Peugeot 106 Rallye Turbo 545Ps

Peugeot 106 Rallye Turbo 545Ps

Τα Peugeot 106 Rallye στην Ελλάδα έχουν γράψει ιστορία, αφού από τη στιγμή που κύλισαν τις ρόδες τους εδώ, η βελτιωτική σκηνή τα αγκάλιασε με στοργή και έκανε πραγματικά θαύματα με αυτά! Λογικό πράγμα άλλωστε, αφού ήταν φτηνά, καλοστημένα και βελτιώσιμα. Το αποτέλεσμα της «στοργής» λίγο πολύ όλοι το ξέρετε. Οι νύχτες στις μεγάλες πόλεις απέκτησαν περισσότερο ενδιαφέρον, όπως επίσης και τα βουνά που γέμισαν με αγωνιστικά, αλλά και οι πίστες και τα drag-strips. Μπορεί πλέον να αποτελούν είδος προς εξαφάνιση, αφού δεν κυκλοφορούν τόσα πολλά ανάμεσά μας, αλλά υπάρχουν ορισμένα, όπως το τουρμπάτο του Νίκου από το Ηράκλειο της Κρήτης, το οποίο όχι μόνο κυκλοφορεί, αλλά και πετσοκόβει!

Rallye και ξερό ψωμί!

Ένα 106 Rallye ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που οδήγησε ο Νίκος όταν ήταν μικρός και πάει, αυτό ήταν. Σκάλωσε και το είδε σαν παιχνίδι και, όπως λέει και ο ίδιος, αν δεν δει το “Game Over”, δεν θα σταματήσει να ασχολείται μαζί του! Ο σκοπός του αυτοκινήτου γι’ αυτόν είναι πλέον εδώ και καιρό μονόδρομος. Κόντρες και μόνο κόντρες είτε στο δρόμο είτε στις πίστες. Μπορεί να αντιμετώπισε διάφορες δυσκολίες για να πετύχει τον σκοπό του, αλλά αν έχει κανείς πείσμα και υπομονή, όλα μπορούν να γίνουν. Το Rallye του είναι τέρμα πολεμικό και άγριο, άδειο από περιττά πράγματα, όπως ταπετσαρίες, επενδύσεις και μονώσεις, έχει ένα σωστά προετοιμασμένο μοτέρ και ένα μεγάλο turbo και ένα πρώτο δείγμα για το τι μπορεί να πετύχει, έστω και με τη μηχανική πίεση, το έδειξε στον «μαύρο» αγώνα dragster που έγινε στο Αγρίνιο φέτος. Εκεί, δυστυχώς, ο Νίκος πρόλαβε και έκανε μόνο ένα αναγνωριστικό πέρασμα, αφού ο αγώνας διακόπηκε για τον λόγο που όλοι ξέρετε. Ο Νίκος στον αγώνα έκανε δύο περάσματα με μηχανική πίεση και με βενζίνη 100RON πρατηρίου. Στο πρώτο έκανε 12,2sec για τα 400 μέτρα, με έξοδο στα 207km/h, έχοντας χρειαστεί 2,7sec για τα πρώτα 18 μέτρα. Στο δεύτερο πέρασμα, δεν άλλαξε κάτι στο setup, ούτε ανέβασε πίεση, παρά μόνο έγινε μία μικρή ρύθμιση στο launch control με αποτέλεσμα να χρειαστεί 2,6sec για τα πρώτα 18 μέτρα και το 400άρι το έκανε σε 11,8sec, με 210km/h ταχύτητα εξόδου. Όπως καταλαβαίνει κανείς, η GTX3076R Gen 2 απλά κοιμόταν στα δύο αυτά περάσματα του Rallye. Ήταν τα πρώτα δύο που έκανε από τότε που ολοκλήρωσε το setup και μέχρι στιγμής δεν έχει τρέξει σε άλλον αγώνα για να δούμε τι πραγματικά μπορεί να κάνει με παραπάνω πίεση από τη μηχανική.

Σωστή υποδομή!

Για να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο που θα το έχεις καθαρά και μόνο για κόντρες και αγώνες στην πίστα, θα πρέπει να αφαιρέσεις από αυτό αρκετά περιττά και βαριά πράγματα. Ο Νίκος ξήλωσε τα πάντα από το αυτοκίνητο και όταν λέμε τα πάντα, το εννοούμε! Πίσω παράθυρα, μοκέτες και μονώσεις, καθίσματα, ταμπλό, εβαπορέτα, ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα, μπροστινά φτερά, καπό, μπροστινό προφυλακτήρα και καπό του πορτμπαγκάζ, ακόμα και την εσωτερική δομή από τις πόρτες και καταχωνιάστηκαν όλα μαζί σε μία γωνία του γκαράζ του και δεν ασχολήθηκε ξανά ποτέ μαζί τους. Από το Rallye είχε μείνει πλέον ένα κουφάρι και έπρεπε να κατασκευαστούν από πολυεστέρα ορισμένα τμήματά του προκειμένου να θυμίζει και πάλι αυτοκίνητο και όχι έκθεμα μάντρας μεταχειρισμένων ανταλλακτικών.

Ο Κώστας Σφακιανός ανέλαβε να κατασκευάσει όλα τα πολυεστερικά τμήματα του αυτοκινήτου, τα οποία είναι το καπό, ο μπροστινός προφυλακτήρας, τα μπροστά φτερά, η θύρα του χώρου αποσκευών, καθώς από lexan έφτιαξε τα πίσω παράθυρα και το πίσω διάφανο τμήμα. Σε επόμενη φάση τροποποιήθηκε το ταμπλό, το οποίο ντύθηκε με alcantara, από το οποίο πλέον λείπουν φυσικά οι αεραγωγοί, οι διάφοροι διακόπτες για το καλοριφέρ, το ντουλαπάκι κτλ. Το μόνο που έχει είναι μία οθόνη στο κέντρο, η οποία είναι συνδεδεμένη με την ECU και μέσω αυτής προβάλλονται όλες οι απαραίτητες ενδείξεις για τη λειτουργία του κινητήρα. Στο εσωτερικό πλέον θα συναντήσουμε δύο bucket καθίσματα της ΟΜΡ, ένα τιμόνι της Sparco, τη μπαταρία που βρίσκεται στα πόδια του συνοδηγού και έναν custom πυργολεβιέ. Και μετά από αυτά άρχισε ο πόλεμος!

Και Rallye και turbo

Για να καταφέρει ο TU5J4 να υποστηρίξει ένα turbo της τάξεως του GTX3076R Gen 2 της Garrett θα χρειαστεί αρκετές επεμβάσεις για να μην τα πάρεις όλα στο χέρι με το πρώτο άνοιγμα. Τον κινητήρα τον ανέλαβε ο Βαγγέλης Μαραγκάκης, ο οποίος ξεκίνησε για αρχή κάνοντας ένα ρεκτιφιέ στο μπλοκ για να μπουν τα σφυρήλατα και oversize κατά 0,5mm πιστόνια της CP-Carrillo, τα οποία συνδυάστηκαν με ενισχυμένες μπιέλες της ZRP, που δέθηκαν με βίδες της ARP. Αλλάχθηκαν παράλληλα και τα μέταλλα του στροφάλου με ACL και γενικά παντού χρησιμοποιήθηκαν βίδες της APR. Στην κυλινδροκεφαλή, αφού έγινε ροϊκή εξέλιξη σε αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, αλλάχθηκε και όλο το valve train. Μπήκαν βαλβίδες της Supertech με διπλά ελατήρια από την Piper Cams, retainers και οδηγοί από την Supertech, μηχανικά ωστήρια από την Arrow, εκκεντροφόροι από την Boubis Cams και ρυθμιζόμενα γρανάζια από την Cat Cams. Η κεφαλή δέθηκε με βίδες της APR με τον κορμό και το σύνολο μπήκε στην άκρη προσωρινά μέχρι να κατασκευαστούν τα υπόλοιπα απαραίτητα περιφερειακά.

Η PMT του Μάνθου Πρεκατσούνη κατασκεύασε την πολλαπλή εξαγωγής που πατάει το turbo και το external wastegate των 44mm της TiAL, καθώς και την πολλαπλή εισαγωγής. Το σύστημα εξαγωγής αποτελείται από έναν σωλήνα μερικών εκατοστών σε μήκος, που καταλήγει μαζί με το screamer pipe του external στο καπό του αυτοκινήτου. Η ΡΜΤ κατασκεύασε το intercooler μαζί με τις απαραίτητες σωληνώσεις του, ένα δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού, καθώς και το αλουμινένιο ψυγείο νερού, το οποίο τοποθετήθηκε στο αριστερό μέρος της μετόπης του αυτοκινήτου.

Επάνω στη νέα πολλαπλή εισαγωγής μπήκε μια πεταλούδα γκαζιού από Audi S3 και επάνω στη μπεκιέρα τα μπεκ της Injector Dynamics, τα οποία έχουν παροχή στα 1.050cc/min και τροφοδοτούνται από μία αντλία καυσίμου της ΑΕΜ. Τόσο στο κύκλωμα λίπανσης όσο και στο κύκλωμα του καυσίμου, έχουν χρησιμοποιηθεί σωληνώσεις αεροπορικού τύπου. Οι πολλαπλασιαστές είναι ναι, σωστά μαντέψατε, από R8 και στέλνουν ρεύμα στα μπουζί ιριδίου της NGK. Τον όλο συντονισμό των παραπάνω aftermarket και επεμβάσεων τον ανέλαβε η μονάδα διαχείρισης Maxx ECU, η οποία προγραμματίστηκε από τον Σταμάτη Τόρα της STM Performance, αφού πρώτα κατασκευάστηκε όλη η πλεξούδα από την αρχή από τον Γιώργο Κάλλιαρα και τοποθετήθηκε από την Belas Electric.

Έτοιμο για μάχη!

Το εργοστασιακό κιβώτιο αντικαταστάθηκε με το ΒΕ, το οποίο προέρχεται από Peugeot 206, αλλά πριν μπει στο αυτοκίνητο, αλλάχθηκε και το διαφορικό με ένα μπλοκέ της Quaife και παράλληλα μπήκε και ένας δίδισκος συμπλέκτης της Exedy. Το σύστημα ανάρτησης PSS9 προέρχεται από την Bilstein, ενώ τα φρένα ενισχύθηκαν με την τοποθέτηση εμπρός των εξαπίστονων δαγκανών της Tar-Ox, με σωληνάκια αεροπορικού τύπου της Hel και τακάκια Ferodo DS2500. Ως κοντράδικο, οφείλει στον εαυτό του και ένα καλό σετ ελαστικών, τα οποία είναι τα drag radial της Mickey Thompson, σε διάσταση 235/60.

Το μόνο που μένει τώρα είναι να σεταριστεί με τη μεγάλη πίεση σε συνθήκες αγώνα και να δείξει την πραγματική του αξία. Γιατί, αν το σκεφτείτε, δύναμη έχει, στήσιμο έχει, ελαφρύ είναι, οπότε το μόνο που χρειάζεται είναι πρόσφυση και μία ευθεία των 400 μέτρων…

  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.608cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 79mm x 82mm

Σχέση συμπίεσης: 9,7:1

Garrett GTX3076R Gen 2 Turbo

TiAL external wastegate 44mm

TiAL σκάστρα

PMT πολλαπλή εξαγωγής

PMT πολλαπλή εισαγωγής

Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής

Supertech βαλβίδες

Piper cams ελατήρια βαλβίδων

Supertech retainers και οδηγοί βαλβίδων

Boubis Cams εκκεντροφόροι

Cat Cams ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων

Arrow μηχανικά ωστήρια

CP-Carrillo πιστόνια

ZRP μπιέλες

ARP βίδες μπιελών

ARP βίδες στροφάλου-κεφαλής

Injector Dynamics μπεκ καυσίμου 1.050cc/min

Aeromotive ρυθμιστής πίεσης καυσίμου

ΑΕΜ αντλία καυσίμου

PMT intercooler

Πεταλούδα γκαζιού από Audi S3

Πολλαπλασιαστές από Audi R8

NGK μπουζί ιριδίου

Custom δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

Custom σωληνώσεις αεροπορικού τύπου

Custom ψυγείο νερού

Custom πλεξούδα

Maxx ECU by STM Performance

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

BE κιβώτιο ταχυτήτων

Quaife μπλοκέ διαφορικό

Exedy δίδισκος συμπλέκτης

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Bilstein PSS9 coilover kit

ΑΜΑΞΩΜΑ

Custom φτερά εμπρός

Custom προφυλακτήρας εμπρός

Custom καπό

Custom θύρα πορτμπαγκάζ

Custom τζάμια πλαϊνά

OMP καθίσματα bucket

Sparco τιμόνι

Custom λεβιές ταχυτήτων

ΦΡΕΝΑ

Tar-Ox εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός

Hel σωληνάκια αεροπορικού τύπου

Ferodo DS2500 τακάκια

ΤΡΟΧΟΙ

ΟΖ Ultraleggera 8Jx15in ζάντες

Mickey Thomson drag radial 235/60 ελαστικά

Tuned by

STM Performance

Εθνικής Αντιστάσεως 91,

Αχαρνές

Τηλ.: 211 11 11 150

 

Αρθρογράφος

 

Η Manhart μεταμορφώνει την M5 από CS σε GTR

Η Manhart μεταμορφώνει την M5 από CS σε GTR

Μία M5 CS αλλάζει. Η Manhart MH5 GTR έχει 788 ίππους και γίνεται ένα από τα ταχύτερα sport sedan.