Budget Test: Audi A4 B6 1.8T 340Whp
Κλειστό μοτέρ
Με τον συγκεκριμένο κινητήρα έχεις τρομερά περιθώρια βελτίωσης, αφού ακόμα και οι πέτρες γνωρίζουν πλέον τις δυνατότητες, αλλά και τις αντοχές του. Το Α4 Β6 φόραγε τον 1.8Τ κινητήρα με κωδικό ΒΕΧ, στην έκδοση αυτή υπάρχει έξτρα intercooler κάτω από το φιλτροκούτι και μεγαλύτερα μπεκ. Η «ιδεολογία» όμως στο tuning του είναι ακριβώς η ίδια όπως σε όλους τους 20VT. Τα μόνα που διαφέρουν είναι τα ντιζάτα AGU με τον 20άρη πείρο και τη μεγαλύτερη πολλαπλή εισαγωγής, που φημίζονται ότι αντέχουν ακόμα περισσότερα άλογα. Γενικότερα, δεν υπάρχει λόγος να περάσεις αυτό το setup και να το κάνεις σφυρήλατο, παρά μόνο αν σπάσει. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για FWD που μετά τα 400Ps μετατρέπονται σε “proper σπινιαρίστρες” που κάνουν ίδιο 60-160km/h και 100-200km/h. Τώρα για το συγκεκριμένο Audi A4 υπάρχουν άλλα, μεγαλύτερα σχέδια. Ο Νίκος έχει ήδη στην άκρη το νέο project, μέχρι να ετοιμαστεί, όμως, το «προσωρινό» έκατσε κουτί για ένα ξεκίνημα στα 20VT.
Περιφερειακά
Εδώ κι αν υπάρχουν άπειρες επιλογές. Ο Νίκος είναι ιδιοκτήτης της Gialantzis Service που εδρεύει στην Καλλιθέα και δεν θα ήταν σωστό να αναφέρουμε τις τιμές που κόστισε η βελτίωση του A4 για εκείνον. Αντ' αυτού θα αναφέρουμε τις τιμές λιανικής από όλα τα βελτιωτικά του 20VT. Η εξάτμιση 76mm από την Skrivanos Development Exhaust κόστισε €600, το φίλτρο αέρα της GReddy €130, με τη σκάστρα και το actuator της Forge να κοστίζουν €150 και €195 αντίστοιχα. Το intercooler kit της Hercules Parts μαζί με τις σωληνώσεις έχει €550 και τα μπεκ Siemens Deka με παροχή 630cc/min κόστισαν €280. Ο Νίκος επέλεξε να βάλει πάνω το εργοστασιακό turbo που φοράνε τα 2.0 TFSI (S3 8P, LEON CUPRA MKII κ.λπ) την Κ04-064. Επέλεξε την Κ04 καθώς, αν πήγαινε -για παράδειγμα- σε μία Garrett GT2860R, θα έπρεπε να φτιάξει και ένα χταπόδι με extra κόστος. Με την Κ04, όμως, το μόνο που χρειάζεται είναι ένας αντάπτορας/πλακάκι για να κουμπώσουν οι αυλοί της πολλαπλής εξαγωγής που κάθεται το turbo με αυτούς του κινητήρα και είσαι έτοιμος. Όχι όμως ότι ήταν και φθηνή, το κόστος της ήταν €1.400, μιας και την αγόρασε καινούργια, αν και μας είπε ότι μπορείς να την βρεις στην αγορά και ως μεταχειρισμένη με κόστος από 550-750 ευρώ. Σίγουρα με ένα χειροποίητο χταπόδι η απόδοση θα είναι καλύτερη, αλλά γιατί να μπαίνεις σε extra έξοδα από την στιγμή που θα αλλάξεις σε λίγο καιρό το set-up δραστικά;
Για πρόγραμμα πού πήγες;
Ο Νίκος επέλεξε για τον προγραμματισμό του Α4 την Ace Motorsport, με τον Γρηγόρη Δημητριάδη να βγάζει 340Whp στις 5.500rpm και 34kgm ροπής στις 3.500rpm στον τροχό με το παραπάνω setup. To κόστος για τον επαναπρογραμματισμό της εργοστασιακής ECU έφτασε τα €550, χωρίς launch control και flat-shift. Για τις λειτουργίες αυτές πολλοί επαγγελματίες του χώρου ζητάνε από €150 για την κάθε μία χωριστά μέχρι και €300. Μόνο για τον επαναπρογραμματισμό της ECU στους 1.8Τ, οι τιμές παίζουν από €350 έως και €800 ανάλογα πάλι την εταιρεία/επαγγελματία. Αν ο Νίκος είχε σφυρήλατο κινητήρα, το κόστος για τον προγραμματισμό για πολλές εταιρείες είναι πάλι διαφορετικό, ένας λόγος ακόμα να παραμείνεις stock block.
Το κιβώτιο αντέχει;
Το συγκεκριμένο Α4 φοράει 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο το οποίο έχει μάλιστα λίγο πιο κοντές σχέσεις από τα υπόλοιπα μοντέλα του Group VW. Το κιβώτιο αντέχει, ο δίσκος όμως σαν αναλώσιμο, ειδικά με παραπάνω δύναμη, θα χρειαζόταν αλλαγή αργά ή γρήγορα. Ο Νίκος έβαλε ένα set συμπλέκτη της Sachs για να έχει ήσυχο το κεφάλι του και επειδή το οδήγησα, για καθημερινή μετακίνηση είναι λίγο υπερβολή, το πετάλι του συμπλέκτη έχει βαρύνει πολύ, ενώ στις δοκιμές δεν αντιμετωπίσαμε απολύτως κανένα πρόβλημα. Κοστίζει €650, αν θες όμως κάτι ακόμα πιο φθηνό υπάρχουν μαγαζιά που ενισχύουν ή μετατρέπουν τον εργοστασιακό δίσκο και ανάλογα με τις απαιτήσεις αυξάνεται και η τιμή. Το κόστος για μία τέτοια εργασία ξεκινάει από τα €250.
1.430kg + Quattro + K04-064
Μπορεί να δείχνει ογκώδες, τα κιλά του όμως δεν είναι και τόσα πολλά. Η Audi το δηλώνει 1.430kg, βάλε και οδηγό συνοδηγό, φτάσαμε τα 1.600kg. Μόνιμη τετρακίνηση Quattro και όχι haldex, περίμενα να ξεκινάει δυνατά από στάση. Ναι, είναι καλύτερο, αλλά δεν σκάβει και την άσφαλτο, αλλά -όπως είπαμε- το setup είναι προσωρινό. Από στάση χρειάστηκε 15sec για το 400άρι με 3,15sec για τα πρώτα 18m και 6,68sec για το 0-100km/h. Στις μετρήσεις από roll με 2η σχέση, χρειάστηκε 10,1sec για το 60-160km/h και 15,6sec για το 100-200km/h. Ακόμα και έτσι, χωρίς πολύ ψάξιμο και μελέτη, το μοτέρ αυτό παίζει ακόμα δυνατά, ανεξαρτήτως καρότσας και οδηγού. Μιλάω για «μάχιμο» οδηγό, γιατί ο Νίκος στις μετρήσεις δεν το πίεσε και ιδιαίτερα, χαλαρές αλλαγές και πιο συγκεκριμένα στο πάτημα από στάση έκανε μια πάρα πολύ χαλαρή εκκίνηση, γι’ αυτό εξάλλου και το υπερβολικό 3,15sec για τα πρώτα 18 μέτρα.
Νίκο, στο επανιδείν
Το μπλε Audi Α4 θα επιστρέψει εν καιρώ στις σελίδες μας. Ο Νίκος προετοιμάζεται να του βάλει κινητήρα V8 twin-turbo από RS6, μαζί με δύο Garrett GTX3076 Gen II, οπότε καταλαβαίνετε γιατί το πάει επιφυλακτικά τώρα. Δεν είναι πολλοί αυτοί που θα βγάλουν τον 20VT για να βάλουν άλλον κινητήρα, απλώς εδώ μιλάμε για «ειδική» περίπτωση. Όπως και να έχει, αυτό το μοτέρ έχει γίνει θρύλος στην Ελλάδα και όχι μόνο, το ταβάνι της ιπποδύναμης το κανονίζει η τσέπη σου και μαζί με αυτό και η υπομονή σου.
BUDGET:
Φίλτρο αέρα Greddy: €130
Herculer Parts Intercooler με σωληνώσεις: €500
Εξάτμιση 76mm από downpipe μέχρι καταλύτη: €400
Τουρμπίνα Borg Warner K04-064: €1.400
Πλακάκι προσαρμογής τουρμπίνας: €200
Σκάστρα Forge: €150
Actuator Forge: €195
Siemenens Deka μπεκ 630cc/min: €280
Ace Motorsport πρόγραμμα: €550
Sachs Performance set συμπλέκτη: €650
Κουβέρτα μόνωσης τουρμπίνας: €135
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1781cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 81mm x 86.4mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,3:1
Τουρμπίνα Borg Warner K04-064
Πλακάκι προσαρμογής τουρμπίνας
Φίλτρο αέρα GReddy Airinx
Herculer Parts Intercooler με σωληνώσεις
Εξάτμιση 76mm από downpipe μέχρι καταλύτη
Custom τελικά καζανάκια
Σκάστρα Forge
Actuator Forge
Siemenens Deka μπεκ 630cc/min
Ace Motorsport πρόγραμμα
Κουβέρτα μόνωσης τουρμπίνας SRP
Πηνία ανάφλεξης NGK από Audi R8
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs Performance συμπλέκτης με οργανικό δίσκο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Αμορτισέρ Bilstein B6
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
A4 DTM wheels 8Jx18in
225/40 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της Μέγιστη ισχύς (Whp/rpm) 340/5.500
Μέγιστη ροπή (Wkgm/rpm) 34/3.500
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,31
0-80 5,38
0-100 6,68
0-120 9,25
0-140 11,11
0-160 14,34
0-180 17,12
0-200 21,60
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 3,15 @ 49,10
60 5,54 @ 82,32
100 7,07 @ 103,28
200 10,23 @ 130,97
400 15,06 @ 165,47
ΡΕΠΡΙΖ
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,85
60-160 10,15
60-200 18,00
100-200 15,60
Roll με 3η
ΚΜ/Η SEC
80-110 2,27
Tuned by
Gialantzis Service
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το περιοδικό “4x4” επιβραβεύει την απόλυτη πολυτέλεια της νέας Bentayga.