Audi RS3 791wHp

Audi RS3 791wHp

Οικογενειακό όπλο

Το Audi Α3 8V είναι το μοναδικό πεντάπορτο αυτοκίνητο που θυμάμαι να έχει βγει και σε sedan εκδοχή και να είναι πιο όμορφο το sedan. Συνήθως όταν προστίθεται ο τρίτος όγκος σε αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί αρχικά ως hatchback, το αποτέλεσμα είναι κακόγουστο έως και απαίσιο, αλλά στο Α3 φαίνεται σαν να έφτιαξαν πρώτα το Sedan και μετά το hatchback. Η διαφορά του σε χώρους δεν είναι μεγάλη, αλλά αν θα επέλεγα κάποιο θα ήταν σίγουρα το sedan λόγω εμφάνισης. Το ίδιο έκανε και ο φίλος μας ο Γιάννης από τα όμορφα Χανιά της Κρήτης, παλιός γνώριμος του περιοδικού μας, αφού έχει μεγάλη τρέλα με τα αυτοκίνητα και έχει φτιάξει ουκ ολίγα. Μέσα σε όλα αυτά, είπε να πάρει και ένα οικογενειακό, αφού έχει γίνει και μπαμπάς τα τελευταία χρόνια, απλά συνήθως τα «δεύτερα» οικογενειακά αυτοκίνητα δεν συνηθίζουν βγαίνοντας από το parking του supermarket να κάνουν το τετρακοσάρι σε 10 δευτερόλεπτα με φόβο να φύγουν τα πορτοκάλια και οι ντομάτες μαζί με την carbon πόρτα του πορτ παγκάζ στον δρόμο. Φαντάσου τώρα τι θα είπε ο σατανάς στην γυναίκα του... «θα πάρω ένα ασφαλές αυτοκίνητο για να πηγαίνουμε ταξίδια με το παιδί..., ένα τετράπορτο Audi». Ναι Γιάννη μου, ένα RS3 με 800 άλογα στους τροχούς, καλή ιδέα. Το καλύτερο βέβαια, είναι ότι ο κουζουλός το είπε και το έκανε, δηλαδή όντως το χρησιμοποιεί καθημερινά σαν κανονικό αυτοκίνητο. Αυτή είναι και η πιο μεγάλη «μαγκιά» αυτών των αυτοκινήτων, πως όσα άλογα και να τα φτάσεις, δεν επηρεάζεται η ικανότητα τους να κυκλοφορούν σαν κανονικά αυτοκίνητα. Έχουν το DSG άρα δεν υπάρχει θέμα με τους συμπλέκτες όπως παλιά που για να αντέχει ένας δίσκος 95kgm (άσε που δεν υπήρχε τέτοια ροπή πουθενά), έπρεπε το πεντάλ του συμπλέκτη να το πατάς με τα δύο πόδια, έχουν σωστό ψεκασμό με μπεκ που δεν πλένουν τον κύλινδρο και βραχυκυκλώνουν τα μπουζί στις χαμηλές στροφές και στο ρελαντί, αλλά και γενικότερα με ποιοτικά bolt-on εξαρτήματα που ανεβάζουν την ισχύ στα σύννεφα χωρίς να κάνουν το αυτοκίνητο «ειδικού σκοπού» και χωρίς να αλλοιώνουν τον καθημερινό χαρακτήρα του. Μέχρι που μπορεί να φτάσει αυτό; Όπως φαίνεται... μέχρι όπου να ΄ναι πλέον. Παλιότερα το λέγαμε αυτό για τα αυτοκίνητα με εργοστασιακό μοτέρ, άντε κανένα υβριδικό turbo και περιφερειακά. Πλέον, τουλάχιστον σε αυτά εδώ, τα Audi, μάλλον δεν υπάρχει όριο.   

Ο μαγικός αριθμός 5

Την αγάπη μας για τον πεντακύλινδρο της Audi, την γνωρίζετε. Αυτός ο απίστευτος βραχνός ήχος που στα δικά μας αυτιά είναι γλυκιά μελωδία, θυμίζει τις εποχές που αντιλαλούσαν τα βουνά από τις εξατμίσεις του Quattro S1. Έχει πολύ μεγάλη ιστορία ο πέμπτος κύλινδρος κάτω από το καπό των Audi και εδώ έχουμε την σύγχρονή εκδοχή του που ευτυχώς υπάρχει ακόμα στην παραγωγή, δεν ξέρω για πόσο βέβαια... αλλά προς το παρόν υπάρχει, και όσο υπάρχει θα υπάρχουν και τα κατάλληλα aftermarket ανταλλακτικά για να τον βελτιώσεις και να αποδώσει την διπλάσια ιπποδύναμη! Μάλιστα τα περισσότερα από αυτά που χρησιμοποίησαν τα παιδιά στην Project Factory Motorsport είναι bolt-on και μπορούν να τοποθετηθούν σε πολύ σύντομο χρόνο. Μπορεί στο συγκεκριμένο να έχει ανοιχτεί και ενισχυθεί ο κινητήρας, αλλά αυτό έχει γίνει για να σηκώσει την μέγιστη πίεση που μπορεί η τουρμπίνα και να αποδώσει ακόμα περισσότερα άλογα, αλλά όλα αυτά μπορούν -με πιο ήπιο setup- να γίνουν και σε κλειστό μοτέρ.

Το συγκεκριμένο πεντακύλινδρο δεν είναι όμως κλειστό, αλλά ενισχυμένο, με σφυρήλατα έμβολα και μπιέλες της ItalianRP, η κεφαλή φοράει βαλβίδες Ferrea Competition plus και ελατήρια βαλβίδων με retainers της Supertech, ενώ τα μπουζόνια κεφαλής και βάσης στροφάλου είναι της ARP. Τα μέταλλα είναι τα Race series της ACL και κάπου εδώ το μοτέρ ξανά κλείνει και πάμε στα περιφερειακά. Η τουρμπίνα του είναι η υβριδική TTE777 της γερμανικής The Turbo Engineers με μεγαλύτερη φτερωτή συμπιεστή 66mm με 7+7 πτερύγια και βελτιωμένα χαρακτηριστικά ροής, ενώ από την άλλη μεριά, αυτή της τουρμπίνας (του στροβίλου αν θέλετε) έχει επίσης μεγαλύτερη φτερωτή με 9 πτερύγια για μείωση του backpressure στα καυσαέρια. Επίσης έχει βελτιωμένα ρουλεμάν και είναι ζυγισμένη στις 250.000rpm, με δυνατότητα παροχής για περίπου 700Ps με βενζίνη πρατηρίου και πάνω από 850Ps όταν χρησιμοποιείται καύσιμο Ε85, όπως χρησιμοποιεί στην μεγάλη πίεση και το συγκεκριμένο RS3. Η εισαγωγή αέρα που κλέβει την παράσταση στο μηχανοστάσιο, είναι ένα έργο τέχνης της Eventuri και το μεγάλο intercooler είναι custom PFmotorsport με Garrett κυψέλες και billet πλευρικά end-tanks. Η σκάστρα του είναι της TiAl με διάμετρο 50mm και το wastegate actuator είναι της Τurbosmart.

Για την τροφοδοσία η PFmotorsport έχει εξελίξει ένα kit καυσίμου stage3 με 2 custom brushless αντλίες βενζίνης της Walbro και μπεκ έμμεσου ψεκασμού της Injector Dynamics με παροχή 1.050cc/min. Τα εργοστασιακά μπεκ του άμεσου ψεκασμού με την αντλία υψηλής πίεσης (250bar) έχουν διατηρηθεί και συνεργάζονται με το υπόλοιπο πακέτο. Το σύστημα χρησιμοποιεί εξωτερικό ρυθμιστή πίεσης βενζίνης της Aeroflow και flex fuel αισθητήρα που αναγνωρίζει αυτόματα την εναλλαγή σε αιθανόλη και αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα ανάλογα. Η πολλαπλή εισαγωγής είναι billet της PFmotorsport, όπως και η custom ολόσωμη εξάτμιση τιτανίου διαμέτρου 90mm. Την διαχείρισή όλων αυτών έχει αναλάβει ο εργοστασιακός εγκέφαλος μέσω της χρήσης του DS1 Dynospectrum το οποίο εκμεταλλεύεται το εργοστασιακό hardware και του δίνει δυνατότητες άγραφης ECU, στον οποίο μετά μπορείς να προγραμματίσεις ότι θέλεις και την ρύθμισή του ανέλαβε ο Τάσος Τουτουντζής. Αυτά τα ολίγα για το μοτέρ, τα οποία όμως είναι αρκετά για του δώσουν 791wHp στο DynoJet της Stratis Autosport με εξωφρενική ροπή των 95,34wkgm που σημαίνει πως η εργοστασιακή μετάδοση θα χρειαστεί μια μικρή βοήθεια…

Τον ρόλο του «σωτήρα» έχει αναλάβει η Dekaclutch με δύο εξαιρετικά σε ποιότητα και κυρίως αντοχή ανταλλακτικά, ένα ενισχυμένο κέντρο για το βολάν και το πολύδισκο kit HD1100 για το DSG (DQ500). Ο συμπλέκτης αυτός έχει 6 μεγάλα και 7 μικρά δισκάκια τριβής και αντέχει ακόμα και πάνω από 110kgm ροπής! Στο αμάξωμα οι ενισχύσεις που έχουν γίνει για καλύτερη ακαμψία, αλλά και για να μπορέσει να τοποθετηθεί το μεγαλύτερο intercooler, είναι μια custom τραβέρσα από ChroMoly της PFmotorsport η οποία διατηρεί τον αισθητήρα του Active Cruise Control, και οι εμπρός και πίσω γέφυρες της ανάρτησης που είναι ενισχυμένες σωληνωτές αλλά παράλληλα ελαφρύτερες (-6.5kg και -12kg αντίστοιχα) της Verkline.

Εύκολο και απίστευτα γρήγορο

Το RS3 είναι ένα αυτοκίνητο που δεν επηρεάζεται στο παραμικρό από τα επιπλέον άλογα. Ξεκινάει με launch control, πατινάρει ελαφρώς τα δισκάκια στον συμπλέκτη του DSG και μετά απλά κρατάς το γκάζι στο πάτωμα και το τιμόνι ευθεία. Όλα αυτά με το air condition στο full, ατσαλάκωτος και ξεκούραστος, στην πόλη, στο ταξίδι, στις διακοπές, στα βουνά, στα χιόνια, όπου και όποτε θέλεις. Για όλα κάνει αυτό το αυτοκίνητο, σε βαθμό που αναρωτιέσαι, αν έχει νόημα να αγοράσεις κάτι ακριβότερο, όπως για παράδειγμα ένα RS4 ή ένα RS6. Ο μοναδικός λόγος θα ήταν η τετρακίνηση με τα τρία διαφορικά, αλλά και αυτή με τον συνεκτικό συμπλέκτη που έχει το RS3 έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο που ούτε σπινάρει το αυτοκίνητο τους εμπρός τροχούς σαν χαζό, ούτε ζημιές παθαίνει το κιβώτιο και το Haldex από την διπλάσια ροπή που πρέπει να στείλει στους πίσω τροχούς, άρα... Έτσι κι αλλιώς, όταν ένα αυτοκίνητο έχει τόσα άλογα, το να πεις πως θα τα εκμεταλλευθείς σε δρόμο με στροφές ή σε πίστα είναι κουτό. Δεν το πας τέρμα γκάζι αυτό το RS3 αν δεν είναι το τιμόνι ευθεία ποτέ και για κανένα λόγο, αλλά με μέτρο στο γκάζι και με χαμηλότερη πίεση, μπορείς να κινηθείς πολύ σβέλτα σε στριφτερή διαδρομή χωρίς πρόβλημα. Μπορεί να μην έχει το πάτημα και την μετάδοση του RS6 για παράδειγμα, αλλά όταν βρεθούν και τα δυο στην ευθεία, το RS6 ακόμα και πρώτο στάδιο να είναι το περιμένει μια δυσάρεστη έκπληξη. Οι χρόνοι που γράφει είναι εξωπραγματικοί για full ντυμένο “πολιτικό” αυτοκίνητο, με τα πρώτα 100km/h να έρχονται σε μόλις 3,32sec και τα επόμενα 100 σε άλλα 4,39sec, δηλαδή… 1 δευτερόλεπτο περισσότερο! Καταλαβαίνετε πως με αυτήν την επιτάχυνση αν κρατάει παγωτό το παιδί στο πίσω κάθισμα θα το φάει με τα μάτια έτσι; Το τετρακοσσάρι έρχεται σε σχεδόν 10sec ξερό (10,09s), με έξοδο 232km/h και κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ο Μανώλης από την Project Factory το έκανε τρεις φορές συνεχόμενα, χωρίς να ανησυχήσει ούτε αυτός ούτε ο Γιάννης που καθόταν στο άλλο αυτοκίνητο μαζί μου, απλά σταματούσαμε την συζήτηση για να ακούσουμε τον πεντακύλινδρο να ουρλιάζει ανεβάζοντας στροφές και ταχύτητες σαν τρελός και μετά συνεχίζαμε να λέμε για τις παραλίες στα Χανιά. Τρομερό αυτοκίνητο, γύρισε στο παρκιν της πίστας που το περιμέναμε και δούλευε ρελαντί σαν να μην έγινε τίποτα, με την μυρωδιά της αιθανόλης και του ζεστού Michelin Pilot Sport Cup 2 να γεμίζει τα ρουθούνια μας. Όντως είναι ένα καθημερινό όπλο αυτό το RS3, που δεν «χαμπαριάζει» ούτε από κίνηση, ούτε από γκάζι, ούτε από ζέστη, είναι απίστευτο αυτοκίνητο.

 

TUNED BY:

Project Factory Motorsport

Αλ. Παπαναστασίου 1, Νέα Φιλαδέλφεια Αττικής 143 41

Τηλ: 215 55 16 939 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΥΠΟΣ Πεντακύλινδρος με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων Κυβισμός: 2.480cc

Διάμετρος διαδρομή  82,5mm x 92,8mm

Σχέση συμπίεσης 10:1

ItalianRP σφυρήλατα έμβολα silver line

ItalianRP σφυρήλατες μπιέλες silver line

Βαλβίδες Ferrea Competition plus (stock size)

Ελατήρια βαλβίδων και retainers Supertech

Μπουζόνια κεφαλής και βάσης στροφάλου ARP

Μέταλλα ACL Race series

Hybrid Turbo TTE777

Σκάστρα TiAl 50mm

Wastegate actuator της Τurbosmart

Εισαγωγή αέρα Εventuri carbon

Carbon turbo intel pipe της Eventuri

Kit Intercooler PFmotorsport με Garrett πυρήνα για 1000Ps

Kit καυσίμου PFmotorsport stage3 με 2 custom brushless αντλίες βενζίνης Walbro 

Ρυθμιστής πίεσης βενζίνης της Aeroflow

Injector Dynamics 1050cc/min μπεκ ψεκασμού

Billet πολλαπλή εισαγωγής PFmotorsport

Custom εξάτμιση τιτανίου 90mm PFmotorsport

Προγραμματισμός εγκεφάλου με Dyno Spectrum DS1 από τον Τάσο Τουτουντζή

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Πολύδισκο set της Dekaclutch Race HD1100

Eνισχυμένο κέντρο βολάν της Dekaclutch

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Custom carbon πόρτα πορτμπαγκάζ

Μπροστινό splitter της Rieger

Custom τραβέρσα ChroMoly της PFmotorsport

Σωληνωτές γέφυρες εμπρός και πίσω της Verkline

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Πλευστά πίσω δισκόφρενα με custom κέντρα της PFmotorsport

ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες Weds TC105X 8,5J x 18in

Λάστιχα Michelin Pilot Sport Cup 2 245/40

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynojet της Stratis Autosport

Μέγιστη ισχύς (Whp/rpm): 790,82/7.100

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 95,34/5.480

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 200%

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 1,87

0-80                 2,61

0-100               3,32

0-120               4,03

0-140               4,66

0-160               5,55

0-180               6,28

0-200               7,71

0-220               8,77

ROLL ON       SEC

60-120             2,16

60-160             3,68

100-200           4,39

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        1,89     @        62,10

60        3,65     @        109,44

100      4,94     @        147,76

200      6,73     @        187,89

400      10,09   @        232,00

 

Αρθρογράφος

 

Audi: Connect Plug & Play

Audi: Connect Plug & Play

Νέα εποχή συνδεσιμότητας και online υπηρεσιών για τους κατόχους Audi με την εφαρμογή Audi Connect Plug & Play.