Mazda RX-7 FD3S 518Ps

Mazda RX-7 FD3S 518Ps

Οδηγείς ένα Mazda RX-7 τρίτης γενιάς και αμέσως καταλαβαίνεις αυτό που σου έλεγαν οι υπόλοιπες αισθήσεις σου πριν μπεις μέσα: Είναι μικροσκοπικό και πολύ ελαφρύ. Δεν με πιστεύεις; Το MX-5 NC, που είναι ένα μικρο roadster, έχει ΙΔΙΕΣ διαστάσεις και τα μόνα σημεία που κερδίζει το rotary Mazda είναι στο μεταξόνιο (+11cm) και στο συνολικό μήκος (+25cm)! Ναι, το δημοφιλέστερο και πιο καλτ αυτοκίνητο, το κοντινότερο σε supercar που έβγαλε ποτέ η εταιρεία από την Χιροσίμα, είναι μικρότερο σε διαστάσεις από ένα καινούριο Opel Astra! Ο υπεύθυνος του προγράμματος σχεδιασμού και κατασκευής του τελευταίας γενιάς RX-7 λέγεται Takaharu ‘Koby’ Kobayakawa και ο Koby είναι γνωστός για το μίσος που είχε ενάντια στα βαριά sport αυτοκίνητα. Όταν τα υψηλόβαθμα στελέχη τον πίεζαν να σχεδιάσει το FD3S ως ένα μεγάλο και πολυτελές grand tourer, αυτός αντιστάθηκε με παρανοϊκό πείσμα. Και κέρδισε. Πήρε μία ομάδα μηχανικών, ταξίδεψαν στο Los Angeles για να δούνε από κοντά το μοναδικό εν λειτουργία Mitsubishi A6M που υπήρχε στον κόσμο (μετά την παράδοση της Ιαπωνίας στον 2ο Π.Π, το πήραν οι Αμερικάνοι σαν λάφυρο) και το μελέτησαν πολύ προσεκτικά. Μετά επέστρεψαν στην Ιαπωνία, βρήκαν μερικά διαλυμένα Mitsubishi A6M και κατέγραψαν εξονυχιστικά τα πάντα που το έκαναν τόσο καλό στο ρόλο για τον οποίο είχε κατασκευαστεί. Αν δεν το κατάλαβες ακόμη, Mitsubishi A6M είναι η πραγματική ονομασία του μαχητικού ιαπωνικού αεροσκάφους “Zero” του Β' Π.Π., με το οποίο οι Ιάπωνες πιλότοι σχεδόν «γονάτισαν» την αμερικανική πολεμική αεροπορία. Ένα δυνατό και, κυρίως, πανάλαφρο αεροσκάφος που χάρη στο μικρό του βάρος ήταν απίστευτα ευέλικτο και ξεφτίλιζε πολύ διασημότερους αντιπάλους.

“Operation ZERO

Αυτό είπε ο Koby και όλοι οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές κατάλαβαν ότι πρέπει να αντιγράψουν την προ 50 ετών συνταγή επιτυχίας του Mitsubishi A6M, δηλαδή να κόψουν βάρος από ΠΑΝΤΟΥ! Μετά από τρελές προσπάθειες και δοκιμές, το νέο RX-7, με το ατσάλινο πλαίσιό του, βγήκε ελαφρύτερο απ' το αλουμινένιο Honda NSX και ήταν μικρότερο σε διαστάσεις. Ιδίως δίπλα σε Toyota Supra mk4 και Nissan Skyline GT-R R33 δείχνει σαν παιδικό παιχνίδι απ' τα Jumbo. Όμως η ελαφρότητά του και η ευελιξία του το έκαναν εκπληκτικό στα στροφιλίκια, ιδίως σε βουνίσιες διαδρομές (Touge, bitches!!!), όπου ήταν σχεδόν ανίκητο! Δημοσιογράφοι, αλλά και οδηγοί αγώνων της εποχής στην Ιαπωνία αρχίζουν να το αποκαλούν Zero στις δοκιμές και στα κείμενά τους! Σύντομα, το FD, όπως είναι πλέον γνωστό, ήταν το αμάξι που δεν ήθελες να το πετύχεις σαν αντίπαλο, αν ο δρόμος ήταν πολύ στριφτερός.

Απερίγραπτα κωλόφαρδο!

Έτσι χαρακτήρισα μπροστά του τον Αντρέα, τον ιδιοκτήτη του κόκκινου RX-7, όταν έμαθα πόσο το αγόρασε και πότε. Το πήρε ακριβώς πριν αρχίσει η τιμή να εκτοξεύεται και μάλιστα σήμερα ίσως και να χτυπάει τριπλάσια λεφτά απ' όσα είχε δώσει! Εντάξει, το είπα και γιατί ζηλεύω, αφού προσπάθησα 4 φορές στη ζωή μου να πάρω FD3S και κάθε φορά μια τεράστια μούντζα έπεφτε απ' τα ουράνια, κάποιος εκεί ψηλά σπάει πλάκα μαζί μου. Και τώρα, το αυτοκίνητο του πόθου μου, να το βλέπω μπροστά μου με το γυαλιστερό κόκκινό του χρώμα να δείχνει τέλεια τις θρυλικές του καμπύλες. Κάπου έπρεπε κι εγώ να βγάλω τον θυμό μου. Μόλις όμως πήρε μπροστά, μου έφυγε ο θυμός, μου έφυγαν τα πάντα. Ο κλασικός διρότορος 13Β-REW έχει δεχθεί ένα απλό δρομίσιο θυρίδωμα (street porting) για να μπορεί να αναπνέει καλύτερα βγάζοντας περισσότερη δύναμη, αλλά χωρίς να χάσει την καθημερινή του συμπεριφορά. Άλλωστε τα rotary παίρνουν πανεύκολα άλογα, ιδίως στα αρχικά στάδια.

Αφού ανοίχτηκε το μοτέρ στην Rotary Secret Garage για να γίνει το street port (το θυρίδωμα σε rotary είναι αντίστοιχο του αλλάζω εκκεντροφόρους σε εμβολοφόρο κινητήρα) ώστε να μπαίνει περισσότερος αέρας στον θάλαμο καύσης, του έκαναν ένα full rebuild και άλλαξαν τα apex seals, τα “μαχαιράκια” που υπάρχουν στις 3 κορυφές του κάθε ρότορα (άρα 6 συνολικά). Το κάθε μαχαιράκι υπάρχει ως τείχος και διαχωρίζει/στεγανοποιεί τα 2 διαδοχικά πρόσωπα του ρότορα, κρατώντας έτσι τη συμπίεση στα σωστά επίπεδα. Επέλεξαν της Goopy Performance που είναι διάσημα γιατί είναι πιο ανθεκτικά από τα εργοστασιακά, αλλά όταν τα πράγματα πάνε να στραβώσουν, το ίδιο κάνουν και τα συγκεκριμένα apex seals. Αντί να διαλύονται, παραμορφώνονται πλαστικά και δεν κάνουν καταστροφική ζημιά στο μοτέρ. Αυτές είναι όλες και όλες οι αλλαγές μέσα στον κινητήρα, πάμε τώρα στα περιφερειακά. Από την αμερικανική Turblown ήρθε το μονοτούρμπινο kit με τουρμπίνα Borg Warner EFR8374  με A/R εξαγωγής 0.92 και ενσωματωμένη εσωτερική wastegate, όμως για καλύτερο έλεγχο της πίεσης μπήκε ρυθμιστής wastegate IWG-75 της Turbosmart. Το μαμά σειριακό “twin-turbo” σύστημα, όταν εφευρέθηκε το 1990 (πρωτομπήκε στο τελευταίο Mazda Cosmo JC), ήταν μια χαρά και αρκετά αποδοτικό. Σήμερα, όμως, με την εξέλιξη των turbo, ένα σωστό ρουλεμανάτο turbo μπορεί να αποκρίνεται το ίδιο γρήγορα, βγάζοντας ταυτόχρονα πολλή περισσότερη δύναμη και με εκπληκτικά πιο απλοποιημένο το σύστημα ελέγχου του. Το σειριακό twinturbo είναι πολύπλοκο, έχει μία μακαρονάδα από σωληνάκια για να λειτουργεί το σύστημα και όλο αυτό το "ratsnest" σιγά-σιγά ξεραίνεται, τρυπάει και δημιουργεί προβλήματα. Αν θες να έχεις ένα σωστό FD που να αποδίδει όπως πρέπει για το 2021, το αρχαίο twin-turbo πρέπει να φύγει.

Όπως όλα τα rotary, θες πολύ μα πολύ καύσιμο και εξίσου δυνατό ρεύμα. Έτσι έχουν μπει 4 μπεκ της Bosch, 2x1.000cc/min (primary) και 2x2.000cc/min (secondary). Για να μπορέσουν αυτά να ψεκάσουν τις μεγάλες ποσότητες καυσίμου, υπάρχει μία μεγάλη τρόμπα που δεν ζορίζεται στο τέρμα γκάζι και αυτή είναι η εμβαπτιζόμενη 525lt/h της Aeromotive. Η φλόγα έρχεται από Coil-On-Plug πολλαπλασιαστές της Rotary Secret Garage, εξαφανίζοντας έτσι τα μπoυζοκαλώδια και βελτιώνοντας την απόδοση της ανάφλεξης.  

Μαχαίρι!

Το FD είναι ευέλικτο και με άμεσες αντιδράσεις, οπότε δεν θέλει και πολλά για να έρθει στα μέτρα σου. Coilover Monopro της HSD με σκληρότητα ελατηρίων 10kg/mm εμπρός και 9kg/mm πίσω το κάνουν τραπέζι και αναγκάζονται τα φαρδιά Hankook EVO2 V12 (255/35 εμπρός, 265/35 πίσω) να κάνουν υπερπροσπάθεια για να γαντζώνονται στο οδόστρωμα όταν ο Αντρέας θέλει να παίξει στις στροφές. Τις 18άρες RGD2 ζάντες της Advan Racing τις αφήνω λίγο ξεχωριστά γιατί είναι ΠΑΝΕΜΟΡΦΕΣ και όταν συνδυάζονται με το σχήμα του RX-7, δημιουργούν ένα σύνολο κατάλληλο για wallpaper στο κινητό κάθε γνήσιου JDMολάτρη! Δες το look του. Ο προφυλακτήρας είναι του τελευταίου facelift του 1999, αλλά φοράει και χειλάκι AD-D2 της RE-Amemiya, η αεροτομή είναι κι αυτή του facelift με carbon πρόσθετο της Odula, ενώ οι πλευρικές ποδιές και το carbon difusser ήρθαν πάλι από την RE Amemiya. Το rotary Mazda είναι πανέμορφο με 3-4 πραγματάκια, δεν θέλει τίποτα περισσότερο, κάτι που συμβαίνει και στο εσωτερικό του. Τα Carbon Kevlar καθίσματα της Recaro από RX-7 RZ /Spirit R είναι πραγματικά κουκλιά και μόλις κάτσεις, καταλαβαίνεις ότι έχουν ένα σκοπό και μόνο: Να σε συγκρατούν τέλεια όταν αλλάζεις απότομα διεύθυνση. Ο πίνακας οργάνων έχει δεχθεί και αυτός την πινελιά του και είναι πλέον λευκός, ενώ το ταχύμετρο έχει ένδειξη τα 300km/h, έτσι για να σου φτιάχνει τη διάθεση.

Καίγεται ο τόπος!

Όπως κάνουμε τη φωτογράφιση, πλησιάζει ο Κουσκούτης τον κώλο του RX-7 και, ξαφνικά, απ' την εξάτμιση της NFAKARCustoms βγαίνει ένα φλογίδι ΝΑΑΑΑ με το συμπάθιο! Πετάγεται πίσω ο Γιάννης και αρχίζει να βρίζει. Τον ρωτάω αν κάηκε, μου απαντάει ότι ρίχνει καντήλια γιατί δεν έπιασε στη φωτογραφία όλη την τεράστια φλόγα.... Μιλάμε για εργατική ευσυνειδησία! Ναι, τα rotary το κάνουν αυτό, αν δεν είσαι Black Angus πρέπει να αποφεύγεις την εξάτμισή τους.

Το “Καίγεται ο τόπος” όμως έχει και δεύτερο επίπεδο. Βρισκόμαστε σε περίοδο καύσωνα και εμείς προσπαθούμε να μετρήσουμε ένα είδος αυτοκινήτου που είναι διάσημο για το ότι το μικρό του μοτεράκι παράγει τρελά ποσά θερμότητας. Είναι εξοπλισμένο μεν με Water/Meth injection της Snow Performance για μείωση θερμοκρασιών, ενώ το τροποποιημένο από Rotary Secret Garage και NFAKARCustoms V-mount Intercooler/Radiator kit της Greddy προσπαθεί και αυτό να κρατήσει τις θερμοκρασίες χαμηλά.

Για να ήμαστε σίγουροι ότι δεν θα γίνει τίποτα περίεργο, ο μηχανικός έκατσε μέσα στα πατήματα. Όποτε έχουμε Καύσωνα+ δικάβαλο+ full ντυμένο δρομίσιο= 4,67s για 0-100km/h και 12,98s για το τετρακοσάρι με 182,69km/h ταχύτητα εξόδου. Τα 518Ps που βγάζει στο 1,6bar, σίγουρα δεν βγήκαν με τόση ζέστη, πρέπει να έκοψε στο 1,3bar το αμάξι. Παρόλα αυτά οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικότατες, αν και ο ιδιοκτήτης έλεγε να ξαναπάμε για μετρήσεις. Βρε Ανδρέα, με τον πόνο μου παίζεις; Νομίζεις ότι μπορώ να αντέξω να βλέπω συνεχώς τη μετεμψύχωση του Zero σε τετράτροχο να φεύγει από στάση σπινιάροντας, με τον rotary να ουρλιάζει στις 8000+rpm, με αυτόν τον πανέμορφο κώλο να ψαρεύει αριστερά και δεξιά και την εξάτμιση να κάνει τη νύχτα μέρα σε κάθε αλλαγή;;; Δεν είμαστε για καρδιακά επεισόδια, είναι και οι ΜΕΘ γεμάτες!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Διρότορος 13Β-REW με πλάκες από σίδηρο και housings από αλουμίνιο

Κυβισμός: 1.308cc

Street ported θυρίδωμα

Apex seals της Goopy Performance

Turbo EFR8374 0.92 A/R της Borg Warner

Wastegate IWG-75 της Turbosmart

Σκάστρα της Turbosmart

Τροποποιημένο V-mount Intercooler/Radiator kit της Greddy από Rotary Secret Garage και NFAKARCustoms

Εξάτμιση διαμέτρου 90mm από NFAKAR Customs

Water/Meth injection kit της Snow Performance

Id1000 primary και Id2000 secondary μπεκ της Bosch

Coil On Plug πολλαπλασιαστές της Rotary Secret Garage

Αντλία βενζίνης 525l/h της Aeromotive

Surge tank της Radium Engineering

ECU M2000 της Adaptronic

Πρόγραμμα ECU Rotary Secret Garage

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή μετάδοση

Κιτ συμπλέκτη με εξάφτερο δίσκο της Action Clutch

Quick shifter της RE Amemiya

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Προφυλακτήρας απ' το facelift του 1999

AD-D2 front lip της RE-Amemiya

Αεροτομή απ' το facelift του 1999 με Odula Carbon πρόσθετο

AD-D2 πλευρικές ποδιές της RE Amemiya

Γνήσιος διαχύτης carbon της RE-Amemiya

Καθρέφτες Aero Super της Ganador με LHD κρύσταλλα

Ενισχύσεις της AutoEXE

Πίνακας οργάνων με λευκό χρώμα και ταχύμετρο 300km/h 

Micro SDM Pro της PLEX Tuning

Carbon Kevlar καθίσματα της Recaro από RX-7 RZ/Spirit R

Μπάρες ενίσχυσης πλαισίου X-bar στα b pillars της RTP

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Coilover Monopro της HSD με σκληρότητα ελατηρίων 10kg/mm εμπρός, 9kg/mm πίσω

Αεριζόμενοι δίσκοι 314x32mm από RX-7 Type RZ

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες RGD2 της Advan Racing, 9,5Jx18in ET29 εμπρός, 10,5Jx18in ET15 πίσω

Ελαστικά EVO2 V12 της Hankook, 255/35 εμπρός, 265/35 πίσω

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA LPS3000 της Petropoulos DynoCenter

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 518/7290

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 51,2/7045

Στάδιο βελτίωσης: Stage 2

Ποσοστό βελτίωσης: 83%

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,73

0-80                 3,69

0-100               4,67

0-120               6,57

0-140               7,95

0-160               10,45

0-180               12,72

0-200               14,83

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC   @        ΚΜ/Η

18        2,36     @       57,91

60        4,40    @       94,38

100      5,79     @       110,3

200      8,58     @       146,71

402      12,98   @       182,69

ΡΕΠΡΙΖ

ΚM/H             SEC

50-80               3,56

80-110             2,18

100-140           2,61

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120            3,84

60-160            7,72

60-200            12,1

100-200          10,16

 

Αρθρογράφος

 

Teaser του Toyota C-HR πριν από το ντεμπούτο του την 26η Ιουνίου

Teaser του Toyota C-HR πριν από το ντεμπούτο του την 26η Ιουνίου

Το μικρό crossover αποκτά μια plug-in υβριδική έκδοση, το teaser αποκαλύπτει την οπτική υπογραφή του πίσω μέρους.