Audi S3 8L VR6 1.041wHp

Ο εγκάρσιος αρχηγός
Μπορεί να έχουμε συνηθίσει τα βελτιωμένα Audi με την τετρακίνηση Haldex επί το πλείστον να είναι τετρακύλινδρα δίλιτρα, αλλά δεν είναι ο δίλιτρος TFSi ο μεγαλύτερος κινητήρας του group που μπορεί να τοποθετηθεί εγκάρσια. Ο μεγαλύτερος και συνεπώς αυτός που μπορεί να αποδώσει τα περισσότερα, είναι ο εξακύλινδρος VR6 ή R30 ανάλογα με την γενιά. Όπως και να το κάνουμε, άλλο πράγμα τα υπερτροφοδοτούμενα 2 λίτρα, άλλο τα υπερτροφοδοτούμενα 3 λίτρα, αυτό δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση. Η 0-400 Tune 2 Race είναι παραδοσιακός βελτιωτής αυτών των μοτέρ, αφού τα χρησιμοποιεί και τα εξελίσσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια με μεγάλη επιτυχία, όπως θα θυμάστε φυσικά από το Audi S3 του ίδιου του Τάκη Παρασκευόπουλου το οποίο σκάβει τους δρόμους και τις πίστες εδώ και χρόνια και έχει κάνει πολλά ρεκόρ. Λογικό λοιπόν και ο φίλος μας εδώ ο Δημήτρης, που ήθελε να πάρει τα μέγιστα σε απόδοση από το S3 του να επιλέξει αυτόν τον δρόμο. Το δικό του μαύρο S3 όμως είναι μεν απίστευτα δυνατό, αλλά είναι full “ντυμένο” και καθημερινό, αφού με ένα σετ κανονικά ζαντολάστιχα και τα κανονικά του μεγάλα φρένα, μπορεί να κυκλοφορήσει απροβλημάτιστα, να κάνει ταξίδια (μόνο που θα αδειάζει το αγωνιστικό ρεζερβουάρ των 25lt συνέχεια...) και γενικά να συμπεριφέρεται σαν κανονικό αυτοκίνητο βόλτας. Το μοτέρ του είναι ένα R30 με αρχική χωρητικότητα τα 3,2lt αλλά έχουν αλλάξει τον στρόφαλο με έναν από VR6 2,8lt για να μικρύνουν την διαδρομή των εμβόλων από τα 95,9mm στα 90mm και να ευνοηθεί το στροφάρισμα. Έτσι κι αλλιώς τα κυβικά δεν μας λείπουν, από τα 3,2lt κατέβηκε στα 3,0lt, τα οποία πάλι πολλά είναι. Όπως έχουμε πει και στο παρελθόν, ροϊκά, είναι σαφώς καλύτερα να γυρνάς 3 λίτρα στις 7.600rpm rpm παρά 3,2 λίτρα στις 7.000rpm, ελπίζω να είναι αυτονόητο το γιατί... αλλά και να μην είναι, το πιο απλό παράδειγμα που μπορώ να δώσω είναι το 3 x 7.600 = 22.800 > 3,2 x 7.000 = 22.400. (πολύ χοντρικό, αλλά για να έχουμε μια ιδέα). Αυτή η μεγαλύτερη ροή μάλιστα επιτυγχάνεται με παρόμοια μέση ταχύτητα εμβόλου, παρά την αύξηση των στροφών, άρα δεν ταλαιπωρεί επιπλέον τα κινούμενα μέρη του κινητήρα, αφού η μέση ταχύτητα εμβόλου προκύπτει από τον τύπο (2 x διαδρομή x στροφές) / 60.000 άρα στον 3,2 είναι 22,37m/s στις 7.000rpm ενώ στον 3,0lt είναι 22,8m/s στις 7.600rpm που είναι παρόμοια ταχύτητα με 600rpm περισσότερο. Το πιο ευεργετικό βέβαια σε όλα αυτά είναι οι επιπλέον καύσεις στον ίδιο χρόνο που πολλαπλασιάζουν την ροπή και έτσι στις 7.600rpm έχουμε σαφώς μεγαλύτερη ιπποδύναμη από ότι στις 7.000, και αν μπορούσε να γυρίσει ακόμα ψηλότερα θα είχαμε ακόμα περισσότερη, αλλά εδώ μπαίνουν στην μέση οι περιορισμοί σε αναπνοή από το καπάκι, σε ροή καυσαερίων από την τουρμπίνα (καλά, η συγκεκριμένη δεν έχει τέτοιο θέμα...) και φυσικά η αντοχή στις αδρανειακές δυνάμεις που αναπτύσσονται από ένα σημείο και πάνω στα μηχανικά μέρη. Νομίζω όμως πως τα 1.041 άλογα στους τροχούς θα του φτάνουν του Δημήτρη για μια γρήγορη βόλτα, δεν θα του χρειαστούν και συχνά περισσότερα.
Γνωστή συνταγή
Στις δυνάμεις που αναπτύσσονται όμως εντός του κινητήρα, δεν συμβάλουν μόνο οι στροφές, αλλά και η δύναμη από τις εκρήξεις το λεγόμενο BMEP (Brake Mean Effective Pressure), η οποία όταν έχουμε να κάνουμε με κινητήρα που λειτουργεί σε τόσο μεγάλη πίεση υπερπλήρωσης, μπορεί από μόνη της να σου τα κάνει όλα “ρύζι”. Μην φοβάστε, δεν θα αρχίσω να γράφω πάλι τύπους, θα μπω κατευθείαν στην λύση, που ακούει στο όνομα σφυρήλατα έμβολα και μπιέλες, από την JE Pistons και την Carrillo αντίστοιχα. Ζόρι τραβάει και το μπλοκ, γι αυτό έχει μια ατσάλινη ενίσχυση της 0-400 Tune 2 Race στο κάτω μέρος το λεγόμενο block girdle που “δένει” το ανοιχτό κάτω μέρος του μπλοκ στον στροφαλοθάλαμο και το κάνει σαν να είναι κλειστό κι εκεί όπως και πάνω. Το φαρδύ καπάκι που φιλοξενεί και τις δυο σειρές κυλίνδρων αυτού του παράξενου V έχει εξελιχθεί ροϊκά από την 0-400 Tune 2 Race με ανοιγμένους και γυαλισμένους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, οι οποίοι μάλιστα έχουν διαφορετική διατομή γιατί έχουν και διαφορετικό μήκος. Βλέπετε, επειδή η εισαγωγή είναι από την μια πλευρά, αναγκαστικά οι αυλοί για τους κυλίνδρους που είναι από την άλλη θα έχουν μεγαλύτερο μήκος και γι αυτό έχουν και μικρότερη διατομή, ώστε συνολικά να έχουν τον ίδιο όγκο με τους κοντότερους της κοντινής πλευράς. Είναι δεμένο με custom ατσάλινες και πιο χοντρές “περαστές” βίδες της 0-400 Tune 2 Race και το valvetrain είναι όλο της Supertech, με βαλβίδες, ελατήρια και retainers. Οι εκκεντροφόροι είναι reprofiled σε custom προφίλ της 0-400 Tune 2 Race, όπως και το τεράστιο αλουμινένιο plenum με την πεταλούδα των 100mm από Chevrolet Corvette. Τις σωληνώσεις και το intercooler έχει κατασκευάσει ο Μάνος Βαρδάκης στην PPM, όπως και το αγωνιστικό ρεζερβουάρ με τα διαφράγματα. Οι αλουμινοκατασκευές του Μάνου, δεν σταματούν εδώ, καθώς αυτός έχει κατασκευάσει και την αλουμινένια εξάτμιση των 100mm, αλλά και το χταπόδι με τα δύο external της Turbosmart και το downpipe από ανοξείδωτο. Και τώρα πάμε σε αυτό το μωρό μαμούθ που έχει για τουρμπίνα... την Precision PT8385 Gen 2 Street Fighter, η οποία μαζί με την κουβερτούλα της για να μην κρυώνει πιάνει τον μισό χώρο μέσα στο μηχανοστάσιο. Ευτυχώς που ο VR6 “κάθετε” πιο μπροστά από τον 20VT που φορούσε κανονικά αυτό το μοντέλο, γιατί δεν θα χώραγε αυτό το πράγμα ανάμεσα στο μοτέρ και τον καθρέφτη. Είναι από τις μεγαλύτερες τουρμπίνες που έχουμε δει, rated για πάνω από 1.400Ps με συμπιεστή από σφυρήλατο αλουμίνιο 2618, φτερωτή 82,9mm στην εισαγωγή και 85mm στην τουρμπίνα!!! Έχει διπλά κεραμικά ρουλεμάν, είναι αερόψυκτη και υποστηρίζει συνδεσμολογία με V Band στην εξαγωγή των 106mm. Μιλάμε για 20 κιλά ζώο όχι αστεία...
The rest...
Όλα αυτά θέλουνε και κάτι να φάνε, έτσι δεν είναι; Εντάξει, από αιθανόλη, άλλο τίποτα. Έχουμε δύο αντλίες βενζίνης, μια Bosch 044 για κανονική κυκλοφορία και την brushless αντλία βενζίνης με κοχλία της Aeromotive, την μεγαλύτερη aftermarket τρόμπα βενζίνης στον κόσμο, που είναι απαραίτητη για την τροφοδοσία τόσο μεγάλης ποσότητας αιθανόλης, η οποία έχει χαμηλότερη στοιχειομετρική αναλογία καύσης από την βενζίνη, και έτσι χρειάζεται μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου / μονάδα αέρα. Αυτή η αντλία μπορεί να φτάσει τα 6,2bar πίεση, ενώ στα 2,75bar τροφοδοτεί τα μπεκ της Fuel injector Dynamics (FIC 2.250cc) με 19 λίτρα το λεπτό, μέσω μια custom μεγάλης μπεκιέρας της 0-400 Tune 2 Race με ρυθμιστή πίεσης της Aeromotive. Όλα αυτά τα συντονίζει ο εγκέφαλος MS Lab Extreme MS3 ECUπρογραμματισμένος από την Dynodrome η οποία έχει ρυθμίσει και το πρόγραμμα στο κιβώτιο ταχυτήτων που είναι το DQ500 με custom ενισχυμένο βολάν από την Don Octane και custom συμπλέκτη 0-400 Tune 2 Race με καμπάνα Don Octane και race spec σετ από 17 δισκάκια που αντέχουν πάνω από 145kgm. Δεν θα τα άντεχε το πίσω διαφορικό και ο συνεκτικός όμως του S3 8L, γι΄ αυτό έχουν πάρει την μετάδοση και το διαφορικό από μεταγενέστερο S3 με haldex Gen 4 σε γέφυρα custom της 0-400 Tune 2 Race. Η ανάρτηση είναι με ρυθμιζόμενα coilovers της BC και τα φρένα του αναγκαστικά λόγω μικρής ζάντας είναι με τετραπίστονες δαγκάνες Wilwood Ultralight μεν αλλά με συμπαγής τρυπητούς δίσκους 295x12mm εμπρός. Οι ζάντες είναι οι Enkei RPF1 διαστάσεων 8j x 15in, με λάστιχα “μπαλόνια” 235/60 M&H Racemaster.
Για πλάκα...
ο Δημήτρης δεν ήθελε με τίποτα μας αποκαλύψει τους χρόνους που μπορεί να γράψει το S3 του γιατί είναι μεγάλος “πόντικας”, αλλά αυτά δεν περνάνε εδώ, εξάλλου όλοι ξέρουμε τι μπορεί να κάνει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, οπότε μετά από σύντομες διαπραγματεύσεις με επιχειρήματα όπως η ύπαρξη κοντόκαννης Remington κάτω από την καπαρντίνα, δέχτηκε να πατήσουμε με μια μεσαία πίεση, έτσι για να έχουμε μια τάξη μεγέθους. Στο χαλαρό λοιπόν, έκανε ένα πάτημα στην αγαπημένη μας πίστα την Laguna Seca από τα Λιόσια και έγραψε για πλάκα 9,08sec στο τετρακοσάρι με 271,31km/h έξοδο, έχοντας κάνει τα εξωφρενικά 0-100km/h σε 2,6sec 100-200km/h σε 3,08sec (3,7sec κάνει η Buggatti Chiron) και 200-250km/h σε 2,19sec (2,9 ο ματρακάς η Chiron και δεν παρκάρει εκεί που μπαίνει το S3). Για τέτοια νούμερα μιλάμε εδώ και όχι στην μέγιστη πίεση. Με αιθανόλη μεν, αλλά έχει κι άλλο. Πάνω που ανησυχούσαμε πως όταν γίνουν όλα τα αυτοκίνητα ηλεκτρικά δεν θα υπάρχει, ή θα ακριβύνει πολύ η βενζίνη.... χεστήκαμε, θα κάνουμε απόσταξη λαθραία αιθανόλη από καλαμπόκι και ζαχαρότευτλα, χωρίς μάλιστα να προσθέτουμε επίτηδες τα χημικά που βάζουν για να μην είναι πόσιμη, ώστε να πίνουμε με λεμονάδα ότι έμεινε στο ρεζερβουάρ το βράδυ. Περισσότερα οκτάνια, καλύτερη καύση, ψυχρότερα καυσαέρια, δροσερή εισαγωγή, καθαρότερο περιβάλλον και μυρωδιά τσίπουρου από την εξάτμιση, ποιος χρειάζεται την βενζίνη; Μακάρι να έκαιγαν όλα τα αυτοκίνητα αιθανόλη. Σε κανονικές συνθήκες βέβαια, καθημερινά καίει βενζίνη αφού το σύστημα ψεκασμού του μπορεί να τα υποστηρίξει και τα δύο, απλά δεν θα σηκώσει την ίδια πίεση και δεν θα έχει τον ίδιο χάρτη ανάφλεξης, αλλά ακόμα κι έτσι όμως, αν το πετύχεις πουθενά στον δρόμο, καλύτερα κοίτα από την άλλη...
TUNED BY:
0-400 Tune 2 Race Tune 2 Race
Λ. Φυλής 19, Καματερό 134 51
Τηλ: 210 26 39 990
Web: www.0-400 Tune 2 Race.info
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ: Εξακύλινδρος VR6 με μπλοκ R30 από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός: 2.991cc
Διάμετρος διαδρομή 84mmx 90mm
Σχέση συμπίεσης 8,0:1
Στρόφαλος από 2,8lt VR6
Σφυρήλατα έμβολα της JE
Σφυρήλατες αλουμινένιες μπιέλες Carrillo
Custom βίδες περαστές κεφαλής 0-400 Tune 2 Race
Εκκεντροφόροι reprofiled με custom προφίλ της 0-400 Tune 2 Race
Βαλβίδες Supertech
Ελατήρια και retainers Supertech
Ροϊκή εξέλιξη κεφαλής 0-400 Tune 2 Race
Custom block girdle 0-400 Tune 2 Race
Precision PT8385 Gen 2 Turbo
Custom χταπόδι PPM
Custom 0-400 Tune 2 Race plenum
External wastegate 2x Turbosmart Hyper-Gate 45mm
Custom εξάτμιση αλουμινίου της PPM 100mm
Custom intercooler PPM
Σκάστρα της Tial 50mm
Πεταλούδα 100mm από Chevrolet Corvette
Πολλαπλασιαστές CTS
Ρυθμιστής πίεσης βενζίνης της Aeromotive
Custom ρεζερβουάρ 25lt κατασκευής PPM
Αντλία βενζίνης brushless με κοχλία της Aeromotive + μια Bosch 044
Custom μπεκιέρα 0-400 Tune 2 Race
Μπεκ Fuel Injector Dynamics FIC 2.250cc
Εγκέφαλος MS Lab Extreme MS3 ECU
Προγραμματισμός Ecu από την Dynodrome
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Custom ενισχυμένο βολάν Don Octane
DQ500 κιβώτιο
Προγραμματισμός TcuDynodrome
Συμπλέκτης custom 0-400 Tune 2 Race με καμπάνα HD1400 από την Don Octane
Πίσω διαφορικό από haldex Gen 4 με γέφυρα custom 0-400 Tune 2 Race
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Silent blocks της Powerflex
Κάθισμα Sparco Grid-Q QRT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Coilovers της BC full ρυθμιζόμενα
Τετραπίστονες δαγκάνες Wilwood Ultralight με δίσκους 295x12mm εμπρός
ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες Enkei RPF1 8j x 15in
Ελαστικά 235/60 M&H Racemaster
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
DYNO TEST
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της Dynodrome
Μέγιστη ισχύς (Whp/rpm): 1041/7.600
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 106/6.900
Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 500%
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 1,48
0-80 1,96
0-100 2,60
0-120 3,18
0-140 3,76
0-160 4,32
0-180 5,05
0-200 5,68
0-220 6,48
0-240 8,28
0-260 9,68
ROLL ON SEC
60-120 1,70
60-160 2,84
100-200 3,08
200-250 2,19
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 1,62 @ 68,24
60 3,73 @ 139,12
100 4,51 @ 164,21
200 6,31 @ 215,88
400 9,08 @ 271,31
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Από σήμερα θα μπορούμε να κυκλοφορούμε ελεύθερα, χωρίς την χρήση SMS και για σε όποιο νομό θέλουμε.