Budget Test Audi A3 1.8TSI 377Ps
Perfecto
Πραγματικά αυτό το αυτοκίνητο είναι ο ορισμός της αξιόλογης βελτίωσης. Είναι Audi, είναι τετρακίνητο, είναι 1,8lt και αποδίδει -με πολύ λίγα πράγματα- σχεδόν 380Ps. Είναι δηλαδή ένα A3 Sportback 1.8TSI, που κοντεύει να φτάσει σε δύναμη όχι το S3, αλλά το RS3, χωρίς φυσικά να το ακολουθούν τεκμήρια, φόρος πολυτελείας, τέλη και όλα αυτά τα κέρατα τα δίχαλα που συνοδεύουν ένα καλό αυτοκίνητο στη λαϊκή δημοκρατία της Ελλάδος. Είναι λοιπόν «budget», γιατί πλέον μπορείς να βρεις ένα καλό και προσεγμένο με περίπου €15.000 (που με τόσα χρήματα δεν αγοράζεις ούτε καν μικρό hot-hatch) και να το βελτιώσεις, όπως αυτό εδώ της Tuning On Road, με λιγότερα από 5.000 ευρώ και να βρεθείς με τετρακίνητο Audi Α3 Sportback με 380Ps από το πουθενά. Θα έχεις ένα αυτοκίνητο όμορφο, ποιοτικό, πολύ γρήγορο και αξιόπιστο, αν λάβουμε υπόψη ότι δεν είναι λίγα τα βελτιωμένα 1,8TSI που έχουμε δει πλέον να κάνουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα, χωρίς να ανατινάζονται. Γενικά, οι TSI των 1,8 και 2,0lt έχουν πολύ καλό «όνομα» πλέον στο χώρο του Tuning και γι' αυτό τους βλέπουμε τόσο συχνά βελτιωμένους. Είναι η εποχή τους, έτσι πάνε αυτά, κατά καιρούς εμφανίζονται κινητήρες που είναι πολύ αξιόπιστοι και εύκολοι στο να πάρουν άλογα, οπότε και ο κόσμος κατευθύνεται προς αυτούς. Εδώ και μερικά χρόνια, λοιπόν, η ζυγαριά έχει γείρει προς την VW και τις θυγατρικές της, που δεν είναι και λίγες, με αποτέλεσμα να αποτελούν σχεδόν τα μισά βελτιωμένα αυτοκίνητα στην αγορά. Like it or not, έτσι είναι. Εμένα για παράδειγμα δεν μου αρέσει, όχι γιατί είμαι hater και τέτοια χαζά, δεν μου έχουν κάνει τίποτε τα VW Group για να μην τα γουστάρω, αλλά γιατί θα ήθελα να υπήρχαν περισσότερα διαφορετικά μοτέρ να ασχολούμαι και να μην επαναλαμβάνομαι κάθε μήνα με τα ίδια. Το έχω πει πολλές φορές αυτό με τα Fan Boys και τους Haters ότι είναι εντελώς κουτό και όποιος αγαπάει πραγματικά τα αυτοκίνητα και τις βελτιώσεις δεν μπορεί παρά να είναι αντικειμενικός και να αναγνωρίζει τα πλεονεκτήματα όλων. Δεν είναι ομάδες, ούτε κόμματα τα αυτοκίνητα για να υποστηρίζεις κάποια μάρκα ή χώρα προέλευσης, αν έχεις τέτοιες ανάγκες, να πας την Κυριακή στο γήπεδο να ξεσπάσεις.
Σε λιανά...
Αναλυτικά, λοιπόν, η βελτίωση του πανέμορφου ζαχαρί Α3 (έτσι λέγαμε παλιά το μεταλλικό λευκό) της Tuning On Road ακολουθεί την πεπατημένη, με σίγουρες λύσεις κυρίως από in house προϊόντα, μιας και για τα αυτοκίνητα του ομίλου διαθέτουν σχεδόν τα πάντα και, όπως θα διαπιστώσετε, σε αρκετά προσιτές τιμές. Είναι στην ουσία ένα δεύτερο στάδιο, με τη δημοφιλή πλέον χρήση της Borg Warner K04-064 που φοράνε τα Audi S3 TFSI, η οποία κουμπώνει κατευθείαν στην εργοστασιακή πολλαπλή εξαγωγής χωρίς καμία τροποποίηση και έτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα και χωρίς πολλά εργατικά ή αντάπτορες, με κόστος περίπου στα €1.100. Η εξάτμιση είναι ολόσωμη, με μεταλλικό καταλύτη της Tuning On Road, συνολικού κόστους €900 (€300 κοστίζει μόνος του ο καταλύτης) και από τη μεριά της εισαγωγής, το intercooler επίσης της Tuning On Road, κοστίζει €650, όπως και το kitεισαγωγής αέρα με αλουμινένια σωλήνα και χοάνη Aeroflow, που κοστολογείται στα €260. Η σκάστρα είναι της Tial, τοποθετημένη με δικό της V-band σωλήνα αλουμινίου, κόστους €240. Τα μπεκ προέρχονται από Opel Insignia και έχουν προσαρμοστεί με πατέντα, αλλά επειδή είναι λίγο Top Secret το κόλπο, ο φίλος μας ο Βασιλάκης δεν μας αποκάλυψε λεπτομέρειες παρά μόνο ότι κοστίζουν €450. Τέλος, το πρόγραμμα είναι Stage 3 της TuningOnRoadφυσικά, με κόστος στα €550 και είναι το απλό, που δεν υποστηρίζει launch control και flat shift, γιατί ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου δεν κάνει κόντρες ή εκκινήσεις από στάση και δεν τον ενδιέφερε να τα προσθέσει. Αν όμως κάποιος τα θέλει, υπάρχει η δυνατότητα να ενσωματωθούν στον προγραμματισμό. Ο προγραμματισμός, μιας και τον αναφέραμε, όπως μας αποκάλυψε ο Βασίλης, είναι πολύ σχολαστικός και λεπτομερής, για να μπορεί το αυτοκίνητο να λειτουργεί άνετα και απροβλημάτιστα με βενζίνη πρατηρίου 100 οκτανίων και του πήρε πολύ χρόνο -τόσο στο δυναμόμετρο όσο και στο δρόμο- για να γίνει σωστά. Με αυτά τα ολίγα λοιπόν η απόδοση έχει σκαρφαλώσει στα 377Ps, με 48,6kgmροπής, υπερδιπλάσια δηλαδή από την εργοστασιακή. Το ίδιο πρόγραμμα με τα εργοστασιακά μπεκ αποδίδει 335Ps, με 43kgm, ενώ, με το εργοστασιακό turbo, ο 1,8TSI ανεβαίνει από τα 160 στα 230Ps.
Πάει;
Με δεδομένο το μεγάλο βάρος (1.430kg), τα δύο άτομα και την τετρακίνηση, το αυτοκίνητο πάει πάρα πολύ καλά. Ξεκολλάει από στάση δυνατά ακόμα και με τον εργοστασιακό συμπλέκτη! Με πολύ λίγο σπινιάρισμα, επιταχύνει μέχρι τα 100km/hσε 5,1secκαι κάνει το τετρακοσάρι σε 13,1sec, με ταχύτητα εξόδου 175km/h. Όσο όμως ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, το βάρος με τους δυο μας, που αγγίζει τα 1.600kg, του κόβει σχετικά το ρυθμό, γι' αυτό θα παρατηρήσετε στους χρόνους ότι, ενώ έχει πολύ καλές επιταχύνσεις μέχρι τα 140km/h, καλύτερες από ένα ελαφρύτερο δικίνητο με την ίδια απόδοση ας πούμε, στα πολλά η επιτάχυνση μειώνεται. Η εκκίνηση όμως και η επιτάχυνση στις τρεις πρώτες σχέσεις είναι εντυπωσιακή και σε αριθμούς και σε αίσθηση. Γενικά, στο δρόμο είναι ένα πολύ καλό σύνολο, με την KWVariant 3 να το κρατάει ακλόνητο στις στροφές, χωρίς να σακατεύει την άνεση, ενώ τα φρένα του, που είναι εμπρός τετραπίστονα BremboZ18, διαμέτρου 355mm και πίσω από Audi S3 TFSI, φροντίζουν να το σταματούν αποτελεσματικά. Ο ήχος από την ολόσωμη εξάτμιση είναι μπάσος και δυνατός στο φορτίο, αλλά καθόλου ενοχλητικός σε κανονική χρήση και όταν ζεσταθεί αρκετά, αρχίζει και τα πυροτεχνήματα στο άφημα του γκαζιού. Επίσης, η σκάστρα του είναι αρκετά φλύαρη σε κάθε αλλαγή ταχύτητας, με σκληρό ελατήριο, που ανοίγει μόνο όταν απελευθερώνει μεγάλη πίεση, ενώ στο χαμηλό φορτίο έχει έντονο turbo flutter, κάτι που αγαπάμε πολύ και ας μην κάνει καλό στην τουρμπίνα. Σε γενικές γραμμές πάντως είναι ένα αυτοκίνητο που το βρίσκεις σε καλή κατάσταση μεταχειρισμένο, σε αρκετά χαμηλή τιμή και επειδή παίρνει εύκολα και οικονομικά άλλα τόσα άλογα απ’ όσα είναι, έχεις ένα πύραυλο με ωραία εμφάνιση και ποιοτικό εσωτερικό, χωρίς να έχεις ξοδέψει μια περιουσία. Τέλειο.
BUDGET:
Turbo Borg Warner K04-064: €1100
Ολόσωμη εξάτμιση με μεταλλικό καταλύτη Tuning On Road: €900
Intercooler Kit Tuning On Road: €650
Kit εισαγωγής Tuning On Road: €260
Σκάστρα Tial: €240
Mπεκ από Opel Insignia: €450
Πρόγραμμα Stage 3 Tuning On Road: €550
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KINHTHΡΑΣ Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο Κυβισμός: 1798cc Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1 Turbo k04 064 Ολόσωμη εξάτμιση με καταλύτη Tuning On Road Intercooler Tuning On Road Induction kit Tuning On Road Σκάστρα Tial Mπεκ από Opel Insignia Πρόγραμμα Stage 3 Tuning On Road | TUNEDBY Tuning On Road Τηλέφωνο : 211 2132025 Κινητό 1: 6972284962 Κινητό 2 : 6977356581 FAX: 211 2132025 E-mail: tuningonroad@hotmail.gr Website: www.tuningonroad.com |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Εργοστασιακή | ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ Αμορτισέρ KW Variant 3 Eμπρός τετραπίστονα Brembo Z18 355mm Πίσω Audi S3 |
ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες 8j x 18in Continental Premium Contact 6 225/40/18
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ Εργοστασιακό | |
DYNOTEST Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA LPS 3000PKW της Boulekos Dynamic Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 377/6.635 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 48,6/5.135 Στάδιο Βελτίωσης: Stage 2 Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 235% | ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC STOCKCAR* 0-60 2,38 0-80 3,55 0-100 5,10 0-120 6,57 0-140 8,62 0-160 11,19 0-180 13,77 |
ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,58 80-110 2,15
4η KM/H SEC 100-140 4,11 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ M SEC @ KM/H 18 2,12 @ 55,29 60 4,18 @ 91,57 100 5,64 @ 107,25 200 8,51 @ 138,67 400 13,10 @ 175,15 | Roll on SEC 60-120 4,19 60-160 8,81 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με εντυπωσιακούς χρωματισμούς που δημιουργήθηκαν από το “Centro Stile Alfa Romeo”, τα μονοθέσια της Alfa Romeo στον προσεχή αγώνα της Formula 1 στη θρ...