Budget Test: VW Golf VI 1.4 TSI 240Ps
Όταν πρόκειται για Value for money επιλογές, το K03 setup για τα 1.4TSI μοτέρ του Group VW με τα 122Ps είναι μία από τις must επιλογές μετά το πρώτο στάδιο. Τα 122άρια με το εργοστασιακό turbo TD025 της Mitsubishi φτάνουν με το ζόρι τα 160Ps, ενώ κάποια έχουν πλησιάσει αυτό το νούμερο μόνο με ένα πρόγραμμα. Μετην αντικατάσταση του εργοστασιακού τούρμπο με την μεγαλύτερη Κ03 της Borg Warner, που εξοπλίζει τον Twinchargerd 1.4ΤSI (με κωδικό CAVD), υπολογίστε αύξηση από 50 έως 100Ps ανάλογα με το setup, ενώ με τη μέση τιμή της τουρμπίνας να ανέρχεται στα €300, όταν το οποιοδήποτε υβρίδιο ξεκινάει από τα 350-400 ευρώ και ένας θεός ξέρει αν θα δουλέψει σωστά, τότε μόνο απαρατήρητο δεν περνάει το συγκεκριμένο setup. Άσε που σου μένει και το εργοστασιακό τούρμπο για πούλημα… Bargain setup θα έπρεπε να λέγεται αυτό!
Πρώτο στάδιο +Κ03
Ουσιαστικά τα περιφερειακά από το πρώτο στάδιο δεν χρειάζεται να αλλάξουν, εφόσον φτάνουν να καλύψουν την αυξημένη παροχή της K03. Ξεκινάμε λοιπόν με τη Κ03, που στη συγκεκριμένη περίπτωση κόστισε €350, τιμή λίγο πιο αυξημένη από τη μέση τιμή στο Car.gr. Η εξάτμιση είναι 63,5mm με 100άρη universal καταλύτη από την Danelatos Exhaust Flow, κόστισε δε κάτι παραπάνω, αφού ο ιδιοκτήτης δεν ήθελε αυξημένο θόρυβο και χρησιμοποιήθηκαν 2 καζανάκια, γούστα είναι όμως αυτά. Το intercooler που φοράνε τα CAXA 1.4TSI (122Ps) από το εργοστάσιο είναι πολύ μικρό, αλλά είναι υδρόψυκτο πράγμα που δύσκολα βρίσκεις στα aftermarket, εκτός αν πληρώσεις αρκετά χρήματα. Έτσι, εφόσον έχουμε αρκετά μεγαλύτερο turbo, ένα μεγαλύτερο intercooler ήταν αναγκαίο. Η Maikon Horse Power ανέλαβε την κατασκευή σωληνώσεων για την εγκατάσταση του universal intercooler, με τριπλάσια χωρητικότητα σε σύγκριση με το εργοστασιακό. Δια χειρός Maikon είναι και η σωλήνα εισαγωγής των 70mm που καταλήγει σε ένα φίλτρο με 70άρη λαιμό της Simota. Για την ολόσωμη εξάτμιση δαπανήθηκαν €450, ενώ το intercooler με τις σωληνώσεις του, αλλά και η custom σωλήνα εισαγωγής κόστισαν συνολικά €500. Μία σκάστρα ήταν αναγκαία για τη σωστή εκτόνωση της πίεσης. Η λύση δόθηκε από την R-TMG και το κόστος της ήταν €220, με τη σκάστρα να είναι ανοικτού τύπου και με ρυθμιζόμενο ελατήριο προφόρτισης. Τη συνολική μηχανολογική επιμέλεια του αυτοκινήτου έχει η Vag Dynamics by Kolias. Σε συνεργασία με τους Tuning-advisors προχώρησαν στην επιλογή των παραπάνω aftermarket προϊόντων σύμφωνα με τα θέλω του ιδιοκτήτη. Μετά τον προγραμματισμό από την OverloadPerformance, το Golf απέδωσε στο δυναμόμετρο MAHALPS300 της PetropoulosWerks 240Ps στις 5.950rpm και 34,6kg ροπής στις 3.300rpm, με 1,5bar overboost και 1,1bar σταθερής πίεσης. Για τον προγραμματισμό του συγκεκριμένου setup, το κόστος ήταν €450. Στο δρόμο, ο μόνος τρόπος για να καταλάβεις ότι φοράει άλλη τουρμπίνα είναι να τερματίσεις το πετάλι του γκαζιού και μιας και λέμε για τέρμα γκάζι, ήρθε η ώρα για τις μετρήσεις.
Τι κάνει τελικά αυτό το setup?
Με την Κ03, το Golf γράφει από στάση για το 400άρι, 15,51sec, με 150km/h έξοδο, με τα πρώτα 100km/h να έρχονται σε 7,41sec. Δηλαδή μιλάμε για ελάχιστα χειρότερες επιδόσεις συγκριτικά με το δίλιτρο Golf VI GTI με τα 210Ps, που χρειάζεται 7sec για το 0-100km/h. Και όλα αυτά με ένα μέτριο 18άρι στα 2,79sec. Με ένα καλό λάστιχο και με προσεκτική εκκίνηση, το 14άρι Golf κοιτάει στα μάτια τα δίλιτρα αδέρφια του! Η coilover ανάρτηση της Maxtrac set-αρίστηκε με σκοπό να χαμηλώσει το αυτοκίνητο, χωρίς να κοπανάει, οπότε με μερικές σωστές ρυθμίσεις σίγουρα μπορεί να αποδώσει καλύτερα. Στις μετρήσεις από roll με 2η σχέση στο κιβώτιο, για το 60-200km/hτο V-BOX έγραψε 22,69sec. Πιο αναλυτικά για το 60-160km/h χρειάστηκε 12,21sec και για το 100-200km/h, 19,58sec. Σε δοκιμές που κάναμε με 3η σχέση έγραψε για το 50-80km/h 3,15sec και για το 80-110sec 3,30sec, γεγονός που αποδεικνύει ότι και από χαμηλά τραβάει πολύ ικανοποιητικά.
Τελικές λεπτομέρειες
Πάνω απ’ όλα η ασφάλεια, τα εργοστασιακά φρένα έφταναν στο peak της απόδοσής τους πολύ γρήγορα με τα παραπανίσια άλογα του νέου setup. Οι δίσκοι της ΑΤΕ ισορρόπησαν την κατάσταση, με διάμετρο 288mm οι μπροστά και 256mm οι πίσω, το Golf απέκτησε ξανά την παλιά του σιγουριά στο φρενάρισμα . Επίσης γέμισαν το κενό πίσω από τις aftermarket ζάντες της League των 17inπου συνεργάζονται με τα -basic- ελαστικά της Sava. Στο εσωτερικό συναντάμε το πολυόργανο i-Boost. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα boost controller που μπορεί άμεσα να κάνει scanning για τυχόν σφάλματα στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου, μετρήσεις, ενώ διαθέτει πληθώρα επιλογών για την ενημέρωση του οδηγού και φυσικά για τη διαχείριση της πίεσης του turbo ανά ταχύτητα και ανά στροφές. Το κόστος του στα €400 και από προσωπική εμπειρία πλέον ανήκει στις top επιλογές.
Με μέτρο
Το συγκεκριμένο setup δεν είναι για να ξηλώσεις την άσφαλτο, αν θέλεις κάτι τέτοιο δεν κοιτάς προς Κ03, αλλά προς κάποια TD04 που και πάλι διαθέτει πολλές επιλογές για τα επίπεδα ιπποδύναμης που θέλεις να φτάσεις. Το θέμα είναι ότι εκεί θα χρειαστείς και δίσκο, αφού ο εργοστασιακός δεν θα αντέξει και πολύ, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να έχεις το νου σου για την ασφάλεια του κιβωτίου. Επίσης, θα χρειαστείς και χταπόδι, μπεκ, αντλία και με μία γρήγορη ματιά το κόστος ανεβαίνει, ενώ ταυτόχρονα το αυτοκίνητο χάνει την πρακτικότητά του σε καθημερινή χρήση. Η Κ03 είναι η χρυσή τομή για τα 122άρια, όπως και να το κάνουμε. Η τέλεια λύση on a budget!
BUDGET:
Τουρμπίνα K03 CAVD setup: €350
Overload Performance ECU remapping: €450
Maikon Horsepower intercooler: €350
Maikon Horsepower σωληνώσεις: €100
Simota φιλτροχοάνη: €50
Danelatos Exhaust flow εξάτμιση: €450
R-TMG σκάστρα ανοιχτού τύπου: €220
R8 πηνία ανάφλεξης: €160
iBoost boost controller: €400
Autogauge μπαρόμετρο: €30
Maxtrac coilover kit: €350
ATE δισκόπλακες μπρος-πίσω: €450
Golf R πίσω φανάρια: €300
League ζάντες, Sava ελαστικά: €750
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός:1.390cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 76,5 × 75,7mm
Σχέση Συμπίεσης: 10,0:1
Κ03 CAVD setup
Overload Performance ECU remapping
Maikon Horsepower intercooler
Maikon Horsepower downpipe
Simota φιλτροχοάνη
Danelatos Exhaust flow εξάτμιση
R-TMG σκάστρα ανοιχτού τύπου
R8 πηνία ανάφλεξης
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Golf R πίσω φανάρια
Autogauge μπαρόμετρο
iBoost boost controller
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Maxtrac coilover kit
ΑΤΕ αεριζόμενοι δίσκοι 288mm εμπρός
ATE αεριζόμενοι δίσκοι 256mm πίσω
ΤΡΟΧΟΙ
League 7,5Jx17in ζάντες
SAVA Intensa 225/45 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
DYNO TES TΗ δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MΑΗΑ LPS300 της Petropoulos Werks
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 240/5.950
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 34,5/3.300
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,01
0-80 5,57
0-100 7,41
0-120 10,23
0-140 13,25
0-160 17,60
0-180 22,96
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,79 @ 46,59
60 5,26 @ 76,15
100 6,93 @ 95,25
200 10,26 @ 120,22
400 15,51 @ 150,09
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 3,15
80-110 3,3
100-140 5,36
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 5,68
60-160 12,21
60-200 22,69
100-200 19,58
Tuned by
VAG Dynamics by Kolias
Βασ.Κων/νου 40 & Κοτζιά,
Κορωπί
Τηλ.: 211 111 45 11
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Σύμφωνα με τον Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) της LeasePlan: Η Ελλάδα η πιο οικονομική χώρα για οδήγηση αυτοκινήτου το 2022