Audi S3 8P 2.0TFSI 796WHP
Ζόρικο εργαλείο!
Ο Λευτέρης έχει στην κατοχή του ένα καθαρόαιμο dragsterάδικο Honda Civic EG turbo, το οποίο πλέον δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στο δρόμο, καθώς, αν το τολμήσει, θα προσελκύσει το 50% των περιπολικών της τροχαίας που έχουν βγει για βάρδια και με τις κλήσεις που θα φάει, θα ανέβει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 10%. Οπότε για να έχει κάτι που θα μπορεί να το κυκλοφορεί στο δρόμο χωρίς ιδιαίτερο άγχος, αγόρασε και έφτιαξε αυτό το Audi S3 για τις καθημερινές βόλτες και τις οικογενειακές του μετακινήσεις. Όπως όλα τα S3, έτσι και αυτό έχει υπερπλήρη εξοπλισμό με δερμάτινα καθίσματα, κλιματισμό, μπόλικους αερόσακους κ.λπ. Λογικό και εύλογο λοιπόν το γεγονός ότι δεν θα έμενε και πολύ καιρό stock. Βέβαια, ο Λευτέρης το πήγε κατευθείαν στο άλλο άκρο: σφυρήλατα, εκκεντροφόροι, big turbo kit και πλαστικά τζάμια, καθιστούν το νέο παιχνίδι του έναν άξιο μαχητή στα «illegal στέκια». Βέβαια, το Audi προσελκύει ό,τι περιπολικό κυκλοφορεί σε ακτίνα δράσης, αλλά τουλάχιστον βρίσκει πρόσφυση και γίνεται καπνός! Ένα καλό δείγμα για το τι μπορεί να κάνει μας το είχε δείξει σε video που ανέβασε στο Facebook πριν μερικούς μήνες ο Λευτέρης, όταν έκανε ένα 100-200km/h σε γνωστή ευθεία της Αθήνας και έγραψε χρόνο που μας ταρακούνησε τα μυαλά. Η οθόνη του Draggy έδειξε κάτω από τα 4sec. Μίλησε κανείς;
Κρυφό χαρτί
Όταν κανονίσαμε να πάμε για να μετρήσουμε το S3 του Λευτέρη ήταν ακόμα σε φάση ψαξίματος με το boost by gear, οπότε δεν σήκωσε φουλ πίεση, αλλά μόλις 2,1bar. Ναι, ακούγεται λίγο αστεία η έκφραση «μόλις 2,1bar», αλλά είναι όντως λίγη μιας και η φουλ πίεση που μπορεί να σηκώσει το turbo φτάνει στα 3,6bar! Όταν το ακούσεις -κι αν προλάβεις να το δεις- να ανοίγει στα 2,1bar, νομίζεις ότι θα σου βγει το μυαλό από τα αυτιά. Ο ήχος του είναι πραγματικά σε άλλο επίπεδο, είναι τόσο δαιμονισμένος και το μοτέρ ανεβάζει σε τέτοιο ρυθμό στροφές, που αρχίζεις να αμφιβάλλεις για το αν φοράει 2.0TSI και όχι μοτέρ από κάποιο GSX-R. Και κάπου εδώ ας κάνω μια μικρή παρένθεση. Δεν ξέρω αν το έχετε πάρει χαμπάρι, (που σίγουρα θα το έχετε πάρει μιας και διαβάζετε Power Automotive Magazine και είσαστε χωμένοι στα γνωστά group του Facebook), αλλά η φάση με τα «VAG» στη χώρα μας έχει ξεφύγει και τώρα τελευταία υπάρχει μια ανακατωσούρα για το ποιο είναι το γρηγορότερο. Ήδη υπάρχει το γνωστό dragsterάδικο S3 του Ντέμου (τεύχος #40) που αναμένεται να κονταροχτυπηθεί άμεσα με το S3 του Λευτέρη, αλλά και ένα νέο αίμα είναι έτοιμο να ριχτεί και αυτό στη μάχη, ένα λευκό Audi ΤΤ προερχόμενο από τον Πειραιά, που θέλει να πάρει τα σκήπτρα της νύχτας στα χέρια του και το οποίο θα το δείτε σύντομα σε αναλυτική δοκιμή στις σελίδες μας. Αν, λοιπόν, όλοι οι παραπάνω ξεφύγουν από τις οθόνες και βγουν στους δρόμους, το έργο που θα δούμε θα ντροπιάζει το Fast & Furious! Άντε, καιρός ήτανε, βαρεθήκαμε να διαβάζουμε ατελείωτα κατεβατά γεμάτα μπηχτές, αλλά χωρίς «ουσία». Καιρός είναι να πάρουν φωτιά οι νυχτερινές «πίστες». Πάντα όμως με την απαραίτητη σύνεση και προσοχή, έτσι; Είπαμε να δούμε καμιά σοβαρή κόντρα και να ανάψουν λίγο τα «αίματα», αλλά μέχρι εκεί! Οι δρόμοι δεν είναι Χολυγουντιανά στούντιο... Από την άλλη, βέβαια, όλο το παρασκήνιο και οι ίντριγκες που δημιουργούνται πίσω από μία κόντρα (που στο τέλος μπορεί και να μην γίνει), έχει και αυτό την πλάκα του. Αρκεί να έχεις όρεξη και χρόνο για να κάτσεις να διαβάζεις όλα τα ατελείωτα κατεβατά που θα ποσταριστούν στα γνωστά group του Facebook. Και η πλάκα είναι ότι κατά βάση τα σχόλια προέρχονται από τους λεγόμενους «αυλικούς» και όχι από τους οδηγούς και ιδιοκτήτες των εν λόγω οχημάτων. Αρκετά όμως με την παρένθεση, πάμε στην ουσία!
Τι λέγαμε;
Α, ναι, για το S3 του Λευτέρη, το οποίο μας έδειξε τα δόντια του ή τουλάχιστον ένα μέρος από αυτά και με τους χρόνους που κατέγραψε το V-BOX μας, μπορώ να πω ότι εντυπωσιαστήκαμε αρκετά. Η αλήθεια είναι ότι και εσείς θα εντυπωσιαστείτε αν μάθετε ότι θέλει 3,2sec για το 60-160km/h και 3,93sec για το 100-200km/h. Οι χρόνοι αυτοί έγιναν με το εσωτερικό στο 50%, αφού είχαν αφαιρεθεί τόσο τα πίσω καθίσματα όσο και το κάθισμα του συνοδηγού. Weight reduction πρώτου σταδίου Bro!
Για να φρεσκάρω λίγο τη μνήμη σας, η Supra του Κώστα, που είχαμε μετρήσει στο τεύχος #044, χρειάστηκε 4,26sec για το 100-200km/h, που, εντάξει, ήταν ένα φουλ ντυμένο αυτοκίνητο, δικίνητο και δικάβαλο. Πάμε λίγο παλιότερα, στο τεύχος #02, όταν μετρήσαμε ένα Audi Α4 DTM με κινητήρα που απέδιδε 817Ps, το οποίο στα 2,8bar πίεσης έκανε 4,9sec για το 100-200km/h και τέλος, στο τεύχος #023 είχαμε μετρήσει ένα Leon Cupra 2.0TSI DSG με την ίδια τουρμπίνα (ΡΤ6466), που απέδιδε 840wHp, το οποίο όμως ήταν και αυτό φουλ ντυμένο και χρειάστηκε 4,6sec. Όπως ξέρετε και έχετε διαβάσει, έχουμε μετρήσει άπειρα 2.0TSI-TFSI και του Λευτέρη μπορώ να σας πω με σιγουριά ότι -μέχρι στιγμής- είναι το γρηγορότερο που μετρήσαμε με δικά μας μετρητικά όργανα. Αυτό που μπορώ επίσης να σας πω με σιγουριά είναι ότι, με φουλ πίεση, το S3 του Λευτέρη μπορεί να γράψει χρόνο στο 100-200km/h που θα κάνει πολλά βελτιωμένα Nissan GT-R να χλομιάσουν…
Ξέρουμε τι θα δούμε
Ανοίγοντας το μηχανοστάσιο ενός δυνατού S3 ξέρουμε πάνω-κάτω τι θα δούμε. Σίγουρα θα έχει αλλαγμένη πολλαπλή εισαγωγής, μεγάλο turbo και φυσικά ένα σφυρήλατο μοτέρ, με αποδοτικό καπάκι. Το συγκεκριμένο S3 δεν υπήρχε περίπτωση να αποτελεί εξαίρεση, αφού έχει δείξει 800wHp στο δυναμόμετρο της Stratis Autosport. Και όχι με φουλ πίεση, έτσι;
Ο μηχανικός που ανέλαβε την περάτωση του κτήνους είναι ο Παρασκευάς Σκεύης και είναι ο ιδιοκτήτης της Team Dynamic. Εκεί λοιπόν ο κινητήρας απέκτησε πολλά καινούργια πράγματα. Η κυλινδροκεφαλή, σε πρώτη φάση, υπέστη ριζική ανανέωση, αφού πρώτα έγινε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής από την SRT. Η Ferrea στη συνέχεια φρόντισε όλο το valvetrain, προσφέροντας τις Competition Plus βαλβίδες, παρέα με διπλά ελατήρια, οδηγούς, retainers και ασφάλειες. Οι εκκεντροφόροι είναι οι Stage 3 της Cat Cams, μία λύση που συναντάμε συχνά και δουλεύει άψογα σε αυτά τα set-up, οι οποίοι έχουν 270ο διάρκεια στην εισαγωγή και 11,75mm βύθισμα, με τις αντίστοιχες τιμές για την εξαγωγή να είναι στις 263ο και στα 11mm. Παράλληλα, ενισχύθηκε η γλίστρα της καδένας, ένα ευπαθές σημείο των 2.0TSI/TFSI και επόμενο βήμα ήταν ο κορμός. Εκεί μπήκαν τα σφυρήλατα πιστόνια της Diamond, τα οποία έχουν ενισχυμένους πείρους, μαζί με τις μπιέλες της ZRP και χρησιμοποιήθηκαν τα ιδιαίτερης αντοχής μέταλλα της ACL από την πιο premium σειρά Gold Series, τόσο στις μπιέλες όσο και στα σημεία έδρασης του στροφάλου. Ο στρόφαλος, επίσης, ενισχύθηκε με την πλάκα της Integrated Engineering και τα πάντα, δηλαδή μπιέλες, στρόφαλος και κεφαλή βιδώθηκαν με τις ενισχυμένες βίδες L19 της ARP.
Οι λύσεις που έχουμε δει στον τομέα του καυσίμου σε αυτά τα μοτέρ είναι αρκετές, από την κατάργηση του άμεσου ψεκασμού μέχρι την προσθήκη τεσσάρων επιπλέον μπεκ, με πιο εύκολη και δραστική λύση να είναι η πρώτη. Εδώ διατηρήθηκαν τα μπεκ του άμεσου ψεκασμού, μόνο που τη θέση των εργοστασιακών την πήραν τα αντίστοιχα από Porsche 911 997 turbo, τα οποία συνεργάζονται με τέσσερα επιπλέον μπεκ της Injector Dynamics που έχουν παροχή στα 1.000cc/min. Τη διαχείριση των τεσσάρων επιπλέον μπεκ την έχει αναλάβει η piggy-back μονάδα της MS Labs, η οποία καλείται να συνεργαστεί με την εργοστασιακή μονάδα της Bosch. Η εργοστασιακή αντλία υψηλής τα βρίσκει ζόρικα μετά τα 500Ps, οπότε η αντικατάστασή της με την αντίστοιχη της Autotech είναι μία κλασσική λύση που δουλεύει πάντα, αρκεί να ενισχυθεί και αυτή, όπως έγινε και εδώ, με τη βαλβίδα σταθεροποίησης πίεσης στο εσωτερικό της αντλίας (γνωστό και ως μπρουτζάκι) να προέρχεται από Audi RS4. Η πίσω αντλία -χαμηλής πίεσης- είναι μία Aeroflow, όπως επίσης και τα σωληνάκια καυσίμου που είναι αεροπορικού τύπου. Τέλος, ένας Aeromotive ρυθμιστής πίεσης αναλαμβάνει έργο στο κύκλωμα. Λογικό επακόλουθο είναι η πλαστική πολλαπλή εισαγωγής να καταχωνιαστεί σε μία άκρη του συνεργείου και στη θέση της να μπει μια billet, που έχει κατασκευάσει η Boukis CNC. Κατόπιν κατασκευάστηκε και τοποθετήθηκε μια πεταλούδα γκαζιού 82mm και η πλευρά της εισαγωγής ολοκληρώθηκε.
Στο πίσω μέρος της κυλινδροκεφαλής πατάει η χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής που κατασκεύασε η PPM Exhaust, μαζί με το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής 90mm. Επάνω στην πολλαπλή θα δούμε -ή μάλλον εκεί που είναι δεν θα το δούμε- το turbo της Precision, PT6466 Gen 2, το οποίο έχει πάτημα Τ3 και λόγο A/R στην εξαγωγή 0.82 και, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, φτάνει ιπποδυνάμεις που αγγίζουν τα 900Ps. Αισθητή κάνει την παρουσία του το τεράστιο external wastegate των 60mm της TiAL, όπως και η σκάστρα, (επίσης από την TiAL) κάθε φορά που πατάς τέρμα ή αντίστοιχα αφήνεις το γκάζι. Παρέα με την σχεδόν ελεύθερη εξάτμιση, ο ήχος που βγαίνει από το S3 είναι σκέτη κόλαση. Εννοείται φυσικά ότι και εδώ οι πολλαπλασιαστές προέρχονται από τον πιο γνωστό δωρητή ανάφλεξης, το Audi R8. Μπροστά από το ψυγείο νερού τοποθετήθηκε το intercooler της NRG και έχουν χρησιμοποιηθεί κολάρα σιλικόνης της SRP. Ο κινητήρας πατάει πάνω σε ενισχυμένες βάσεις της Powerflex και για να επανέλθουμε λίγο στο εισερχόμενο μείγμα αέρα-καυσίμου, θα βάλουμε στο παιχνίδι και το κιτ ψεκασμού μεθανόλης της Snow Performance. Η πίεση ρυθμίζεται από το boost controller της iBoost και όοολα τα παραπάνω δουλεύουν στην εντέλεια, χάρη στον Θοδωρή Μπολοτάκη που ανέλαβε το remapping της εργοστασιακής ECU, αλλά και της μονάδας της MS Labs.
Βαρβάτη μετάδοση!
Είναι γνωστό ότι η αντοχή που έχουν οι μεταδόσεις που συναντάμε στα 2.0TSI και TFSI είναι τρομερή! Το μόνο που χρειάζεται να αλλαχθεί στο DQ250 κιβώτιο είναι τα δισκάκια του συμπλέκτη με τα αντίστοιχα της Dodson Motorsport, από τη σειρά Sportsman's Plus και από εκεί και πέρα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Ακόμα και με τα μαμά ημιαξόνια, μπορείς να ξεκινάς με launch control επάνω στις κόλλες της πίστας και να ξέρεις ότι θα φύγεις λες και σε πέταξε καταπέλτης. Ένα καλό βήμα πάντως είναι η τοποθέτηση ενός ψυγείου για τα λάδια του κιβωτίου, όπως έγινε και εδώ με την τοποθέτηση του αντίστοιχου εξαρτήματος της Aeroflow. Τη μονάδα διαχείρισης του κιβωτίου την ανέλαβε φυσικά και αυτήν ο Θοδωρής και τέλος, μπήκαν βάσεις της Powerflex και εδώ. Με κινητήρα και μετάδοση έτοιμα, θα ήταν αμαρτία, το λιγότερο, να παραμείνουν εργοστασιακά τόσο τα φρένα όσο και οι αναρτήσεις. Σε πρώτη φάση μπήκε το coilover kit B16 της Bilstein και συνδυάστηκε με αλλαγή όλων των σινεμπλόκ με τα αντίστοιχα της Powerflex και τελικό βήμα ήταν τα φρένα. Η Brembo έχει κάτι εξαπίστονες δαγκάνες που πάνε σετάκι με αεριζόμενους χαρακτούς δίσκους των 383mm και φυσικά με σωληνάκια αεροπορικού τύπου και τακάκια Ferodo DS2500. Και το χρώμα σε λευκό τα σπάει!
Μυρίζει μπαρούτι!
Το Audi S3 του Λευτέρη είναι ένα ζόρικο και άγριο εργαλείο. Η εξέλιξή του σύντομα ολοκληρώνεται και το μικρό δείγμα που πήραμε, όταν το μετρήσαμε, δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι ένας σοβαρός αντίπαλος με δυνατό set-up που θα σε κάνει να ιδρώσεις αν κάτσεις δίπλα του. Πολύ σύντομα ετοιμάζεται «πάτημα» με άλλο πασίγνωστο VAG για να δούμε ποιος είναι ο βασιλιάς της κατηγορίας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτοκίνητα σαν αυτό ανεβάζουν ψηλά τον πήχη στην ελληνική βελτίωση και αν κάποιος επικεντρωθεί στο δάσος και όχι στο δέντρο, θα δει ότι όσα περισσότερα αυτοκίνητα σαν αυτό παρουσιάζονται τόσο πιο αξιόλογη γίνεται και η σκηνή μας διεθνώς.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.984cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,2:1 Diamond σφυρήλατα πιστόνια
ZRP μπιέλες
ACL Gold Series μέταλλα στροφάλου
ACL Gold Series μέταλλα μπιελών
ARP L19 βίδες στροφάλου
ARP L19 βίδες μπιελών
ARP L19 βίδες κεφαλής
Integrated Engineering πλάκα στροφάλου
Ενισχυμένοι πείροι πιστονιών
Ferrea Competition Plus βαλβίδες
Ferrea διπλά ελατήρια βαλβίδων
Ferrea οδηγοί βαλβίδων
Ferrea ασφάλειες βαλβίδων
Ferrea retainers
Cat Cams Stage 3 εκκεντροφόροι
SRT ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
Autotech αντλία υψηλής καυσίμου
Injector Dynamics μπεκ καυσίμου 1.000cc/min x4
Porsche 911 turbo μπεκ καυσίμου άμεσου ψεκασμού x4
Aeroflow αντλία καυσίμου
Aeromotive ρυθμιστής πίεσης καυσίμου
Aeroflow σωληνάκια καυσίμου αεροπορικού τύπου
Boukis CNC billet πολλαπλή εισαγωγής
Custom πεταλούδα γκαζιού 82mm
Boukis CNC billet ψευτοκάπακο
Audi R8 πολλαπλασιαστές
MS Labs piggy-back ECU
NGK iridium power μπουζί
PPM Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
PPM Exhaust σύστημα εξαγωγής
Precision PT6466 turbo
TiAL external wastegate 60mm
TiAL σκάστρα
NRG intercooler
Snow Performance κιτ ψεκασμού water/methanol
ECU remapping Θοδωρής Μπολοτάκης
iBoost boost controller
Powerflex βάσεις κινητήρα
ΜΕΤΑΔΟΣΗ DQ250 κιβώτιο ταχυτήτων
Dodson Motorsport δισκάκια
ECU Θοδωρής Μπολοτάκης
Aeroflow ψυγείο λαδιού
Powerflex βάσεις κιβωτίου
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Bilstein PSS10 coilover kit
Powerflex σινεμπλόκ
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Brembo εξαπίστονες δαγκάνες
Brembo αεριζόμενοι χαρακτοί δίσκοι 383mm
Ferodo DS2500 τακάκια
ΤΡΟΧΟΙ
OZ Ultralegera 7.5Jx18” ζάντες
Pirelli P-Zero Nero 225/40 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΡΕΠΡΙΖ
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 1,75
60-160 3,20
60-200 5,04
100-200 3,93
Tuned by Team Dynamic
Λ.Χασιάς 1
Καματερό
Τηλ.: 210 26 10 066
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το αυτοκίνητο που είχε στην κατοχή του ως το 2021, ο Lewis Hamilton, «είχε» ατύχημα με το νέο ιδιοκτήτη του.