Audi TT-RS 2.5TFSi 544wHp
Αμαξάρα…
Πώς τους γ@@σε έτσι η Audi με τη σειρά RS, έβαλε τους Αμερικάνους να ξαναπιάσουν τα VAG ξανά! Εύλογο φυσικά, αφού στις τελευταίες τους γενιές βγάζουν τρομερά νούμερα ισχύος μονάχα με περιφερειακά και ελάχιστες αλλαγές στον κινητήρα. Ιδιαίτερα το TT-RS είναι θεωρώ μία από τις top επιλογές, αν το σηκώνει η τσέπη σου φορολογικά. Τετρακίνητο, με φυσικά σοβαρό κινητήρα με τεράστιο tuning potential και, κερασάκι στην τούρτα, το πανέμορφο αμάξωμα και το πολυτελές εσωτερικό. Κάθε φορά που δοκιμάζουμε κάποιο, μπαίνω στο car.gr και ψάχνω μήπως βρω κανένα 8J, αλλά μάταια, δεν το δίνεις εύκολα τέτοιο εργαλείο. Ένα από αυτά, λοιπόν, ανήκει στο Νίκο, έχει βελτιωθεί από τον Τάκη Παρασκευόπουλο της 0-400 Tune 2 Race και μπορεί να δείχνει «μαμά», αλλά δεν είναι…
Full bolt-ons
Τα τελευταία χρόνια πολλοί Έλληνες καταναλωτές προτιμούν τα λεγόμενα setup “Bolt-on”. Μιλάμε φυσικά για βελτιώσεις σε όλα τα περιφερειακά μέρη, χωρίς καμία επέμβαση στο εσωτερικό του κινητήρα. Στο εξωτερικό, που τα υψηλά κυβικά συντηρούνται πιο εύκολα, είναι η πιο διαδεδομένη μορφή βελτίωσης, αφού άλλα άλογα παίρνεις από ένα λίγο μεγαλύτερο turbo στα 1.400cc και ΑΛΛΑ στα 2.500cc! Πλέον το συναντάμε όλο και πιο συχνά στη χώρα μας και θα μπορούσε κανείς να πει ότι έχει αποτελέσει μία νέα κατηγορία στα κοντροστέκια.
«Μαμά» TT-RS
Σε σύγκριση με την απλή έκδοση, η σειρά RS είναι πολύ πιο επιθετική, έτσι ο Νίκος δεν χρειάστηκε να αλλάξει τίποτα απολύτως. Το μόνο που έκανε ήταν να βγάλει την πινακίδα από τον μπροστά προφυλακτήρα και αυτό για τη φωτογράφιση. Όχι ότι προσπαθεί να κρύψει κάτι, αφού το προδίδει ο ήχος αν και έχουν προσθέσει λειτουργία με κλαπέτο που παρακάμπτει το ένα τελικό που φοράει με το πάτημα ενός κουμπιού. Εργοστασιακά όλα και στο μηχανοστάσιο, με το μεγαλύτερο turbo με το custom χταπόδι να σε κάνουν να νομίζεις ότι έτσι το έβγαλε η Audi. Η ίδια κατάσταση και στο εσωτερικό, η μόνο προσθήκη που έχει γίνει είναι το boost controller της i-boost που αναλαμβάνει σχεδόν τα πάντα (ενημέρωση του οδηγού για τη λειτουργία του κινητήρα, διαχείριση της πίεσης, διαχείριση και για τις μεθανόλες με πλήρη ασφαλιστικά κλπ), όχι ότι και εδώ χρειάζεται κάτι το TT-RS, αφού το εσωτερικό του είναι ήδη πολύ προσεγμένο. Τι διάολο, έγινε ο Τάκης «κυριλέ»;
Μόνο περιφερειακά φοράει
Ναι, το μοτέρ, όπως είπαμε, έχει παραμείνει κλειστό, αλλά από περιφερειακά φοράει τα πάντα! Η 0-400 Tune 2 Race έφτιαξε την ολόσωμη εξάτμιση με διάμετρο 80mm και, όπως είπαμε και πιο πάνω, διαθέτει ένα τελικό καζανάκι, που με το πάτημα του κουμπιού Sport ένα κλαπέτο παρακάμπτει εντελώς τη ροή των καυσαερίων από το τελικό καζανάκι! Racing πράγματα κατ' επιλογή όμως! Το χταπόδι είναι και αυτό custom και φαίνεται ελάχιστα κάτω από τη θερμομονωτική του κουβερτούλα. Το turbo είναι της Garrett και πιο συγκεκριμένα φοράει την τελευταίας σοδιάς G30-900, με inducer στο συμπιεστή 62mm που -σύμφωνα με τη Garrett- είναι ικανή να αποδώσει έως και 900Ps και προτείνεται σε κινητήρες με κυβισμό από 2.000cc έως και 3.500cc. Ό,τι πρέπει δηλαδή για την περίπτωσή μας.
Το μεγάλο intercooler της Forge Motorsport μοστράρει δειλά από τον μπροστινό προφυλακτήρα, με τον Τάκη να φτιάχνει τις custom αλουμινένιες σωληνώσεις του και να τοποθετεί επιπλέον σκάστρα της Forge, external wastegate 60mm της Turbosmart και αντλία υψηλής πίεσης της Autotech. Φυσικά και έχουμε μεθανόλες με το kit V2 της AEM με χειροποίητο και μεγαλύτερο δοχείο και με τη διαχείριση να γίνεται μέσα από το i-Boost. Τον προγραμματισμό έχει αναλάβει η Dynodrome, με τον 2.5TFSI να αποδίδει στο δυναμόμετρο 544wHp στις 6.500rpm, με 66,5kgm ροπής στις 4.500rpm, με τη μέγιστη πίεση να φτάνει τα 1,7bar. Με 100% αύξηση στην ιπποδύναμη, ο εργοστασιακός συμπλέκτης δεν νομίζω να τα έβγαζε πέρα, αντικαταστάθηκε με έναν οργανικό της Sachs Performance.
Ευτυχώς δρόσισε λίγο
Πάλι καλά μας έκανε τη χάρη και η θερμοκρασία έπεσε λίγο για να μπορούμε να κάνουμε τις μετρήσεις του. Κάναμε μερικές δοκιμές τη μέρα της φωτογράφισης, αλλά το θερμόμετρο έδειχνε 35οC υπό σκιά. Με 1.4bar πίεσης, το TT-RS έγραψε από στάση 4,19sec για το 0-100km/h, με 2,15sec για τα πρώτα 18m και 12,08sec για το 400άρι με 202km/h έξοδο. Σίγουρα, αν ο συμπλέκτης δεν ήταν οργανικός αλλά κάτι πιο extreme, οι χρόνοι θα ήταν λίγο καλύτεροι, αλλά θα έχανε αναμφίβολα τον καθημερινό του χαρακτήρα. Γροθιά στο στομάχι σού ρίχνει όταν ξεκινάει με τέρμα γκάζι, με τα Pilot Sport 4S της Michelin σε 255/35 διαστάσεις να σπινιάρουν ελάχιστα γι’ αυτό και πέτυχε τέτοιο εκπληκτικό 18άρι. Φυσικά και κάναμε Roll μετρήσεις όμως, καθώς τα νούμερα δεν ήταν αυτό που πραγματικά μπορούσε να κάνει το TT-RS, είπαμε να συνεχίσουμε το ίδιο βράδυ που δρόσισε κάπως, με τη θερμοκρασία να είναι στους 26ο C, οπότε μπορέσαμε να σηκώσουμε παραπάνω πίεση και να κάνουμε αρκετές δοκιμές με 1,7bar πίεσης, με την καλύτερη να γίνεται με 2η σχέση στο κιβώτιο, με το TT-RS να γράφει για το 60-120km/h 2,62sec, για το 60-160km/h 4,88sec και στη μέτρηση για το 100-200km/h έγραψε 6,30sec.
Περιφερειακά, περιφερειακά, αλλά το TT-RS είναι όπλο! Στις μετρήσεις ήταν φουλ ντυμένο και με συνοδηγό. Παρά την ύπαρξη manual κιβωτίου σε όλες τις μετρήσεις roll, οι χρόνοι έπαιζαν πολύ κοντά, πράγμα λογικό, αφού το βράδυ οδηγούσε ο Τάκης. Δουλειά έχει γίνει και στο στήσιμο του αυτοκινήτου, με απλές λύσεις που βοηθάνε πολύ όμως στο να ξεκινάει πολύ δυνατά από το φανάρι, με τα αμορτισέρ B8 της Bilstein, με H&R ελατήρια χαμηλώματος. Τα φρένα έχουν αναβαθμιστεί προσωρινά με σωληνάκια υψηλής της Goodridge και τακάκια DS2500 της Ferodo, αλλά στο μέλλον θα αλλάξουν με κεραμικούς δίσκους και μεγαλύτερες δαγκάνες εμπρός και πίσω.
Οδηγώντας το TT-RS του Νίκου πάντως πορώνεσαι. Αν έχεις ανοίξει το κλαπέτο της εξάτμισης, ο ήχος που βγάζει ο πεντακύλινδρος σε στέλνει αδιάβαστο. Βασικά, όλο το σύνολο σε στέλνει αδιάβαστο, έχει τρομερή δύναμη σε ένα πολύ μεγάλο φάσμα στροφών, κατεβάζει εύκολα την δύναμή του στο δρόμο, έχει ένα κιβώτιο τρομερό σε αίσθηση που, αν το μάθεις, μπορείς να κάνεις αλλαγές με το πόδι στο πάτωμα, κάνει σκασίματα από την εξάτμιση σε κάθε αλλαγή και, στο άφημα του γκαζιού, γράφει τρομερούς χρόνους τόσο από στάση όσο και σε ρεπρίζ και το μοτέρ δεν κάνει το παραμικρό «κιχ». Και την επόμενη στιγμή κλείνεις το κλαπέτο και μεταμορφώνεται σε ένα ήσυχο και άνετο daily.
Σταθερή αξία
Όταν ακούς για VAG που έχει κάνει ο Τάκης με τον «Σάλια», γνωρίζεις πάνω-κάτω τι περιμένεις. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για TT-RS που οι επιλογές που έχουν και οι δύο πάνω σε αυτήν την πλατφόρμα είναι κυριολεκτικά άπειρες. Η περίπτωση του Νίκου με το TT-RS είναι ένα εξαιρετικό δείγμα για το τι μπορεί να κάνει ο 2.5TFSI μονάχα με περιφερειακά. Αν και με την παροχή της G30-900, δεν νομίζω να μείνει για πολύ ακόμα καιρό με stock block...
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.480cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm
Σχέση συμπίεσης: 10:1
Garrett G30-900 turbo
Turbosmart external wastegate 60mm
Forge kit σκάστρας
0-400 Tune 2 Race πολλαπλή εξαγωγής
0-400 Tune 2 Race downpipe και σύστημα εξαγωγής 80mm
Forge Motorsport intercooler
0-400 Tune 2 Race σωληνώσεις intercooler
Energie Racing Parts κολάρα σιλικόνης
0-400 Tune 2 Race σωληνώσεις εισαγωγής
Aeroflow φιλτροχοάνη
Autotech αντλία υψηλής πίεσης
ΑΕΜ V2 water/methanol kit
0-400 Tune 2 Race δοχείο μεθανόλης
ECU remapping by Dynodrome
iBoost boost controller
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs Performance set συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Bilstein B8 αμορτισέρ
H&R ελατήρια χαμηλώματος
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου
Ferodo DS2500 τακάκια
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές ζάντες 9Jx19in
Michelin Pilot Sport 4S 255/35
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 2,28
0-80 3,36
0-100 4,19
0-120 5,71
0-140 6,84
0-160 8,56
0-180 10,15
0-200 11,86
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC ΚΜ/Η
18 2,15 56,76
60 4,09 97,78
100 5,44 115,48
200 8,05 154,18
400 12,08 202,44
ROLL ON
KM/H SEC
60-120 2,62
60-160 4,88
100-200 6,30
Tuned by:
0-400 Tune 2 Race
Λεωφόρος Φυλής 19, Καματερό
Τηλ: 210 26 39 990
Web: www.0-400.info
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με επίκεντρο τον εξαιρετικό κινητήρα 1.4BoosterJet, το SX4 S-Cross ανανεώνεται στα σημεία και αποτελεί ένα σύντροφο για την καθημερινή μετακίνηση μέσα...