Mercedes-Benz E-Coupe 220d 9G-Tronic 194Ps

Mercedes-Benz E-Coupe 220d 9G-Tronic 194Ps

Κρατάει χρόνια..
…αυτή η κολόνια. Λίγοι θα θυμάστε την Mercedes-Benz coupe του 1969 με κωδικό W114C. Στην Ελλάδα αλίμονο και αν κυκλοφόρησε βέβαια, αλλά αν έχει τύχει να δείτε κάποια, σίγουρα θα τη χαζεύατε με τις ώρες. Το κοινό στοιχείο με τη σημερινή C238 είναι ότι όλα τα πλευρικά τζάμια κατεβαίνουν με αποτέλεσμα να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα κάμπριο αμάξωμα. Όσο και αν προσπαθούσα να σκεφτώ, δεν βρήκα κάποιο άλλο μοντέλο από τον ανταγωνισμό που να μοιάζει με την Ε-class Coupe, κάτι που την κάνει μεν μοναδική και ξεχωριστή, σε βάζει όμως σε σκέψεις για τη χρησιμότητα του μοντέλου γενικότερα. Η Ελλάδα βέβαια δεν είναι η αγορά που η MB στοχεύει να ξεπουλήσει τις coupe της, όπως όμως και να έχει, πρόκειται για ένα εξαιρετικό σύνολο. Εμείς οδηγούμε την έκδοση με τον κινητήρα turbo diesel των 1.950 κυβικών εκατοστών, απόδοσης 194 ίππων. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με το αυτόματο σασμάν 9 σχέσεων 9G-Tronic, το οποίο λειτουργεί υποδειγματικά και συμβάλλει τα μέγιστα στη χαμηλή κατανάλωση, αφού ψάχνει συνεχώς την κατάλληλη σχέση για να πετύχει αυτό το στόχο. Διατίθεται βέβαια και με δίλιτρο, turbo βενζινοκινητήρα, απόδοσης 184Ps, ο diesel όμως δείχνει να της ταιριάζει καλύτερα, αν και δεν έχουμε οδηγήσει τη βενζινοκίνητη έκδοση. Και λέμε ότι «δείχνει να ταιριάζει καλύτερα» ο diesel, καθώς αποδίδει 10 κιλά ροπής περισσότερα, διαφορά υπολογίσιμη, ταυτόχρονα, όμως, επιβαρύνεται και με σχεδόν 200kg περισσότερα από την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης.      

Γυρίζει μάλιστα…
Το ESP δεν απενεργοποιείται εντελώς, αν όμως η άσφαλτος το επιτρέπει (που στην Ελλάδα δυστυχώς γλιστράει σχεδόν παντού), τότε η ουρά γυρίζει αρκετά, αλλά όταν ξεπεράσει κάποια γωνία, η πεταλούδα κλείνει και θα ανοίξει και πάλι όταν οι συνθήκες γίνουν πιο… σίγουρες. Πάντως για τις φωτογραφίες που θέλαμε έγινε η δουλειά και η Coupe άνετα «ξάπλωνε» ακόμα και πριν τη στροφή. Και όσο κι αν σας φαίνεται «κάπως» όλο αυτό, σκεφτείτε πόσα αυτοκίνητα δεν σε αφήνουν να παίξεις ούτε στο 10% σε σχέση με την E-Class Coupe. Στη βόλτα, ο κινητήρας συμπεριφέρεται πολύ ήρεμα και -σε συνδυασμό με το 9άρι σασμάν- ξεχνάς ότι είναι diesel, αφού τον ακούς ελάχιστα. Τα «γύρω στα 5lt/100km» που δηλώνει η εταιρεία για μεικτή χρήση δεν είναι νούμερο που θα πετύχεις, δεν είναι όμως και λίγο να καις κάτω από 7lt/100km σε πετρέλαιο, γνωρίζοντας ότι βρίσκεσαι σε αμάξωμα που ζυγίζει σχεδόν 1.700 κιλά! Η ανάρτηση είναι πολύ καλή, όπως και τα φρένα και το μόνο που χαλάει κάπως την κατάσταση είναι τα run-flat ελαστικά της, τα οποία κόβουν πόντους από την αρχοντική ποιότητα κύλισης, με τις έντονες λακκούβες να γίνονται αισθητές στους επιβάτες. Ποτέ δεν τα συμπάθησα -παρά το γεγονός ότι μπορεί να σε σώσουν στη δύσκολη- αυτά τα run-flat. Οι ψηλοί επιβάτες έχουν άπλετο χώρο μπροστά, ωστόσο θα έχουν πρόβλημα αν προσπαθήσουν να κάτσουν πίσω, καθώς η πρόσβαση δεν είναι πανεύκολη υπόθεση, αλλά και ο χώρος είναι λίγο στριμωγμένος. Coupe είναι όμως θα μου πεις… τι περιμένεις. Σε γενικές γραμμές, η E-Class Coupe μου έβγαλε μία τάση για παραλιακές διαδρομές και όχι για ταξίδι. Ίσως επειδή το σχήμα της είναι sport, να μη μου ταίριαζαν οι μεγάλες διαδρομές. Πάντως άνετα γράφεις χιλιόμετρα και άνετα βλέπεις τα 180km/h στο κοντέρ χωρίς να το καταλάβεις.

 

Full extra!
Τι να κουβεντιάσουμε τώρα για τον εξοπλισμό της… Η βασική έκδοση έχει σχεδόν τα πάντα και μόνο και μόνο η διπλή οθόνη αντί για τα κλασσικά όργανα αλλά και την πολυφορεμένη κεντρική κονσόλα σε παραπέμπουν σε κατασκευές που κοστίζουν εξαψήφια νούμερα. Το σύστημα Dynamic Select βρίσκεται στη βασική έκδοση, όπως επίσης και τα συστήματα ασφαλείας Active Brake Assist και Attention Assist. Cruise control και αυτόματα φώτα θα σας κάνουν τη ζωή πιο εύκολη. Αν θέλετε το πανέμορφο AMG πακέτο ως extra, θα πρέπει να δώσετε ακόμα 4.400 ευρώ ώστε να έχετε την οπτική αναβάθμιση AMG, καθώς και τη χαμηλωμένη ανάρτηση με προσαρμοζόμενο σύστημα απόσβεσης, όπως και τις 19άρες ζάντες. Γενικότερα, δεν είναι και εύκολο να προσθέσεις extra, αφού η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινά από τα 71.230 ευρώ, που, όπως είπαμε όμως, είναι πολύ πλούσια. Καταλήγοντας, η άποψή μας συμβαδίζει με τα λόγια της Mercedes-Benz, η οποία για την E Coupe λέει ότι ενσαρκώνει το σύγχρονο στιλ και τον κομψό, σπορτίφ χαρακτήρα.

 

Μας Άρεσε (+)

Εμφάνιση
Ποιοτικά υλικά στο εσωτερικό
Εξοπλισμός βασικής έκδοσης
Κατανάλωση

 

Δεν μας Άρεσε (-)

Τιμή extra εξοπλισμού
Θόρυβος από τα
run-flat ελαστικά
Πρόσβαση στο πίσω μέρος

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ MERCEDES-BENZ E COUPE 220D: €71.230

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, κατά το διαμήκη άξονα

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.950

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   82 x 92,3

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           15,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός commonrail, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ kg                  1.635


ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Στους πίσω τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Αυτόματο 9 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     7,5Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                225/55

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Αεριζόμενοι δίσκοι μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      194/ 3.800

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   40,8/ 1.600-2.800

0-100km/h      7,4sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  242 

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)      126

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  4,6

Δοκιμής (lt/100km)   6,9

 

Αρθρογράφος

 

Nissan X-Trail Mountain Rescue

Nissan X-Trail Mountain Rescue

Η Nissan φέρνει τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης της μοναδικής τεχνολογίας e-4ORCE στις πίστες σκι της Ευρώπης, με τη δημιουργία ενός X-Trail e-4ORCE...