Skoda Fabia Cup Edition 1,0TSI 110Ps
Βελτιωμένο στα σημεία
Μπορεί να έχουμε στο μυαλό μας τη Skoda ως μία προσιτή, «οικογενειακή» μάρκα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να έχει επιτυχία στους αγώνες. Κάθε άλλο… Το Fabia R5 κυριαρχεί τα τελευταία 3 χρόνια στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Ράλλυ, ενώ, πρόσφατα, το μικρό μοντέλο της Skoda, έδωσε νέα πνοή στους Ελληνικούς αγώνες, επαναφέροντας το πρωτάθλημα του «ενιαίου». Παράλληλα, θέλοντας να τονώσει το ενδιαφέρον των νεότερων αγοραστών, δημιούργησε μία ενδιαφέρουσα έκδοση του Fabia πάνω στην πλούσια έκδοση Style, την οποία ονομάζειCup Edition, σε λευκό αποκλειστικά χρώμα, με μαύρους καθρέφτες, μαύρη οροφή, φώτα LED και με ζάντες αλουμινίου 16in σε μαύρο χρώμα, με ελαστικά 215/45. Tα πίσω τζάμια έγιναν φιμέ καιστο εσωτερικό, οι αλλαγές περιορίζονται στο όμορφο δερμάτινο flat-bottom τιμόνι και τα σπορ καθίσματα εμπρός.
Γνωστές και δοκιμασμένες λύσεις
Ο τρικύλινδρος κινητήρας έχει παραμείνει ίδιος, χωρίς κάποια αύξηση στην απόδοση, έτσι εξακολουθεί να διαθέτει 110Ps, με 20,3kgm ροπής, τα οποία όμως για το χαμηλό βάρος του Fabia είναι ικανά να του δώσουν πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις. Δεν είναι φυσικά hot-hatch, αλλά δεν θα σε απογοητεύσει στο βαθύ πάτημα του γκαζιού. Ειδικά μετά τις 1.800rpm, η επιτάχυνση είναι σταθερή και ικανοποιητική μέχρι και τον κόφτη και οι σχετικά μακριές σχέσεις μετάδοσης μπορεί να μην ευνοούν όσο θα έπρεπε τις επιδόσεις, προσφέρουν όμως μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Είναι και οι τροχοί των 16in που δεν το βοηθούν σε αυτόν τον τομέα, το βοηθούν όμως σε έναν άλλο, σημαντικότερο, αυτόν της οδικής συμπεριφοράς. Μπορεί η ανάρτηση να μην έχει αλλαγές σε σχέση με το απλό μοντέλο, αλλά τα χαμηλότερου προφίλ ελαστικά, με τη μαλακή γόμα, το κάνουν να δίνει την αίσθηση ενός πιο σταθερού και άμεσου -στις εντολές- «πατήματος» στο δρόμο. Ο συνδυασμός αυτός έχει πετύχει, όπως προκύπτει από το αποτέλεσμα και το αυτοκίνητο είναι αρκετά πιο ενδιαφέρον οδηγικά, διατηρώντας ένα αποδεκτό επίπεδο άνεσης για την καθημερινή σου μετακίνηση μέσα στην πόλη. Έτσι, λοιπόν, το Fabia CupEditionθα ακολουθήσει πιστά τις εντολές και θα προσφέρει σωστή πληροφόρηση από το ελαφρύ μεν, αλλά ακριβές τιμόνι, ενώ και τα φρένα του είναι ικανά να ακολουθούν ένα γρήγορο ρυθμό, απροβλημάτιστα. Η χαμηλή κατανάλωση παραμένει ένα από τα προνόμια του 1,0TSI, με 6,5lt/100km με κανονική προς σβέλτη χρήση, αν όμως παρασυρθείς και το οδηγείς με έντονες επιταχύνσεις και υψηλές στροφές, θα φτάσει εύκολα τα 8lt/100km. Κατά τα άλλα, τα πλεονεκτήματα του απλού Fabia είναι όλα εδώ και δεν είναι και λίγα. Είναι ένα τίμιο, σοβαρό και πρακτικό αυτοκίνητο, ιδανικό για τη χρήση εντός πόλης, αλλά και για χρήση ως οικογενειακό από μία ολιγομελή οικογένεια, όπως είναι πια οι περισσότερες, το οποίο μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει και το μοναδικό αυτοκίνητο του νοικοκυριού, χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Οι χώροι εντός της καμπίνας είναι άνετοι, το ύψος της καμπίνας είναι αυτό που θα περίμενες από τον boxy σχεδιασμό του και το πορτ μπαγκάζ των 330lt είναι σίγουρα αρκετό για την καθημερινότητα, αλλά και για ολιγοήμερες διακοπές.
Συμπερασματικά, λοιπόν, η Skoda με αυτήν την ειδική έκδοση του Fabia δίνει μία διαφορετική επιλογή σε όσους αναζητούν λίγο πιο ξεχωριστό στιλ και πιο σπορ χαρακτήρα στην καθημερινότητά τους, με ένα αυτοκίνητο που, σε γενικές γραμμές, διαθέτει ανάρτηση που συμπεριφέρεται σωστά, δεν προβληματίζει ποτέ με τη συμπεριφορά του στο δρόμο και με τον καταπληκτικό, για τα κυβικά του, 1,0TSi, ο οποίος σε όποιο αυτοκίνητο κι αν τον έχουμε οδηγήσει, μας έχει εντυπωσιάσει με τη δύναμη και τις επιδόσεις του, τηρουμένων φυσικά των αναλογιών.
Μας Άρεσε (+)
Τιμή
Ικανοποιητικές Επιδόσεις
Κατανάλωση Καυσίμου
Πρακτικότητα
Δεν μας Άρεσε (-)
«Συγκρατημένη» σχεδίαση αμαξώματος
Άνεση πίσω ανάρτησης στις λακκούβες
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €14.900
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τύπος: Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο Κυβισμός: 999cc Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5mm x 76,4mm Σχέση Συμπίεσης: 10,3:1 Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης Βάρος (kg): 1130 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | ΜΕΤΑΔΟΣΗ Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων Διαφορικό: Ελεύθερο |
| ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες: 6J x 16in Ελαστικά: 215/45 R16 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):110/5.000-5.500 Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 20,3/ 2.000-3.500 0-100km/h (sec): 9,5 Τελική Ταχύτητα (km/h): 196 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ C02 (gr/km): 103
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km): 4,4 Δοκιμής (lt/100km): 6,7 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η καινούργια Bentley Flying Spur Mulliner θα κάνει την πρώτη εμφάνισή της στην Ευρώπη κατά την διάρκεια του Zoute Grand Prix, το οποίο θα διεξαχθεί αυ...