Mercedes CLK C208 2.3 Kompressor 290Ps

Mercedes CLK C208 2.3 Kompressor 290Ps

Ο Χρήστος έχει μια ιδιαίτερη σχέση με τα αυτοκίνητα και αυτό οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος στον πατέρα του. Ο πατέρας του Χρήστου είχε πριν αρκετά χρόνια ένα ιδιαίτερα προσεγμένο όσο και δυνατό Seat Leon 20VT, με το οποίο είχε λάβει μέρος και στο Power Car, το μακρινό 2004, έχοντας μάλιστα αποσπάσει και πολύ καλές βαθμολογίες και κριτικές. Ο πατέρας του Χρήστου όμως εκτός από το Leon είχε και μία Mercedes CLK 200 C208, η οποία όταν ο Χρήστος μεγάλωσε και έφτανε τα πετάλια, η CLK ήρθε στα χέρια του. Οκ, αφού πρώτα έβγαλε και το δίπλωμα!

Κάτι ιδιαίτερο

Σε γενικές γραμμές τα μοντέλα της Mercedes-Benz δεν μπορώ να πω ότι με εξιτάρουν ιδιαίτερα. Τα θεωρώ λίγο αδιάφορα, αφού κατά κύριο λόγο είναι επικεντρωμένα στην πολυτέλεια και στην άνετη μετακίνηση και λιγότερο στη γρήγορη οδήγηση. Εκτός βέβαια από ορισμένες εξαιρέσεις, που και όμορφες είναι και γρήγορες και έχουν κάτι να σου πουν πίσω από το τιμόνι τους. Μία από αυτές είναι και η CLK, ένα μοντέλο που βγήκε για πρώτη φορά το 1997 και η παραγωγή του σταμάτησε το 2010 και έβγαινε σε coupe και κάμπριο. Η CLK του Χρήστου είναι η C208 που βγήκε το 2002 και ήταν το facelift της πρώτης γενιάς. Η CLK έχει κλασσική γραμμή, με απαλές καμπύλες, χαρακτηριστικά διπλά φανάρια μπροστά και ένα μεγάλο καπό που μπορεί να φιλοξενήσει και αρκετά μεγάλα μοτέρ. Ο πατέρας του Χρήστου όταν την αγόρασε είχε επάνω τον 2.0lt κινητήρα που απέδιδε 136Ps, που για τις καθημερινές του μετακινήσεις ήταν μια χαρά. Ο Χρήστος βέβαια είχε άλλη γνώμη. Δεν έκατσε να ασχοληθεί καθόλου με τον δίλιτρο κινητήρα και ξεκίνησε ένα project με αρχικό στόχο το turbo.

Ο δότης

Η CLK C208 έβγαινε και σε μία έκδοση που ονομαζόταν 230 Kompressor και φόραγε τον κινητήρα Μ111.982, που απέδιδε -χάρη στον κομπρέσορα της Eaton M45- 197Ps στις 5.500rpm και 28,6kgm από τις 2.500rpm μέχρι τις 5.000rpm. Το καλό με αυτό το engine swap που ακολούθησε ήταν ότι ο κινητήρας αυτός κουμπώνει γάντι στο κιβώτιο της 200άρας, αφού χρησιμοποιεί τις ίδιες ακριβώς βάσεις, αλλά το βασικότερο, την ίδια πλεξούδα και την ίδια μονάδα διαχείρισης. Επίσης είναι και μία καλή βάση, αφού με κλειστό μπλοκ μπορείς να φτάσεις μέχρι 400Ps χωρίς κανένα πρόβλημα αξιοπιστίας, αρκεί να αλλάξεις τα ελατήρια των βαλβίδων. Για την ώρα πάντως ο Χρήστος δεν χρειάστηκε να πειράξει κάτι στο μπλοκ, αλλά ούτε και στην κεφαλή. Το μόνο που έκανε ήταν να στείλει την κυλινδροκεφαλή για γυάλισμα στους αυλούς εισαγωγής και να βάλει μια λίγο παχύτερη φλάντζα κεφαλής για να ρίξει ελαφρά τον λόγο συμπίεσης από το 9:1, που είχε αρχικά, στο 8,8:1. Το όλο project το έχει αναλάβει η Petropoulos Werks και ο αρχικός στόχος ήταν να μπει ο μεγαλύτερος 2.3lt κινητήρας, να βγει ο μηχανικός κομπρέσορας και να μπει ένα turbo. Στην πορεία όμως είδαν ότι τα άλογα που έβγαλε, αλλάζοντας την τροχαλία του κομπρέσορα και ορισμένα πράγματα ακόμα, ήταν άκρως ικανοποιητικά και για την ώρα έχει παραμείνει στην μορφή που το δοκιμάσαμε.

Οικονομική βελτίωση!

Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, ο Χρήστος δεν χρειάστηκε να δώσει ένα σκασμό λεφτά για να βελτιώσει την CLK του. Το όνομα της Mercedes όλοι μας έχουμε συνηθίσει να το συνδυάζουμε και με αντίστοιχα παχύ πορτοφόλι. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως αυτό δεν ισχύει γιατί αφενός δεν μιλάμε για κάποιο καινούριο ή δυσεύρετο μοντέλο και αφετέρου πρόκειται για περιφερειακές, αλλά ουσιαστικές βελτιώσεις. Το θέμα είναι πάντως ότι όλοι οι τομείς του αυτοκινήτου είναι βελτιωμένοι είτε μιλάμε για τον κινητήρα είτε για τα φρένα είτε για την ανάρτηση. Ακόμα και για το look, αφού φοράει τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, καθώς και τα πλαϊνά μαρσπιέ από την αντίστοιχη έκδοση AMG.

Δώστε άλογα στο λαό!

Δυνατός υπερτετράγωνος κινητήρας, με αρκετά κυβικά και με μία νέα τροχαλία στον M45, κατασκευασμένη από την R-TMG, μπορεί να βγάλει αρκετή επιπλέον δύναμη. Εκτός όμως από την τροχαλία χρειάζεται να γίνουν και αρκετές ακόμα αλλαγές στα περιφερειακά του. Η εργοστασιακή πολλαπλή εξαγωγής αντικαταστάθηκε με μία αντίστοιχη από την Supersprint και η Maxmout Exhaust έφτιαξε το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής με διάμετρο 63,5mm, το οποίο χρησιμοποιεί έναν ελεύθερο καταλύτη 100cpsi της HJS, ένα μεσαίο καζανάκι και ένα τελικό με διπλή απόληξη. Επίσης έφτιαξε τη σωλήνα της εισαγωγής αέρα, καθώς και τις σωληνώσεις για το intercooler, το οποίο προέρχεται από την Energie Racing Parts, ενώ τα κολάρα σιλικόνης που χρησιμοποιήθηκαν είναι της SRP. Η εργοστασιακή τροχαλία στροφάλου των 220mm αλλάχθηκε με μία μεγαλύτερη των 230mm, η οποία είναι κατασκευασμένη από billet αλουμίνιο. Τα μπουζί πλέον είναι ιριδίου από την NGK και τοποθετήθηκε το κιτ ψεκασμού μεθανόλης V2 της ΑΕΜ.

Η Petropoulos Werks στη συνέχεια ανέλαβε και το remapping της εργοστασιακής ECU, η οποία μάλιστα έχει πολλές δυνατότητες με έξτρα χάρτες ανάφλεξης, flat-shift, παλμική λειτουργία για τα μπεκ και πολλά ακόμα, απλά δεν είναι και η ευκολότερη που υπάρχει όταν αρχίσεις να παίζεις με αυτές τις παραμέτρους. Επάνω στο δυναμόμετρο MAHA LPS3000 της Petropoulos DynoCenter, η CLK του Χρήστου έβγαλε 289,8Ps στις 6.385rpm και 36,2kgm ροπής στις 4.840rpm. Η ροπή μάλιστα είναι κυριολεκτικά «τραπέζι» από τις 3.000rpm μέχρι και τις 5.400rpm. Ο κινητήρας πάντως έχει ακόμα επιπλέον άλογα να δώσει, αφού τα εργοστασιακά μπεκ της Siemens τερμάτισαν και αυτό είναι το επόμενο πράγμα που θα αλλάξει ο Χρήστος.

Και τι κάνει στο δρόμο τελικά;

Με τα περίπου 1.400kg που ζυγίζει το αυτοκίνητο με επιπλέον 170kg που της «φορτώσαμε» μπαίνοντας μέσα εγώ και ο Χρήστος, ο κινητήρας της CLK είχε δύσκολο έργο μπροστά του. Συν ότι τον υποβάλαμε στη διαδικασία των μετρήσεων με την εξωτερική θερμοκρασία στις 12 τα μεσάνυχτα να παίζει στους 30ο. Παρόλα αυτά όμως τα 5,94sec για τα πρώτα 100km/h τα είχαμε άνετα, ενώ για το 400άρι χρειαστήκαμε 13,94sec, με 170,72km/h έξοδο. Ακόμα και στις ρεπρίζ καλά τα πήγε, αφού για το 60-160km/h χρειαστήκαμε 8,95sec, ενώ για το 100-200km/h, 13,55sec. Όχι και άσχημα για ένα αυτοκίνητο 20αετίας που μετράει ήδη 170.000km στο ενεργητικό του και περίπου 6.000km με αυτό το setup.

Ολοκληρωμένο!

Όπως είπα και πιο πάνω, το CLK του Χρήστου είναι αρκετά ολοκληρωμένο, αφού έχει επεμβάσεις σχεδόν σε όλους τους τομείς. Στα φρένα έχει ΑΤΕ χαρακτούς δίσκους εμπρός και πίσω, τακάκια Ferodo DS2500, σωληνάκια αεροπορικού τύπου, ενώ στην ανάρτηση έχει βάλει αμορτισέρ Β8 της Bilstein με ελατήρια της Eibach. Την εξωτερική εικόνα με το κοστούμι της AMG ολοκληρώνουν οι 18άρες ζάντες BBS LM. Το όλο σύνολο είναι πλέον oldschool, αλλά φωνάζει από μακριά αλητεία και πολυτέλεια. Δέρματα στο εσωτερικό, με μικρές carbon λεπτομέρειες, δυνατός κινητήρας, ωραίος ήχος και αρκετά καλές επιδόσεις. Θέλετε μήπως κάτι άλλο;

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 2.295cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 90,9mm x 88,4mm

Σχέση συμπίεσης: 8,8:1

Energie Racing Parts intercooler

SRP κολάρα σιλικόνης

NKG μπουζί ιριδίου

Custom τροχαλία στροφάλου 230mm

R-TMG billet τροχαλία κομπρέσορα

Supersprint πολλαπλή εξαγωγής

Maxmout Exhaust σύστημα εξαγωγής 63,5mm

Maxmout Exhaust σωλήνας εισαγωγής

HJS 100cpsi καταλύτης

AEM V2 κιτ ψεκασμού μεθανόλης

Petropoulos Werks ECU remapping

Γυάλισμα αυλών εισαγωγής

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Bilstein Β8 αμορτισέρ

Eibach Pro-Kit ελατήρια χαμηλώματος

ΑΜΑΞΩΜΑ

AMG εμπρός προφυλακτήρας

AMG πίσω προφυλακτήρας

AMG πλαϊνά μαρσπιέ

ΦΡΕΝΑ

ΑΤΕ χαρακτοί δίσκοι εμπρός

ΑΤΕ χαρακτοί δίσκοι πίσω

Ferodo DS2500 τακάκια

Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

BBS LM 8,5Jx18in εμπρός 9,5Jx18in πίσω ζάντες

Pirelli P Zero Nero 225/40 εμπρός 255/35 πίσω ελαστικά

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA LPS3000 της Petropoulos DynoCenter

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 289,8/6.385

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 36,2/4.840

Στάδιο βελτίωσης: Stage 2

Ποσοστό βελτίωσης: 46%

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η      SEC

0-60         3,27

0-80         4,32

0-100       5,94

0-120       7,57

0-140       9,84

0-160       12,22

0-180       15,60

0-200       19,49

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ       SEC        ΚΜ/Η

18       2,45       47,62

60       4,82        84,61

100     6,34       104,97

200     9,31       135,18

400    13,94      170,72

ROLL ON

KM/H           SEC

60-120            4,30

60-160            8,95

60-200            16,22

100-200          13,55

Tuned by

Petropoulos Werks

 

Αρθρογράφος

 

Jeep: Νέα απόχρωση για το Gladiator

Jeep: Νέα απόχρωση για το Gladiator

Το Jeep Gladiator βρήκε -ακόμα- έναν τρόπο για να τραβά τα βλέμματα.