Audi S3 8V2 560Ps
Τη λίστα των πραγμάτων που φοράει το συγκεκριμένο S3 μπορείς να τη γράψεις σε μια χαρτοπετσέτα ή μια άσπρη κασετίνα Καρέλια (οι πιο πιτσιρικάδες δεν ξέρουν καν για τι πράγμα μιλάω...). Κι όμως, μόνο με αυτή την μικρή λίστα το αμάξι σχεδόν διπλασιάζει την ιπποδύναμή του και γράφει χαμηλά 3άρια για το 0-100km/h και 11άρι στον δρόμο!!! Και όλα αυτά χωρίς το αμάξι να είναι ξηλωμένο ή one trick pony. Μπορεί και κάνει τα πάντα και μάλιστα με άνεση και ευκολία. Για όλα αυτά είναι υπεύθυνη η Audi, που εξόπλισε τη σπορ έκδοση του A3 με πολλά και σοβαρά καλούδια απ' το εργοστάσιο, οπότε και δεν είναι ανάγκη να τα πειράξεις εκτός και αν πας για κάτι πολύ διαφορετικό. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, ας πάρουμε π.χ. την ανάρτηση. Φοβερά ρυθμισμένη εξαρχής, ποιος ο λόγος να την πειράξεις, σκληρύνεις ή χαμηλώσεις, αν ο στόχος σου είναι ένα πραγματικά καθημερινό αμάξι που μπορεί να πάει ξεκούραστα 4 άτομα ένα ταξίδι μέχρι Ορεστιάδα, ταυτόχρονα ικανό να κυκλοφορεί χωρίς το παραμικρό ζόρι μέσα στο κέντρο της Αθήνας για να πεταχτείς μέχρι το supermarket, ενώ μπορεί να συγκρατεί σωστά την μάζα του οχήματος όταν αργά το βράδυ βρεθείς σε άδειο δρόμο με κάποιες στροφές κι εσύ έχεις περίεργες ορέξεις.
Ακριβώς το ίδιο σκέφτηκε και ο Θοδωρής Σουβατζόγλου, ιδιοκτήτης της Souvatzoglou Motorsport Service στον Νέο Κόσμο, οπότε άφησε την ανάρτηση «απείραχτη» να τα βγάλει πέρα. Και κάτι παραπάνω ξέρει από sport οδήγηση και στήσιμο ο Θοδωρής αφού παλιότερα, όταν δούλευε στην Toyota Hellas ως υπεύθυνος του αγωνιστικού τμήματός της, είχε πολλές έντονες στιγμές, που έζησε με το Yaris Cup! «Ατελείωτα ξενύχτια, τρελή κούραση, ταξίδια σε πίστες και βουνά σε όλη την Ελλάδα, μοναδικές στιγμές πάθους και έντασης…», όπως λέει και ο ίδιος. Αντίστοιχα ικανοποιημένος είναι και με τα εργοστασιακά φρένα του γκρι Audi, αφού οι μόνες αλλαγές που έκανε είναι οι τρυπητοί δίσκοι της Brembo και τα σωληνάκια υψηλής πίεσης της Goodridge. Άλλωστε για τα εργοστασιακά φρένα του S3 (340x30mm φοράει μπροστά με μεγαλούτσικη δαγκάνα) δεν έχει πει ποτέ κανείς κακιά κουβέντα. Εργοστασιακές είναι και οι 19άρες ζάντες, εξωτερικά νομίζεις ότι το αμάξι δεν έχει πειραχτεί καθόλου, ενώ για τα λάστιχα προτίμησε κάτι πιο σπορ κι αυτά είναι τα Ventus S1 Evo3, διαστάσεων 235/35 της Hankook. Πολύ καλό all-around λάστιχο, τα βρίσκει μόνο λίγο σκούρα όταν το S3 πάει να ξεκινήσει τάπα από στάση.
Γερμανικός θρύλος
Δεν μιλάω για το S3, μιλάω γι' αυτό που κρύβεται κάτω από το καπό. Ο δίλιτρος TSI που έχουν τα «καλά» οχήματα του ομίλου, ειδικά στην τελευταία EA888 Gen 3 εκδοχή του, είναι ο κρυφός ήρωας. Ο 2.0TFSI/TSI έχει αποδείξει άπειρες φορές (ουσιαστικά σε αυτό το περιοδικό σχεδόν κάθε μήνα!) ότι όχι μόνο μπορεί να βγάλει πολλή και αξιόπιστη δύναμη, αλλά το κάνει εύκολα, χωρίς να χάσει τον καθημερινό του χαρακτήρα και μάλιστα φτηνά! Ναι, λέω φτηνά γιατί όταν στο καθημερινό σου αυτοκίνητο δεν χρειάζεται να ανοίξεις μοτέρ για να το πας 500Ps, τότε το κόστος της βελτίωσης έχει κι αυτό υψηλό VFM. Αλλά ας δούμε τώρα τι φοράει ο δίλιτρος του S3 της Souvatzoglou Motorsport Service για να φτάσει να αποδώσει 560Ps. Αρχικά μπήκε άλλο turbo, πλέον κίνηση απ’ τα καυσαέρια παίρνει το Garrett G25-660 που έρχεται στο πακετάκι Powermax Stage 2, που είναι όσο πιο plug n' play γίνεται. Με φτερωτή συμπιεστή 54mm παρέχει 59% υψηλότερη παροχή αέρα συγκριτικά με το IS38 της IHI και μπορεί να αποδώσει μέχρι και 660Ps (το λέει και στον κωδικό του). Το συγκεκριμένο turbo έχει υψηλότερη αντοχή στις θερμοκρασίες (1.050ο C), γιατί η Garrett ξέρει ότι θα μπει σε βελτιωμένα οχήματα που θα σηκώσουν πίεση, οπότε η εξαγωγή θα φάει μεγάλα θερμικά φορτία. Ταυτόχρονα, για να μην χάσει την αξιοπιστία του, έχει αισθητήρα ταχύτητας περιστροφής του άξονα ώστε να μην ξεπεράσει έναν αριθμό στροφών ανά λεπτό. Στη συγκεκριμένη περίπτωση (περίπου για 600Ps) το κρίσιμο όριο είναι οι 165.000rpm. Από εκεί και πέρα τοποθετήθηκε ένα φαρδύ downpipe, διαμέτρου 80mm της Skrivanos Development Exhaust και η υπόλοιπη εξάτμιση είναι από RS3 8V2. Άρα και χαμηλό επίπεδο θορύβου και εργοστασιακό look.
Στην εισαγωγή αέρα έχουμε την εκπληκτική R600 της RacingLine και για την καλύτερη ψύξη του πιεσμένου απ' το turbo και πλέον θερμού αέρα τοποθετήθηκε intercooler της Wagner Tuning, με τις σωληνώσεις να έρχονται απ' την LEYO Motorsport. Για να ταΐσεις τα έξτρα άλογα θέλεις αρκετή περισσότερη βενζίνη οπότε έχουμε αντλία χαμηλής πίεσης καυσίμου παροχής 450lt/h της Walbro, με την υψηλής πίεσης να παραμένει η εργοστασιακή, ενώ τα μπεκ της Bosch έχουν υψηλή παροχή 980cc/min. Για να υπάρχει μια ασφάλεια ότι στον θάλαμο καύσης δεν θα υπάρξουν απαγορευτικές θερμοκρασίες που θα τα καταστρέψουν όλα, τοποθετήθηκε kit water-methanol Stage 2 της Snow Performance. O αναπρογραμματισμός της εργοστασιακής ECU έγινε από την Eurodyne και βοηθάει στο να συντονιστούν και να αποδώσουν σωστά όλες οι βελτιώσεις. Αυτές ήταν όλες κι όλες οι αλλαγές! Κι όμως ο δίλιτρος πλέον στα 2bar βγάζει 560Ps και 59kgm ροπής, νούμερα που παίζουν πολύ κοντά σε αυτά της Porsche 911 Turbo (991) και υπάρχει λόγος που αναφέρω το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
Τετρακοσάρι
Με το DSG (ο γερμανικός θρύλος στις μεταδόσεις) να έχει αναλάβει τις γρήγορες αλλαγές (έχει γίνει κι εδώ αναπρογραμματισμός από την APR στην εργοστασιακή TCU του κιβωτίου), λιώνεις το γκάζι και μόλις σηκώσεις το πόδι απ’ το φρένο, το S3 κάνει ένα βίαιο ξεκόλλημα και πετάγεται μπροστά. Τα Hankook και η τετρακίνηση κάνουν σωστά την δουλειά τους, οπότε σε ξερό 2sec το γκρι Audi περνάει το 18άμετρο (65,46km/h) και μόλις 1,34sec μετά χτυπάει τα 100km/h! Μένεις με το γκάζι τέρμα, το DSG αλλάζει ακαριαία, μόλις σε 11,08s και με το VBOX να γράφει 210,72km/h, περνάς το 400άρι. Αν ακριβώς δίπλα του είχε στηθεί ένα 911 Turbo (991) και πατούσανε ταυτόχρονα, το τετρακίνητο Porsche θα έκανε καλύτερη εκκίνηση (2,9s για 0-100km/h), όμως μετά το Audi θα μάζευε και στο τετρακοσάρι θα έβγαινε μισό αμάξι πιο μπροστά απ’ τον αντίπαλό του! Στο 100-200km/h το S3 χρειάζεται 6,62s, μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορα απ’ το διάσημο supercar της Porsche. Για ένα πραγματικά καθημερινό όχημα, αυτό είναι ένα σοβαρό επίτευγμα.
Εκπληκτικό πακέτο
Έχει εργοστασιακό look, βελτιώσεις που μετριούνται στα δάχτυλα 2 χεριών και επιδόσεις που χτυπάνε στα ίσα οχήματα 3πλάσιου κόστους. Παραμένει ένα απίστευτα all around όχημα που διατηρεί αυτούσιο τον καθημερινό χαρακτήρα του, δεν καίει υπερβολικά, δεν θέλει τραπεζικό δάνειο για service και στην μάσκα έχει ένα σήμα με πρεστίζ. Πιο Value For Money δεν γίνεται!
Thanks to:
Στην Auto Clean και τον Γιάννη Μαρουφίδη για την περιποίηση του S3.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός: 1.984cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm
Σχέση συμπίεσης: 9,3:1
Garrett G25-660 turbo
Downpipe 80mm της Skrivanos Development Exhaust
Eξάτμιση από RS3 8V2
Μπεκ MPI παροχής 980cc/min της Bosch
Αντλία χαμηλής πίεσης 450lt/h της Walbro
Intercooler της Wagner Tuning
Εισαγωγή αέρα VW R600 της Racing Line
Σωληνώσεις LEYO Motorsport
Water-methanol kit Stage 2 της Snow Performance
ECU remap της Eurodyne
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
TCU remap της APR
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Εργοστασιακά
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Δίσκοι τρυπητοί της Brembo
Σωληνάκια υψηλής της Goodridge
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακοί τροχοί 8Jx19in
Ελαστικά Hankook Ventus S1 Evo3 διαστάσεων 235/35
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 1,84
0-80 2,49
0-100 3,34
0-120 4,31
0-140 5,46
0-160 6,76
0-180 8,17
0-200 9,96
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,01 @ 65,46
60 3,72 @ 108,21
100 4,92 @ 131,15
200 7,32 @ 168,17
402 11,08 @ 210,72
ΡΕΠΡΙΖ
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,47
60-160 4,92
60-200 8,12
100-200 6,62
Tuned by:
Souvatzoglou Motorsport Service
Λεωφόρος Βουλιαγμένης 71, Αθήνα 116 36
Τηλ: 215 55 10 907
Web: www.souvatzoglou.gr
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Πρώτη εμφάνιση του ευρωπαϊκού ηλεκτρικού best-seller στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Chengdu, στη νοτιοδυτική Κίνα, με την έναρξη πωλήσεων να ξεκινάει από...