Audi S3 3.2 1000+wHP
Ε, εσύ! Ναι, σε εσένα μιλάω, εσένα που κάθεσαι αραχτός στην παραλία με το freddo cappuccino στο χέρι και σε εσένα που κοιτάζεις εκείνο το μελαχρινό κόμματο με το tattoo στην πλάτη. Έχει περάσει ποτέ από το μυαλό σου πώς μπορεί να νιώθει κανείς να περνάει την ευθεία των 400 μέτρων από στάση με 272km/h? Όχι, ε? Ακολούθησέ με και θα σου πω. Άνοιξε την πόρτα και προσπάθησε να βολευτείς σε ένα σκληρό και τελείως άκαμπτο κάθισμα. Πρώτα, όμως, βάλε φόρμα, μπαλακλάβα, γάντια και κράνος. Μην ξεχάσεις να φορέσεις και τις ζώνες των τεσσάρων σημείων. Σε βλέπω ότι ψάχνεσαι. Ψάχνεις να βρεις τα δερμάτινα Recaro στο εσωτερικό, τον διζωνικό κλιματισμό, το ηχοσύστημα και τις θήκες. Σε λάθος αυτοκίνητο τα ψάχνεις. Ναι παραμένει Audi, όμως αυτό εδώ το S3 έχει ξεχάσει προ πολλού τον πολιτισμένο χαρακτήρα του και τα στοιχεία άνεσης αφού είναι φτιαγμένο για ένα και μόνο πράγμα: να τσακίζει τους αντιπάλους του στο drag-strip. Σταμάτα να ψάχνεις και βάλε μπρος τον κινητήρα. Όχι έτσι απλά, πάτα και λίγο γκάζι. Οκ, άφησέ τον λίγο στο ρελαντί και ρίχνε ματιές σε θερμοκρασία και πίεση λαδιού. Ναι, ξέρω, τρέμει όλο το αμάξωμα και νιώθεις κάθε καύση που γίνεται διαδοχικά στους έξι κυλίνδρους. Οι βάσεις μοτέρ είναι τσιμέντο. Δεν θα σε απασχολεί σε λίγο αυτό. Η γυμναστική που έκανες για να βγεις στην παραλία έπιασε τόπο αφού θα χρειαστεί να βάλεις αρκετή δύναμη στον αριστερό τετρακέφαλο πόδι για να πατήσεις τον συμπλέκτη και να βάλεις πρώτη. Ξεκίνα σιγά, σιγά. Ναι, το τιμόνι έχει περίεργη αίσθηση, τα μπαλόνια, βλέπεις. Κοίτα ξανά θερμοκρασίες και πιέσεις και στήσου για να κάνεις burnout. Δώσε γκάζι, παράτα συμπλέκτη και κρατήσου στην ευθεία. Είδες πώς λυσσάει ψηλά ο κινητήρας? Έχεις 100kgm ροπής στους τροχούς. Όσο έχει περίπου και η McLaren P1! Δες ξανά πιέσεις και θερμοκρασίες και πυρόμετρο. Βάλε όπισθεν τώρα και στήσου στην εκκίνηση. Ζεσταίνεσαι το ξέρω. Άνοιξε την πόρτα για να αναπνεύσεις λίγο από το καμένο ελαστικό που γέμισε την καμπίνα! Έχεις ήδη ιδρώσει και σε έχει πιάσει ένα νευρικό τρέμουλο. Ξεπέρασέ το. Σε αγώνα dragster είσαι, όχι στην παιδική χαρά. Όλα τα μάτια είναι καρφωμένα πάνω σου. Κοίτα πιέσεις και θερμοκρασίες και με τα μάτια στο δέντρο σπάσε τη δέσμη του pre-stage. Σταμάτα και ξεκίνα για το stage. Τώρα είσαι έτοιμος. Ανέβασε στροφές και κράτα γερά το τιμόνι. Φύγε, ανάβει το πράσινο, πας με τέρμα γκάζι και ο κινητήρας ουρλιάζει σαν φτιαγμένο GSX-R 1.000cc. Κολλάς στο κάθισμα και οι παλμοί σου ανεβαίνουν πιο γρήγορα και από το στροφόμετρο. Το ίδιο και η αδρεναλίνη. Οριακά γλίτωσες τον κόφτη! Δευτέρα τώρα και τέρμα γκάζι! Ναι είναι δύσκολο να κρατηθεί το τέρας στην ευθεία παρότι είναι τετρακίνητο! Τα μάτια σου είναι καρφωμένα στον τερματισμό και μόνο το shift-light σου αποσπά την προσοχή για να αλλάξεις σε τρίτη και τέταρτη. Ο σειριακός επιλογέας δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα. Δίνεις αγώνα, γλιστράει στα πρώτα μέτρα αλλά επιταχύνει σαν διάολος. Το μοτέρ δουλεύει σαν δαιμονισμένο και σου τρυπάει τα αυτιά, περνάς τα 400 μέτρα και αφήνεις γκάζι. Τραβάς το αλεξίπτωτο και νιώθεις μια κλωτσιά που σε φρενάρει. Έχεις γίνει μούσκεμα στον ιδρώτα και ακούς το κινητό σου που χτυπάει σαν τρελό. Ανοίγεις τα παράθυρα να πάρεις αέρα, σταματάς βγάζεις κράνος και σηκώνεις το κινητό. “Έλα μ@λάκα, έβγαλες 272km/h έξοδο”! “Τι χρόνο”? “Ξερό εννιάρι”! Χαμογελάς. Ξέρεις πως με καλύτερη εκκίνηση μπαίνεις για πλάκα στα 8άρια. Καλώς ήρθες στον μαγικό κόσμο των dragster.
Ασύμμετρα πιστόνια και σκαμπίλισμα εμβόλου
Σε όλους τους εμβολοφόρους κινητήρες, το πιστόνι κατά την κάθοδό του, αφού ολοκληρώσει την καύση το μείγμα, χτυπάει ελαφρά στα πλευρά του κυλίνδρου. Αυτό το φαινόμενο ονομάζεται σκαμπίλισμα στην πιο argot, ή αν θέλετε μπορούμε να το πούμε και πλευρική πίεση, ή και piston slap, αν σας αρέσουν οι αγγλικοί όροι. Το σκαμπίλισμα μακροχρόνια έχει την τάση να αλλάζει το σχήμα του κυλίνδρου και να τον μετατρέπει σε οβάλ, με σοβαρή απώλεια στη συμπίεση. Ένα αρκετά έξυπνο κόλπο που εξαλείφει αυτό το φαινόμενο είναι η παράκεντρη τοποθέτηση του πίρου στο έμβολο. Ο πίρος τοποθετείται περίπου 1mm παράκεντρα, προς την πλευρά της εισαγωγής. Με αυτό τον τρόπο οι δυνάμεις που ασκούνται στο πιστόνι κατά την εκτόνωση είναι σε μια πιο ευθεία γραμμή, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα του πιστονιού μας κατά την ώρα που παράγει έργο. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ελαφρύτερη μπιέλα και να αυξήσουμε αρκετά την ευστροφία του κινητήρα μας. Εννοείται πως παράλληλα θα έχουμε καλύτερη απόδοση και περισσότερη δύναμη. Ως συνέπεια παράλληλα, έχουμε τη μείωση του piston slap και την καλύτερη μακροζωία του κινητήρα μας. Γιατί σας τα λέω όλα αυτά? Θα δείτε παρακάτω!
1.008 τροχούς στο 1,8bar…
Κάπου εκεί τερμάτισε το δυναμόμετρο όταν ανέβηκε στα ράουλα το Audi S3, το project car της Vouros Performance. Σταμάτησαν στα 1.008 άλογα στους τροχούς, γιατί με παραπάνω πίεση σπινάριζε πάνω στα ράουλα. Το μοτέρ αντέχει άνετα στα 2,6bar με 2,7bar, το πώς θα το δείτε παρακάτω. Στο 1,7bar το Dynojet της StratisAutosport έδειξε 963wHP και με 0,1barπαραπάνω 1.008wHP στις 6.250rpm και 102,37kgm ροπής στις 6.500rpm. Ο κινητήρας του R32 βγάζει αρκετή δύναμη, αρκεί φυσικά να τον προσέξεις σε ορισμένα καίρια σημεία. Ένα από αυτά είναι οι γλίστρες της διπλής καδένας των εκκεντροφόρων. Αν αφήσεις τη μαμά, ο κίνδυνος να τα πάρεις όλα στο χέρι είναι μεγάλος. Επίσης, θα πρέπει να ενισχύσεις τον στρόφαλο, διότι δεν αγαπάει ιδιαίτερα τις υψηλές πιέσεις από μεγάλες τουρμπίνες. Ο Τάκης έφτιαξε custom ενισχυμένες γλίστρες για την καδένα και έτσι εξαλείφθηκε το πρόβλημα με τις εργοστασιακές. Παράλληλα έφτιαξε μια custom πλάκα στροφάλου, που συγκρατεί τα καβαλέτα στη θέση τους. Ο στρόφαλος είναι ατσάλινος και προέρχεται από VR6, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί τριμεταλλικά μέταλλα στροφάλου από Bugatti Veyron. Μη σας φαίνεται παράξενο που χρησιμοποιήθηκε ένα τόσο ξεχωριστό εξάρτημα. Και το Veyron VW μοτέρ έχει! Και μάλιστα δύο ενωμένα VR8! Η περεταίρω ενίσχυση το μοτέρ εξασφαλίστηκε με ένα custom set σφυρήλατων εμβόλων της CP που σε συνδυασμό με τις ενισχυμένες μπιέλες της Carrillo, μας δίνει ελαφρώς μειωμένο κυβισμό στα 2.993cc. Την κυλινδροκεφαλή του κινητήρα ανέλαβε η Engine Tech by Dakis του Δάκη Σκαμπελτζή, όπου και έκανε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής. Ο μεταβλητός χρονισμός των εκκεντροφόρων φυσικά καταργήθηκε…μην ρωτάτε γιατί, Dragster spec είπαμε! Εκτεταμένες αλλαγές έγιναν σε όλο το valvetrain, μιας και αλλάχθηκαν βαλβίδες, ελατήρια βαλβίδων, retainers, locators και φυσικά τα κοκοράκια των εκκεντροφόρων αφού καταργήθηκε ο μεταβλητός χρονισμός. Τα πάντα κατασκευάστηκαν από τον Τάκη Βούρο, όπως και οι εκκεντροφόροι, οι οποίοι έχουν αρκετά άγρια χαρακτηριστικά και ρυθμιζόμενα custom γρανάζια. Ο κινητήρας δέθηκε και μια μεταλλική φλάντζα κεφαλής σφράγισε μπλοκ και κυλινδροκεφαλή. Ο κινητήρας πάτησε σε custom ενισχυμένες βάσεις, που έφτιαξε ο Τάκης. Έξι μπεκ της ΑΜΕ με παροχή στα 1.600cc/min πατάνε πάνω σε μία custom μπεκιέρα, που χρησιμοποιεί έναν ρυθμιστή πίεσης της Aeromotive. Τροφοδοτούνται από δύο αντλίες της Holey Performance που έχουν παροχή 320lt/hr και τραβάνε καύσιμο από ένα αγωνιστικό δοχείο καυσίμου της Jaz Racing. Εννοείται πως παντού έχουν χρησιμοποιηθεί σωληνάκια αεροπορικού τύπου. Μένουμε στην μπροστινή πλευρά του μπλοκ και συγκεκριμένα στην custom πολλαπλή εισαγωγής, κατασκευασμένη από τον AkisInox, που στην άκρη της θα βρούμε μια πεταλούδα γκαζιού από R32. Ο Στέλιος Παναγιωτάρας της NS Racing κατασκεύασε την πολλαπλή εξαγωγής, πάνω στην οποία θα συναντήσουμε ένα Garrett GTX4508R, το οποίο κάνει παρέα με δύο external wastegates της Tial των 44mm και με μια σκάστρα ανοιχτού τύπου της Forge. Τον εισερχόμενο αέρα, αφού περάσει από τη φιλτροχοάνη και συμπιεστεί από τη φτερωτή, τον ψύχει ένα custom intercooler που κατασκεύασε ο Τάκης Βούρος, με τα κολάρα σιλικόνης της Samco Sport να κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Η NS Racing κατασκεύασε επίσης και το downpipe, καθώς και το υπόλοιπο σύστημα της εξάτμισης, που περιλαμβάνει ένα τελικό καζανάκι. Τα μπουζί αλλάχθηκαν και μπήκαν έξι που προορίζονται για Ducati Monster. Το management του κινητήρα το έχει αναλάβει η plug and play ECU της ViPec, η οποία προγραμματίστηκε από τον Γιάννη Πιτόσογλου, της Dynodrome.
Όλα τα λεφτά!
Είναι στη μετάδοση. Καλές και χρυσές η ισχύς και η ροπή, αλλά πρακτικά σου είναι άχρηστες αν δεν έχεις την αντίστοιχη υποδομή στη μετάδοση. Ο Τάκης άλλαξε σχεδόν τα πάντα. Πρώτο και καλύτερο μπήκε στην άκρη το κιβώτιο ταχυτήτων και τη θέση του πήρε ένα της MonsterTransmission & Performance. Στενός συνεργάτης του είναι ο Haldexregulator καθώς και ο σειριακός επιλογέας της SQS Racing, όπως επίσης τα μπλοκέ διαφορικά τύπου Torsen, εμπρός και πίσω της Peloquin’sTransaxles. Τέλος, ένας τρίδισκος carbon δίσκος της Exedy μεταφέρει τη ροπή στο κιβώτιο που με τη σειρά της περνάει στα μπαλόνια της Mickey Thompson. Επόμενο βήμα ήταν να αλλαχθούν ελατήρια και αμορτισέρ με το coilover kit της Bilstein, PSS9, καθώς και τα φρένα τα οποία περιλαμβάνουν αεριζόμενους τρυπητούς δίσκους, τετραπίστονες δαγκάνες, τακάκια και σωληνάκια αεροπορικού τύπου και προέρχονται από τη Willwood. Βάσει των κανονισμών, όμως, τα φρένα δεν επαρκούν και για αυτό τον λόγο έχει τοποθετηθεί και ένα αλεξίπτωτο της StroudSafety, το οποίο σύντομα θα αποκτήσει και ένα δεύτερο μιας και η ταχύτητα εξόδου που έχει το Audi S3 του Τάκη ξεπερνάει τα 270km/h.
Περικυκλωμένος από λαμαρίνα και carbon
Έτσι νιώθεις αν ανοίξεις την πόρτα του οδηγού και καθίσεις στο κάθισμα. Το εσωτερικό είναι σπαρτιάτικο και κάργα μάχιμο. Παντού κυριαρχεί το carbon, με πρώτο και καλύτερο το custom ταμπλό πάνω στο οποίο βρίσκεται μια εξελιγμένη μονάδα παρακολούθησης του κινητήρα, η Plex SDM-500 εκεί που κάποτε βρίσκονταν το στροφόμετρο και το ταχύμετρο. Στην κεντρική κονσόλα θα συναντήσουμε την οθόνη του boost controller PBC Pro της Plex Tuning, τον γενικό διακόπτη ρεύματος και τον διακόπτη για τον controller του Haldex και μερικούς ακόμα. Ακριβώς μπροστά από την κεντρική κονσόλα βρίσκεται ο σειριακός επιλογέας και δίπλα του το υδραυλικό fly-off χειρόφρενο. Το μοναδικό κάθισμα που φιλοξενεί τον Τάκη για τα 400 μέτρα της ευθείας είναι ένα Sabelt και χρησιμοποιεί ζώνες τεσσάρων σημείων. Συντροφιά στον οδηγό κάνει το αγωνιστικό ρεζερβουάρ της Jaz Racing το οποίο είναι τοποθετημένο στο πίσω μέρος του αμαξώματος, εκεί που κάποτε ήταν ο χώρος αποσκευών. Όλες οι εσωτερικές επενδύσεις έχουν αντικατασταθεί με αντίστοιχες κατασκευασμένες από carbon, οι οποίες είναι περικυκλωμένες από ένα roll-cage έξι σημείων. Ο πανικός με το carbon συνεχίζεται και στο εξωτερικό του αμαξώματος, όπου από αυτό το υλικό είναι κατασκευασμένα τα μπροστά φτερά, ο εμπρός και ο πίσω προφυλακτήρας, οι πόρτες και η πίσω θύρα για τον χώρο αποσκευών. Προσεγμένο σε κάθε του πλευρά, το S3 του Τάκη δεν περνάει απαρατήρητο σε καμία περίπτωση.
Κλωτσιά στο στομάχι
Είναι ό,τι πιο κοντινό μου έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτομαι το Audi S3 του Βούρου. Από όποια πλευρά και να το κοιτάξεις είναι ένα σοκ. Από πλευράς μηχανολογίας και βελτίωσης, από πλευράς εμφάνισης, από πλευράς επιδόσεων, είναι πραγματικό σοκ και συγκαταλέγεται στα αυτοκίνητα που κρατάνε ψηλά τα σκήπτρα της ελληνικής βελτίωσης.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 2.993cc Διάμετρος x Διαδρομή: 84mm x 90mm Σχέση Συμπίεσης: 11:1 | Tuned by Vouros Performance Κρητίου 14-18 Νέος Κόσμος Email: vourosperformance@hotmail.gr |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Willwood drag τετραπίστονες δαγκάνες, Willwood αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι, Willwood τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου | ΤΡΟΧΟΙ Belak 9Jx15in ζάντες M/T Drag 26x8.5x15 ελαστικά |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynojet της Stratis Autosport Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 1.008,85/6.250 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 102,37/6.500 |
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,61 @ 48,95 60 4,91 @ 84,65 100 6,40 @ 107,10 200 9,37 @ 137,96 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Coupe, Crossover ή Fastback; Μάλλον όλα τα παραπάνω ή και τίποτα από αυτά. Για κάποιους το 408 το σχεδίασαν πολλοί άνθρωποι. Για κάποιους άλλους μία… ...