BMW i3s REX 94Ah

BMW i3s REX 94Ah

Αγαπητέ Άγιε Βασίλη…
…το ξέρω ότι είναι νωρίς ακόμη για γράμματα και λίστες δώρων, όμως αυτό το i3S το θέλω, το θέλω, το θέλω! Και αλήθεια, πες μου βρε Άγιε Βασίλη, δεν ήμουν εγώ καλό παιδί τόσα χρόνια? Και τι σου ζήτησα? Σου ζήτησα ένα αυτοκίνητο με πολλά άλογα, που να κάνει φασαρία, να ρυπαίνει και να καίει λάστιχα? Όχι! Σου ζήτησα ένα ηλεκτρικό, αθόρυβο «αυτοκινητάκι» για να κυκλοφορώ κάθε μέρα άνετος. Αυτά και άλλα τέτοια γλυκόλογα του έγραψα του Άγιου, αλλά ακόμα δεν έχω πάρει απάντηση. Και αφού έβλεπα ότι δεν απαντάει, στράφηκα προς το Διευθυντή εταιρικής επικοινωνίας του BMW Group Hellas. Ένα βράδυ, που είχα γράψει από το πρωί «δεν-ξέρω-κι-εγώ-πόσα» χιλιόμετρα, όντας πηγμένος στην κίνηση, κατάλαβα πόσο πολύ αγαπώ αυτό το αυτοκίνητο και πόσο με βολεύει. Είναι φοβερό το πόσο άνετο, ευέλικτο και γρήγορο είναι στην καθημερινότητα το i3s. Τα πάντα στο εσωτερικό είναι ποιοτικά και προσεγμένα, τα καθίσματα είναι πολύ αναπαυτικά, ενώ η νέα, μεγαλύτερη οθόνη 10,25 ιντσών του συστήματος infotainment iDrive στο κέντρο του ταμπλό ενισχύει τον ούτως ή άλλως hi-tech χαρακτήρα του μικρού ηλεκτρικού της BMW. Αναφορικά με τη φόρτιση, σε οικιακή πρίζα διαρκεί 11 ώρες για να φτάσει το 80%, ενώ φυσικά ενέργεια ανακτάται και κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων, όταν ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού ή όποτε χρησιμοποιούμε τα φρένα, αφού η λειτουργία του regenerative braking στέλνει πίσω την ενέργεια στις μπαταρίες. 


Και τι σημαίνει Sport?
Όχι απλά τι σημαίνει αλλά και πόσο Sport μπορεί να είναι δηλαδή ένα i3? Λοιπόν, με λίγα λόγια, το i3S είναι πιο δυνατό (από 170 άλογα, έχει φτάσει στα 184), η ροπή έχει κερδίσει δύο κιλά, φτάνοντας τα 27,5kgm και η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα δεν «πέφτει» όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, όπως στα απλά i3. Το σύστημα κίνησης του i3S έχει αναβαθμιστεί και περιλαμβάνει τροποποιημένο έλεγχο του μοτέρ και ειδικά, κωνικά ρουλεμάν. Οι αλλαγές αυτές έχουν ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της απόδοσης. Στα όρια των στροφών του ηλεκτροκινητήρα, τα επίπεδα δύναμης και ροπής είναι μέχρι 40% υψηλότερα από του BMW i3. Παράλληλα, σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει και στην ανάρτηση, η οποία συνδυάζεται με την Dynamic Traction Control λειτουργία της BMW. Ελατήρια και αμορτισέρ είναι νέα και πιο σφιχτά, ενώ, μέσω της επιλογής Sport, νιώθεις την αμεσότητα στο γκάζι να αλλάζει, όπως και την απόκριση του τιμονιού. Η BMW υπόσχεται 6,9 sec για το 0-100km/h και τελική ταχύτητα στα 160km/h.

Όμορφα!
Εξωτερικά, τα i3S είναι σίγουρα πιο όμορφα από τα απλά αδελφάκια τους. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου το γεγονός ότι η εξωτερική σχεδίαση των i3 έχει βραβευθεί με το iF Gold Award για την προϊοντική σχεδίαση και με τον τίτλο World Car Design of the Year. Το αμάξωμα στο i3S διατρέχει μία μαύρη λωρίδα από το καπό έως το πίσω μέρος, κάτι που το ξεχωρίζει από τα απλά i3. Αν και το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 10mm, οι 20άρες ζάντες διατηρούν ένα ύψος ασφαλείας από πεζοδρόμια κλπ. Κι αν σας αρέσουν οι ζάντες του i3S και αναρωτιέστε αν μπαίνουν στο i3, ξεχάστε το. Δεν γίνεται. Αυτό που δεν γίνεται, επίσης, είναι να driftάρεις με το i3S, αν και πλέον το DSC είναι πιο φιλικό προς τον… «wannabe drifter», αφού σε αφήνει να «γυρίσεις» την ουρά λίγες μοίρες παραπάνω. Και το νέο i3, αλλά και το i3S έχουν στάνταρ προβολείς all-LED, κάτι που τα κάνει άκρως εντυπωσιακά, κυρίως το βράδυ.

Φύλλα ελιάς?
Ναι, καλά διαβάσατε. Το εσωτερικό στα νέα i3 και i3S, αναλόγως το επίπεδο εξοπλισμού, μπορεί να έχει τα δερμάτινα καλύμματα των καθισμάτων βαμμένα σε εκχύλισμα από φύλλα ελιάς! Οι εκδόσεις εξοπλισμού ονομάζονται Loft, Lodge και Suite, αντί της στάνταρ έκδοσης Atelier. Το i3S ξεκινάει από τα €43.540, παρέχοντας όμως απλόχερα στον κάτοχό του ευελιξία, αθόρυβη λειτουργία, ακαριαία επιτάχυνση, σοβαρή οικονομία και σοβαρό κοινωνικό status. Όσο χάλια κι αν είναι ο καιρός, όσα προβλήματα κι αν έχεις να αντιμετωπίσεις στις δουλειές σου, το i3 καταφέρνει να σε ηρεμήσει με τη συμπεριφορά του. Πλέον μπορεί να το κάνει αυτό και με Sport τρόπο χάρη στην έκδοση i3S.

BOX on
Νέο BMW i3 BEV
Εκτός από το νέο i3S, είχαμε επιπλέον στη διάθεσή μας για 7 ημέρες και το ανανεωμένο i3. O ηλεκτροκινητήρας του νέου BMW i3 αποδίδει μέγιστη ισχύ 170Ps. Η μέγιστη ροπή των 25kgm είναι άμεσα διαθέσιμη, όπως συμβαίνει με τους ηλεκτροκινητήρες. Οι επιδόσεις του i3 μέσω του μονοτάχυτου, αυτόματου σασμάν είναι αξιοσημείωτες. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,3sec, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 150 km/h. Τοποθετημένη χαμηλά στο πάτωμα του αυτοκινήτου, η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης παρέχει αυτονομία 280km, λέει η BMW, σε πραγματικές όμως συνθήκες αυτό μεταφράζεται σε περίπου 230km, αφού και το A/C θα ανοίξεις και άλλες καταναλώσεις ρεύματος θα έχεις. Στις Rex (Range Extender) εκδόσεις, ένας δικύλινδρος βενζινοκινητήρας απόδοσης 38Ps μπορεί να διατεθεί προαιρετικά, με σκοπό να επεκταθεί η συνολική αυτονομία του αυτοκινήτου σε καθημερινή χρήση κατά περίπου 150km. Στο δρόμο, η διαφορά από το i3S εντοπίζεται μόνο στην ανάρτηση, αφού και τα δύο είναι υπερβολικά γρήγορα. Ρεαλιστικά, με full φορτισμένη μπαταρία, μπορείς να βγάλεις από 180 έως 230 χιλιόμετρα αυτονομία, αναλόγως το πόσο γκάζι θα πατήσεις ή το πόσες καταναλώσεις θα έχεις.
BOX off

Μας Άρεσε (+)

Μοναδικότητα εμφάνισης και τεχνολογίας

Άνεση στην καθημερινή μετακίνηση

Ποιοτικό και hi-tech εσωτερικό

Αθόρυβη λειτουργία

Επιδόσεις

 

Δεν μας Άρεσε (-)

Τιμή

Μεγάλος χρόνος φόρτισης με οικιακό ρεύμα

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ BMWi3 94AhBEV: €39.790

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ BMWi3 94AhREX: €50.060

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ BMWi3S 94AhBEV: €43.540

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ BMWi3S 94AhREX: €54.270

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Ηλεκτροκινητήρας

ΘΕΣΗ              Πίσω
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ          Μπαταρίες ενεργειακής πυκνότητας 94ah 

ΒΑΡΟΣkg                  1.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Στους πίσω τροχούς

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός.
ΠΙΣΩ   Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός.

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     5,5Jx20in εμπρός, 6Jx20in πίσω 

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                175/55 R20 εμπρός, 195/50 R20 πίσω

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 280mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Συμπαγείς δίσκοι 280mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps)      184

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm)   27,5

0 - 100km/h    6,9sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  160

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)       0

Μέση κατανάλωση

(kWh/100km)  Ονομαστική 14,3 kWh/100

(kWh/100km)  Δοκιμής 15,6 kWh/100

 

Αρθρογράφος

 

Είναι το Nissan Hyper Force Concept το καινούργιο GTR;

Είναι το Nissan Hyper Force Concept το καινούργιο GTR;

Η Nissan αποκαλύπτει το όραμά της για ένα πλήρως ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, το Hyper Force Concept.