Audi S3 8L 20vt 717Ps

Audi S3 8L 20vt 717Ps

Έχω σπάσει τουλάχιστον 7-8 σασμάν στην καριέρα μου (τα περισσότερα ευτυχώς σε δικά μου αυτοκίνητα…) και γενικά δεν είμαι άνθρωπος που λυπάται να κάνει καρφωτές αλλαγές σε ένα γρήγορο αυτοκίνητο, ειδικά όταν μετράω με το V-BOX. Στην περίπτωση του Παναγιώτη, όμως, είναι η πρώτη φορά που λυπήθηκα το καημένο το S3 του, όταν καθισμένος στη θέση του οδηγού ένιωθα τα «κοπανήματα» του λεβιέ στα τέρματά του σε κάθε αλλαγή που έκανε! Είμαι σίγουρος ότι το σασί ξεχείλωνε κατά 2mm σε κάθε του αλλαγή. Και μου άρεσε που πριν ξεκινήσουμε τις μετρήσεις ο Παναγιώτης μου είπε ότι δεν θέλει να το πιέσει πολύ το αυτοκίνητο. Δεν θέλω να σκεφτώ τι θα του έκανε δηλαδή αν το πίεζε…

Ιστορία μου, αμαρτία μου

Στις μετρήσεις, το αυτοκίνητο όχι μόνο ήταν φουλ ντυμένο, αλλά πίσω κουβαλούσε μεγάλη μπαταρία (από φορτηγό σχεδόν), αλλά και μια τεράστια εργαλειοθήκη, που με τα εργαλεία που είχε μέσα άνετα θα μπορούσε να κάνει ρεκτιφιέ σε κορμό!

Όταν μάλιστα πέταξε κολάρο στην πρώτη απόπειρα, έβαλε τα γέλια και γυρίσαμε στο πάρκινγκ για να το σφίξει πιο σφιχτά στη θέση του και να πατήσουμε ξανά. Πραγματικά χαίρομαι να συναναστρέφομαι με τέτοιους ανθρώπους. Και ακόμα περισσότερο χαίρομαι όταν βλέπω τα αυτοκίνητά τους, που τόσο αγαπάνε, να αποδίδουν και αρκετά καλά μάλιστα, παρά τα χρόνια και τις άπειρες κόντρες που κουβαλάνε στις λαμαρίνες τους. Ο Παναγιώτης έχει μεγάλη ιστορία όσον αφορά τις νυχτερινές δραστηριότητες στην Πάτρα. Πριν το Audi S3 κυκλοφορούσε με ένα MINI Cooper R53 πρώτου σταδίου και ήταν ουσιαστικά το πρώτο αυτοκίνητο με το οποίο μπήκε στο χώρο της βελτίωσης. Τότε διαπίστωσε ότι, για να μην τον περνάει κανένας στην Πάτρα και στα περίχωρα, έπρεπε να αγοράσει και να βελτιώσει ένα αυτοκίνητο με μοτέρ 20VT, οπότε το Audi S3 8L ήταν μονόδρομος γι’ αυτόν! Ο σκοπός του ήταν να φτιάξει ένα αυτοκίνητο για να κάνει ρολλαριστές κόντρες, χωρίς όμως να χάσει την καθημερινή του χρήση. Αυτός ήταν και ο λόγος που έβαλε και ένα κλαπέτο στην εξάτμιση, που κόβει τον θόρυβο όταν δεν χρειάζεται και κάνει by-pass το τελικό καζανάκι όταν χρειαστεί.

Σε πρώτη φάση κράτησε το εργοστασιακό turbo Κ04-023, έχοντας όμως σφυρήλατα πιστόνια και μπιέλες, αλλά μετά από τρεις μήνες, η Κ04 μπήκε στην άκρη και πήρε τη θέση της μία Precision ΡΤ5557, η οποία έδωσε φέτος τη θέση της σε μία ΡΤ6062 δεύτερης γενιάς, με A/R εξαγωγής 0.86 και μέγιστη παροχή τα 750Ps. 

Πώς να ξεχειλώσετε ένα αμάξωμα

Πάμε λίγο στις μετρήσεις να δούμε τι έκανε ο Παναγιώτης, αφού φυσικά έβαλε το κολάρο στη θέση του. Μπορεί οι αλλαγές του να ξεπερνούσαν ακόμα και ένα εργοστασιακό DSG, όμως τα 3,01sec που χρειαστήκαμε για τα πρώτα 18 μέτρα, όπως και να έχει, επηρέασαν τις επιδόσεις από στάση.

-Τρία δευτερόλεπτα 18άρι με τετρακίνητο, ρε Βούρβαχη; Εύλογη η ερώτησή σας, αλλά το πράμα είναι ζώο! Ακόμα και με τα semi-slick Acrova 07A της Zestino, σπίνιαρε μανιασμένα όλη την 1η και λίγο από την 2α, με την άσφαλτο να μην βοηθάει και πολύ και με το θερμόμετρο να ξεπερνάει τους 30ο C ακόμα και το βράδυ! Τα πρώτα 100km/h από στάση ήρθαν σε 5,58sec, ενώ για το 400άρι χρειαστήκαμε 12,85sec, με 211,64km/h ταχύτητα εξόδου. 211 χιλιόμετρα έξοδο, με βάρος πάνω από 1,5 τόνο (1.450kg το S3 και καμιά 200αριά εγώ με τον Παναγιώτη που το τρώμε το φαΐ μας…); Για να δούμε και τις ρεπρίζ λίγο, γιατί αυτό το S3 είναι πολύ γρήγορο… Με σχέση χρειάστηκε μόλις 1,85sec για να επιταχύνει από τα 100km/h στα 140km/h, ενώ με σχέση χρειάστηκε 5,19sec για το 60-160km/h, με το 100-200km/h να γίνεται σε 5,85sec. Όπλο το Audi!

Καλησπέρα friends

Το να φτιάξεις μόνος σου ένα αυτοκίνητο στο γκαράζ του σπιτιού σου, χωρίς μάλιστα να έχεις και ένα αναβατόριο, το λες και άθλο. Οι ζημιές που έπαθε ο Παναγιώτης ήταν αρκετές όλα αυτά τα χρόνια που ασχολείται μόνος του με τη βελτίωση του S3 του, με κυριότερη το κόψιμο του στροφάλου, αφού τότε δεν είχε βάλει ακόμα την αντίστοιχη πλάκα ενίσχυσης της Integrated Engineering, αλλά και το στράβωμα μιας μπιέλας που έγινε αφορμή για να τοποθετήσει τις ενισχυμένες μπιέλες της ZRP. Η κανονική δουλειά του Παναγιώτη είναι να επισκευάζει τρακτέρ στην εταιρεία του, την Tsirkas Tractor Service, οπότε μία μηχανολογική γνώση την έχει, απλά δεν είχε τις απαραίτητες γνώσεις και το troubleshooting γύρω από τους 20VT. Αυτό βέβαια δεν τον πτόησε καθόλου, αφού έκατσε και έψαξε τα πάντα γι’ αυτούς τους κινητήρες και φυσικά έπαθε και έμαθε. Οι κόποι του πάντως έχουν πιάσει τόπο, αφού μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί κάποιος αντίπαλος στα κυβικά του που να τον έχει περάσει! Όλες πάντως οι βελτιώσεις και οι εργασίες έχουν γίνει αποκλειστικά από τον ίδιο, με τις συμβουλές που του έδωσε η Tsekouras Tune & Service και νιώθει τρομερά περήφανος για το αποτέλεσμα που έχει πετύχει.

Ο 20VT στον πάγκο!

Το τι θα χρειαστεί ένας 20VT για να φτάσει τα 700 άλογα πλέον είναι γνωστό. Σε πρώτη φάση, η πλάκα στροφάλου είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη, ειδικά όταν μιλάμε για big turbo setup και μεγάλες πιέσεις. Ο Παναγιώτης έχει χρησιμοποιήσει την κυλινδροκεφαλή AGU, αφού πρώτα της άλλαξε όλο το valve train με τα προϊόντα της Cat Cams, τα οποία περιλαμβάνουν διπλά ελατήρια βαλβίδων, οδηγούς, retainers και ασφάλειες, με τις βαλβίδες να είναι από την Ferrea. Επόμενο βήμα που τον δυσκόλεψε, στο χρονισμό μάλιστα, ήταν η τοποθέτηση των εκκεντροφόρων της Cat Cams, 3658, οι οποίοι έχουν 268ο διάρκεια και 9,25mm βύθισμα στην εισαγωγή και 263ο με 9,95mm αντίστοιχα για την εξαγωγή. Οι μπιέλες που έγραψα παραπάνω κάνουν στενή παρέα με τα σφυρήλατα πιστόνια της CP, τα οποία είναι oversize κατά 0.5mm και αυξάνουν ελαφρά τον κυβισμό του κινητήρα, στα 1.803cc. Ο Παναγιώτης έδεσε τα πάντα με μπουζόνια και βίδες της ARP και ξεκίνησε να ασχολείται με τα περιφερειακά του κινητήρα. Πολύτιμη βοήθεια του έδωσε η Karagiannis Exhaust, που του κατασκεύασε μια πολλαπλή εξαγωγής με 44mm διάμετρο στο κάθε καλάμι, ένα intercooler kit μαζί με τις σωληνώσεις του, ένα δοχείο αναθυμιάσεων και φυσικά το σύστημα εξαγωγής των 90mm, που αποτελείται από downpipe, ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι. Το αυτοκίνητο ανέβηκε στα ράουλα του δυναμομέτρου Dimsport της Revlimit και αφού πέρασε μερικές ώρες με το laptop του Φώτη Λεκατσά στην OBD II, ο κινητήρας του απέδωσε 717Ps στις 8.083rpm και 69,3kgm ροπής στις 6.735rpm, με 2,6bar πίεσης, 100άρα βενζίνη και μεθανόλες που ψεκάζει το kit της Snow Performance.

Τα τελευταία πράγματα

Στη μετάδοση τοποθέτησε το δίδισκο κιτ συμπλέκτη της Quarter Master, V-Drive 7.25 (με διάμετρο δίσκων 184mm) και έφτιαξε billet φουρκέτες για την και την σχέση, ενώ κατασκεύασε και έναν ενισχυμένο άξονα μετάδοσης και έβαλε και ένα short shifter. Το μόνο που έχει αμελήσει κάπως ο Παναγιώτης είναι το στήσιμο του S3 του, αφού η Coilover ανάρτηση της Weitec και τα τακάκια Ferodo DS2500 με τα σωληνάκια αεροπορικού τύπου είναι πολύ basic λύσεις για ένα αυτοκίνητο που από 225 άλογα έχει φτάσει τα 700! Επόμενη αλλαγή, Πάνο, ένα πολυέμβολο kit φρένων.

Τελικά μάλλον άξιζε τον κόπο

Μπορεί ο Παναγιώτης να μην είχε αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα αν είχε πάει εξαρχής σε έναν από τους τόσους βελτιωτές με ειδίκευση στα αυτοκίνητα του VW Group, όμως έτσι δεν θα είχε την ευχαρίστηση ότι το έφτιαξε μόνος του στο γκαράζ του σπιτιού του. Γιατί το να φτιάχνεις κάτι μόνος σου, όσες δυσκολίες και να αντιμετωπίσεις, είναι κάτι που σε γεμίζει και βλέποντας το αποτέλεσμα, έχεις ένα μοναδικό συναίσθημα, ακόμα κι αν έχεις καταβάλει τον διπλάσιο και βάλε κόπο για να ολοκληρώσεις το project σου. Πόσο μάλλον όταν έχεις καταφέρει να φτιάξεις ένα από τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα της Πάτρας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.803cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 81,5mm x 86,4mm

Σχέση συμπίεσης: 9,0:1

Cat Cams 3658 εκκεντροφόροι

Ferrea βαλβίδες

Cat Cams ελατήρια βαλβίδων

Cat Cams οδηγοί βαλβίδων

Cat Cams retainers

CP σφυρήλατα πιστόνια

ZRP μπιέλες heavy duty

ARP βίδες κεφαλής

ARP βίδες στροφάλου      

ARP βίδες μπιελών

Integrated engineering πλάκα στροφάλου

Karagiannis Exhaust πολλαπλή εξαγωγής 44mm

Karagiannis Exhaust δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

Karagiannis Exhaust custom intercooler kit

Precision PT6062 Gen 2 turbo

TiAL external wastegate 44mm

Karagiannis Exhaust σύστημα εξαγωγής 90mm

Tsirkas Tractor Service κλαπέτο εξάτμισης

Snow Performance water/methanol κιτ

ΑΕΜ wideband

GReddy Profec B Spec II boost controller

NGK πολλαπλασιαστές

Samco Sports κολάρα σιλικόνης

Custom πολλαπλή εισαγωγής

Πεταλούδα γκαζιού από Audi RS4

Mπεκ καυσίμου Siemens Deka 870cc/min

Walbro αντλία βενζίνης

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Δίδισκο set 184mm Quarter Master V-Drive 7.25

Billetφουρκέτα 3ης και 4ης

Custom ενισχυμένος κεντρικός άξονας

Custom Short shifter

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Weitec Suspension coilover kit

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

 

ΤΡΟΧΟΙ

OZ Ultraleggera 8Jx18in

Ελαστικά Zestino Acrova 07A  

ΦΡΕΝΑ

Ferodo DS2500 τακάκια

Σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της Revlimit

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 717/8.083

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 69,3/6.735

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,73

0-80                 4,76

0-100               5,58

0-120               6,60    

0-140               7,50

0-160               8,89

0-180               10,17

0-200               11,53

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        3,01     @        43,03

60        5,26     @        95,36

100      6,61     @        120,11

200      9,10     @        163,62

400      12,85   @        211,64

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             2,87

60-160             5,19

60-200             7,80

100-200           5,85

ΡΕΠΡΙΖ 3ης

KM/H                            SEC

80-110                            2,27

100-140                          1,85

 

Αρθρογράφος

 

Alfa Romeo: Η ζωή με την Tonale

Alfa Romeo: Η ζωή με την Tonale

Με τα πρώτα αυτοκίνητα να ετοιμάζονται να φτάσουν στις εκθέσεις, η Tonale με ένα ξεχωριστό video θυμίζει γιατί η οδήγηση μιας Alfa Romeo δημιουργεί συ...