BMW X6M 683PS

BMW X6M 683PS

Brutal

Δεν είμαστε fan των πολυτελών SUV, καθώς -στην εργοστασιακή τους μορφή- δεν είναι ικανά να στρίψουν γρήγορα και να προσφέρουν οδηγική ευχαρίστηση στον ιδιοκτήτη τους. Τα περισσότερα από αυτά βέβαια, έχουν τρομερές ικανότητες σε off road διαδρομές αλλά δεν τα έχουμε δει ποτέ εκεί. Αντιθέτως, τα συναντάμε στους δρόμους της πόλης, παρκαρισμένα επιδεικτικά πάνω σε πεζοδρόμια, μην αφήνοντας τους πεζούς να περάσουν από το πεζοδρόμιο. Στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας τα πράγματα είναι και πάλι κάπως έτσι, μόνο που δεν βλέπεις Cayenne, Touareg και X6 τόσο συχνά όσο στην Ελλάδα, αλλά που και που συναντάς και από ένα στην διαδρομή σου. Είχαμε πληροφορίες ότι κυκλοφορεί μία BMW X6M βελτιωμένη και ψάχναμε να την βρούμε. Ο λόγος? Θέλαμε στην Ρουμανία να δοκιμάσουμε αυτοκίνητα που δεν συναντάμε εύκολα στην Ελλάδα και σίγουρα μία X6M, και μάλιστα βελτιωμένη, είναι μία τέτοια περίπτωση. Μαμά μου! Μιας και δεν έχει περάσει από τις σελίδες μας η «μαμά» BMW X6M, καλό θα ήταν να γνωρίζετε δύο πράγματα πριν προχωρήσουμε στο μαύρο τανκ που δοκιμάσαμε. Η προσωπική μου άποψη είναι πως η επιλογή της BMW να τοποθετήσει το μαγικό logo της M Division πάνω σε μία X6 είναι τραγικό λάθος και μοιάζει σαν να μην σεβάστηκαν τα σχεδόν 40 χρόνια ιστορίας της «M». Τα ίδια ακριβώς υποστηρίζω και για την X5M, μην ξεχνιόμαστε. Επίσης λανθασμένη ήταν η χρονική επιλογή να εμφανιστεί το 2009 μία τέτοια πρόταση από την BMW, ξεκάθαρα για να «χωθεί» ανάμεσα στην Cayenne Turbo S και την Mercedes ML63 AMG. Την εποχή που η μεγάλη οικονομική κατρακύλα είχε πάρει φόρα, έκαναν δύο λάθη μαζί. Η BMW έχει απάντηση σε αυτό και μάλιστα έρχεται από τον Kay Segler, big boss της M Division. Αυτός δήλωσε ότι ήθελαν από τις αρχές του 2000 να βγάλουν στην παραγωγή ένα high performance SUV, αλλά δεν είχαν φτάσει στο κατάλληλο τεχνολογικό σημείο για να το κάνουν. Το ίδιο είχαν δηλώσει και για την πρώτη M5, πριν καμιά 25αριά χρόνια και όλοι γνωρίζουμε τι τρομερή αυτοκινητάρα είναι! Οπότε, μας λένε με λίγα λόγια ότι εφόσον κατάφεραν να κοτσάρουν το σηματάκι M πάνω στην X6, αυτό σημαίνει ότι είναι μία γνήσια M BMW και μάλιστα, υποστηρίζουν ότι έχουν κατασκευάσει το πιο αληθινό sport SUV της αγοράς.

Για να λέμε και την αλήθεια, η εργοστασιακή BMW X6M είναι ταχύτερη στην πίστα του Nurburgring από την BMW M3 E46, πράγμα που λέει πολλά. Τι λέει όμως οδηγικά η X6M? Μήπως όντως κάνει την έκπληξη ή αρκείται στα 555 τουρμπάτα άλογα του V8 κινητήρα για να είναι super γρήγορη -στην ευθεία? Έτυχε πριν κανα-δυο χρόνια να βρεθώ στο τιμόνι μίας τέτοιας BMW. Αυτό που μου έμεινε είναι ότι το βάρος της γίνεται αισθητό όταν προσπαθείς να την οδηγήσεις γρήγορα. Γι' αυτό την πήρες, σωστά? Δεν πήρες ένα απλό SUV, αλλά ένα από το οποίο έχεις απαιτήσεις... Ναι, στην ευθεία ήταν πολύ γρήγορη. Τι γινόταν στις στροφές? Έτυχε να οδηγώ σε μία κατηφορική ευθεία, που στο τέλος της ακολουθούσε μία δεξιά. Τα χιλιόμετρα ήταν αρκετά, όπως και θα έπρεπε. Όταν πάτησα δυνατά το φρένο, ένιωσα όλο το βάρος της X6M να μεταφέρεται στο εμπρός μέρος και το πίσω να γίνεται ασταθές, με αποτέλεσμα να μην μπορείς να «σημαδέψεις» για το turn in της δεξιάς που ερχόταν. Ευτυχώς που το αυτόματο κιβώτιό της είναι άριστο, οπότε με κατεβάσματα και λίγο φρένο όλα διορθώθηκαν. Στις εξόδους των στροφών πάει να γίνει διασκεδαστική, αλλά και πάλι το βάρος της δεν το επιτρέπει. Την έθαψα? Μπα, όχι. Αυτό το αυτοκίνητο καταφέρνει να σε κάνει να την πιέσεις, να παίξεις, να οδηγήσεις... Το ότι το αποτέλεσμα δεν είναι το ιδανικό, είναι άλλη κουβέντα, αλλά τουλάχιστον οδηγείς! Και ο ήχος του V8 bi-turbo σε φτιάχνει...

Αυτά!

Όλα τα παραπάνω είχα στο μυαλό μου όταν έμπαινα εκείνο το βράδυ στο μαύρο X6M. Το θέμα είναι ότι είχα ένα σχετικό άγχος, καθώς γνώριζα την συνέχεια. Το αυτοκίνητο το οδηγούσε ένας ψιλο-φουσκωτός, «παλικάρι» του ιδιοκτήτη. Υποτίθεται ότι ήταν από αυτούς που ξέρουν τι κάνουν και γνωρίζουν πώς να οδηγούν γρήγορα. Δίπλα του εγώ και πίσω ο Κ. Σιδηράς, με φωτογραφικές μηχανές και βιντεοκάμερες. Γιατί? Γιατί με αυτό το BMW, θα ακολουθούσαμε το Nissan GT-R του τεύχους 161 σε μία βραδινή του εξόρμηση. Αυτός που θα οδηγούσε το GT-R ήταν ένας τρελός που δεν έκοβε πουθενά. Οπότε, πίσω του κι εμείς. Αυτή η διαδρομή ήταν μία διαδρομή τρέλας για περίπου 30 λεπτά, κάνοντας σφήνες και περνώντας κόκκινα φανάρια με τον φουσκωτό να γελάει και να κάνει χαβαλέ. Εξάλλου, όλα ήταν «δικά του» εκεί. Δεν τον απειλούσε τίποτα. Εν τω μεταξύ, είχε κίνηση και αρκετοί ήταν αυτοί που μας έβριζαν, μας έκαναν χειρονομίες και μας έπαιζαν τα φώτα τους... Και δίκιο είχαν. Αυτή η X6M πάντως φαινόταν ότι ήταν βελτιωμένη. Έκανε άλλο ήχο, πιο δυνατό και μερικές φορές έκανε σκασίματα από τις εξατμίσεις. Δυνατά όμως! Και τι φοράει?

Όχι πολλά. Αλλαγμένα ήταν τα dοwnpipe με άλλα της PP-Performance, εταιρία που έχει έδρα στο Abu Dhabi, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Εκεί οι X6M είναι σχεδόν όλες βελτιωμένες και ορισμένες ξεπερνούν τα 750 άλογα. Μην ξεχνάτε πως αυτός ο V8 είναι ο ίδιος που φοράει η νέα BMW M5! Τα downpipe αυτά είναι χωρίς καταλύτη και προσθέτουν πολλά άλογα στον κινητήρα, καθώς οι εργοστασιακοί καταλύτες για να καταφέρουν να συμμαζέψουν ρύπους, φασαρία κλπ είναι τεράστιοι και φιμωμένοι. Ελεύθερα είναι και τα φίλτρα της KκαιN και μιλάμε για απλά panel φίλτρα που παίρνουν την θέση τους στα εργοστασιακά φιλτροκούτια. Τέλος, έχει γίνει αναπρογραμματισμός στην ECU με πρόγραμμα της AlienTech, μιας Ιταλικής εταιρίας που ασχολείται με τον προγραμματισμό ECU από το 1991. Οι περισσότεροι προγραμματιστές την γνωρίζουν καλά, καθώς -σχεδόν- όλοι έχουν χρησιμοποιήσει ή χρησιμοποιούν μηχανήματά της για να έχουν πρόσβαση στις ECU των αυτοκινήτων. Όλα τα παραπάνω ήταν αρκετά για να αποδώσει η X6M, στο Superflow 800 Series δυναμόμετρο της Exelixis Motorsport στην Ρουμανία, 92 κιλά ροπής στις 3.700rpm και 683 άλογα στις 6.400rpm. Η ροπή όμως είναι όλα τα λεφτά και αυτό που χρειαζόταν η X6M για να «ξυπνήσει» από τα 2.380 κιλά της. Σκεφτείτε ότι στις 2.500rpm η ροπή παίζει περίπου στα 55 κιλά και στις 3.000, δηλαδή 500rpm μετά, χτυπάει 75kg! Ζώο! Και παίρνει τα πόδια του?

Κάπου ενδιάμεσα στο κυνηγητό, έπρεπε να κάνουμε και μετρήσεις. Οι συνθήκες δεν ήταν ιδανικές καθώς βρισκόμασταν ήδη 3 άτομα μέσα, συν τον εξοπλισμό. Υπολογίστε περίπου 2.650kg την X6M μαζί με τον φουσκωτό, εμάς και τον εξοπλισμό. Που πάμε? Και σαν να μην έφτανε αυτό, στο μοναδικό σημείο που είχαμε χώρο για μετρήσεις, θα ξεκινούσαμε από απόλυτα flat δρόμο ο οποίος όμως κατέληγε σε μια... γέφυρα! Μιλάμε για ανηφόρα σοβαρή, όχι αστεία. Ο φουσκωτός μου λέει: «ντοντ γουόρι μάι φρεντ. Φορ δις καρ, ιτ ιζ δε σέϊμ... Γουοτς!» Τέρμα φρένο, τέρμα γκάζι... αφήνει τα φρένο και η X6M εκσφενδονίζεται και μας φύγανε από τα χέρια μας κάμερες και λοιπά. Τι λες ρε μεγάλε? 4,04 sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και -κρατηθείτε- 2 ξερό για τα πρώτα 18m! Ρε την πολυκατοικία... τι κάνει!!! Ήμασταν ήδη σοκαρισμένοι και το υψόμετρο που βρισκόμασταν ήταν 126m και παρέμενε σταθερό για τα πρώτα 150m. Μετά όμως ξεκινήσαμε να ανεβαίνουμε την γέφυρα, οπότε στα 400m βρισκόμασταν ήδη πάνω στην γέφυρα που σημαίνει υψόμετρο 136 μέτρα, δηλαδή 10 μέτρα πάνω. Ανηφόρα, όχι αστεία. Τι 400άρι κάναμε? 12,19sec με ταχύτητα εξόδου 188 χιλιόμετρα ανά ώρα! Η πολυκατοικία ξεμπαζώνει! Λίγο πιο μετά, κατεβήκαμε την γέφυρα και ο δρόμος ίσιωσε και πάλι. «Κάνε άλλη μία εδώ ρε φουσκωτέ», του λέω. Δεν κώλωσε. Το αποτέλεσμα? Καρμπόν! Ακριβώς το ίδιο! Το πράμα δεν καταλαβαίνει από ανηφόρες και κατηφόρες. Και είχα ένα άγχος αν θα έχει ενδιαφέρον για το POWER αυτό το αυτοκίνητο. Τσάμπα αγχώθηκα! Γ@μεί!

Κλείνοντας, κάναμε και ένα 100-200 ρολαριστά: 9,96 δευτερόλεπτα θέλει γι' αυτό. Μ' αρέσει! Η επικίνδυνη οδήγηση συνεχίστηκε. Σφήνες, σκασίματα, μούντζες... Τώρα όμως, ήμουν λιγάκι πιο σίγουρος καθώς ήταν φανερό ότι τα παραπάνω άλογα κινούσαν το τέρας εντυπωσιακά γρήγορα. Να, εκεί μπροστά που έχει ένα κενό, ανάμεσα από ένα φορτηγάκι και από το λεωφορείο, θα προλάβουμε να χωθούμε... ή να καβαλήσουμε το πεζοδρόμιο. Ίσως και όχι... Μάλλον όχι... Σίγουρα όχι... Έκλεισα τα μάτια και ο φουσκωτός γελούσε. Ευτυχώς που κρατούσα το VBOX και φορούσα και την ζώνη και δεν τον άρχισα στις γρήγορες... Λέμε τώρα...

Αρθρογράφος

 

Alfa Romeo: Nέες ειδικές εκδόσεις «Tributo Italiano» για Tonale, Giulia και Stelvio

Alfa Romeo: Nέες ειδικές εκδόσεις «Tributo Italiano» για Tonale, Giulia και Stelvio

Μια νέα έκδοση με την ονομασία Tributo Italiano και με στοιχεία που τονίζουν τις σπορ καταβολές των Tonale, Stelvio και Giulia, λανσάρει η Alfa Romeo....