Audi S3 8P 2.0 TFSI 517Ps
Το συγκεκριμένο Audi S3 το ανέλαβε από την αρχή η Delta Performance, όταν το εμπιστεύτηκε σε αυτήν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του. Ο Γιάννης, το παιδί που το έχει τώρα, παρακολουθούσε από την αρχή όλο το project και ξέρει απ’ έξω κάθε λεπτομέρεια του αυτοκινήτου και όταν ολοκληρώθηκε, το αγόρασε, αφού ο προηγούμενος ιδιοκτήτης άλλαξε γρήγορα γνώμη και αποφάσισε να το αποχωριστεί μετά από μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα!
Tuner’s paradise
Κουτί του έκατσε του Γιαννάκη δηλαδή. Με τα χρήματα που μάζευε αγόρασε ένα έτοιμο και ολιστικά βελτιωμένο αυτοκίνητο, το οποίο στην ουσία το μόνο που θέλει είναι βενζίνη και τα προγραμματισμένα του service. Ήταν και είναι βασικά τυχερός, γιατί από αρκετά μικρή ηλικία μεγάλωσε με «κοντράκηδες» που του έμαθαν τα πάντα για τα αυτοκίνητα και τις βελτιώσεις. Μεγάλωσε στα Σκοτάδια και στην Κρυφή και εκεί έμαθε να κάνει τις πρώτες του κόντρες στην αρχή με ένα 106 Rallye και μετά με ένα Seat Ibiza FR 20VT. Ήθελε να κάνει τη μετάβαση σε 2.0TFSI και δεν τον αδικώ. Τα S3 8P είναι μία τρομερή βάση για να βγάλεις δύναμη, η οποία θα είναι αξιοποιήσιμη παντού και πάντα. Ακόμα και με ιπποδυνάμεις που φτάνουν στα 500Ps, μπορείς να το χρησιμοποιείς κάθε μέρα χωρίς κανένα θέμα. Γενικά, τα αυτοκίνητα του Group VW με τους 2.0TFSI/TSI είναι η χαρά του βελτιωτή και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι στη χώρα μας τα μοτέρ αυτά τα έχουμε μάθει καλύτερα και από την παλάμη μας και έχουμε δείξει δείγματα σε όλον τον πλανήτη για το τι μπορούμε να κάνουμε.
Το μεγάλο άλμα!
Όταν από το Ibiza πας στο S3, είναι σοβαρό άλμα. Γιατί καλά και χρυσά τα 310Ps του FR, αλλά όταν μπαίνεις σε τετρακίνητο S3, που στη μικρή πίεση βγάζει 200Ps παραπάνω, όπως και να το κάνεις, είναι σοβαρή αναβάθμιση. Πόσο μάλλον όταν σηκώσεις τη μεγάλη πίεση και τα άλογα φτάσουν τα 630Ps! Οι μετρήσεις όμως έγιναν στη μικρή πίεση (1,6bar περίπου), έχοντας δηλαδή στη διάθεσή μας 517,2Ps και 53,8kgm ροπής, στις 6.400rpm, σύμφωνα με το δυναμόμετρο Dynomite της PB Motorsport, όπου και ρυθμίστηκε το S3 από τον Άγγελο Παπαηλία της AP+ Power. Περίεργος λοιπόν για το πώς δουλεύει στο δρόμο και πώς περνάει τη δύναμή του στους τροχούς, βούτηξα V-BOX και Γιάννη, τα έριξα μέσα στο S3 και φύγαμε για μετρήσεις. Ο Γιάννης στην ουσία το άνοιξε από στάση για πρώτη του φορά, αφού το αυτοκίνητο το έχει μόλις 10 μέρες στα χέρια του, οπότε δεν το ήξερε αρκετά καλά, δεν είχε βρει ακόμα τις στροφές που θα αλλάζει και δεν είχε συνηθίσει το πιο σφιχτό, σε σχέση με του Ibiza FR, σε αίσθηση κιβώτιο. Παρόλα αυτά όμως, κάναμε 2,3sec για να περάσουμε τα πρώτα 18 μέτρα και 4,27sec για να πιάσουμε τα πρώτα 100km/h. Θα βάλω στο παιχνίδι και το Audi A3 από τη Θεσσαλονίκη που μετρήσαμε στο προηγούμενο τεύχος, το οποίο έχει έναν 3.2lt που αποδίδει 475wHp και DSG. Το βάρος τους είναι παρόμοιο, με το Α3 να ζυγίζει επιπλέον 40-50kg. Το Α3, λοιπόν, για τις αντίστοιχες μετρήσεις πέτυχε καλύτερο 18m, με 2,16sec, αλλά και καλύτερο 0-100km/h, με 3,69sec, όπως και καλύτερο χρόνο στα 400 μέτρα, με 11,4sec, όταν το S3 χρειάστηκε 12,19sec. Οι ταχύτητες εξόδου είναι καρμπόν, με το Α3 να έχει 202,81km/h και το S3 202,45km/h, πράγμα που μας δείχνει ότι το DSG βοηθάει πάρα πολύ στις επιδόσεις από στάση, αφού δεν χάνει καθόλου χρόνο στις αλλαγές. Τα πράγματα όμως αλλάζουν στις ρεπρίζ, όπου ο Γιάννης παίρνει το αίμα του πίσω. Για το 60-160km/h χρειάζεται 5,32sec, ενώ το Α3 5,82sec, ενώ για το 100-200km/h 7,46sec, έναντι των 7,51sec που έκανε το Α3. Με το S3 κάναμε και μία επιπλέον μέτρηση, αυτή τη φορά με 3η σχέση, πατήσαμε από τα 80-85km/h και συνεχίσαμε μέχρι τα 200km/h, με το 100-200km/h να γίνεται σε μόλις 6,67sec! Η διαφορά αυτή οφείλεται στο ότι στιγμιαία το turbo σήκωσε παραπάνω πίεση, αφού είχε και περισσότερο φορτίο λόγω της κλιμάκωσης που έχει η 3η σχέση.
Μοτερούκλα!
Ό,τι και να πούμε πλέον γι’ αυτό το μοτέρ είναι λίγο, το έχουμε δοκιμάσει άπειρες φορές και ξέρουμε ακριβώς τι κάνει και πού πάσχει και ότι μπορεί να βγάλει τρελά αποθέματα δύναμης. Το μοτέρ αυτό το ξέρει καλά και ο Δημήτρης Ζάχος, ο άνθρωπος που βρίσκεται στο πηδάλιο της Delta Performance, που, όπως είπαμε, ανέλαβε εξ’ ολοκλήρου τη βελτίωση του συγκεκριμένου S3. Αφού λοιπόν το set-up είχε την λέξη big turbo, αναμενόμενο ήταν να λυθεί ο κινητήρας και να τοποθετηθούν τα σφυρήλατα πιστόνια της CP-Carrillo και οι μπιέλες της CP-Carrillo, αλλά και να μπουν μπουζόνια της ARP στο στρόφαλο. Η κυλινδροκεφαλή πέρασε από τα χέρια του Ρεκτιφιέ Πολυβάλβιδο, προκειμένου να κάνει ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής. Παραμένουμε για λίγο στην κεφαλή, όπου αλλάχθηκαν οι βαλβίδες με τις αντίστοιχες μεγαλύτερες κατά 1mm της Ferrea, καθώς και τα διπλά ελατήρια βαλβίδων τα οποία είναι της Supertech Performance. Τοποθετώντας τους εκκεντροφόρους Stage 3 της Cat Cams, οι οποίοι έχουν 262ο διάρκεια και 11,25mm βύθισμα στην εισαγωγή και 259ο με 10,25mm στην εξαγωγή, ήρθε η στιγμή να μπει το καπάκι στη θέση του και να βιδωθεί με τα μπουζόνια της ARP με τον κορμό. Αφού λοιπόν δέθηκε κορμός και κεφαλή, ήρθε η σειρά της πολλαπλής εισαγωγής. Πρόκειται για την Stage 2 εισαγωγή, που έχει κατασκευάσει η Boulekos Dynamic. Η εισαγωγή αυτή είναι μία εξαιρετική και μάλιστα ελληνική λύση, η οποία είναι κατασκευασμένη από billet αλουμίνιο, σε CNC πέντε αξόνων, έχει σημαντικά μεγαλύτερο plenum από την εργοστασιακή και υποστηρίζει επιπλέον τέσσερα μπεκ, τα οποία τοποθετούνται επάνω στην extra μπεκιέρα που περιλαμβάνεται μαζί με την εισαγωγή.
Άλλαξε πλευρό!
Όχι στο κρεβάτι, αλλά στην κυλινδροκεφαλή, πάμε από την απέναντι πλευρά στην εξαγωγή, όπου θα συναντήσουμε μία χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής κατασκευασμένη από την PPM Exhaust, που έχει αναλάβει και την κατασκευή του υπόλοιπου συστήματος εξαγωγής που περιλαμβάνει downpipe, ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι και χρησιμοποιεί σωληνώσεις των 80mm. Η εξάτμιση είναι εντυπωσιακά ήσυχη στο «cruising» και μόνο με τέρμα γκάζι ακούγεται δυνατά, αυτό ήταν κάτι που ήθελαν όταν το έφτιαχναν, για να μπορεί να μετακινηθεί σε νορμάλ ρυθμούς το S3, χωρίς να ακούγεται σαν δαιμονισμένο ντόμπερμαν από το Resident Evil. Επάνω στην πολλαπλή συναντάμε το turbo της Garrett GTX3071R Gen 2, το οποίο έχει φτερωτή συμπιεστή 54mm και λόγο A/R 0.61 στην εξαγωγή για γρήγορο spoolάρισμα. Ο ιδανικός βαθμός απόδοσης του turbo ξεκινάει από το 1,55bar και φτάνει μέχρι και τα 2,75bar. Κάπου εδώ κρατήστε ότι οι μετρήσεις έγιναν με 1,6bar, οπότε μπορείτε να βάλετε κάτω τα νούμερα και να σκεφτείτε τι μπορεί να κάνει όταν σηκώσει 2,5bar πίεσης. Από την TiAL προέρχεται τόσο το external wastegate των 44mm όσο και η σκάστρα. Στον τομέα της παροχής καυσίμου έχουν γίνει αρκετές αλλαγές. Η πίσω αντλία χαμηλής πίεσης προέρχεται από Audi TT RS και παρέα της έχει τοποθετηθεί και μία Bosch Motorsport 044, ενώ η υψηλής έχει παραμείνει η εργοστασιακή. Τα τέσσερα επιπλέον μπεκ που χρησιμοποιήθηκαν είναι της Fuel Injector Clinics, έχουν παροχή 1.650cc/min και συνεργάζονται με έναν ρυθμιστή πίεσης της Aeromotive. Επίσης, όλες οι σωληνώσεις καυσίμου είναι αεροπορικού τύπου, από την Aeroflow. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης, όταν ολοκληρώθηκε το set-up, έβαλε επάνω μια piggy back μονάδα της MS Labs, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση των τεσσάρων επιπλέον μπεκ. Ο Γιώργος έχει σκοπό πάντως να την καταργήσει άμεσα, αφού η εργοστασιακή μονάδα της Bosch μπορεί να ανταπεξέλθει με άνεση σε ιπποδυνάμεις που φτάνουν ακόμα και τα 1.000Ps. Στον τομέα της μετάδοσης επιλέχθηκε ένας συμπλέκτης της Sachs Performance, που συνεργάζεται με βολάν μονής μάζας, ενώ έγιναν και διάφορες ενισχύσεις στο κέλυφος του κιβωτίου.
Ακόμα είναι η αρχή!
Η βελτίωση του Audi ολοκληρώθηκε με την τοποθέτηση ενός coilover kit της BC και με την αλλαγή των μπροστινών φρένων με το kit της Brembo που περιλαμβάνει εξαπίστονες δαγκάνες, διαιρούμενους δίσκους και σωληνάκια αεροπορικού τύπου. Το εσωτερικό έχει παραμείνει εντελώς εργοστασιακό, χωρίς να λείπει το παραμικρό και με μοναδική προσθήκη το μπαρόμετρο της Daemon. Αν και μετρήσαμε με τη μικρή πίεση, που πρακτικά το turbo κοιμόταν τον ύπνο του δικαίου, οι εντυπώσεις που μου άφησε το Audi S3 του Γιάννη είναι πάρα πολύ καλές. Μου άρεσε πολύ που ήταν ήσυχο, πράγμα που σου επιτρέπει να πας ακόμα και ταξίδι, χωρίς να σε πιάσει πονοκέφαλος από τον συντονισμό και τη βαβούρα. Αλλά ακόμα περισσότερο μου άρεσε που ήταν και γρήγορο. Θα ήθελα πάντως κάποια στιγμή να δω και να μετρήσω τι κάνει με τη μεγάλη πίεση στα 2,5bar, ακούς Γιάννη;
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.984cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1
CP σφυρήλατα πιστόνια
Carrillo μπιέλες
Ferrea βαλβίδες
Supertech ελατήρια βαλβίδων
Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
Cat Cams εκκεντροφόροι stage 3
ARP μπουζόνια κεφαλής
ARP μπουζόνια στροφάλου
Boulekos Dynamic πολλαπλή εισαγωγής
ITG φιλτροχοάνη
Custom σωληνώσεις εισαγωγής
PPM Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
PPM Exhaust σύστημα εξαγωγής
Garrett GTX3071R Gen 2 turbo
TiAL external wastegate 44mm
TiAL σκάστρα
FIC μπεκ καυσίμου 1.650cc/min
Aeromotive ρυθμιστής πίεσης βενζίνης
Aeroflow σωληνώσεις αεροπορικού τύπου
Bosch 044 αντλία καυσίμου
MS Labs piggy-back ECU
RPM σωληνώσεις intercooler
Wagner intercooer
TTR-S πίσω αντλία καυσίμου
AP+ Power ECU remapping
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs Performance συμπλέκτης
Βολάν μονής μάζας
Κιτ ενίσχυσης κιβωτίου
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
BC coilover kit
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Daemon μπαρόμετρο
ΦΡΕΝΑ
Brembo εξαπίστονες δαγκάνες
Brembo αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι
Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ JR29 7Jx18” ζάντες
Michelin Pilot Super Sport 225/40 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynomite της PB Motorsport Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 517,2/7.850
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 53,84/6.400
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 2,70
0-80 3,52
0-100 4,27
0-120 5,74
0-140 6,82
0-160 8,61
0-180 10,13
0-200 11,95
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,30 @ 53,86
60 4,31 @ 101,27
100 5,63 @ 117,99
200 8,20 @ 155,78
400 12,19 @ 202,45
ΡΕΠΡΙΖ
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 2,71
60-160 5,32
60-200 8,91
100-200 7,46
Roll με 3η
ΚΜ/Η SEC
100-200 6,67
Tuned by
Delta Performance
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η ελληνική αντιπροσωπεία της Speedcar σε συνεργασία με το RallyDiaries και την Ελληνική κοινότητα DiRT φέρνουν το motorsport κοντά μας.