Bmw Compact Ε46 M3 CSL 307whp

Bmw Compact Ε46 M3 CSL 307whp

Τα διαμάντια είναι παντοτινά…

…και ο 6κύλινδρος, ατμοσφαιρικός, S54B32 με την υπογραφή των μηχανικών του M Division της BMW δείχνει να κερδίζει ολοένα και περισσότερη λάμψη στα μάτια των ανά τον κόσμο petrolheads όσο τα χρόνια περνούν. Το ράθυμο γουργουρητό του στο ρελαντί, το μεταλλικό του κροτάλισμα σε κάθε τηλεγραφική εντολή του δεξιού πεντάλ, ο καθαρός, ξυραφένιος του ήχος, η απόκριση, η ευστροφία και η δύναμή του προσδίδουν χαρακτήρα, επιδόσεις και οδηγοκεντρική ουσία σε οτιδήποτε τον περιβάλλει. Στην περίπτωσή μας, σε ένα ιδιαίτερα ψαγμένο και προικισμένο με μπόλικα περιφερειακά oem BMW και aftermarket upgrades, E46 Compact, so let the swap begin…

Η γοητεία των BMW…

…έγκειται, μεταξύ άλλων, στο γεγονός ότι -στη συντριπτική τους πλειοψηφία- προσφέρονται από το εργοστάσιο, σε κάποια έκδοση, με 6κύλινδρο κινητήρα. Έτσι, το engine swap από 4κύλινδρο σε 6κύλινδρο κινητήρα σε ένα BMW, με δεδομένο το εργοστασιακό υπόβαθρο, γίνεται μια προκλητικά ευκολόπεπτη, δελεαστική, αποδοτική, σχετικά οικονομική και θεωρητικά, τύπου «bolt on», διαδικασία, ικανή, στη συγκεκριμένη περίπτωση, να μεταμορφώσει ένα απλό και ταπεινό Ε46 Compact, σε Μ3 και μάλιστα με «αέρα» από την εξωτική και σπάνια CSL. Ο Κώστας και ο Δημήτρης, μηχανικοί και συνέταιροι της Fast Lane, εξειδικευμένου επισκευαστή BMW και Mini με έδρα το Μοσχάτο, πήραν την απόφαση να ετοιμάσουν ένα Time Attack BMW Compact, συγκεντρώνοντας επιλεκτικά μερικά από τα καλύτερα oem performance parts της BMW. Το Compact αποτίναξε την πολιτική του περιβολή και κάμποσα περιττά κιλά, τζάμια, ταπετσαρίες, μοκέτες, μονώσεις, κλιματισμό, ενισχύθηκε με ένα custom Fast Lane roll cage με την έγκριση της Ο.Μ.Α.Ε, τοποθετήθηκαν ομολογκαρισμένα Turn One buckets και ζώνες 4 σημείων, ένα deep corn τιμόνι της Momo, πυρόσβεση και έτοιμο-εσωτερικά-για πίστα. Εξωτερικά, προστέθηκαν ένα custom Fast Lane splitter, air canards, fender flares στους θόλους, μία σεβαστή φτερούγα πίσω για extra downforce και φυσικά οι τρίχρωμες, σήμα κατατεθέν, ρίγες, του M Division. Με το βλέμμα στο χρονόμετρο, το Compact «φόρεσε» το εξαιρετικό KW Variant 3 coilover kit (ρύθμιση σε ύψος, 12 ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης, 16 ρυθμίσεις επαναφοράς), BMW Motorsport E46 M3 αντιστρεπτικές μπροστά και πίσω, καθώς και ρυθμιζόμενες κόντρα μπάρες ψαλιδιών της Turner Motorsport πίσω. Σοβαρό upgrade έγινε και στα φρένα, με 6πίστονες BMW Performance-δαγκάνες μπροστά και αεριζόμενους-τρυπητούς δίσκους από M3 CSL με διάμετρο 345mm, καθώς και 4πίστονες Brembo δαγκάνες πίσω, με αεριζόμενους-τρυπητούς δίσκους 328mm και τακάκια Ferodo DS2500 σε όλους τους τροχούς. Last but not least, στο κυνήγι του γυρολόγιου έρχονται να συνδράμουν οι oem BMW Μ3 Ε46 τροχοί με φάρδος 9in μπροστά και 9,5in πίσω, διάμετρο 18in και ελαστικά Toyo Proxes R888 σε διαστάσεις 225/40 μπροστά και 255/35 πίσω. Μιζάρουμε…

…τον S54B32…

…και τρελαινόμαστε! Θεέ μου, τι μοτεράκλα, σκέτη ανατριχίλα! Ο συγκεκριμένος, απελευθερωμένος από τις καθώς πρέπει νόρμες, γεμίζει τους κυλίνδρους του με φρέσκο αέρα μέσα από το 6πετάλουδο, το carbon air box χάρμα οφθαλμών της Μ3 CSL, το oem K&N φίλτρο αέρα και τη θηριώδη custom εισαγωγή μέσα στο δεξί εμπρός φανάρι. Αγριεμένος από το ρελαντί χάρη στους custom spec εκκεντροφόρους εισαγωγής-εξαγωγής της Boubis Cams, ζητάει μερικές ξερογκαζιές, προκειμένου να μην σβήσει μέχρι να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας. Η custom Fast Lane πολλαπλή εξαγωγής και η decat εξάτμιση με τα δύο τελικά απελευθερώνουν σχεδόν αφιλτράριστο τον στριγγό ήχο του straight six με την υψηλή συμπίεση. Στοχευμένες περιφερειακές επεμβάσεις, όπως το oem ψυγείο λαδιού από BMW X5 4.8is, το αλουμινένιο ψυγείο νερού της Mishimoto, μεγαλύτερο σε χωρητικότητα κατά 30%, ο BMW Motorsport θερμοστάτης, που ανοίγει στους μόλις 55ο C, οι Evosport αλουμινένιες τροχαλίες τρόμπας νερού και δυναμό, οι Okada Plasma πολλαπλασιαστές και τα NGK μπουζί ιριδίου, στοχεύουν στην αξιοπιστία, την καλύτερη απόκριση και τη μέγιστη απόδοση του κινητήρα, που, κατόπιν επαναπρογραμματισμού στον oem εγκέφαλο από τον Γρηγόρη Δημητριάδη (Ace Motorsport), αποδίδει 307whp και 290Nm. Τον S54B32 συνοδεύει το oem 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, με custom 6φτερο δίσκο, ελαφρύτερο βολάν και short-shift της Fast Lane. Η μετάδοση παραμένει factory spec, με το oem BMW M3 E46 διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αλλά με κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης 3,92:1 και custom ψυγείο λαδιού διαφορικού της Fast Lane. Κάτι μου λέει ότι αυτό το Compact θα μας τρελάνει, θα μας κάνει μεγάλη ζημιά…

…ανεπανόρθωτη…

...για την ακρίβεια! Το «κλεμμένο» του βάρος, σε συνδυασμό με τις περιφερειακές βελτιώσεις στον κινητήρα, το σημαντικά ελαφρύτερο custom βολάν της Fast Lane και η κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης κάνουν το Compact τρομερά άμεσο, νευρικό στο άρπαγμα και γρήγορο. Με τις τρεις πρώτες σχέσεις, αν βρει πρόσφυση, πυροβολεί, στροφάρει σαν δαιμονισμένο και εκτινάσσει την αδρεναλίνη σου στα ύψη. Τα Toyo, όμως, έχουν κάμποσα χρονομετρημένα sessions στην πλάτη τους και στην παρούσα φάση που το ζητούμενο είναι η καλύτερη δυνατή πρόσφυση, δεν δείχνουν να συνεργάζονται και να αποδίδουν τα πρέποντα. Το 6,06sec για το 0-100km/h και το 14,09sec για το 400άρι είναι χρόνοι απλά ενδεικτικοί, μιας και το Compact «άφηνε» μέχρι και τη μισή 3η κάτω, ο Κώστας πάλευε να ζυγίσει το γκάζι, να διορθώσει με ανάποδο και να πετύχει και γρήγορη αλλαγή. Την «πιστάδικη» ευθυγράμμιση, με ό,τι αρνητικό αυτό συνεπάγεται στην παρούσα διαδικασία, την εξαιρώ από την εξίσωση. Η ουσία είναι αλλού. Το συγκεκριμένο Compact είναι ένα απόλυτα ισορροπημένο σύνολο, με πολλή και θεωρητικά εκμεταλλεύσιμη δύναμη, σοβαρό στήσιμο και δυνατά φρένα, ικανό για χρόνους, καθαρόαιμη, αποτελεσματική ή διασκεδαστική, αναλόγως της διάθεσης, οδήγηση. Ένα υβρίδιο, που πολύ θα μας άρεσε να το είχαμε στην κατοχή μας, με πολιτική περιβολή και λιγότερο προκλητική εμφάνιση, όπως ακριβώς είναι το αδελφό project, που τρέχει-μεταξύ άλλων-η Fast Lane αυτήν την περίοδο. Μην πείτε ότι δεν σας προειδοποιήσαμε… 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 3.246cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 87mm x 91mm

Σχέση Συμπίεσης: 11,5:1

 

Tuned by: Fast Lane, Λεωφ.Ποσειδώνος 23, Μοσχάτο, τηλ.: 2112146080

 

TUNING SPECS

BMW X5 4.8is ψυγείο λαδιού

Mishimoto +30% μεγαλύτερο, αλουμινένιο ψυγείο νερού

BMW Motorsport θερμοστάτης 55ο C

Evosport αλουμινένιες τροχαλίες τρόμπας νερού και δυναμό

BMW E46 M3 CSL carbon εισαγωγή αέρα

Κ&Ν φίλτρο αέρα

Custom spec Boubis εκκεντροφόροι εισαγωγής-εξαγωγής

Custom Fastlane πολλαπλή εξαγωγής & decat εξάτμιση με 2 τελικά καζανάκια

Επαναπρογραμματισμός εγκεφάλου Ace Motorsport Γρηγόρης Δημητριάδης

OkadaPlasma πολλαπλασιαστές

NGK μπουζί ιριδίου

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Μπροστά: KW Variant 3 coilover kit, BMW Motorsport E46 M3 αντιστρεπτική

Πίσω: KW Variant 3 coilover kit, BMW Motorsport E46 M3 αντιστρεπτική, Turner Motorsport ρυθμιζόμενες κόντρα μπάρες ψαλιδιών

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

BMW M3 E46 6τάχυτο κιβώτιο, custom Fastlane 6φτερος δίσκος, custom Fastlane ελαφρύτερο βολάν, custom Fastlane short-shift, BMW M3 E46 διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με τελική σχέση μετάδοσης 3,92:1, custom Fastlane ψυγείο λαδιού διαφορικού 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Custom Fastlane Roll Cage, Ο.Μ.Α.Ε approved

ΦΡΕΝΑ

Μπροστά: Brembo 6πίστονες δαγκάνες, Ferodo DS2500 τακάκια, CSL αεριζόμενοι-τρυπητοί δίσκοι 345mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης

Πίσω: Brembo 4πίστονες δαγκάνες, Ferodo DS2500 τακάκια, αεριζόμενοι-τρυπητοί δίσκοι 328mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης

 

 

ΤΡΟΧΟΙ

BMW 9Jx18in, ελαστικά Toyo Proxes R888 225/40/18 μπροστά, BMW 9,5Jx18in, ελαστικά Toyo Proxes R888 255/35/18 πίσω

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,78

0-80                 4,68

0-100               6,06

0-120               7,42

0-140               9,00

0-160               13,88

0-180               18,27

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               2,98

80-110             4,88

ΚΜ/Η             SEC

80-110             3,15

100-140           3,38

ΚΜ/Η             SEC

100-140           6,16

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        3,06     @        44,00

60        5,36     @        89,06

100      6,82     @        108,53

200      9,47     @        142,59

400      14,09   @        180,05

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             4,23

60-160             8,29

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Το σχέδιο για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

Το σχέδιο για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

Η Ελλάδα έχει δημιουργήσει για πρώτη φορά ένα συγκεκριμένο σχέδιο για τη μείωση των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα.