Opel Astra F 2.0 320Ps
Ο Μιχάλης αγόρασε το 2006 αυτό το Opel Astra και από τότε δεν σταμάτησε ποτέ να του αλλάζει και από κάτι. Είτε ήταν ανάρτηση, είτε φρένα, είτε λάστιχα, είτε ακόμα και κινητήρα. Ο Μιχάλης είναι ένα παιδί που έχει κολλήσει το μικρόβιο του tuning σε υπερθετικό βαθμό. Όταν το αγόρασε, ήταν αρχικά 1.4 8v, στη συνέχεια το έκανε μετατροπή σε GSi και τώρα πλέον άλλαξε και αυτόν τον κινητήρα και του έβαλε τον C20LET από Opel Calibra!
Transforming once more
Το εγχείρημα αυτό δεν ήταν εύκολο, μιας και τα Opel Calibra είχαν έρθει σε περιορισμένες ποσότητες στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να μην είναι και η ευκολότερη υπόθεση το να βρει κανείς τα ανταλλακτικά της μετατροπής. Ο Μιχάλης όμως στάθηκε πάρα πολύ τυχερός, αφού βρήκε ένα ολόκληρο αυτοκίνητο σε άψογη κατάσταση και με μόλις 100.000km στο κοντέρ του. Κάπου εδώ συγκρατήστε ότι το Opel AstraF έβγαινε με αυτόν τον κινητήρα στη Νότιο Αφρική και ονομαζόταν Opel Astra 200t.S. Επόμενο δύσκολο κομμάτι ήταν το να βρεθούν όλα τα εξωτερικά μέρη, που απαρτίζουν το αμάξωμα και ξεχωρίζουν την έκδοση GSi, δηλαδή προφυλακτήρες, καπό, πλαϊνά μαρσπιέ, κτλ. Ο Μιχάλης τα ήθελε όλα σε άριστη κατάσταση και έτσι έψαχνε μόνο για καινούργια ανταλλακτικά.
LET the games begin!
Ο C20LET παρουσιάστηκε το 1992 και εξόπλισε τα Opel CalibraTurbo, Vectra Turbo και Astra 200t.S. Είχε σφυρήλατα πιστόνια της Mahle, ECU Bosch, Motronic M2.7 και turbo το ΚΚΚ K16. Ο κινητήρας του Μιχάλη είναι εξοπλισμένος με την κυλινδροκεφαλή της Coscast. Οι κυλινδροκεφαλές της Coscast αντικαταστάθηκαν από τις κυλινδροκεφαλές που κατασκεύαζε η Kolben-Schmidt, οι οποίες όμως δεν είχαν την ίδια ποιότητα χύτευσης, με αποτέλεσμα να έχουν φυσαλίδες σε ορισμένα σημεία, να προκαλούνται ρήγματα και να περνάνε λάδια στα νερά. Αυτό βέβαια δεν είναι νόμος, αφού υπάρχουν αρκετοί ιδιοκτήτες μεKolben-Schmidt, οι οποίοι προσέχουν ιδιαίτερα το ζέσταμα και το κρύωμα του κινητήρα. Για την ιστορία, τα παλιά περιπολικά της αστυνομίας είχαν όλα Coscast κεφαλές. Εξωτερικά ξεχωρίζουν από το ανάγλυφο λογότυπο της εταιρείας, που βρίσκεται πάνω από την τρίτη θυρίδα εξαγωγής. Ένα ευπαθές σημείο ενός C20LET είναι το γρανάζι της αντλίας λαδιού. Δεν έχει μεγάλη αντοχή και, σε μεγάλες ιπποδυνάμεις, μπορεί να το πάρεις στο χέρι. Μία εταιρεία που έχει ασχοληθεί αρκετά με τον κινητήρα αυτό, είναι η SBD Motorsport, από την οποία προέρχεται η αντλία λαδιού που τοποθέτησε ο Μιχάλης.
Εργοστασιακό look
Ο Μιχάλης έχει ένα κόλλημα, θέλει τα πάντα να δείχνουν όσο το δυνατόν πιο εργοστασιακά γίνεται. Από το αμάξωμα και το εσωτερικό, μέχρι το μηχανοστάσιο. Γι’ αυτόν το λόγο έδωσε ιδιαίτερη σημασία σε ορισμένες λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, έχει τροποποιήσει το φιλτροκούτι έτσι ούτως ώστε να ταιριάζει στο μηχανοστάσιο του Astra. Μην ξεχνάτε ότι το Calibra είναι αρκετά μεγαλύτερο σαν αυτοκίνητο και με αρκετά μεγαλύτερο φιλτροκούτι, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιηθούν τμήματα και από τα δύο για να μπει σωστά στη θέση του και να έχει τη μέγιστη δυνατή παροχή αέρα. Μέσα του, τοποθετήθηκε ένα ελεύθερο φίλτρο τύπου panel της Κ&Ν, καθώς και custom εισαγωγές για να εισέρχεται στον κινητήρα όσο το δυνατόν πιο κρύος αέρας. Στην κυλινδροκεφαλή τοποθετήθηκαν οι συμμετρικοί εκκεντροφόροι της MGI Motorsport, που έχουν 256ο διάρκεια και 9,5mm βύθισμα, αν και στο μέλλον ο Μιχάλης σκέφτεται να τους αλλάξει με λίγο πιο άγριους, για να κερδίσει λίγο παραπάνω δύναμη στις ψηλές στροφές. Οι εκκεντροφόροι συνδυάστηκαν με ρυθμιζόμενα γρανάζια, επίσης της MGI Motorsport, που είναι και η εταιρεία, η οποία ανέλαβε τη βελτίωση του Astra. Η παροχή καυσίμου ενισχύθηκε με μεγαλύτερα μπεκ, που προέρχονται από Opel Astra HOPC, καθώς και από την αντλία βενζίνης της AEM.
Το μπλοκ του κινητήρα παρέμεινε σε εργοστασιακή μορφή, αφού δεν αλλάχθηκαν πιστόνια και μπιέλες, εκτός από τις βίδες των μπιελών, που πλέον είναι της ARP. Εργοστασιακό διατηρήθηκε και το turbo, στο οποίο τοποθετήθηκε wastegate με σκληρότερο ελατήριο και τη μηχανική πίεση να είναι στο 1bar. Το turbo συνεργάζεται με μία σκάστρα της Powerchips, καθώς και με ένα kit intercooler της MGI Motorsport. Ο κινητήρας πατάει πάνω σε custom ενισχυμένες βάσεις, κατασκευασμένες από την MGI Motorsport. Το σύστημα εξαγωγής αποτελείται από ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι, κατασκευασμένα από την Power Up Exhaust και έχει 76mm διάμετρο. Το κιβώτιο, που τοποθετήθηκε, είναι το F28 των έξι σχέσεων, που και αυτό προέρχεται από το Calibra. Τα αποτελέσματα των βελτιώσεων ήταν πολύ καλά και ο κινητήρας αποδίδει πλέον 320,9Ps με ένα αρκετά καλό διάγραμμα στις 5.250rpm και 48,43kgm ροπής στις 4.350rpm, αφού πρώτα έγινε ένα προσεκτικό remapping στον Motronic από τον Γιάννη Μαρκάκη πάνω στο δυναμόμετρο της MGI Motorsport. Φυσικά τα φρένα δεν θα μπορούσαν να μείνουν εργοστασιακά και έτσι τοποθετήθηκαν αεριζόμενοι δίσκοι της Brembo εμπρός με διάσταση 310mm και δίσκοι από Vectra των 286mm, που συνδυάζονται με τετραπίστονες δαγκάνες Brembo εμπρός και σωληνάκια αεροπορικού τύπου της Goodridge.
Προσοχή στη λεπτομέρεια!
Όπως και στο εξωτερικό look του αυτοκινήτου, έτσι και στο εσωτερικό look, o Μιχάλης ήθελε όσο το δυνατόν πιο διακριτική εμφάνιση. Επειδή όμως ήθελε να βάλει κάποια έξτρα όργανα για τον κινητήρα, προσπάθησε να βρει θέσεις πάνω και μέσα στο ταμπλό, μιας και ήθελε να αποφύγει την κολώνα πάνω στο A-pillar. Boost controller, wideband και μπαρόμετρο πήραν τη θέση τους στο ταμπλό και το μόνο που μένει και θα γίνει στο προσεχές μέλλον είναι να τοποθετήσει δέρμα στις επενδύσεις των θυρών και να ενισχύσει τα μαξιλάρια στα ημι-bucket καθίσματα.
Old school και ξερό ψωμί!
Το Astra του Μιχάλη προσφέρει τα πάντα. Στρίβει, επιταχύνει, φρενάρει, κάνει ταξίδια, κόντρες και βόλτες. Τα αποτελέσματα, που είδαμε με το stock turbo, είναι αρκετά εντυπωσιακά και του δίνουν τη δυνατότητα να σταθεί δίπλα σε αρκετά αυτοκίνητα και να βγει μπροστά. Ο κινητήρας -στις μεσαίες στροφές- έχει μπόλικη δύναμη και το βλέπουμε από την ρεπρίζ με 3η σχέση, όπου χρειαστήκαμε 1,6sec για να επιταχύνουμε από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h. Στις υψηλές rpm, το εργοστασιακό turbo κουράζεται και γι’ αυτό από τα 100km/h μέχρι τα 140km/h χρειαστήκαμε 2,85sec. Αν μάλιστα είχαμε πετύχει καλύτερη εκκίνηση από τα 2,66sec, που χρειαστήκαμε στα πρώτα κρίσιμα 18 μέτρα, θα είχαμε κάνει καλύτερο χρόνο στα 400 μέτρα, μιας και τώρα χρειαστήκαμε 13,68sec με 178,66km/h ταχύτητα εξόδου. Όχι ότι είναι και άσχημα, το αντίθετο θα έλεγα, αλλά πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.998cc Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm Σχέση Συμπίεσης: 9,0:1 | Tuned by MGIMotorsport Λ. Μαραθώνος 195 Νέα Μάκρη Τηλ.: 22940 91 302 Email: info@mgi-motorsport.gr |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Brembo τετραπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι 310mm, σωληνάκια αεροπορικού τύπου Goodridge Πίσω: Opel Vectra αεριζόμενοι δίσκοι 286mm, σωληνάκια αεροπορικού τύπου Goodridge | ΤΡΟΧΟΙ OZ Superturismo 7,5Jx16in ζάντες Federal RSR semi slicks 205/45 R16 ελαστικά |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της MGI Motorsport Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 320,9/5.250 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 48,43/4.350 |
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,37 0-80 4,36 0-100 5,87 0-120 7,23 0-140 9,04 0-160 11,3 0-180 13,88 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 80-110 1,6 100-140 2,85 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,66 @ 50,20 60 4,86 @ 89,79 100 6,33 @ 106,78 200 9,19 @ 141,46 400 13,68 @ 178,66 | ROLL με 2α KM/H SEC 60-160 8,63 60-200 17,29 100-200 13,05 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η σειρά 2 coupe της BMW θεάθηκε, για ακόμα μια φορά με βαρύ καμουφλάζ, να κάνει δοκιμές στα χιονισμένα τοπία της Σουηδίας.