Audi S3 Sedan 2.0 TFSI 352whp
Αυτό που με εντυπωσίασε σε αυτό το αυτοκίνητο, δεν ήταν μόνο η διακριτικότητά του, αλλά και η σταθερότητα και η επαναληψιμότητα στις επιδόσεις του. Μεγάλο ρόλο σε αυτό φυσικά παίζει το γεγονός ότι είναι εξοπλισμένο με κιβώτιο DSG, αλλά και πάλι -σε όσες μετρήσεις κάναμε από στάση- έβλεπα ακριβώς τα ίδια νούμερα στις οθόνες. Όλα αυτά, όμως, θα τα δούμε παρακάτω. Ο Θοδωρής, ο ιδιοκτήτης του S3, ήθελε πάντα ένα γρήγορο αυτοκίνητο, που να συνδυάζει σπορ χαρακτήρα, επιδόσεις και άνεση. Παράλληλα, πλησίαζε ο καιρός, που θα μεγάλωνε η οικογένειά του, οπότε έψαχνε να βρει κάτι, που να συνδυάζει τα παραπάνω. Η ανακοίνωση της Audi ότι θα βγάλει το S3 σε sedan έκδοση ήρθε την κατάλληλη στιγμή και ο Θοδωρής το αγόρασε χωρίς δεύτερη κουβέντα. Η sedan έκδοση του S3 μπορεί να μην είναι διαδεδομένη στη χώρα μας, αφού δεν είναι και λίγες οι φορές, που τον ρωτάνε στο δρόμο, αν είναι ένα Α4, το οποίο το μετέτρεψε σε S3 εμφανισιακά. Στην Αμερική, όμως, και στην Αυστραλία είναι ένα μοντέλο, που το βλέπεις σχεδόν σε καθημερινή βάση στο δρόμο.
Τα πρώτα βήματα…
Πέρα από την εμφάνιση, το Audi S3 Sedan δεν διαφέρει σε τίποτα από ένα τρίθυρο S3 8V, χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά μέρη και φυσικά το γνωστό 2.0 TFSI κινητήρα. Άρα, αν θέλουμε βελτίωση, έχουμε μπροστά μας απλωμένο έναν καλό χάρτη βελτιωτών και πολλές λύσεις. Εδώ, όμως, υπάρχει ένας παράγοντας, που δυσκολεύει λίγο τα πράγματα, αν θέλουμε να παίξουμε με την ECU, τα 8V S3 έχουν την μονάδα Simos 18, η οποία έχει πολύ περισσότερες δικλείδες ασφαλείας και διαφορετικά πρωτόκολλα από τις προηγούμενες εκδόσεις, με αποτέλεσμα ο προγραμματιστής να χρειάζεται περισσότερη δουλειά, προκειμένου να αλλάξει παραμέτρους χαρτογράφησης κτλ. Το πρώτο πράγμα που έκανε μόλις αγόρασε το S3 ο Θοδωρής, ήταν να του βάλει εισαγωγή και remaping στην ECU από την APR. Η εισαγωγή, που επέλεξε, είναι R600 cold air intake της VW Racing, η εισαγωγή της οποίας βρίσκεται στη μάσκα του αυτοκινήτου και ρουφάει περισσότερο αέρα απευθείας από το περιβάλλον. Η εισαγωγή αυτή είναι ικανή να παρέχει αέρα μέχρι και 600Ps, ενώ μπορεί να τοποθετηθεί, χωρίς ιδιαίτερο κόπο, στη θέση της εργοστασιακής εισαγωγής. Όπως ήταν αναμενόμενο αυτή ήταν μόνο η αρχή, στη συνέχεια ο Θοδωρής άλλαξε και άλλα πράγματα, όπως για παράδειγμα το σωλήνα, που καταλήγει στην εισαγωγή του turbo, με τον αντίστοιχο της VWRacing και τέλος, άλλαξε όλο το σύστημα εξαγωγής με το αντίστοιχο της BCSPowerslave, που έχει διάμετρο 76mm. Η εξαγωγή αποτελείται από downpipe, μεταλλικό καταλύτη, μεσαίο καζανάκι και καταλήγει σε ένα τελικό με δύο διπλές απολήξεις. Μάλιστα, υπάρχει και ένα κλαπέτο, που ανοίγει, όταν πατάμε τέρμα το γκάζι και αλλάζει εντελώς τον ήχο του αυτοκινήτου. Μετά την τοποθέτηση της εξάτμισης, ο Θοδωρής πήγε ξανά στην APR, όπου πέρασαν το τελευταίο upgrade του stage 2 και πλέον ο κινητήρας αποδίδει 352whp.
TCU tuning
Η μετάδοση παρέμεινε εργοστασιακή, εκτός όμως από το πρόγραμμα διαχείρισής της, το οποίο δέχθηκε το TCU Upgrade της APR. Το πρόγραμμα αυτό τοποθετείται μέσω της OBD II και ουσιαστικά -με τέρμα γκάζι- οι αλλαγές σχέσεων γίνονται ακόμα πιο γρήγορες και σε υψηλότερες στροφές, ενώ σε καθημερινή οδήγηση είναι ομαλές, χωρίς να κουράζουν τον οδηγό. Το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει στον οδηγό να απενεργοποιεί το αυτόματο kick-down, αλλά και την αυτόματη αλλαγή ταχύτητας, όταν φτάσει στον κόφτη, όσο βρίσκεται στη θέση manual ο επιλογέας. Παράλληλα, υπάρχουν τρεις ρυθμίσεις για το εύρος στροφών, στο οποίο θα ενεργοποιείται το launch control. Τέλος, έχει δικλείδα ασφαλείας σε περίπτωση υπερθέρμανσης των λαδιών του κιβωτίου. Το εργοστασιακό πρόγραμμα, σε περίπτωση υπερθέρμανσης, «τσεκουρώνει» τελείως τη ροπή του κινητήρα, το πρόγραμμα της APR επιτρέπει ένα μέρος της ροπής να περάσει στη μετάδοση, με αποτέλεσμα να μπορεί να κινηθεί με χαμηλή ταχύτητα το όχημα και να κρυώσει πιο εύκολα.
Hitman
Στο δρόμο, το S3 του Θοδωρή είναι ήρεμο. Δεν ακούς την εξάτμιση, δεν ακούγεται η εισαγωγή, οι αλλαγές γίνονται πολύ απαλά και γενικά κάθεσαι άνετα και απλά απολαμβάνεις τη βόλτα σου. Όταν, όμως, πατήσεις τέρμα το γκάζι και ανοίξει το κλαπέτο της εξάτμισης, τότε όλα αλλάζουν. Ο ήχος αγριεύει αισθητά, οι αλλαγές γίνονται ακαριαία και το μόνο, που προλαβαίνεις να νιώσεις, είναι μία συνεχή δύναμη, που σε κολλάει στο κάθισμα για όση ώρα πας με τέρμα γκάζι. Ακριβώς επειδή έχει διατηρήσει και ορισμένα εργοστασιακά χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα την ανάρτηση και φυσικά όλος τον εξοπλισμός του εσωτερικού, το S3 του Θοδωρή θυμίζει αυτούς τους εκτελεστές, που βλέπουμε στις ταινίες με το ακριβό σακάκι και τα δερμάτινα γάντια. Κάθονται ήσυχοι και μόλις έρθει η κατάλληλη στιγμή σε εκτελούν. Και κάπου εδώ ήρθε η ώρα να μάθετε τι κάνει και στο δρόμο. Ή μάλλον καλύτερα, τι είδαμε στις οθόνες του V-BOX μας. Είναι, λοιπόν, η πρώτη φορά που βάζω κάτω τα διαγράμματα από τα περάσματα, που κάναμε από στάση και είναι ακριβώς τα ίδια. Και τις δύο φορές κάναμε 3,73sec για τα πρώτα 100km/h και τις δύο φορές κάναμε 11,88sec για τα 400 μέτρα με 189,53km/h ταχύτητα εξόδου! Είπαμε, έχει επαναληψημότητα το αυτοκίνητο. Σε σχέση με το Audi TTS που είχαμε κάνει μερικούς μήνες πριν, το S3 έχει καθαρά παντού προβάδισμα. Στις ρεπρίζ με 3η το ΤΤ χρειάστηκε 1,87sec, ενώ το S3 1,69sec για να επιταχύνουν από τα 50km/h στα 80mk/h. Αντίστοιχες ήταν και οι διαφορές στις ρεπρίζ με 2η από τα 60km/h μέχρι τα 200km/h με το ΤΤ να χρειάζεται για να ολοκληρώσει την δοκιμασία 14,30sec την ώρα που το S3 έκανε 12,78sec. Οι χρόνοι από τα 100km/h στα 200km/h είναι 12,08sec και 10,67sec για το ΤΤ και το S3 αντίστοιχα.
Coolcar
Ο Θοδωρής έχει σκοπό να βάλει μεγαλύτερο intercooler στο κοντινό μέλλον, ενώ το σκέφτεται και για υβριδικό turbo. Τότε σίγουρα θα χρειαστεί και μεγαλύτερα φρένα και μια καλή aftermarket ανάρτηση και το S3 του θα γίνει εντελώς ολοκληρωμένο. Όχι πως τώρα δεν μας άρεσε, το αντίθετο θα έλεγα! Είναι ένα αυτοκίνητο με πολλές δυνατότητες και ανήκει στη γενιά των αυτοκινήτων, που απαιτούν περισσότερα από τους βελτιωτές για να δώσουν παραπάνω πράγματα.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.984cc Σχέση Συμπίεσης: 9,3:1 | Tuned by APRAthens Αργυρουπόλεως 37, Αργυρούπολη Τηλ: 210 99 38 358 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός και πίσω εργοστασιακά
| ΤΡΟΧΟΙ Εργοστασιακές 7,5Jx18in ζάντες |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Unlimited Exelixis Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 502,3/7.485 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 50,25/6.545 |
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 1,87 0-80 2,68 0-100 3,73 0-120 4,99 0-140 6,58 0-160 8,37 0-180 10,69 0-200 13,34
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 1,69 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 1,99 @ 63,53 60 3,79 @ 101,09 100 5,08 @ 121,10 200 7,70 @ 152,87
| ROLL με 2α KM/H SEC |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο Ë-C4 C-Cross-100% Electric και το Νέο C4 C-Cross είναι η 10η γενιά των αυτοκινήτων κατηγορίας C της Citroën που έχουν αφήσει το στίγμα τους σε ...