτητα τους τροχούς (Wheel Selective Torque Control) και θα σε επαναφέρει άμεσα στη σωστή τροχιά. Γεμίζει αυτοπεποίθηση ακόμα και τον σχετικά άπειρο οδηγό που θα ήταν αδύνατον με άλλο αυτοκίνητο να κινηθεί με τόσο γρήγορους ρυθμούς.

Τα φρένα στέκονται στο ύψος των υψηλών δυνατοτήτων, με μπροστινούς δίσκους διαμέτρου 340mm και πίσω 310mm είναι πρακτικά ακούραστα και παρά την έλλειψη πολυέμβολων δαγκανών έχουν εξαιρετική επαναληψιμότητα. Η νέα ηλεκτρική αντλία εξασφαλίζει ταυτόχρονα ταχύτατη απόκριση στο πάτημα του μεσαίου πεντάλ, χωρίς να αλλοιώνει την αίσθηση.

Φυσικά στο πρόγραμμα Dynamic το S3 είναι καλύτερο. Μοτέρ έτοιμο να σου σκάσει τα 40kgm από τις 2.000rpm, τιμόνι πιο βαρύ και άμεσο, σασμάν που περιμένει την επίθεση κρατώντας στροφές ψηλά, ενισχυμένος ήχος κινητήρα και μικρά σκασίματα από τις εξατμίσεις, με τα αμορτισέρ να γίνονται αισθητά πιο σφιχτά. Σε καλή άσφαλτο, η άνεση είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική, όμως παρά τους ισχυρισμούς των μηχανικών της Audi ότι το εύρος -από μαλακό σε σκληρό- είναι μεγαλύτερο από ποτέ, χάρη στην ταχύτατη αντίδραση της μονάδας Dynamic Handling (συμπίεση και επαναφορά αλλάζουν σε κάθε αμορτισέρ ξεχωριστά, σε κύκλους εκατοστών του δευτερολέπτου), δεν έχει την κορυφαία ποιότητα κύλισης που περιμένεις από ένα S3. Σε έντονες ανωμαλίες, οι 19άρηδες τροχοί αντιδρούν με θόρυβο, ο οποίος όμως περνάει σχετικά φιλτραρισμένος μέσα στην καμπίνα.

Η Audi πέτυχε αυτό που ήθελε να κάνει με το S3. Διατηρεί το upper-class «ίματζ» του, είναι πραγματικός πύραυλος από στάση, χωρίς μάλιστα να το καταλαβαίνεις, έχει εμπλουτιστεί εντυπωσιακά σε τεχνολογικό επίπεδο και είναι καλύτερο από ποτέ οδηγικά. Στα €65.360 είναι όμως τσουχτερό τιμολογιακά, ακόμα και σε σύγκριση με τους άμεσους ανταγωνιστές του M135i και A35 AMG που ξεκινούν και τα δύο από τα €58.400.

Μας Άρεσε (+)

Design

Εξαιρετικές επιδόσεις

Αποτελεσματικότητα στη γρήγορη οδήγηση

Ποιότητα κατασκευής

Τεχνολογικά προηγμένος εξοπλισμός

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή

Έλλειψη διασκεδαστικού χαρακτήρα

Τιμή βασικής έκδοσης S3 Sportback 2.0TFSI 310Ps Quattro S-Tronic: €65.360

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής

Κυβισμός: 1.984cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm

Σχέση συμπίεσης: 9,3:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων  

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 340mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 310mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8,5Jx19in

Ελαστικά: 235/35

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.351

Πλάτος (mm): 1.816

Ύψος (mm): 1.438

Μεταξόνιο (mm): 2.630

Βάρος (kg): 1.500

Χώρος αποσκευών (lt): 325

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 310/5.450-6.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 40,8/2.00-5.450

0-100km/h (sec): 4,8

Τελική ταχύτητα (km/h): 250

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 178 (WLTP)

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 7,4 (WLTP)

Δοκιμής (lt/100km): 10,5

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         2,39

0-80:         3,42

0-100:       4,68

0-120:       6,26

0-140:       8,27

0-160:       10,59

0-180:       13,69

0-200:       17,94

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:       2,23:       56,11

60:       4,22:       93,74

100:     5,61:       112,66

200:     8,43:       141,53

400:    12,94:      175,48

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η:      SEC

50-80:      1,72

80-110:    2,06

100-140:  3,45

 

Αρθρογράφος

 

Νέα συνεργασία ΒMW και Toyota με επίκεντρο το υδρογόνο

Νέα συνεργασία ΒMW και Toyota με επίκεντρο το υδρογόνο

Η BMW και η Toyota συνεργάζονται ξανά, αυτή τη φορά για την απο κοινού ανάπτυξη της επόμενης γενιάς της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου και τη δημιουργία...