Budget Test: Audi S3 Sportback 8V 431Ps
Για να είμαστε και λίγο ρεαλιστές, το τελευταίας γενιάς S3 κανονικά δεν θα έπρεπε να βρίσκεται σε αυτή τη στήλη. Η τιμή του ξεκινάει από τα €50.000, αν ενδιαφέρεσαι για καινούργιο (αν προλάβεις βέβαια, αφού έχει ξεκινήσει η διάθεση της 4ης γενιάς και στη χώρα μας) και για μεταχειρισμένο φρόντισε να έχεις τουλάχιστον €35.000 στο λογαριασμό σου. Κρατάει ακόμα τιμή, όμως σύντομα, που θα αρχίσουν να κυκλοφορούν τα νέα 8Y Sportback, σιγά-σιγά θα πέσουν οι τιμές των προηγούμενων μοντέλων και θα αρχίσουν να εμφανίζονται όλο και περισσότερα 8V στο δρόμο, οπότε μια χαρά έκατσε το συγκεκριμένο S3 για τη στήλη… τα λέω καλά; Έχει και συνέχεια, γιατί αυτό το γκρι S3 Sportback δεν έχει κάποιον άσχετο ιδιοκτήτη, το ακριβώς αντίθετο… ανήκει στο Φώτη Λεκατσά. Για τους λίγους που δεν τον ξέρουν, πρόκειται για τον ιδρυτή της Revlimit, πού θα βρεις καλύτερο οδηγό βελτίωσης, ρε φίλε… πού;
Σαν Demo Car
Αν και πρόκειται για το καθημερινό του αυτοκίνητο, ταυτόχρονα είναι και το «πειραματόζωο» για ό,τι στάδιο βελτίωσης ήθελε να δοκιμάσει πάνω σε αυτό το μοντέλο που μοιράζεται πολλά μηχανικά μέρη με τα υπόλοιπα της MQB οικογένειας. Έτσι και αλλιώς στην Ελλάδα κυκλοφορούν ελάχιστα για την ώρα, άρα χρόνο ακόμα έχει μέχρι να του έρθουν τα «μεγάλα setup» που είναι το φετίχ του, από το Polo του Κώστα, στο S3 του Γιώργου και το ρεκόρ με το Golf 6 του Παντελή, μερικά από τα παραδείγματα που έκαναν γνωστή την Revlimit στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Μέχρι λοιπόν να έρθει εκείνη η big-turbo ώρα, δοκιμάζει τις δυνατότητες του ΕΑ888 Gen 3 που βρίσκεται σε εντελώς διαφορετικό επίπεδο βελτιωσιμότητας σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές.
Τι φοράει όμως;
Ας δούμε λοιπόν τι φοράει το S3 του Φώτη και μέχρι πού μπορεί να φτάσει αυτό το μοτέρ με απολύτως περιφερειακές βελτιώσεις. Η εισαγωγή αέρα είναι της Racingline, πιο συγκεκριμένα είναι το μοντέλο R600, μία εξαιρετικά αποδοτική -και value for money- λύση που έχουμε συναντήσει και σε προηγούμενες δοκιμές σε MQB πατώματα. Μαζί με την εισαγωγή πήρε και το Inlet και Outlet του turbo από την ίδια εταιρεία, το muffler delete outlet κοστίζει €120 και το inlet €265. Για την εξάτμιση, έφτιαξε μία χειροποίητη από το downpipe μέχρι το τελικό από την Pantelis Exhaust, με 76mm διάμετρο, για €500, ενώ το τελικό είναι της MilltekSport μαζί με τα κλαπέτα και κόστισε €1.500 μαζί με τα μεταφορικά. Με φίλτρο και εξάτμιση, ο Φώτης προτείνει το Stage 2 file της Revlimit, με την ιπποδύναμη να παίζει στα 400-415Ps. Για το Stage 2+, που φοράει στην ουσία το S3 του Φώτη, απαιτείται επιπλέον η χρήση aftermarket intercooler και στην περίπτωσή μας φοράει ένα της Wagner Tuning, με διαστάσεις ψυγείου 640x410x65mm, που κοστίζει €850, ενώ χρειάζεται ακόμα αναβαθμισμένη αντλία υψηλής πίεσης για να δουλέψει σωστά. Το συγκεκριμένο φοράει την αντλία υψηλής της Autotech, αξίας €390, το V2 water-methanol kit της AEM για να ψεκάζει μεθανόλες, αν και δεν τις εκμεταλλεύεται στο έπακρο ακόμα, αλλά τις λειτουργεί μόνο για να ρίξει τις θερμοκρασίες στην εισαγωγή. Προγραμματισμό έχει δεχθεί και το DSG, αφού φοράει το Stage 3 file της Revlimit που αυξάνει την πίεση στους συμπλέκτες στα 16bar για πιο γρήγορες αλλαγές και βγάζει τους περιοριστές ροπής που κλείνουν την πεταλούδα στις ψηλές στροφές, με αποτέλεσμα να κάνει το αυτοκίνητο κοψίματα. Με το Stage 3 file, ο Φώτης μπορεί κατευθείαν από τη θέση του οδηγού, χωρίς καν να το «φισώσει», να αλλάξει τις ρυθμίσεις του Launch Control, χρησιμοποιώντας μία αλληλουχία πλήκτρων που ο ίδιος έχει ρυθμίσει. Με το παραπάνω hardware και σε συνδυασμό με το software της Revlimit, το S3 «έβγαλε» στο Dimsport δυναμόμετρό της 431Ps στις 6.000rpm και 58,4kgm ροπής στις 4.442rpm. Και πάμε στις μετρήσεις.
Νέο 7άρι DSG – DQ381
Ελάχιστη η σημασία για το ποιος θα οδηγήσει στις μετρήσεις όταν το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με DSG κιβώτιο, που μάλιστα είναι το νέο DQ381 που εξοπλίζει MQB μοντέλα μετά το 2017. Στην προκειμένη, το αυτοκίνητο το οδήγησε ο Φώτης αφού γνώριζε καλύτερα από εμένα το σημείο που κάνουνε τις δοκιμές στην Πάτρα. Στη μία και μοναδική μέτρηση που κάναμε με 2η σχέση στο κιβώτιο, το S3 έγραψε για το 60-160km/h 8,35sec και για το 100-200km/h χρειάστηκε 10,48sec και σχεδόν 15sec για τη μέτρηση 60-200km/h, με ζάντες 19in και φρεσκοφορεμένα Pirelli P Zero, σε 235/35 διάσταση. Μην αρχίσετε τις συγκρίσεις με τα «γνωστά» K04 που κυκλοφορούν στην «πιάτσα», δεν θα βγάλετε άκρη με αυτά που δηλώνουν… Σαν συνοδηγός, η αλήθεια είναι ότι δε κατάλαβα πότε 200αρίσαμε, όχι από τον ρυθμό της επιτάχυνσης, αλλά λόγω της αίσθησης που δίνει το αυτοκίνητο. Ακόμα και όταν φτάσαμε τα 200km/h, εγώ ένιωθα λες και πηγαίνει με 120km/h και αυτό είπα και στον Φώτη, ότι ουσιαστικά ένα μέρος της συγκίνησης που σου προσφέρει το αυτοκίνητο έχει χαθεί από την τρομερή ηχομόνωση και τον υπερβολικά ομαλό και γραμμικό τρόπο που αποδίδει την ισχύ του. Ο Φώτης μού εξήγησε ότι το αυτοκίνητο με δύο-τρεις λεπτομέρειες (σκληρότερες βάσεις κιβωτίου και κινητήρα, πιο σφιχτή ανάρτηση και μερικά δεσίματα πλαισίου) μπορεί να γίνει πολύ μάχιμο και στριφτερό, αλλά θα σκληρύνει αρκετά, θυσιάζοντας τον καθημερινό/άνετο χαρακτήρα που έχει τώρα… Δεν είναι όλοι διατεθειμένοι να νιώθουν την κάθε ανωμαλία του δρόμου στη μέση και τον αυχένα τους προκειμένου να έχουν ένα γρήγορο αυτοκίνητο…
From the inside
Το εσωτερικό έχει παραμείνει εντελώς εργοστασιακό, ευτυχώς δηλαδή γιατί παρόλο που κυκλοφορεί ήδη εφτά χρόνια, σε σύγκριση με το προηγούμενο S3, είναι πολύ πιο μοντέρνο και εκσυγχρονισμένο, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, ενώ μία επιπλέον αναδυόμενη οθόνη εμφανίζεται στο κέντρο του ταμπλό όταν χρειάζεται. Τα καθίσματα θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά του RS3 και δεν χρειάζεται καν να μιλήσω για τη στήριξη που προσφέρουν. Γενικότερα, η καμπίνα είναι άκρως πολυτελής και κρύβει επαρκώς τα χιλιόμετρα με τα οποία ταξιδεύεις, όπως ακριβώς κάνουν τα μεγαλύτερα μοντέλα της Audi.
Για να ετοιμαζόμαστε
Οι επιλογές που προσφέρει η Revlimit για το νέο S3 είναι αρκετές και για όλα τα γούστα, από εκεί και πέρα είναι στο χέρι του εκάστοτε ιδιοκτήτη για το τι θέλει να κάνει στο όχημά του. Το S3 8V από την άλλη είναι τρομερά ολοκληρωμένο, κάνει ό,τι θέλει ο ιδιοκτήτης του πολύ γρήγορα και άνετα, ακόμα και βελτιωμένο, ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει να εμφανίζονται μερικά με «πειραγμένο» turbo. Όταν αρχίσουν να πέφτουν οι τιμές των μεταχειρισμένων, ο ανταγωνισμός θα ανέβει και άλλο στη βελτίωση του συγκεκριμένου μοντέλου και εμείς θα είμαστε εδώ να παρουσιάσουμε τις προτάσεις και των υπόλοιπων ανταγωνιστών. Υπομονή αδέρφια, το καλοκαίρι μόλις πέρασε…
BUDGET
Racingline R600 εισαγωγή αέρα: €450
Racingline Turbo inlet: €265
Racingline Turbo outlet: €120
Εξάτμιση 70mm Pantelis Exhaust: €500
MilltekSport τελικό εξάτμισης: €1.500
AEM V2 water-meth kit: €450
Wagner Tuning intercooler: €850
Autotech αντλία υψηλής πίεσης: €390
Revlimit Stage2+ ECU remap +4Mapswitching: €650
DSG Revlimit Stage 3 remap: €550
REVLIMIT TUNING STAGES:
Stage 1
Το stage 1 της Revlimit απαιτεί τη χρήση εισαγωγής αέρα και από όλες τις δοκιμές που έχει κάνει η εταιρεία, η Racingline R600 είναι η πιο αποδοτική και value for money λύση. Το πρόγραμμα θα σας κοστίσει €550, με την ιπποδύναμη να ανεβαίνει στα 390Ps και η ροπή στα 50kgm.
Πίεση: 1,7bar Overboost, 1,6bar Ct (πριν τον κόφτη)
Προπορεία ανάφλεξης: 15Ο
Stage 2
Εδώ είναι υποχρεωτική η αντικατάσταση του συστήματος εξαγωγής για να περάσετε τα 400Ps. Σε περίπτωση που κάποιος φοράει ήδη το Stage 1, η τιμή για το stage 2 είναι €150 και αναλόγως χρεώνεται το fine tuning που γίνεται στο αυτοκίνητο μετά από κάθε βελτίωση με επιπλέον aftermarket ανταλλακτικά.
Πίεση: 1,85bar Overboost, 1,7bar Ct (πριν τον κόφτη)
Προπορεία ανάφλεξης: 13,5Ο
Stage 2+
File που ουσιαστικά φτιάχνεται ανάλογα με τα περιφερειακά που φοράει το κάθε αυτοκίνητο. Συνήθως αυτοκίνητα που απαιτούν το Stage 2+ έχουν, επιπλέον των άλλων σταδίων, aftermarket intercooler, σκάστρα, wastegate, αντλία υψηλής κ.λπ. Με αυτό το file και με χρήση αποκλειστικά 100άρας βενζίνης, η ιπποδύναμη ανεβαίνει στα 415Ps και η ροπή στα 57kgm.
Πίεση: 1,95bar Overboost, 1,7bar Ct (πριν τον κόφτη)
Προπορεία ανάφλεξης: 13,5Ο
Stage 2 + WMI
Το file για μεθανόλες είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Οι μεθανόλες μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διάφορους τρόπους, οπότε ο ιδιοκτήτης παίζει σημαντικό ρόλο εδώ. Το file προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες του ιδιοκτήτη, με την ιπποδύναμη να κυμαίνεται στα 430-450Ps και τη ροπή να πλησιάζει τα 60kgm, ακριβώς όπως είδαμε και στο αυτοκίνητο του Φώτη. Η πίεση δεν αυξάνεται επιπλέον από το Stage 2+, αυτό που αλλάζει όμως είναι η προπορεία, που, λόγω των σημαντικά χαμηλότερων θερμοκρασιών, είναι πλέον στις 24 μοίρες.
Πίεση: 1,95bar Overboost, 1,7bar Ct (πριν τον κόφτη)
Προπορεία ανάφλεξης: 24Ο
DSG Remap
Το DSG remap είναι προαιρετικό στο Stage 1, αλλά υποχρεωτικό στο Stage 2 και παραπάνω. Με αυτό το file, ο χρόνος αλλαγής πέφτει στα 60ms, αφού η πίεση που δέχεται ο συμπλέκτης ανεβαίνει κατά 14bar. Το Stage 3 προτείνεται σε δυνατότερα setup για τη σωστή λειτουργία του κιβωτίου, με την πίεση στο συμπλέκτη να ανεβαίνει κατά 17bar σε σύγκριση με το εργοστασιακό file και τον χρόνο αλλαγών να παραμένει στα 60ms. Επιπλέον, απενεργοποιείται η λειτουργία του autoshift-up, για να επιτρέπει στον οδηγό να «απλώνει» τις ταχύτητες.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.984cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm
Σχέση συμπίεσης: 9,8:1
Racingline R600 Εισαγωγή Αέρα
Racingline Turbo inlet
Racingline Turbo outlet
Εξάτμιση 70mm Pantelis Exhaust
MilltekSport τελικό εξάτμισης
AEM V2 water-meth kit
Wagner Tuning intercooler
Autotech αντλία υψηλής πίεσης
Revlimit Stage2+ ECU remap με 4Mapswitching
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
DSG (DQ381) Revlimit Stage 3 remap
Van der Veer Engineering Haldex Controller
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Stock
ΑΜΑΞΩΜΑ
Stock
ΦΡΕΝΑ
Stock
ΤΡΟΧΟΙ
Stock 8,5Jx19in
Pirelli P Zero 235/35
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC
60-120 3,96
60-160 8,35
60-200 14,96
100-200 10,78
Tuned by
Revlimit ECU Tuning
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η δίλιτρη έκδοση βενζίνης της Giulia αποδεικνύει ότι μπορεί να σε ξεσηκώσει οδηγικά, ακόμα κι αν δεν φοράει το σηματάκι Quadrifoglio Verde.