BMW 116i F20 232Ps

BMW 116i F20 232Ps

Από τα χέρια του Βασίλη έχουν περάσει πολλά αυτοκίνητα, όπως HondaS2000, Opel Astra OPC, Opel GT και πολλά ακόμα, μέχρι που μια μέρα αποφάσισε να αγοράσει ένα περισσότερο οικογενειακό αυτοκίνητο και να ηρεμήσει. Και εμείς τον πιστέψαμε. Ήταν απλά θέμα ημερών το να αρχίσει να σκαλίζει και πάλι το νέο του απόκτημα. Και η αλήθεια είναι ότι με ένα τέτοιο αυτοκίνητο στα χέρια σου και τον κατάλογο της BMWM-Performance είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς. Ο λόγος, που πήρε την BMW F20 116i, ήταν ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού, που συνδυάζεται με turbo και φυσικά η κίνηση, που μεταδίδεται στο σωστό άξονα, δηλαδή τον πίσω. Παράλληλα, του άρεσαν οι χώροι του αυτοκινήτου, οι οποίοι σίγουρα δεν είναι ο πρώτος παράγοντας για να το αγοράσει κανείς, αλλά σκεφτείτε ότι ένα από τα προηγούμενα αυτοκίνητα, που είχε, ήταν ένα Opel GT. Ο Βασίλης αγόρασε σε άριστη κατάσταση την BMW του από BMW Spanos, πριν ένα χρόνο περίπου, και το πρώτο πράγμα, που έκανε, ήταν να τοποθετήσει τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Koni και τα ελατήρια της A.C. Schnitzer, που χαμήλωσαν το αμάξωμα κατά 25mm. Ο συνδυασμός αυτών των δύο, βελτίωσε κατακόρυφα τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο στρίψιμο, μιας και ο Βασίλης προτιμά αυτήν τη σχολή και όχι τις κόντρες στα φανάρια και στις ευθείες.

 

Παραλίγο stock!

Όπως έγραψα και στην εισαγωγή, όταν έψαχνε την αγορά για BMW 116i, ήθελε να την κρατήσει στην εργοστασιακή της μορφή. Αυτή η σκέψη όμως κράτησε μόνο μια εβδομάδα και έτσι ξεκίνησε η βελτίωση. Στην αρχή με τις αναρτήσεις και στη συνέχεια ασχολήθηκε με την εξωτερική εμφάνιση. Αγόρασε το αυθεντικό body-kit της BMW M-Performance, το οποίο περιλαμβάνει εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, καθώς και side-skirts, το οποίο συνδυάστηκε με τις αντίστοιχες ζάντες της εταιρείας. Και μετά ξεκίνησε να ασχολείται με τον κινητήρα. Ο Κωνσταντίνος Τσιλιβαράκος, της Tsilivarakos Service, κρύβεται πίσω από τη βελτίωση του N13B16. Ο κινητήρας αυτός έχει αρκετά κοινά στοιχεία με τον 1.6THP, που συναντάμε στα MINI, Peugeot 207 RC και DS3, με ορισμένες διαφορές, όπως το μεταβλητό χρονισμό Double VANOS, αλλά και ένα twin scrollturboτηςGarrett, μεκωδικόMGT1549ZDL, το οποίο, στην εργοστασιακή του μορφή, δουλεύει στο 0,7bar. Ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιεί πιστόνια της Mahle και θα τον συναντήσουμε τόσο στην 116i, στην οποία αποδίδει 136Ps στις 4.400rpm, όσο και στην 118i, στην οποία αποδίδει 177Ps στις 5.000rpm. Μετά από αρκετές δοκιμές, όσον αφορά την εισαγωγή του κινητήρα, επιλέχθηκε ένα φίλτρο τύπου πάνελ της Pipercross μιας και με αυτό δούλευε σωστά και αποδοτικά. Επόμενο βήμα ήταν η κατασκευή ενός ολοκληρωμένου συστήματος εξαγωγής, το οποίο αποτελείται από ένα de-cat downpipe και μεσαίο-τελικό καζανάκι. Εδώ έγινε αρκετή έρευνα και ψάξιμο για να βρεθούν οι σωστές διάμετροι και γωνίες, αλλά το αποτέλεσμα δικαίωσε τους κόπους τους. Οι σωληνώσεις έχουν 70mm διάμετρο και η εξάτμιση κατασκευάστηκε στην Exhaust Services. Κατόπιν αλλάχθηκε το intercooler με ένα ΟΕΜ της Valeo, το οποίο προορίζεται για BMW 135i. Ο Βασίλης προτίμησε το συγκεκριμένο intercooler έναντι του αντίστοιχου της WagnerTuningτο οποίο είναι πολύ αποδοτικό αλλά καθότι είναι ίδιο για την 116i, 118i μέχρι και την τρίλιτρη135i, έχει ωςαποτέλεσμα να πέφτει αρκετά μεγάλο στις πιο μικρές τετρακύλινδρες εκδόσεις με αποτέλεσμα να έχουμε αύξηση του turbo lag. Στη συνέχεια αλλάχθηκαν οι πολλαπλασιαστές με τους αντίστοιχους της NGK, αλλά και τα μπουζί της ίδιας εταιρείας, που πλέον είναι ιριδίου και είναι κοινός κωδικός και για το John Cooper WorksR56. Αφού τοποθετήθηκε μία σκάστρα της GFB, η οποία βοήθησε αρκετά στο να κρατάει πίεση το turbo, μιας και έχει πιο σκληρό ελατήριο, είχε έρθει η σειρά του remapping της εργοστασιακής ECU, πράγμα που ανέλαβε η Microchips Tuning, με ιδιαίτερη επιτυχία, αφού ο κινητήρας απέδωσε 232Ps στις και 34,8kgm ροπής.

 

Η χαρά του παιδιού!

Ο κύριος γνώμονας για να βελτιωθεί η ΒΜW του Βασίλη ήταν η γρήγορη οδήγηση γενικά και όχι απαραίτητα οι κόντρες στα φανάρια. Ήθελε λίγη δύναμη ακόμα, πράγμα που το πέτυχε και εκεί, που πραγματικά χαίρεται το αυτοκίνητό του, είναι στις στροφές και ειδικά όταν παίζει με την ουρά της 116i, που πλέον ανοίγει με μπόλικη διάθεση την τροχιά της. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση είτε για την απλή μετάβαση σπίτι-δουλειά-σπίτι είτε σε ταξίδια, βόλτες και γενικά σε κάθε ανάγκη του Βασίλη. Κάνει τα πάντα χωρίς κανένα πρόβλημα και το βασικό, τα κάνει γρήγορα! Αν και οι στροφές είναι το φόρτε του, δεν είπε όχι για μια δοκιμή από στάση και τα νούμερα, που είδαμε, ήταν αρκετά καλά. Με τα πίσω λάστιχα να γλιστράνε αρκετά στην εκκίνηση, είδαμε τα πρώτα 18 μέτρα να γίνονται σε 2,62sec και να ακολουθούν σε 6,64sec τα πρώτα 100km/h, με τα 200 μέτρα σε 9,73sec και τα 400 μέτρα σε 14,86sec με 155,84km/h ταχύτητα εξόδου. Καθόλου άσχημα, αν αναλογιστείτε ότι το αυτοκίνητο είναι βαρύ (περίπου 1.400kg), με πλήρη εξοπλισμό και φυσικά ότι έχει ως στόχο τις στροφές και όχι την ευθεία. Στο δρόμο, ο κινητήρας δείχνει τη δύναμή του και είναι πάντα πρόθυμος να επιταχύνει γρήγορα το αμάξωμα. Τα φρένα, που χρησιμοποιούν δίσκους της Zimmermann εμπρός και τακάκια της Ferodo εμπρός και πίσω, είναι αποτελεσματικά και έχουν αντοχή.

 

Τέλος?

Η τελευταία πινελιά στο αυτοκίνητο ήταν οι μπλε λωρίδες της BMW Μ-Performance, που διατρέχουν το καπό, τον ουρανό και τη θύρα του χώρου αποσκευών, ενώ στο άμεσο μέλλον θα ακολουθήσει ένα water-methanol kit, αλλά και τα μεγαλύτερα φρένα της M-Performance με τις πολυέμβολες δαγκάνες. Όλα αυτά θα γίνουν, αν κρατήσει την BMW, γιατί τώρα τελευταία γλυκοκοιτάζει ένα Seat Leon mk3 Cupra με τον ΕΑ888 GenIIΙ και DSG. Το οποίο θα το κρατήσει στην εργοστασιακή του μορφή, με απλές βελτιώσεις πρώτου σταδίου. Ξέρετε, από αυτές που παίρνεις για πλάκα επιπλέον 100Ps.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  85,8mm x 77mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Tuned by

Tsilivarakos Service

Λ.Ιωνίας 76,

Άνω Καλαμάκι

Τηλ: 210 99 22 119

TUNING SPECS

  • Exhaust Service downpipe 70mm
  • Exhaust Service 70mm εξάτμιση με ένα τελικό
  • Valeo intercooler BMW 135
  • NKG πολλαπλασιαστές
  • NGK μπουζί ιριδίου Mini Works
  • GFB σκάστρα
  • Pipercross φίλτρο τύπου πάνελ
  • Minichips Tuning ECU remapping

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Koni Sport ρυθμιζόμενα αμορτισέρ
  • A.C. Schnitzer ελατήρια 2,5cm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • M Performance body-kit
  • M Performance αυτοκόλλητες λωρίδες

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Zimmerman αεριζόμενοι δίσκοι, Ferodo DS2500 τακάκια

Πίσω: Ferodo DS2500 τακάκια

Motul Dot5 υγρά φρένων

ΤΡΟΧΟΙ

M Pack 7,5Jx18in εμπρός, 8Jx18 πίσω ζάντες

Dunlop Sport Max 225/40 εμπρός 245/35R18 πίσω ελαστικά

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Unlimited Exelixis

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 502,3/7.485

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 50,25/6.545

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,24

0-80                 4,81

0-100               6,64

0-120               9,37    

0-140               12,17

0-160               16,43

0-180               21,28

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               3,47

80-110             3,38

100-140           4,91

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,62     @        49,62

60        4,90     @        81,10

100      6,48     @        99,43

200      9,73     @        122,60

400      14,86   @        155,84

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             6,25

60-160             12,97

60-200             24,02

100-200           20,6

 

Αρθρογράφος

 

Συνεχίζει με θερμικούς κινητήρες η Lamborghini

Συνεχίζει με θερμικούς κινητήρες η Lamborghini

Προς το παρόν, η Lamborghini είναι πολύ χαρούμενη που κρατά ζωντανό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.