Budget Test Alfa Romeo MiTo Multiair QV 171wHP

Budget Test Alfa Romeo MiTo Multiair QV 171wHP

Τυχερός ιδιοκτήτης είναι ο Γεράσιμος, αφού έχει στην κατοχή του αυτή τη σχετικά σπάνια -για τα ελληνικά δεδομένα- έκδοση της Alfa Romeo MiTo, την QV ή αλλιώς QuadrifoglioVerde. Η QV ξεχώριζε από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στις διαφορετικής σχεδίασης 18άρες ζάντες, οι οποίες ήταν βαμμένες σε ανθρακί χρώμα, στους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες και στο διαφορετικό περίγραμμα στα μπροστινά φανάρια. Ο κινητήρας, που την εξόπλιζε, ήταν ο γνωστός Multiair των 1.4lt, ο οποίος απέδιδε 170Ps. Αυτή, λοιπόν, την έκδοση επέλεξε ο Γεράσιμος, με την διαφορά ότι προτίμησε τις ζάντες των 17in, μιας και οι 18άρες του φάνηκαν κάπως υπερβολικές.

Κάτι γρήγορο!

Ο Γεράσιμος ασχολείται από μικρό παιδί με τα αυτοκίνητα. Δεν τα βλέπει ως ένα απλό μεταφορικό μέσο, αλλά ως κάτι παραπάνω. Αυτό που αναζητά είναι κάτι που να μπορεί να βελτιωθεί στα σημεία για να γίνει καλύτερο και να το οδηγεί έχοντας ένα χαμόγελο ευχαρίστησης. Ο λόγος που επέλεξε την MiTo είναι πρακτικά ο ίδιος που επιλέγει ο καθένας ένα μοντέλο της Alfa Romeo: έψαχνε κάτι όμορφο, γρήγορο, με σπορ χαρακτήρα και παράλληλα να είναι άνετο στην καθημερινή χρήση. Όταν ξεκίνησε να την βελτιώνει, είχε σαν σκοπό να έχει ένα αυτοκίνητο με καλό στήσιμο για γρήγορη οδήγηση, με λίγο πιο ζωντανό κινητήρα, για να μπορέσει να αναδείξει περισσότερο τα σπορ γονίδια της Μιλανέζικης φίρμας, χωρίς όμως υπερβολές, για να μην χάσει και τον καθημερινό χαρακτήρα στις απλές μετακινήσεις.

Από τα 170 μοτέρ, στα 170 τροχούς!

Ο Γεράσιμος ασχολήθηκε κατά βάση με την περιφερειακή βελτίωση του κινητήρα, αφού δεν είχε σκοπό να φτάσει τα 300 άλογα. Έτσι δεν χρειάστηκε να αλλάξει κάτι στο στήσιμο της MiTo παρά μόνο τους τρυπητούς δίσκους της Zimmerman, σε διάσταση 305mm, με κόστος στα €250 και τα τακάκια με ένα σετ της Ferodo, το οποίο κόστισε €70. Από εκεί και πέρα, στα μηχανικά μέρη τοποθέτησε μία φιλτροχοάνη «μανιτάρι» της HKS, που κόστισε €60 και άλλαξε το σύστημα εξαγωγής. Το σύστημα αποτελείται από ένα downpipe 70mm, ένα μεταλλικό καταλύτη 200cpsi και μία σωλήνα 63,5mm μέχρι το τελικό και όλα μαζί έγιναν δικά του με €650, με την Exhaust Flow του Δανελάτου να αναλαμβάνει τα πάντα. Το μόνο που έμενε πλέον για να δουλέψει σωστά ο κινητήρας ήταν ένα remapping από τον Γρηγόρη Δημητριάδη της ACE Motorsport, το οποίο κόστισε €550. Το αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν ο κινητήρας να αποδίδει πλέον 171wHP στις 5.950rpm και 23,9kgm ροπής στις 4.426rpm.

Αυτό το anti-spin

Η εκκίνηση, με τέρμα γκάζι, με μία MiTo QV δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το tractioncontrol δεν απενεργοποιείται πλήρως και αν πας να ξεκινήσεις με τέρμα γκάζι, ο εγκέφαλος βλέπει σπινιάρισμα και σε κόβει. Αν προσπαθήσεις να την ξεκινήσεις πιο ομαλά, έχει σαν αποτέλεσμα να πετύχεις μια μέτρια επίδοση στα πρώτα 18 μέτρα, με ανάλογο αποτέλεσμα στους υπόλοιπους χρόνους. Τα 2,84sec, που χρειαστήκαμε, αδικούν τις επιδόσεις από στάση, με τα 100 πρώτα χιλιόμετρα να έρχονται σε 8,11sec και το 400άρι να ολοκληρώνεται σε 15,79sec, με έξοδο 145,68km/h. Στην ρεπρίζ με 3η σχέση, πάντως, διαπιστώσαμε ότι ο κινητήρας λειτουργεί εξίσου καλά τόσο στις χαμηλές στροφές όσο και στις μεσαίες, γεγονός που φαίνεται από τα 3,24sec που χρειάστηκαν τόσο στα 50-80km/h όσο και στα 80-110km/h.

Ιταλική χάρη

Έχουμε, λοιπόν, ένα ολοκληρωμένο πρώτο στάδιο με παραπάνω δύναμη σε όλο το φάσμα λειτουργίας, που ήταν και αρκετά οικονομικό (€1.260), ενώ το γνωστό σύστημα DNA, που συναντάμε σε όλες τις τελευταίες Alfa Romeo, λειτουργεί κανονικά, με διαφορετική απόκριση στο γκάζι σε κάθε επιλογή. Αυτό το αναφέρω, γιατί συνήθως βλέπουμε το πρόγραμμα να λειτουργεί μόνο στη θέση Dynamic και στις υπόλοιπες ο κινητήρας να έχει το εργοστασιακό του set-up. Όχι όμως εδώ. Ο κινητήρας είναι όσο γραμμικός πρέπει, χωρίς ξεσπάσματα και σου δίνει την εντύπωση ότι έτσι βγήκε από το εργοστάσιο. Μόνο ο ήχος από τη φιλτροχοάνη προδίδει ότι κάτι έχει αλλάξει εδώ από το εργοστασιακό set-up, ο οποίος ήχος είναι λίγο έντονος, αλλά και πολύ ευχάριστος! Επόμενο στάδιο, front mount intercooler Γρηγόρη...

 

BUDGET:

HKS φιλτροχοάνη: €60

Exhaust Flow σύστημα εξαγωγής 63,5mm: €650

ACE Motorsport ECU remapping: €550

Zimmerman αεριζόμενες δισκόπλακες 305mm εμπρός: €250

Ferodo τακάκια: €70

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός:1.368cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 72 × 84mm

Σχέση συμπίεσης: 9,8:1

HKS φιλτροχοάνη

Exhaust Flow downpipe 70mm

HJS καταλύτης 200cpsi

Exhaust Flow σύστημα εξαγωγής 63,5mm

ACE Motorsport ECU remapping

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
3Μ αντηλιακές μεμβράνες

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Zimmerman αεριζόμενες δισκόπλακες 305mm εμπρός

Ferodo τακάκια

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές 7Jx17in ζάντες

Pirelli P Zero Nero 215/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

                                                                                                                       

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

DYNO TEST Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Mustang της Ace Motorsport

Μέγιστη ισχύς (wHP/rpm): 171/5.950

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 23,9/4.426

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 1

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 16%

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 4,09

0-80                 5,56    

0-100               8,11

0-120               11,06  

0-140               14,88

0-160               20,03

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,84     @        44,67

60        5,41     @        78,56

100      6,97     @        91,85

200      10,55   @        118,50
400      15,79   @        145,68

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,24

80-110             3,24


Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             7,04

60-160             16,26

TUNED BY:

ACE Motorsport

 

Αρθρογράφος

 

Το CUPRA Born με νέες χαμηλότερες τιμές

Το CUPRA Born με νέες χαμηλότερες τιμές

Η ΤΕΧΝΟΚΑΡ Μ.Α.Ε.Ε. θέτει σε ισχύ νέα προωθητική ενέργεια για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της CUPRA, το Born.