SEAT IBIZA FR 231WHP

SEAT IBIZA FR 231WHP

Κοίτα να δεις, που αυτό μου αρέσει! Τόσα χρόνια σε αυτή τη δουλειά, έπρεπε να έχω μάθει να μην είμαι μπλαζέ, αλλά τελικά δεν το έχω καταφέρει... Όταν ο Αρχοντίτσης μου είπε να κανονίσω την παρουσίαση ενός Ibiza FR «πρώτου σταδίου», παραδέχομαι ότι δεν το έκανα με μεγάλη χαρά. Αγαπημένο μου θέμα για αυτοκίνητο, είναι κάτι που θα έχει πολλά πράγματα και περίεργες ή ψαγμένες λύσεις, που σηκώνουν αρκετή ανάλυση. Το καλύτερό μου είναι κάποιο αγωνιστικό ή dragster, τότε είμαι ικανός να γράψω ολόκληρη εγκυκλοπαίδεια! Έτσι λοιπόν, περίμενα να δω ένα Ibiza με «φίλτρο, πρόγραμμα και εξάτμιση». Όταν όμως είδα από κοντά το Ibiza του Κώστα Σ. και την προσεγμένη δουλειά που έχει γίνει πάνω στο αυτοκίνητο, η διάθεσή μου άλλαξε αμέσως και ξεκίνησα την ανάκριση για το «τι, πως, πότε και πόσο» στον Κώστα!

Είναι πειραγμένο?

Και κλασικά η ερώτηση είναι «τι έχεις κάνει στο μοτέρ?» Συνήθως εδώ οι περισσότεροι λένε, «ε να μωρέ, τίποτα, ένα φίλτρο, ένα πρόγραμμα και μία εξάτμιση, α και αντλία βενζίνης». Και κάπου εκεί σταματάει η κουβέντα... Εδώ όμως ο Κώστας ξεκίνησε να αραδιάζει την προίκα του Ibiza, η οποία για αυτοκίνητο πρώτου σταδίου είναι πολύ εντυπωσιακή! Το πρώτο πράγμα που πρόσεξα πριν ανοίξουμε το καπό, είναι το intercooler που η Mitsubishi το είχε προορίσει για EVO IX. Αυτό μπήκε στην θέση του stock, μιας και έχει πολύ καλύτερη απόδοση από αυτό της Seat (ή καλύτερα του VW Group), αλλά και από αρκετά aftermarket. Για να τοποθετηθεί στη θέση του και για να φτάσει ο αέρας σε αυτό, αλλά και στην συνέχεια προς την εισαγωγή, επιστρατεύτηκε η Hercules Parts που έφτιαξε όλες τις σωληνώσεις.

Ανοίγοντας το καπό (επιτέλους...), η πρώτη ερώτηση που έκανα ήταν αν το αυτοκίνητο βγαίνει ποτέ από το γκαράζ! Πρέπει να είδα τον πιο καθαρό χώρο κινητήρα που έχω δει ποτέ μου! Ο ιδιοκτήτης έχει ένα θέμα με τον όρο «καθαριότητα», σε σημείο που το αυτοκίνητο να θυμίζει χειρουργείο... Κλασικό θέαμα σε 20VT κινητήρα η απουσία του πλαστικού καπακιού που παίζει και ρόλο φιλτροκουτιού, καθώς και η παρουσία της «αγελάδας» της Forge. Εννοείται πως turbo δεν βλέπεις, μιας και είναι το εργοστασιακό και βρίσκεται κρυμμένο «εκεί πίσω», ανάμεσα σε κινητήρα και καθρέφτη, αλλά διακρίνεις το custom downpipe της NS Racing που έχει 70mm εσωτερική διάμετρο.

Από εκεί και πέρα η υπόλοιπη εξάτμιση, από το ύψος του μεσαίου και πίσω, έχει 63,5mm εσωτερική διάμετρο και καταλήγει σε ένα τελικό. Αυτό γίνεται για να εκμεταλλευτούμε το φαινόμενο Venturi, σύμφωνα με το οποίο τα καυσαέρια επιταχύνουν όταν περνάνε στο στενότερο σημείο του σωλήνα, όπου η πίεσή τους πέφτει και αυξάνεται η ταχύτητά τους. Ο καταλύτης βρίσκεται κάπου, σε μία αποθήκη.

Το οπτικό σύνολο το συμπληρώνουν τα κολάρα και τα σωληνάκια σιλικόνης της Samco, καθώς και η μία από τις δύο αλουμινένιες τροχαλίες της Unorthodox Racing στο δυναμό. Η άλλη βρίσκεται κάτω, στον στρόφαλο. Με λίγο περισσότερο ψάξιμο (λόγω γκαβομάρας), είδα τον ρυθμιστή πίεσης βενζίνης της Webber, στα 3,5bar, και  ρυθμιζόμενη Type-R σκάστρα της GReddy, αλλά και την φιλτροχοάνη της Pippercros. Αυτά που δεν φαίνονται, μιας και δεν είχα μπουζόκλειδο μαζί μου, είναι τα μπουζί Platinum PFR7 της NGK, καθώς και ο αναπρογραμματισμός της ECU από την Unitronic Carworks. Το πρόγραμμα αυτό, αφήνει το turbo να κάνει overboost στο 1,5bar και κρατάει σταθερή πίεση μετά μέχρι τον κόφτη, στο 0,9bar. Το αποτέλεσμα ήταν να βγάλει 231wHP στις Χ.ΧΧΧrpm και ΧΧ,Χkgm ροπής, στις X.XXXrpm.

Μικρές λεπτομέρειες

Ένα σημείο που έδωσε βάση ο ιδιοκτήτης ήταν το στήσιμο του αυτοκινήτου. Δανείστηκε τις παχύτερες, κατά 2mm, αντιστρεπτικές του Cupra, όπως επίσης και όλα τα σινεμπλόκ που είναι λίγο πιο σκληρά σε σχέση με αυτά του FR. Επίσης, άλλαξε τα εργοστασιακά αμορτισέρ με το ρυθμιζόμενο coilover kit της Mad Suspension. Προσωρινή λύση στον τομέα των φρένων έδωσαν τα τακάκια της Ferodo, όμως ήδη έχει αγοράσει και θα τοποθετήσει πολύ σύντομα τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo, μαζί με αεριζόμενους δίσκους 328x28mm, οι οποίοι θα κάνουν επιτακτική την χρήση 18άρας ζάντας πλέον. Ναι, οι εργοστασιακές θα πάνε περίπατο και θα μπούνε οι RC T4 της Enkei. Επίσης, θα τοποθετηθεί και ένα  wide-band της AEM. Μέχρι τώρα στο εσωτερικό έχει βάλει μόνο ένα μπαρόμετρο της GReddy, καθώς και ένα turbo-timer της A'PEXi.

Και οι μετρήσεις!

Πέρα από την ανάρτηση, που έχει ελαστικότητα παρόμοια με ένα κούτσουρο, το Ibiza είναι αρκετά ομοιογενές, με ομαλή απόδοση, χωρίς ξεσπάσματα. Η εξάτμιση κάνει αισθητή όσο χρειάζεται την παρουσία της, παράλληλα με την σκάστρα που, αν και εσωτερικού τύπου, ακούγεται κανονικότατα, οπότε συνθέτουν ένα αρκετά πορωτικό ηχητικό πακέτο. Ο ήχος που βγαίνει, τόσο από τον συνδυασμό εξάτμισης και σκάστρας, όσο και από αυτόν φιλτροχοάνης και turbo, είναι ο κλασικός των 20VT που σε κάνει να γυρίσεις το κεφάλι όταν περάσει από δίπλα σου στην Μαύρη. Εννίοτε, σε κάνει να ανεβάζεις στροφές στο φανάρι, αν βρεθείτε σταματημένοι και οι δύο να περιμένετε το πράσινο. Στον δρόμο πάντως για την γνωστή ευθεία των μετρήσεων, το Ibiza είχε αυτό το «κάτι» που έχουν όλα τα βελτιωμένα και σε κάνουν να θες να πας... τάπα. Τουλάχιστον εγώ αυτό παθαίνω όταν ακούω εξάτμιση και σκάστρα.

Φτάνουμε λοιπόν στην ευθεία και ξεκινάμε με τις ρεπρίζ. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές ο κινητήρας έχει πάρα πολύ καλή απόδοση και αυτό φαίνεται στην επιτάχυνση με 3η από τα 50km/h στα 80km/h που χρειαστήκαμε 2,77sec. Ενώ από τα 80km/h στα 110km/h, χρειαστήκαμε 2,39sec, από τα 100km/h στα 140km/h, που οι στροφές είχαν ανέβει αρκετά, ο ρυθμός μειώθηκε μιας και πέρασαν 4,14sec. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο 100-140km/h έκανε πρακτικά τον ίδιο χρόνο (4,2sec) και με 4η!

Στην επιτάχυνση από στάση, τα νούμερα ήταν επίσης πολύ καλά. Παρά το κακό -λόγω σπιναρίσματος- 18άρι, που το περάσαμε στα 2,8sec, τα 100km/h ήρθαν σε 6,24sec και τα 400 μέτρα σε 14,49sec, με 164,38km/h ταχύτητα εξόδου. Με καλύτερη εκκίνηση σίγουρα θα γράφαμε ακόμη καλύτερους χρόνους, αλλά δεν θέλαμε να πιέσουμε άλλο το αυτοκίνητο. Άλλωστε οι ρεπρίζ του το αντιπροσωπεύουν πλήρως, συν ότι μετά από αρκετά πατήματα, μόλις η ECU αντιληφθεί ότι η θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα ανεβαίνει, κόβει μοίρες αβάνς και αντίο ιπποδύναμη! Μια καλή λύση σε αυτό το θεματάκι είναι ο ψεκασμός μεθανόλης.

3071?

Ο ιδιοκτήτης προσέχει πάρα πολύ το αυτοκίνητο, κάτι που φαίνεται από το πόσο καθαρό είναι σε οποιοδήποτε σημείο και να το κοιτάξεις. Ναι, ακόμα και κάτω από το σασί, καθαρό είναι! Και φαίνεται ότι το 1ο στάδιο του είναι πλέον λίγο, γιατί κάτι είπε για μία GT3071!

Αρθρογράφος

 

Αποκάλυψη για τα Mercedes V-Class / V-Class Marco Polo, Vito / eVito και EQV

Αποκάλυψη για τα Mercedes V-Class / V-Class Marco Polo, Vito / eVito και EQV

Τα ελαφρά κλειστά φορτηγά έχουν αλλαγές στην εμφάνιση και περισσότερες τεχνολογικές εφαρμογές.