BMW M3 E92 Supercharger 595Ps
Η συγκεκριμένη λευκή κυρία, που βλέπετε στις σελίδες μας, είχε κάνει ξανά την εμφάνισή της στο Power πριν αρκετά χρόνια και συγκεκριμένα στο τεύχος #127, όταν βρισκόταν στα χέρια του προηγούμενου ιδιοκτήτη της και είχε, μάλιστα, ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων με την τελείως extreme φωτογραφία σε μία στροφή της Βαρυμπόμπης, με τον πίσω δεξή τροχό να γλύφει το χαντάκι στην άκρη του δρόμου πάνω σε ένα εντυπωσιακό driftάρισμα. Τότε η Μ3 άνηκε στον Νίκο Αλωνιστιώτη, ιδιοκτήτη της Speed & Style και είχε βελτιώσεις πρώτου σταδίου, δηλαδή εισαγωγή, εξάτμιση της Akrapovic και πρόγραμμα στην ECU. Από τότε, όμως, πέραν του ότι άλλαξε ιδιοκτήτη και πλέον την χαίρεται ο Απόστολος, απέκτησε και ένα supercharger και διάφορες άλλες κομψές πινελιές στην εμφάνισή της και αποδίδει 580Ps.
Always fast
Ο Απόστολος ασχολείται με το εμπόριο και έχει ένα αρκετά δυναμικό παρελθόν όσον αφορά τα γρήγορα και βελτιωμένα αυτοκίνητα. Το 2003, μάλιστα, είχε λάβει μέρος στο πρώτο PowerCar με ένα από τα πιο ολοκληρωμένα SubaruImpreza εκείνης της εποχής και είχε λάβει την δεύτερη θέση στην extreme κατηγορία. Ένα χρόνο αργότερα το συγκεκριμένο Subaru κόσμησε το εξώφυλλο του τεύχους #57, με αποτέλεσμα ο Απόστολος να εθιστεί ακόμα περισσότερο στην βελτίωση των αυτοκινήτων, αναζητώντας πάντα το μέγιστο δυνατό από αυτά. Με την πάροδο των ετών, πέρασαν διάφορα εργαλεία από τα χέρια του Απόστολου τετράτροχα και δίτροχα, μέχρι που καταστάλαξε σε μία BMW Μ3 Ε46, την οποία βελτίωνε η Speed & Style. Σε μία τυχαία τηλεφωνική τους επικοινωνία, ο Νίκος του είπε ότι σκόπευε να πουλήσει την λευκή Μ3 Ε92 του, αλλά σε κάποιον, που να αναγνώριζε τις ιδιαιτερότητες, που έφερε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Όπως καταλαβαίνετε, ο Απόστολος δεν έχασε την ευκαιρία και αγόρασε την Μ3, που βλέπετε εδώ.
Putάνα και κυρία!
Είναι οι δύο λέξεις που μου έρχονται στο μυαλό για να χαρακτηρίσω πλήρως μία Μ3 Ε92. Την μία στιγμή είσαι καθισμένος στα ακριβά καθίσματα της MPerformance, περικυκλωμένος από δέρμα και alcantara και απλά σε μεταφέρει με άνεση και την αμέσως επόμενη στιγμή, μεταμορφώνεται σε ένα τέρας έτοιμο να καταπιεί την άσφαλτο. Πέρα από τις αισθητικές βελτιώσεις, που είναι αρκετές και θα τις αναφέρω παρακάτω, αυτές που δίνουν δύναμη και κάνουν την Μ3 του Απόστολου να ξεχωρίζει στο δρόμο με τέρμα γκάζι, βρίσκονται κάτω από το καπό. Οκ, και κάτω από το αμάξωμα. Πριν τοποθετηθεί ο κομπρέσορας της ESS Tuning, είχε αλλαχθεί το εργοστασιακό φιλτροκούτι με ένα custom, το οποίο, όμως, μπήκε στην άκρη μιας και το supercharger kit, με κωδικό VT2 595 του κομπρέσορα περιλαμβάνει τον κομπρέσορα Vortech V3 Si-trim, αλουμινένια πολλαπλή εισαγωγής, intercooler, κολάρα σιλικόνης, 8 μεγαλύτερα μπεκ της Bosch, φίλτρο ελευθέρας ροής της K&N και αναπρογραμματισμό της ECU. Φυσικά, ο αναπρογραμματισμός της ECU περιλαμβάνει την αφαίρεση του κόφτη τελικής ταχύτητας, αλλαγή στον χρονισμό του VANOS και γρηγορότερη απόκριση από τις πεταλούδες γκαζιού. Με το kit αυτό, ο κινητήρας της Μ3 αποδίδει 595Ps και 54,6kgm ροπής, με πίεση στα 0,4bar. Με άλλα λόγια ο κινητήρας αποδίδει 180Ps παραπάνω από την εργοστασιακή του μορφή, την ώρα που ο Vortech μπορεί να αποδώσει μέχρι και 775Ps, για να γίνει, φυσικά, κάτι τέτοιο θα χρειαστούν αλλαγές στα σωθικά του κινητήρα. Στην εξαγωγή του κινητήρα συναντάμε το ολοκληρωμένο και άκρως ποιοτικό σύστημα της Akrapovic, το οποίο, εκτός από την τρομερή του απόδοση, φημίζεται για την ηχητική πανδαισία, που δημιουργεί. Ειδικά με τέρμα γκάζι και υψηλές rpm. Ο καλύτερος ηχητικός συνδυασμός με έναν πολύστροφο V8http://www.kenrockwell.com/bmw/m3/2007/engine.htm. Το σύστημα της Akrapovic είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο, καταργεί τους προκαταλύτες, ενώ αντικαθιστά τους κύριους καταλύτες, που έχουν 350cpsi, σε 100cpsi και καταλήγει σε δύο τελικά καζανάκια με διπλές απολήξεις. Σημαντικό πλεονέκτημα, πέρα από την ιπποδύναμη, είναι και η μείωση του βάρους κατά 23kg σε σχέση με το εργοστασιακό σύστημα εξαγωγής.
Ντύνοντας μία κυρία…
Όπως έγραψα και παραπάνω, εκτός από τις μηχανικές βελτιώσεις, η Μ3 του Απόστολου έχει και αρκετές βελτιώσεις, που αφορούν την εμφάνισή της. Στο εμπρός μέρος του αμαξώματος ξεχωρίζει ο μπροστά προφυλακτήρας της ARKYM, το καπό, το οποίο προέρχεται από το faceliftμοντέλο, καθώς και τα φανάρια που διαθέτουν led. Στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί ένα diffuser από carbon, η θύρα του πορτ - μπαγκάζ έχει αλλαχθεί με μία carbon σε σχέδιο που θυμίζει Μ3 CSL και όλο το αμάξωμα έχει ντυθεί με car wrapping σε απόχρωση white pearl satin metallic. Την τελική εικόνα συμπληρώνουν οι ζάντες των 19in της BBS, πίσω από τις οποίες βρίσκονται οι εξαπίστονες δαγκάνες της AP Racing με πλευστούς χαρακτούς δίσκους των 380mm. Στις αναρτήσεις έχουν αλλαχθεί τα ελατήρια με τα αντίστοιχα της M Performance, που χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 1cm, ενώ έχουν τοποθετηθεί οι αντιστρεπτικές της H&R, καθώς και τα αντίστοιχα σινεμπλόκ. Τα αμορτισέρ αλλάχθηκαν και στη θέση τους μπήκε το coilover kit της KW, Variant 3. Στο εσωτερικό της έχουν τοποθετηθεί τα ανακλινόμενα bucket καθίσματα της M Performance, ενώ όλο το εσωτερικό είναι ντυμένο με alcantara και carbon, από την MPerformance. Η αλλαγή αυτή είναι κάτι μοναδικό στον κόσμο και έγινε χάρη στην επιμονή του Νίκου Αλωνιστιώτη, που είναι και ο επίσημος αντιπρόσωπος της M Performance στην Ελλάδα. Τέλος, αλλάχθηκε η ένδειξη στο κοντέρ και η τελική από τα 330km/h, που έγραφε, πλέον έφτασε στα 360km/h, με το ανάλογο, φυσικά, καλιμπράρισμα. Πλέον, τη συντήρηση και την περαιτέρω εξέλιξη του αυτοκινήτου έχει αναλάβει ο Πάνος Φραγκίδης της Kakimoto Developments. Επόμενο βήμα τους θα είναι η αύξηση της ιπποδύναμης, αν και στο μέλλον ο Απόστολος έχει σκοπό να αποκτήσει μία 911 997 turbo και να της αυξήσει λίγο την δύναμη. Περίπου στα 800 άλογα.
Σκίζοντας μία κυρία…
Οκ, εδώ έχουμε ένα αυτοκίνητο, που απαιτεί σεβασμό. Η δύναμη και η ροπή, που φτάνει στους πίσω τροχούς, μπορεί να σε τρομάξει και, αν δεν έχεις το νου σου, να σε στείλει αδιάβαστο. Την πρώτη φορά που μετρήσαμε την Μ3, στο τεύχος 127 δηλαδή, είχαμε χρειαστεί 4,46sec για τα πρώτα 100km/h, τώρα μας έφτασαν 4,31sec. Για τα 400 μέτρα είχαμε κάνει 12,56sec, με ταχύτητα εξόδου 184,45km/h και για τα 1.000 μέτρα 22,64sec, με 236,91km/h. Οι τιμές, πλέον, έχουν κατέβει αρκετά, 11,99sec με 206,04km/h για τα 400 μέτρα και 20,99sec και 266,31km/h για τα 1.000 μέτρα! Εκεί που σου κόβεται η ανάσα, όμως, είναι στις ρεπρίζ. Με 3η σχέση χρειαστήκαμε 2,07sec από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h και μόλις 1,93sec από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, όταν δηλαδή ο κινητήρας βρίσκεται στο φάσμα μέγιστης απόδοσης. Επίσης, συγκρατήστε τα 8,34sec, που χρειαστήκαμε για να επιταχύνουμε από τα 100km/h στα 200km/h.
Μας έσκισε η κυρία…
Ότι και να πούμε για αυτό το θηρίο είναι πραγματικά λίγο και μπορεί να αγγίξει με άνεση τα όρια της υπερβολής. Πρόκειται για ένα απόλυτα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που κυριολεκτικά κάνει τα πάντα. Σε μεταφέρει χαλαρά για καφέ με την ίδια ευκολία που σε κολλάει στο ντυμένο με alcantara bucket κάθισμα, όταν πατάς τέρμα γκάζι και με την ίδια ευκολία που καταπίνει στροφές κάθε είδους. Το θέμα είναι ότι με όσα χιλιόμετρα και να πηγαίνεις και με ότι ρυθμό και να οδηγείς, κατεβαίνεις πραγματικά ατσαλάκωτος Είναι τρομακτική η ευκολία με την οποία μπορεί να μεταμορφωθεί η συγκεκριμένη M3 από κυρία των σαλονιών σε αλήτισσα του δρόμου…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 3.999cc Σχέση Συμπίεσης: 12:1 | Tuned by Speed and Style Αγίας Βαρβάρας 27 Παλαιό Φάληρο Τηλ. 210-9850450
KakimotoDevelopments Προέκταση Μενάνδρου Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης Τηλ. 2314 002 394 Κινητό: 6947 00 33 01 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Εργοστασιακή | |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: AP Racing εξαπίστονες δαγκάνες, πλευστοί χαρακωτοί δίσκοι 380x28mm σωληνάκια αεροπορικού τύπου | ΤΡΟΧΟΙ BBS Black Satin 9Jx19in εμπρός 10Jx19in πίσω ζάντες |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 2,51 0-80 3,46 0-100 4,31 0-120 5,52 0-140 6,66 0-160 7,96 0-180 9,56 0-200 11,33 0-220 13,56 0-240 16,19 0-260 19,98 0-280 25,51 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,07
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,33 @ 55,60 60 4,29 @ 99,59 100 5,59 @ 121,39 200 8,11 @ 161,99 1000 20,99 @ 266,31 | ROLL με 2α KM/H SEC |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Mitsubishi θα χρησιμοποιεί δικές της πλατφόρμες για τα μοντέλα της που θα πωλούνται στην Ιαπωνία.