Renault Premium 385 Drag 1.400Ps
Απ’τα δρομολόγια στα χρονολόγια…
Ανάμεσα στο Midlum και το Magnum, τον μικρό και αντίστοιχα μεγάλο τράκτορα στη γκάμα επαγγελματικών οχημάτων της Renault, από το 1996 έως και το 2013 βρισκόταν το Premium, ένας τράκτορας διαθέσιμος σε 3 εκδόσεις Route-Longue Distance, Distribution και Lander-Construction. Η έκδοση Route-Longue Distance, όπως μαρτυρά και το όνομά της, προοριζόταν για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και ξεχώριζε από το ψηλότερο κουβούκλιο. Η πρώτη έκδοση, το Premium 385 του 1996, φορούσε έναν 6κύλινδρο σε σειρά turbo diesel κινητήρα, με άμεσο ψεκασμό, χωρητικότητα 11,1lt και απόδοση 385Ps και 178kgm ροπή. Ένα τέτοιο τράκτορα αγόρασαν, το 2012, οι συνέταιροι Γιώργος Μαρκόπουλος και Γιώργος Βασιλάτος, προκειμένου να μπαινοβγάζουν και να δοκιμάζουν τα φρένα των συρόμενων, που συντηρούν και επισκευάζουν στο εξειδικευμένο συνεργείο φρένων φορτηγών, που από κοινού διατηρούν στη Λεωφόρο Νάτο, στον Ασπρόπυργο. Δελεασμένοι από γειτονικούς πειρασμούς (επιμελούνταν τα φρένα και το στήσιμο του Dragsterάδικου Volvo FΗ12 του Χρήστου Κοτσαντή, με τον οποίο συστεγάζονται στον ίδιο χώρο), την επόμενη κιόλας χρονιά, το Premium 385 αποσύρεται από το μεροκάματο και ετοιμάζεται για την πρώτη του συμμετοχή, το Μάϊο του 2013, στον αγώνα Dragster του Ελληνικού, στο πρώην Ανατολικό Αεροδρόμιο. Αποδίδοντας κάτι μεταξύ 800-900Ps, το Renault των Γιώργηδων σταματάει στην παρθενική του εμφάνιση στο Dragstrip το χρονόμετρο στο 17sec, σημειώνοντας ταχύτητα εξόδου 143km/h. Την αμέσως επόμενη χρονιά αναβαθμίζεται περαιτέρω, αποκτά διπλή υπερτροφοδότηση, κάνει 16,2sec στον αγώνα των Σερρών και λαμβάνει μέρος ως Show Car στην 2η Ανάβαση Δερβενοχωρίων! Σήμερα, με τον ίδιο κινητήρα, το μικρότερο σε χωρητικότητα ανάμεσα στους τράκτορες, που κατεβαίνουν σε Dragster, κατέχει τον 2ο καλύτερο επίσημο χρόνο ανάμεσα στους τράκτορες στα 400 μέτρα, με 14,173sec και ταχύτητα εξόδου 168km/h. Πως? Πάμε να δούμε…
Τράκτορες, Μάστορες & Σπόνσορες…
Μην φανταστείτε ότι τα «παιδιά» διαφέρουν από εμάς τους «Ι.Χήδες», την ίδια ψώρα κουβαλάνε, απλά την βρίσκουν να «παίζουν» με ΠΟΛΥ μεγαλύτερα «παιχνίδια». Με τα «μικρά», σαν το μαύρο BMW M5 V10 του Βασιλάτου, κάνουν απλά το χαβαλέ τους. Για να καταλάβετε τι ακριβώς εννοώ, στον επόμενο αγώνα Dragster σκοπεύουν να «πετάξουν» το άμοιρο αυτό BMWδάκι δίπλα στο Renault, να το μαυρίσει ακόμα περισσότερο, ξεκαθαρίζοντας μία εκ των έσω κόντρα! Μεταξύ των συνεταίρων και συναθλητών, ο Γ. Μαρκόπουλος είναι αυτός, που συντηρεί, εξελίσσει και προετοιμάζει τον τράκτορα για κάθε του εμφάνιση, αγωνιστική ή μη (κατεβαίνει και σε events, τρέχει και σε…Αναβάσεις!), ενώ ο Γ. Βασιλάτος είναι αυτός που τον «καβαλάει» και του πίνει…τα πετρέλαια! Αμφότεροι, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στα νούμερα και δεν μιλάω για άλογα και ροπές -αυτά βρίσκονται- αλλά για τα δυσεύρετα ευρώπουλα, που απαιτούνται για τη βελτίωση, την εξέλιξη και τη συμμετοχή σε αγώνες με έναν τράκτορα, budget που εύκολα φτάνει ή και ξεπερνάει σε αναλογία το 3:1 συγκριτικά με ένα Ι.Χ Dragsterάδικο αξιώσεων. Οι Γιώργηδες, λοιπόν, βασίζονται, πριν και πάνω από όλα, στους χορηγούς τους, στους ανθρώπους που δουλεύουν πάνω στο τέρας και σε όλους όσοι είναι δίπλα τους και τους υποστηρίζουν με όποιο τρόπο μπορεί ο καθένας. Βασίζονται στην Ελληνική Βιομηχανία Φρένων Grantex Α.Ε, στην Εμπορική Α.Ε.Β.Ε - εμπορία ανταλλακτικών, και λιπαντικών επαγγελματικών οχημάτων, στο ρεκτιφιέ Ωμέγα για τις μηχανουργικές εργασίες, στο Νίκο Εμμανουήλ και την Diesel Power για τις επεμβάσεις σε turbo, μπεκ και αντλία πετρελαίου, στη Βιαξών για τον custom κεντρικό άξονα μετάδοσης, στο Χρήστο Κωτσαντή-Power Truck για τις εξειδικευμένες τεχνικές του γνώσεις, στο Γιάννη Τσιάκαλο και την Tsiakalos car & truck tyres service για τη χορηγία των ελαστικών, στους αδελφούς Καρβελά για τη φανοποιϊα, το βάψιμο και την κατασκευή του body kit, στον Mouzakis Truck Service, αλλά και στον Κολτσίδα Ευάγγελο-Ειδικές Μεταφορές για τη μεταφορά του Renault οπουδήποτε χρειαστεί…
Tuning…Big Time
Από που να ξεκινήσει κανείς… Μπορεί ο μεγάλος πρωταγωνιστής να είναι ο πουσαρισμένος 6κυλινδρος twin-turbo diesel, μπορείς όμως να αγνοήσεις τέτοια εμφάνιση και τέτοιο στήσιμο? Εδώ μιλάμε για έναν stance τράκτορα! Το Premium έχει γίνει φύλλο και φτερό, έχει χάσει 1 τόνο σε βάρος με εκτεταμένη δίαιτα, έχει βαφτεί εσωτερικά σε όλα τα δομικά και μηχανικά του μέρη κόκκινο και έχει χαμηλώσει σταδιακά…4 φορές! Η μεταφορά του κινητήρα στο κέντρο των δοκών, που απαρτίζουν το πλαίσιο, έχει επιτρέψει στο μεταποιημένο κουβούκλιο να «κάτσει» σε νέες custom βάσεις, σχεδόν 1,5 μέτρο πιο χαμηλά! Όλα τα λεφτά είναι τα custom, carbon, πλαϊνά, με τους αεραγωγούς, τις εισαγωγές αέρα, τις αεροτομές, τη σχεδίαση των οποίων έχει εμπνευστεί ο «φρενάς», κατά τα άλλα, Γιώργος Μαρκόπουλος. Το πράμα πατάει στα Dunlop SP344 235/75/17,5 ελαστικά μπροστά και δίνει πόνο στα Goodyear Truck Racing 315/70/22,5 πίσω, ενώέχει «πιτώσει» με τη χρήση εμπρός άξονα από το μικρότερο Renault Midlum, με τη χρήση ενός και μόνο φύλλου σούστας σε συνδυασμό με αμορτισέρ της Gerep Sudburg. Πίσω, υπάρχουν ελατήρια χαμηλώματος με αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας, ενώ έχει γίνει και μετατροπή στα φρένα από το Γιώργο, αντικαθιστώντας τα ταμπούρα με δαγκάνες και αεριζόμενους-τρυπητους δίσκους με διάμετρο 440mm (μπροστά αεριζόμενα-τρυπητά 373mm). Custom είναι και το ρεζερβουάρ, συνολικής χωρητικότητας 60lt, τοποθετημένο σε νέα θέση, πίσω από το διαφορικό. Πάμε στη μοτερούκλα τώρα. Είπαμε, 123mm διάμετρος x 156mm διαδρομή μας κάνουν 11.121cc χωρητικότητα, με τριμεταλλικά κουζινέτα στροφάλου και μπιελών, σφυρήλατα πιστόνια από τη «μάνα» του, αλλά με ανεβασμένη σχέση συμπίεσης, που δεν μας αποκαλύφθηκε, ροϊκή εξέλιξη, μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής και reprofiled εκκεντροφόρο από τον Boubis Cams. Στα περιφερειακά τώρα, η custom πολλαπλή εξαγωγής του Σκριβάνου με τους ισομήκεις αυλούς των 60mm βγάζει μάτι, το ίδιο και το θηριώδες turbo της Garrett, που «γυρνάει» το 2ο της Holset. Μην ψάχνετε μοντέλα τουρμπινών, χάρτες απόδοσης, φτερωτές και στόμια, εδώ όλα είναι custom υβρίδια με καλά κρυμμένα μυστικά. Σεβαστό. Καταφέραμε -παρόλα αυτά- να εκμαιεύσουμε ότι «σηκώνουν» γύρω στα 4barάκια, άρα υπολογίστε και κάτι παραπάνω… Δυναμόμετρα για ετούτα τα θηρία δεν υπάρχουν, άρα βάσει κυβικών, turbo, πίεσης και παροχής πετρελαίου (αντλία και μπεκ ταΐζουν 3 φορές πάνω από τα oem spec ποσότητα πετρελαίου) υπολογίζουμε γύρω στα 1.400Ps και αναλογικά καμιά 500άραkgm ροπή! Ξεμπαζώνει λέμεεε!!! Τη θέση του εργοστασιακού 18τάχυτου κιβωτίου της ZF έχει πάρει ένα αυτόματο, σειριακό, 4 σχέσεων της Allison Transmissions-ATS, που μεταφέρει τα ζόρια μέσω custom σταυρών και κεντρικού άξονα στο εργοστασιακό, μπλοκέ διαφορικό με τροποποιημένη τελική σχέση μετάδοσης, ικανή για 220km/h τελική! OMG!
Λίγοι και καλοί…
Στην κουβέντα επάνω, ο Γιώργος δεν παραλείπει να μου αναφέρει τους συναθλητές του, δεν είναι και πολλοί άλλωστε. Μιλάμε για τους Τάσο Μπαλαντάνη από τα Γιάννενα, κάτοχο του 1ου επίσημου χρόνου με Scania 143, το Χρήστο Κωτσαντή (Volvo FH12), τον Παναγιώτη Κρακούδη & Γιώργο Παπαδόπουλο από τη Θεσσαλονίκη (MAN 502), το Δημήτρη Ζουγανέλη (Mercedes Actros), τον Ανδρέα Λύτσα (Volvo FH16), το Γιάννη Μιτσάλη από τη Θεσσαλονίκη (MAN), το Σωτήρη Χαρουπάκη & Παύλο Τσερτσενέ (Volvo FH16), τον Παναγιώτη Αραμπατζή από την Καβάλα (Scania 143). Όλοι τους «παίζουν» στα 12-18lt, συνεχώς, όμως, βρίσκουν μπροστά τους το «μικρό», ελαφρύ και καλοστημένο Renault των Βασιλάτου-Μαρκόπουλου. Φέτος, αναμένεται να «τσιμπήσει» καμιά 200Ps επιπλέον από λίγο extra ζουμί-βλέπε nitro-στους θαλάμους καύσης του, οπότε ανασκουμπωθείτε…
Μαύρο φίδι που σας έφαγε…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:
| Tuned by: Φρένα Γιώργος, Μαρκόπουλος Γιώργος & Βασιλάτος Γιώργος, Φρένα Φορτηγών, Αγίας Σοφίας 3 & Λεωφόρος ΝΑΤΟ, Ασπρόπυργος, Τηλ.: 210 55 84 240 / 210 55 84 242 |
TUNING SPECS: Ψυγείο νερού, βεντιλατέρ Renault Clio Watercooler & δοχείο πάγου custom Αλουμινένια τροχαλία στροφάλου Τροποποιημένη αντλία λαδιού OEM Renault τριμεταλικά κουζινέτα στροφάλου-μπιελών OEM Renault σφυρήλατες μπιέλες OEM Renault τροποποιημένα σφυρήλατα πιστόνια OEM Renault φλάντζα κεφαλής Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής Oversize βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής Boubis Cams reprofiled εκκεντροφόρος Σκριβάνος custom πολλαπλή εξαγωγής 60mm Garrett & Holset turbo σε σειρά Turbosmart External Αντλία πετρελαίου & μπεκ μεγαλύτερης παροχής Custom βάσεις κινητήρα Custom ρεζερβουάρ 60lt | ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Μπροστά: Renault Midlum άξονας, μονό φύλλο σούστας, Gerep Sudburg αμορτισέρ Πίσω: Ελατήρια χαμηλώματος,GerepSudburg αμορτισέρ |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Allison 4τάχυτο σειριακό κιβώτιο, Βιαξών custom κεντρικός άξονας, oem Renault Premium διαφορικό | |
ΑΜΑΞΩΜΑ: Custom spoiler μπροστά Custom carbon πλαϊνά και φτερά Τροποποιημένο κουβούκλιο με custom βάσεις στήριξης | |
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά: ΟΕΜ Renault δαγκάνες, αεριζόμενοι-τρυπητοί δίσκοι 373mm Πίσω: ΟΕΜ Renault δαγκάνες, αεριζόμενοι-τρυπητοί δίσκοι 440mm
| ΤΡΟΧΟΙ: Custom 17,5in, ελαστικά Dunlop SP344 235/75/17,5 μπροστά, Speedline Truck 22,5in, ελαστικά Goodyear Truck Racing 315/70/22,5 πίσω |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ταχύτερη η παραγωγή ιατροφαρμακευτικού εξοπλισμού με τη βοήθεια της Fiat Chrysler Automobiles.