VW Polo GTI 1.8TSI Gen III 355Ps
Δεν άργησε τελικά
Να πω την αλήθεια, είχα μία σχετική άγνοια γι’ αυτά τα μοτέρ. Αφού είχα δοκιμάσει κάνα δυο και δεν ενθουσιάστηκα ιδιαίτερα με τους χρόνους που γράφουν και γενικότερα με τη συμπεριφορά που είχαν στο δρόμο, συν ότι ήταν και τα πρώτα που βγήκαν χωρίς DSG, αυτοί ήταν και οι λόγοι που δεν ασχολήθηκα ξανά. Μέχρι που είδα το Polo του Βαγγέλη και κλείσαμε το ραντεβού για την πρώτη παρουσίαση που κάναμε στο τεύχος 44. Από την πρώτη στιγμή ο Βαγγέλης με είχε ενθουσιάσει με τον τρόπο που έψαχνε κάθε κίνηση που έκανε στο αυτοκίνητό του. Τίποτα δεν επιλέχθηκε τυχαία, όλα ήταν τόσο μελετημένα που, όταν μίλαγα μαζί του, νόμιζα ότι μιλούσα με μηχανικό ή βελτιωτή.
Σαν πρώτο στάδιο όμως και αυτό δεν είχε κάτι ιδιαίτερο να μας δείξει από χρόνους, βλέπετε είναι πλέον δύσκολοι οι καιροί για τα χειροκίνητα κιβώτια! Από τότε είχε ξεκινήσει να μου λέει τα σχέδιά του για το μέλλον του αυτοκινήτου. Από τη μία σκεφτόταν να το πουλήσει όσο ακόμα είναι νωρίς, αλλά από την άλλη σκεφτόταν να πάει ένα βήμα παρακάτω και εκεί ήταν που μου ανέφερε μερικές από τις σκέψεις του για το επόμενο setup. Η προίκα που κουβαλάει σαν πρώτο στάδιο είναι μεγάλη και ακριβωπληρωμένη, οπότε το μόνο που έλειπε ήταν ένα μεγαλύτερο τούρμπο, το οποίο δεν άργησε να έρθει κι αυτό. Είχε όμως τους ενδοιασμούς του και καλά έκανε. Δεν είναι απλό να μιλάς για (κατά κάποιο τρόπο) big turbo εφαρμογές, όταν η πολλαπλή σου είναι ουσιαστικά ενσωματωμένη μέσα στην κεφαλή! «Και το άλλο το σκέφτηκες;», μου έλεγε. «Ποιος θα το προγραμματίσει»; Η APR π.χ. που είχε επιλέξει σαν πρώτο στάδιο, δεν έχει file που να υποστηρίζει αυτό το setup, οπότε τι κάνεις; Εμπιστεύεσαι το custom; Αφού όμως ψάχτηκε όσο δεν παίρνει, βρήκε τις λύσεις του και πλέον το Polo ξέφυγε!
Γίνεται να βάλεις μεγαλύτερο turbo;
Όλα γίνονται αν υπάρχει άφθονο χρήμα, στην προκειμένη όμως περίπτωση, ο Βαγγέλης έπαιξε έξυπνα και εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι τόσο τα Golf R MK7 όσο και το Polo GTi 6C φοράνε στην ουσία τον ίδιο κινητήρα, με κωδικό ΕΑ888 Gen3, με κάποιες διαφορές φυσικά στον κυβισμό και το μέγεθος των αυλών στο καπάκι, αλλά στην πράξη ανήκουν στην ίδια οικογένεια κινητήρων! Οπότε είναι εύκολο να δανειστείς πράγματα από τον έναν και να τα βάλεις στον άλλον. Η αρκετά μεγαλύτερη IHI IS38 (που εξοπλίζει το Golf R) μπαίνει «κουτί» και στο Polo, με την εργασία να είναι ουσιαστικά ένα βγάλε-βάλε, βγάζεις την IS20 και βάζεις την IS38. Παιχνιδάκι για τον Δημήτρη Ζάχο και τη Delta Performance που ανέλαβαν την παραπάνω εργασία στο αυτοκίνητο του Βαγγέλη και «καπάκι» έφυγε για πρόγραμμα.
Tuned By R-TMG
Το setup αυτό είναι ήδη γνωστό στο εξωτερικό, στην Ελλάδα, όμως, είναι η πρώτη φορά που το συναντάμε, τουλάχιστον σε κάποιο αυτοκίνητο που να είναι διαθέσιμο για παρουσίαση. Οπότε, επειδή το setup είναι πολύ φρέσκο, ο Βαγγέλης είχε τους ενδοιασμούς του για το προγραμματιστικό κομμάτι. Τη λύση στο πρόβλημα αυτό την έδωσε ο Διονύσης Σπυλιόπουλος και η R-TMG Athens που ανέλαβαν τον προγραμματισμό. Το Polo απέδωσε στο MAHA LPS3000 της Boulekos Dynamic 355Ps στις 5.900rpm και 48,5kgm ροπής στις 4.400rpm. Χαζεύοντας τη νέα δυναμομέτρηση με την IS38 και την παλιά των 255Ps του stock turbo, αμέσως βλέπεις ότι το νέο turbo ξυπνάει μόλις 300rpm πιο μετά από το εργοστασιακό και πιο συγκεκριμένα στις 3.300rpm. Ακόμα πιο αξιόλογο είναι ότι πριν τις 4.000rpm έχει ξεπεράσει τα 255Ps που είχε σαν πρώτο στάδιο! Ώρα όμως να δούμε και τι διαφορές θα δούμε στο δρόμο σε σχέση με πριν.
Polo GTi IS38 Vs V-BOX
Όπως είναι λογικό, στην καθημερινή μετακίνηση δεν καταλαβαίνεις καμία απολύτως διαφορά. Οι 300rpm για την είσοδο του turbo δεν είναι αρκετές για να σε κάνουν να νιώσεις κάτι. Το Polo, ακόμα και με την μεγαλύτερη τουρμπίνα, συμπεριφέρεται ακριβώς όπως το εργοστασιακό. Στις μετρήσεις, όμως, το Polo -σε σύγκριση με αυτό που είχα δοκιμάσει πριν μερικούς μόνο μήνες- έχει ξεφύγει! Κέρδισε 5sec στη μέτρηση 100-200km/h, πιο συγκεκριμένα έγραψε 10,84sec, ενώ -όντας πρώτο στάδιο- είχε κάνει 15,84sec. Με 2η σχέση για το 60-160km/h χρειάστηκε 8,1sec, δύο δευτερόλεπτα πιο γρήγορο σε σύγκριση με τα 10,1sec που χρειάστηκε σαν πρώτο στάδιο. Πλέον το Polo φαίνεται πολύ πιο νευρικό και γεμάτο ακόμα και στις ψηλές rpm. Από στάση δεν δοκιμάσαμε, μιας και είναι ακόμα πολύ φρέσκο και όλα είναι υπό δοκιμή, όπως φυσικά ο συμπλέκτης που δεν ξέρουμε πόσο θα κρατήσει με τα σχεδόν 50kgm ροπής που τρώει καθημερινά. Σίγουρα αποτελεί μία καλή δοκιμασία για τη μετάδοση… Σημαντικό να πούμε ότι, όπως και στη φωτογράφιση έτσι και στις μετρήσεις, ο Βαγγέλης ήρθε με 17in Parabolica ζάντες μπροστά, ντυμένες με λάστιχα Bridgestone S001, σε διάσταση 215/40, ενώ πίσω είχε τις εργοστασιακές των 18in.
Έρχεται η νέα γενιά
Δεν ξέρω αν θα καταφέρουν τα νέα 18άρια να πάρουν το στέμμα από τα 20VT, αλλά για την ώρα δείχνουν να οδεύουν σε καλό μονοπάτι. Η βελτίωση για τα καινούργια είναι ακόμα στα πρώτα της βήματα, με τα αποτελέσματα που έχουμε δει μέχρι στιγμής να δείχνουν ενθαρρυντικά. Το Polo με το νέο setup κοντράρει σε χρόνους 2.0TFSI με manual μετάδοση, βλέπε δηλαδή Audi S3 8P, VW Golf MK5 και Seat Leon Cupra Mk2, με πλήρη βελτίωση πρώτου σταδίου. Μέχρι τώρα το setup αυτό είναι το πιο γνωστό γι’ αυτά τα μοντέλα, ενώ υπάρχουν ένα-δυο που δοκίμασαν aftermarket turbo, αλλά ακόμα μπροστά δεν έχουν πάρει. Ίσως να διαβάσετε γι’ αυτά στο μέλλον στις σελίδες μας, σε κάποιο από τα επόμενά μας τεύχη.
Προσεγμένο όσο δεν πάει!
Αν δεν έχετε διαβάσει τη δοκιμή πριν μερικά τεύχη, ρίξτε μια ματιά στο site μας (www.powermag.gr), γιατί έχει αρκετό ενδιαφέρον με τον ατελείωτο κατάλογο των aftermarket που φοράει. Αλλιώς ρίξτε μια ματιά στον πίνακα και θα καταλάβετε πόσο ψάξιμο έχει ρίξει ο Βαγγέλης και υπολογίστε και τι χρήματα έχει ρίξει στο ομοιογενές και ολοκληρωμένο σύνολο που έχει και κυκλοφορεί. Άντε, τι έχει σειρά τώρα Βαγγέλη; Για να δω, έχουν βγει άραγε σφυρήλατα γι’ αυτό το μοτέρ;
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.798cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5x84,2mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,6:1
IS38 turbo
R-TMG ECU
Bosch μπουζί με μειωμένο διάκενο στα 0.6mm
Audi S1 αεραγωγός
K&N φίλτρο πάνελ
Golf Mk 7 GTI turbo inlet
Turbo Muffler Delete (Outlet) HG-Motorsport HF-Series
PCV Breather Hose Golf Mk7 GTI
Forge Motorsport Intercooler
Forge Motorsport Boost Tap
AGTuning κιτ αναβάθμισης σκάστρας
Golf MK7 GTI κάλυμμα πολλαπλής εισαγωγής
Αμορτισέρ καπό
Milltek downpipe 70mm + αγωνιστικός καταλύτης
Mavroidakos Exhaust 70mm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs Performance Organic Kit
Sachs Performance Central Slave Cylinder
4H-Tech Short Shifter
Powerflex σινεμπλόκ κόντρα βάσης σασμάν
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Eibach Pro Kit
Whiteline πίσω αντιστρεπτική
Powerflex σινεμπλόκ ψαλιδιών
Powerflex top mount
ΑΜΑΞΩΜΑ Prosport Premium Series μπαρόμετρο
Κiwi 3 OBD2 Bluetooth diagnostic scanner
Dynavin Multimedia Head Unit 7"
Dynavin κάμερα οπισθοπορείας
Google Chromecast 3
Retrofit εργοστασιακός αντιθαμβωτικός καθρέπτης
Retrofit αισθητήρες αυτόματων φώτων/βροχής
Retrofit Cruise Control
LED λευκός φωτισμός εσωτερικά
VW Pretoria ζάντες 18”
Καπάκια ζαντών
H&R αντάπτορες ζαντών
Maxton Design Spoiler Extension
LLumar φιμέ μεμβράνες
Carbon Look εργοστασιακά καπάκια καθρεπτών
Πλαϊνά Stripes
Golf GTI Mk7 κόκκινα λογότυπα
POLO Mk6 GTI Καπάκι λεβιέ
ΦΡΕΝΑ
Golf Mk 4 R32 κιτ φρένων
HEL Performance σωληνάκια αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ
VW Pretoria 7,5Jx18in ζάντες
Μichelin Pilot Super Sport 225/35
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο ΜΑΗΑ LPS3000 της Boulekos Dynamic Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 355/5.900
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 48,5/4.400
ΡΕΠΡΙΖ
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,18
60-160 8,11
60-200 13,31
100-200 10,84
Roll με 3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,75
80-110 1,96
100-140 2,84
Tuned by Delta Performance
R-TMG Athens
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η απόλυτη πρωτιά της Peugeot στις εταιρικές πωλήσεις συνεχίζεται και στο πρώτο τετράμηνο του 2021!