Budget Test: VW Golf V GTI DSG 375Ps
Δεν έχουμε κάνει πολλά Budget Tests που να γράφουν 11άρια στα Dragster, αφού δεν είναι αυτός ο σκοπός της συγκεκριμένης στήλης, αλλά το πόσο μπορεί να κοστίσει σε καθέναν από εσάς μία δημοφιλής μετατροπή ή στάδιο βελτίωσης και τι χρόνους γράφει στο δρόμο. Υπάρχουν όμως μερικά -βολτάδικα- αυτοκίνητα που με σωστές επιλογές μπορούν να κάνουν σοβαρούς χρόνους στα Dragster, χωρίς να θυσιάσουν τον καθημερινό τους χαρακτήρα και ένα από αυτά είναι το Golf του Χάρη.
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα
Το μεγάλο πλεονέκτημα που είχε το 5άρι GTI απέναντι στον ανταγωνισμό της εποχής του ήταν το DQ250, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που τότε άλλαζε πιο γρήγορα και από τα κορυφαία μοντέλα της Ferrari, αλλά έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια για να καταλάβει ο κόσμος τι πραγματικά μπορεί να κάνει. Ακόμα θυμάμαι όταν ένας συμπαίκτης μου (μεγάλες εποχές στα ερασιτεχνικά γήπεδα της Αττικής, τις χρονιές 2004-2006) τότε αγόρασε ένα Golf V GTI DSG με πρόγραμμα από την αντιπροσωπεία (Revo λογικά) και πάταγε με ένα S3 8P TFSI manual, με πρόγραμμα και αυτό, ενός άλλου συμπαίκτη και στην κυριολεξία πήγαιναν κόπια, ακόμα και από στάση! Πέρα από τα νούμερα των επιδόσεων, το DSG βελτίωσε την άνεση, την πρακτικότητα και την κατανάλωση καυσίμου, ενώ παράλληλα έδειξε καλά σημάδια στην αντοχή και το ξύλο, αφού ήδη είχαν ξεκινήσει να τα βελτιώνουν.
The Getaway Car
Μην παρεξηγηθούμε, δεν κάνει ληστείες ο Χάρης, ήθελε απλά ένα αυτοκίνητο που θα τον έκανε να ξεφεύγει από τα προβλήματα της καθημερινότητας. Δεν ήθελε να γίνει υπηρέτης του αυτοκινήτου που θα έπαιρνε, ήθελε το ακριβώς αντίθετο. Οι τιμές για τα Golf GTI με DSG κιβώτιο στις μέρες μας είναι κάπως τσιμπημένες, σε σχέση με τα manual, αλλά με λίγο παζάρι μπορείς να βρεις κάτι αξιόλογο. Κάπως έτσι ο Χάρης προχώρησε στην αγορά του τετράπορτου Golf που βλέπετε και μέσα σε ενάμιση χρόνο έχει κάνει τα πάντα με αυτό το αυτοκίνητο, ενώ συμμετέχει ενεργά στους αγώνες Dragster με το team της Delta Performance.
To Setup
Αρχικά ξεκίνησε με ένα πρόγραμμα από τον Άγγελο Παπαηλία και την AP+POWER, μόνο πρόγραμμα λοιπόν μπαίνει για πρώτη φορά στο Drag Park της Θήβας και γράφει 13,3sec με 162,5km/h. Αφού «γλυκάθηκε» με την εμπειρία, επισκέφτηκε την PPM Exhaust και προχώρησε στην αντικατάσταση της εργοστασιακής εξάτμισης με μία χειροποίητη ολόσωμη με 70mm διατομή, νέο μεγαλύτερο intercooler και εισαγωγή αέρα της Aeroflow με 70άρα σωλήνα εισαγωγής, με το τιμολόγιο να ανέρχεται στα €1.500 για εξάτμιση και intercooler kit + €80 για το φίλτρο. Δεν σταμάτησε εκεί όμως, άλλαξε τα σωθικά της εργοστασιακής αντλίας υψηλής με αυτά από της Autotech με €390 κι ενώ πολλές εταιρείες πουλάνε ολόκληρη αντλία, η Autotech δίνει μόνο τα σωθικά, ενώ αντικατέστησε και το «μπρουτζάκι» της αντλίας με ένα από το RS4 με €60 που αυξάνει ακόμα παραπάνω την πίεση του ψεκασμού καυσίμου. Στη συνέχεια έγινε το remap που χρειαζόταν για να δουλέψουν όλα σωστά, μόνο που αυτή τη φορά ο Άγγελος Παπαηλίας πέρασε και Stage 2 πρόγραμμα στο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ έβαλε και μπαλόνια Hoosier, με διαστάσεις 26x8x15, €650 η δυάδα. Έτσι ακριβώς έτρεξε στο Αγρίνιο και έκανε χρόνο στα 402m 12,8sec. Για να φτάσει στο σημερινό setup, τοποθέτησε το εργοστασιακό K04-064 turbo της Borg Wagner, που του κόστισε €1.000, μπεκ από S3 8P, που κόστισαν €300, water/methanol kit της Snow Performance με το μεγάλο μπεκ, αξίας €500 και τέλος το i-Boost boost controller μαζί με το έξτρα εγκεφαλάκι που προσφέρει η εταιρεία για να ρυθμίζεις και τις μεθανόλες από την οθόνη του Boost Controller, με συνολικό κόστος που φτάνει τα €500. Με αυτό ακριβώς το setup και μπαλόνια της Hoosier, ο Χάρης έγραψε στο Αγρίνιο 11,9sec με 183km/h έξοδο. Για όλη αυτήν την προσπάθεια ήταν πάντα στο πλάι του ο μηχανικός του Δημήτρης Ζάχος μαζί με όλο το team της Delta Performance, ενώ όλα τα ανταλλακτικά τα προμηθεύτηκαν από τη Worx The Car Shop και τον Παύλο Πατέλη. Με αυτό το setup, το Golf απέδωσε 375Ps στις 5.400rpm και 58kgm ροπής στις 4.100rpm, με πολύ safe ρυθμίσεις, όπως μου επανέλαβε πολλές φορές ο Άγγελος Παπαηλίας σε μία συνομιλία που είχαμε. Φυσικά και είναι safe, αφού έχουμε δει 2.0TFSI να περνάνε τα 400Ps όταν εξοπλίζονται με water/meth kit.
Στο δρόμο πώς πάει;
Για τις καθημερινές του μετακινήσεις και δοκιμές, ο Χάρης κυκλοφορεί με Pirelli P Zero Nero σε διάσταση 225/45 με 17in OZ Racing Superleggera που αγοράστηκαν από το Mamas Wheels, όχι και ό,τι πιο extreme σε θέμα απόδοσης τα λάστιχα. Δεν γίνεται να πλησιάσει τους χρόνους της πίστας ειδικά από στάση με δρομίσια λάστιχα, κάτι που φάνηκε από το 14,46sec που κάναμε στην πρώτη προσπάθεια μέτρησης του Golf. Ο Χάρης φλίπαρε με το νούμερο και μας είπε να του δώσουμε 2-3 μέρες περιθώριο να το ετοιμάσει λίγο καλύτερα και να ξαναπατήσουμε. Τη δεύτερη φορά, λοιπόν, ήρθε μόνο με το κάθισμα του συνοδηγού και με semi-slick λάστιχα της Toyo! Πολύ καλύτερο setup για χρόνους! Κάναμε πρώτα τη μέτρηση από στάση, έγραψε 13,81sec με 181,39km/h, με 2,85sec για τα πρώτα 18m και σχεδόν 6sec για το 0-100km/h. Στις roll μετρήσεις με 2η σχέση χρειάστηκε για το 60-160km/h 7,34sec και για το 100-200km/h χρειάστηκε 10,61sec. Φυσικά και δεν μπορεί να πλησιάσει τους χρόνους που κάνει στο dragstrip, αφού εκεί πέφτει επιπλέον ελάφρωμα και μην ξεχνάτε ότι έχουμε και κόλλα και Drag λάστιχα!
Και αφού μιλήσαμε για εσωτερικό
Όπως είπα και πιο πάνω, ήθελε κάτι να που να τα κάνει όλα, οπότε στο εσωτερικό -για την καθημερινή μετακίνηση και όχι τις μαχητικές βόλτες ή τους αγώνες- διαθέτει δερμάτινες καθισματάρες, γιατί κάνει και τις ταξιδάρες του. Επίσης, το μόνο που έχει προστεθεί είναι το boost controller πίσω από το τιμόνι και τα carbon extensions στα paddles του DSG. Ο θόρυβος της εξάτμισης δεν περνάει στην καμπίνα για να γίνει ενοχλητικός, στους αγώνες όμως με το ξήλωμα που πέφτει με πολλές από τις επενδύσεις να αφαιρούνται, η κατάσταση αλλάζει.
Το αποτέλεσμα;
Για τον Χάρη, είναι το ιδανικό. Οι χρόνοι του στο δρόμο είναι καλοί, δεδομένου ότι δεν είναι τελειωμένο ούτε από πίεση ούτε από πρόγραμμα. Στην πίστα όμως έχει αποδείξει την αξία του, αφού το 11,9sec είναι εξαιρετικό για 375Ps και κίνηση FWD. Στο δρόμο δεν προκαλεί ιδιαίτερα, όχι ότι θα αρνηθεί βέβαια ένα φιλικό πάτημα, αλλά δεν είναι ο τύπος που θα χάσει και τον ύπνο του αν τον περάσει κάποιος ισχυρότερος αντίπαλος. Στο στάδιο που είναι το αυτοκίνητο αυτή τη στιγμή καλύπτει πλήρως τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του και εκεί είναι που το χάνουν οι περισσότεροι, ξεχνάνε να βάλουν φρένο.
BUDGET:
PPM Exhaust σύστημα εξαγωγής: €650
PPM Exhaust Intercooler kit: 650
PPM Exhaust σωλήνας εισαγωγής: €200
Aeroflow φιλτροχοάνη: €80
Autotech αντλία υψηλής: €390
Μπρουτζάκι RS4: €60
Hoosier 26x8x15: €650
Borg Warner Κ04-64 turbo: €1.000
S3 8P μπεκ: €300
i-Boost boost controller: €500
Snow Performance water/methanol kit: €500
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.984cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1
ΑΡ+Power ECU remapping
PPM Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm
PPM Exhaust intercooler
PPM Exhaust σωλήνας εισαγωγής
Aeroflow φιλτροχοάνη
Autotech αντλία υψηλής
Μπρουτζάκι RS4
Borg Warner Κ04-64 turbo
Μπεκ από Audi S3 8P
i-Boost boost controller
Snow Performance water/methanol kit
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εργοστασιακή
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
AP+Power DSG Stage 2 TCU remap
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
OZ Superleggera 7Jx17in ζάντες
Pirelli P Zero Nero 225/45 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,66
0-80 4,86
0-100 5,98
0-120 7,29
0-140 9,05
0-160 11,01
0-180 13,62
0-200 16,60
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,85 @ 45,93
60 5,17 @ 85,86
100 6,63 @ 110,51
200 9,44 @ 144,26
400 13,81 @ 181,39
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC
60-120 3,63
60-160 7,34
60-200 12,94
100-200 10,61
Tuned by
Delta Performance
Αναπαύσεως 4
Βριλήσσια
Τηλ.: 211 40 53 617
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Από το 2008, όλα τα μοντέλα της Skoda που υποβλήθηκαν στις δοκιμές του Euro NCAP έχουν βραβευτεί με πέντε αστέρια.