Audi TT-RS 440Ps

Audi TT-RS 440Ps

Σημαντικό στοιχείο της συγκεκριμένης ομάδας είναι η σύγκριση των αυτοκινήτων και όχι οι κόντρες! Έπρεπε να γνωρίσουμε από κοντά την κουλτούρα αυτής της ομάδας, καθώς έχουν καθιερώσει τα δικά τους στοιχεία στη σκηνή της κοντράδικης αυτοκίνησης. Ο Γιάννης, γνωστός στα στέκια ως John_Sim, είναι ο πρόεδρος της ομάδας και στόχος του ήταν να δημιουργήσει μία ομάδα, που θα αποτελείται από άτομα με κύριο ενδιαφέρον τα γρήγορα αυτοκίνητα, χωρίς όμως να δημιουργούνται εντάσεις. Τα events της ομάδας αυτής θυμίζουν εξωτερικό, ναι, οκ, κάνουν κόντρες, φροντίζουν όμως να μην ενοχλούν, αφού πάντα ο χώρος συνάντησης είναι μακριά από μέρη, που θα βρίσκονται άλλοι οδηγοί, ακολουθούν πρόγραμμα και κανόνες -κατά τη διάρκεια των δοκιμών- για την τήρηση της ασφάλειας και τέλος έχουν φροντίσει να υπάρχει κατάλληλο υλικό, όπως κώνοι και λοιπά, για να τηρούνται τα μέτρα στο κάθε «πάτημα», ώστε να υπάρχει ασφάλεια και για τους ίδιους τους οδηγούς. Επίσης, τα μέλη της ομάδας συχνά κάνουν συναντήσεις για να συζητήσουν τυχόν θέματα στην ομάδα, ώστε να μπορέσουν να κρατήσουν το καθώς πρέπει επίπεδο που θέλουν, ενώ στόχος τους είναι να μη χαρακτηριστούν με άσχημα επίθετα, αλλά το ακριβώς αντίθετο! Και τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα έχουν καταφέρει!

John_Sim

Μυήθηκε στο χώρο με ένα Mini Cooper S R53, το οποίο, βελτιωμένο στα σημεία, αντιμετώπιζε κατάματα κατά πολύ δυνατότερα σύνολα, με αποτελέσματα που προκαλούσαν έκπληξη. Τα πράγματα στην ομάδα γίνονταν όλο και πιο ανταγωνίστηκα και τα άλογα ανέβαιναν όσο η ομάδα είχε απήχηση, έτσι και ο Γιάννης άλλαξε κατηγορία, αφού, ως πρόεδρος, έπρεπε να μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε πρόσκληση (ή πρόκληση) για δοκιμή. Το Audi TT-RS διαθέτει ένα τρομερό σύνολο για τις απαιτήσεις του Γιάννη, εμφάνιση-επιδόσεις-κόντρες και η βελτίωσή του δεν έχει όρια. Εξοπλισμένο με τον πεντακύλινδρο ΕΑ255 2.5lTFSI, που αποδίδει 340Ps και 45,8kgm ροπής, που μεταφέρονται στο δρόμο από ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και στους 4 τροχούς, ζυγίζοντας 1.450kg, δεν είναι άδικο που μόλις παρουσιάστηκε πολλοί το σύγκριναν με Porsche 911 Turbo, ακόμα και στην εργοστασιακή του μορφή! Φυσικά, μόνο εργοστασιακό δεν το άφησε ο Γιάννης.

 

V10 Killer

Σύνηθες φαινόμενο για το Γιάννη να προκαλεί εντύπωση με τα αποτελέσματά του, χαρακτηριστικά θυμάμαι πριν 3 χρόνια να αντιμετωπίζει στο δρόμο ένα Μ5 E60 και να στέκεται δίπλα του σε μία δοκιμή πολύ πάνω από τα 200km/h. Φυσικά, αυτό δεν είναι εφικτό με τις εργοστασιακές επιδόσεις του αυτοκινήτου. Ο Γιάννης ξεκίνησε με ένα ολοκληρωμένο kit της Forge Motorsport για το TTRS, που παρέχει εισαγωγή κρύου αέρα, σκάστρα και «αγελάδα» -δηλαδή το κολάρο εισαγωγής της τουρμπίνας-, ενώ συνεργάζεται τέλεια με το μεγάλο front intercooler της ίδιας εταιρείας. Η αντλία υψηλής είναι της Autotech, καθώς η εργοστασιακή δεν ήταν αρκετή για τις ανάγκες του setup. Η εξάτμιση αντικαταστάθηκε με τη 76mm της Millteksport με κλαπέτα, για να κρατάει και τον καθημερινό του χαρακτήρα και να μην είναι ενοχλητικός ο θόρυβος, ενώ σημαντική είναι η επιλογή της Miltekνα προσθέσει κλαπέτα στο kit της, αφού με αυτόν τον τρόπο επιτρέπει στο χρήστη να ρίχνει τα db του αυτοκινήτου πατώντας ένα κουμπί. Ο καταλύτης αφαιρέθηκε για χάρη της απόδοσης και το downpipe είναι επίσης της Miltek, διατομής 90mm. Το turbo είναι υβριδικό, αφού το μπροστινό κέλυφος του turbo έχει ανοιχτεί ελάχιστα και η φτερωτή του συμπιεστή είναι πλέον 54mm, ενώ το μαντέμι έχει παραμείνει εργοστασιακό, παράλληλα δε χρησιμοποιείται και το εργοστασιακό actuator. Για την κατασκευή του turbo, ο Γιάννης συνεργάστηκε με τον Ανδρέα Κλάδη της Turbo Exelixis, που έχει αποδείξει ότι κατέχει την κατάλληλη τεχνογνωσία και εμπειρία για τέτοιες εργασίες. Ο εργοστασιακός δίσκος δεν μπορούσε να αντέξει την επιπλέον δύναμη και ο Γιάννης τον αντικατέστησε με ένα τετράφτερο της Sachs Performance, όπου, στη συγκεκριμένη επιλογή, ο Γιάννης θυσίασε μεγάλο κομμάτι της άνεσης του αυτοκινήτου, αφού το πεντάλ του συμπλέκτη έχει γίνει ιδιαίτερα σκληρό και χρήζει ιδιαίτερης χρήσης για να κινηθείς σε χαλαρούς ρυθμούς, ελπίζω όμως ότι αυτό θα διορθωθεί μετά το στρώσιμο, αφού ο δίσκος ήταν ακόμα σε φάση στρωσίματος (ούτε 200km στην πλάτη του)! Επίσης, ένα kit ψεκασμού μεθανόλης από την AEM προστέθηκε για τη μείωση της θερμοκρασίας και την αύξηση της πίεσης και φυσικά της ιπποδύναμης. Για την τοποθέτηση των παραπάνω, ο Γιάννης εμπιστεύθηκε την Porfiris Autosport, που, χάρη στις νέες τους εγκαταστάσεις, τα δύο αδέρφια παρέχουν εξαιρετικές παροχές και εξυπηρέτηση στους πελάτες τους, κρατώντας πάντα ψηλά τον πήχη στη βελτίωση. Τον προγραμματισμό του αυτοκινήτου ανέλαβαν οι E-tuners, κάνοντας το αυτοκίνητο να κοντράρει στα ίσα το δεκαπετάλουδο κτήνος, που ακούει στο όνομα Μ5 και πολλά άλλα, ακόμα πιο δυνατά, σύνολα. Το boostcontrollerO-LED  της GReddy επέλεξε ο Γιάννης για τη διαχείριση της πίεσης, αφού δεν ήθελε να λειτουργεί το αυτοκίνητο συνέχεια στα όρια. Το coilover kit ανάρτησης της Bilstein B16 τοποθετήθηκε στο αυτοκίνητο, ωστόσο ο Γιάννης δεν ικανοποιήθηκε από τη λειτουργία του, οπότε συνεργάστηκε με την Jamsport και τον Κ.Κυρλαγκίτση, γνωστό στο χώρο του στησίματος, αφού επιμελείται το στήσιμο αυτοκινήτων αγώνων ανάβασης και όχι μόνο. Φυσικά, η φιλοσοφία του τείνει προς το αγωνιστικό και στην περίπτωση του Γιάννη ταλαιπωρήθηκαν μέχρι να βρουν τη χρυσή τομή  άνεσης-επίδοσης για το TT-RS. Το αποτέλεσμα είναι  φυσικά εκπληκτικό και αυτό το συνειδητοποίησα μόλις οδήγησα το αμάξι.

Bitch, Ι’mfabulous

Η Audi έχει φροντίσει την εξωτερική εμφάνιση του κορυφαίου ΤΤ, προκειμένου να μην περνάει πουθενά απαρατήρητο, χάρη στον μπροστινό και πίσω προφυλακτήρα, που προσδίδουν τον επιθετικό του χαρακτήρα, ενώ η μεγάλη, σταθερή φτερούγα πίσω το κάνει να ξεχωρίζει από τα απλά ΤΤ, τόσο που -κατά την άποψή μου- το ΤΤ θα το χαρακτήριζα ως κουπέ, ενώ το TT RS με το παραπάνω  look είναι σπορ-κουπέ. Ο Γιάννης -με ελάχιστες πινελιές- τελειοποίησε την εξωτερική εμφάνιση του ΤΤ, μαύρες ζάντες, μαύρη οροφή, μαύρη αεροτομή και καθρέπτες ντυμένοι με carbon αυτοκόλλητο συνδυάζονται αρμονικά στο λευκό αμάξωμα του ΤΤ RS και τέλος το αυτοκόλλητο του Group του Γιάννη στα sideskirts του αυτοκινήτου το έχει κάνει ξεχωριστό και πλέον αναγνωρίσιμο στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο! Στο εσωτερικό, το boostcontroller της Greddy και το μπαρόμετρο της Blitz έχουν προστεθεί για τη διαχείριση και ενημέρωση του οδηγού, ενώ αντικειμενικά δεν χρειάζεται και κάτι άλλο, αφού τα καθίσματα, που εξοπλίζουν το αυτοκίνητο, είναι εκπληκτικά με παροιμιώδη πλευρική στήριξη. Επίσης, εντύπωση μου έκανε η ταπετσαρία στις πόρτες, με ραμμένο το λογότυπο «TTRS».

Με σεβασμό!

«Με σεβασμό» μου τόνισε ο Γιάννης, όταν ξεκινάγαμε για τη φάση των μετρήσεων και έπρεπε να το έχω στο νου μου συνεχώς. Ο δίσκος μας περιόριζε, οπότε αρκεστήκαμε σε μετρήσεις στη μικρή πίεση του αυτοκινήτου. Βρεγμένο τερέν και μέτρηση από στάση, ίσως η μικρή πίεση εδώ ήταν η κατάλληλη, αφού το αμάξι κάνει το 0-100kmh σε 4,01sec, ενώ το ίδιο αμάξι με το αυτόματο S-Tronic κιβώτιο χρειάζεται 3,7-3,8sec για το 0-100km/h, άρα για δικάβαλο, βρεγμένο δρόμο, χειροκίνητο και πρώτη επαφή με το αμάξι είναι αρκετά εντυπωσιακό το αποτέλεσμα, το οποίο γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό, αφού για τα πρώτα 18m χρειαστήκαμε 2,32sec, γεγονός που δείχνει πόσο κακή ήταν η εκκίνηση. Δεν θέλαμε να το πιέσουμε άλλο, σεβαστήκαμε το δίσκο και επιλέξαμε να μην επιβαρύνουμε την κατάσταση. Για το 0-400m, το TTRS χρειάστηκε 12,27sec με 191,61km/h στις ίδιες φυσικά συνθήκες. Στη μικρή πίεση, λοιπόν, οι roll μετρήσεις μας έδειξαν ότι το αυτοκίνητο ανήκει στην κατηγορία ενός καλορυθμισμένου και «πιεσωμένου» δίλιτρου TFSI Κ04-064, αφού για το 100-200km/h χρειάστηκε 9,2sec, ενώ για το 60-160km, 7sec, φυσικά δικάβαλο, με φυλαγμένες πάντα αλλαγές. Μόλις ολοκληρωθεί το στρώσιμο του δίσκου, στις άμεσες αλλαγές του Γιάννη είναι να προγραμματίσουν το αυτοκίνητο για flat αλλαγές. Οι αριθμοί δεν θα εντυπωσιάσουν τους σκληροπυρηνικούς, ίσως αυτό να ήθελε και ο Γιάννης για να κρατήσει τον underground rat χαρακτήρα του, ώστε να προκαλεί μεγαλύτερη εντύπωση το αποτέλεσμα στη μεγάλη πίεση.

Δέος

Αυτό μου προκάλεσε η οδική συμπεριφορά του TT RS, λογικό βέβαια, αφού το να μπαίνεις στο κορυφαίο μοντέλο της κάθε πλατφόρμας, πάντα προσθέτει ένα κλικ εντυπωσιασμού. Στην προκειμένη περίπτωση, το δέος έχει και μία δεύτερη ερμηνεία, το τι κρύβει πραγματικά αυτό το αυτοκίνητο στα όριά του. Δυστυχώς, και στη δυναμομέτρηση ο δίσκος δεν μας επέτρεψε να δούμε -έστω στη μικρή πίεση- τι άλογα κρύβει κάτω από το καπό του. Προσωπικά πιστεύω ότι ο Γιάννης κρατάει καλά κρυμμένα τα χαρτιά του, για να συνεχίζει να εντυπωσιάζει με τα αποτελέσματά του στο δρόμο κάθε ανυποψίαστο που θα τον πλαγιάσει. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός : 2..480cc

Διάμετρος x Διαδρομή : 82.5x92.8mm

Σχέση συμπίεσης : 10:1

Turboback Miltek εξάτμιση

Forge Motosport kit : εισαγωγή αέρα, σκάστρα, αγελάδα

Forge Motorsport intercooler

Autotech HPFP

AEM methanol kit

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs performance τετράφτερος δίσκος

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

GReddy O-LED boost controller.

Blitz μπαρόμετρο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Bilstein pss10 tuned by Jamsport

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SECSTOCKCAR

ΚΜ/Η             SEC

0-40                 1.2

0-50                 1.4

0-80                 3.0

0-100               4.6

0-180               13.0

0-200               14.9

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,30

0-80                 3,10    

0-100               4,01

0-120               5,56    

0-140               6,92

0-160               8,98

0-180               10,96

0-200               13,35

0-220              16,78

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,32     @        60,87

60        4,15     @        101,92

100      5,47     @        118,70

200      8,09     @        154,16
400      12,27   @        191,61


Roll με 2α
ΚΜ/Η            
60-120             3,65
60-160             7,00
60-200             11,24
100-200           9,2

 

Αρθρογράφος

 

Ducati Smart Jacket, γιλέκο με αερόσακο

Ducati Smart Jacket, γιλέκο με αερόσακο

Το Ducati Smart Jacket χρησιμοποιεί την τελευταία εξέλιξη της τεχνολογίας αερόσακου D-air της Dainese και εγγυάται προστασία για τον αναβάτη σε περίπτ...