Nissan Silvia S15 Spec R RB25DET 540Ps
Ναι, μπορώ να πω ότι αυτό το αυτοκίνητο το ζήλεψα, με την καλή έννοια. Και θα σας αναλύσω τι ακριβώς ήταν αυτό που ζήλεψα. Το μεράκι κατά την κατασκευή του. Το πόσο προσεγμένο είναι κυριολεκτικά σε κάθε πιθαμή του μηχανοστασίου, του στησίματος και του αμαξώματος. Ο Κωνσταντίνος επένδυσε άπειρες ώρες από τον προσωπικό του χρόνο για να φτιάξει αυτό το κινητό στολίδι. Από όποια πλευρά και να το κοιτάξεις, αντικρίζεις ένα άκρως εντυπωσιακό αυτοκίνητο που άνετα θα μπορούσε να σταθεί σε έκθεση του εξωτερικού. Δεν βρήκα πουθενά ούτε ένα σημείο που να δείχνει πρόχειρη και βιαστική δουλειά, δεν βρήκα πουθενά κάτι που να μην δένει αρμονικά με τη γενική εικόνα του αυτοκινήτου. Κάθε του λεπτομέρεια, κάθε του σημείο είναι προσεκτικά κατασκευασμένο και δείχνει τι μπορούν να κάνουν οι βελτιωτές της χώρας μας όταν πραγματικά έχουν όρεξη.
Ένας παιδικός έρωτας
Το Nissan Silvia S15 ήταν ένα αυτοκίνητο που πάντα άρεσε του Κωνσταντίνου. Από τότε που ήταν μικρό παιδί και το έβλεπε σε video, μόνο σαν όνειρο του φαινόταν η στιγμή που θα αποκτούσε και αυτός ένα δικό του. Όταν μεγάλωσε και πήρε το δίπλωμα οδήγησης, πέρασε από τα χέρια του ένα Silvia S14Α, το οποίο ήταν εντελώς εργοστασιακό από πλευράς στησίματος, αλλά είχε έναν SR20DET με 300 άλογα. Όσο το οδηγούσε, τόσο περισσότερο τον κέρδιζε ως αυτοκίνητο, σε σημείο που του άρεσε περισσότερο και από το δεύτερο αυτοκίνητο που είχε εκείνη την περίοδο, μία BMW E92 M3! Κατάλαβε ότι αυτό το αυτοκίνητο είχε πολλές προοπτικές βελτίωσης και έβαλε σαν στόχο να βρει ένα S15 όπως και δήποτε. Μια μέρα λοιπόν, πέτυχε σε δημοπρασία σε κάποιο site ένα Silvia S15 και μέχρι να καταφέρει να το «χτυπήσει» και να γίνει δικό του, είχε χάσει τον ύπνο του! Αφού λοιπόν το αγόρασε και το έφερε από τη Σκωτία στην Ελλάδα, ήξερε ακριβώς τι θα του κάνει. Το μέλλον του Silvia ήταν προδιαγεγραμμένο!
Άγρια πράγματα!
Αρχικά ξεκίνησε να το κάνει βολτάδικο, στην πορεία αποφάσισε να το τρέξει σε ανάβαση και μπήκε στη διαδικασία να του βάλει roll-cage και ό,τι άλλο χρειάζεται για να μπορέσει να συμμετάσχει στην κατηγορία Formula Saloon. Προς στιγμήν δεν έχει τρέξει σε κάποιον αγώνα, αλλά είναι στα άμεσα σχέδια του. Και μπορεί το look να φέρνει σε driftάδικο από το εξωτερικό, ωστόσο ο Κωνσταντίνος δεν σκοπεύει να αγωνιστεί σε αγώνα drift. Με το που ήρθε στα χέρια του το αυτοκίνητο, χωρίς να χάσει χρόνο έπιασε δουλειά και ξεκίνησε γδύνοντας το αμάξωμα. Αφαίρεσε όλο το εσωτερικό, όλα τα μηχανικά μέρη και φυσικά τα φτερά, τις πόρτες, τις ποδιές, τα πάντα. Ο σκοπός ήταν να καθαριστεί προσεκτικά όλη η λαμαρίνα από τα μέρη που είχαν οξειδωθεί (είπαμε το αυτοκίνητο ήρθε από τη Σκωτία…), να δεθεί το αμάξωμα, να μπει roll-cage και φυσικά να κατασκευαστεί το εξωφρενικό body-kit που θαυμάζετε στις φωτογραφίες του Γιάννη Κουσκούτη. Αυτό βασικά που έγινε ήταν να ξεκινήσει απευθείας το project και οι εργασίες, που χρειάστηκαν για την περάτωσή του, διήρκησαν δύο χρόνια περίπου. Παρά το γεγονός ότι σχεδόν όλο το αυτοκίνητο είναι custom, ο Κωνσταντίνος δεν αντιμετώπισε κάποια δυσκολία κατά τη διάρκεια της κατασκευής, εκτός ίσως από τα ηλεκτρολογικά, όλα τα υπόλοιπα ήταν εύκολα.
RocketBunny!
Ίσως τα πιο όμορφα και εντυπωσιακά body-kit είναι τα δημιουργήματα του Kei Miura, ιδιοκτήτη της T.R.A. Kyoto, που ακούνε στο περίεργο όνομα Rocket Bunny. Το όνομα προέρχεται από μία κούπα καφέ σε σχήμα λαγού που είχε ο Kei… Τελεία. Ένα τέτοιο body-kit επέλεξε ο Κωνσταντίνος για το Silvia του, με τη διαφορά ότι αποφάσισε να φουσκώσει λίγο ακόμα τα φτερά τόσο τα πίσω όσο και τα μπροστά. Πράγμα που αν δεν μου το έλεγε, δεν θα το καταλάβαινα. Για τέτοιο επίπεδο δουλειάς μιλάμε. Το kit αυτό περιλαμβάνει εμπρός και πίσω φτερά, side-skirts και εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Εννοείται ότι πριν την τοποθέτηση του kit όλο το αμάξωμα καθαρίστηκε προσεκτικά, αφαιρέθηκε κάθε ίχνος από το παλιό χρώμα και από το αστάρι, διορθώθηκε όπου χρειαζόταν -μην ξεχνάτε ότι ήταν στη χώρα που εφευρέθηκε η βροχή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται- και στη συνέχεια ασταρώθηκε και βάφτηκε σε γκρι χρώμα. Παράλληλα, ο Κωνσταντίνος κατασκεύασε από carbon όλο το εσωτερικό. Ναι, όοοολοοο το εσωτερικό… Δηλαδή μιλάμε για το ταμπλό, τα πάνελ των θυρών και τα πάνελ του πίσω μέρους, όπως επίσης το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Φυσικά λόγω του ότι το S15 δεν ήρθε ποτέ επίσημα στην Ευρώπη, είναι αποκλειστικά δεξιοτίμονο, αλλά όταν ξεκινάς να κάνεις όλο το εσωτερικό carbon, το να μεταφέρεις το τιμόνι στην αριστερή πλευρά δεν είναι και τόσο δύσκολο… Για το λόγο αυτό επιστρατεύτηκε το V2 Lock Kit της Wisefab, το οποίο περιλαμβάνει πάνω και κάτω ψαλίδια, ακρόμπαρα, καθώς και relocating kit για την κρεμαγιέρα. Αφού, λοιπόν, η κυρία αυτή ήρθε στη θέση της προς τα αριστερά, επεκτάθηκε και η κολώνα του τιμονιού προς το πίσω μέρος του εσωτερικού, τοποθετήθηκε ένας quick release κώνος της OMP και τιμόνι της Kode. Στο ενδιάμεσο είχε ήδη τοποθετηθεί το roll-cage πολλαπλών σημείων, ενώ στο εμπρός και στο πίσω τμήμα του αμαξώματος κατασκευάστηκαν και τοποθετήθηκαν προστατευτικά crash-bars. Εννοείται ότι όλο το αμάξωμα είχε ήδη ενισχυθεί με πονταρίσματα σε κάθε του ένωση, με σημαντική αύξηση της ακαμψίας του. Στο νέο ταμπλό, τώρα, τοποθετήθηκε μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων της ΑΙΜ, ένα πάνελ με διακόπτες αεροπορικού τύπου και με circuit breakers, καθώς και μία οθόνη ελέγχου αφής. Ένα μέρος της επιφάνειας του ταμπλό ντύθηκε με alcantara, όπως και ορισμένα σημεία στα πάνελ των θυρών. Ο Κωνσταντίνος κατασκεύασε δύο αλουμινένιες βάσεις πάνω στις οποίες πατάνε τα καθίσματα Grid2 της Sparco, που χρησιμοποιούν ζώνες τεσσάρων σημείων της Takata. Την εικόνα στο εσωτερικό συμπληρώνουν το χειρόφρενο της Wilwood, ο λεβιές ταχυτήτων της Zilla, τα πετάλια της CompBrake, αλλά και το αυτόματο ηλεκτρονικό σύστημα πυρόσβεσης της Life Line. Τελευταία πινελιά στο εξωτερικό είναι το custom carbon καπό και η πόρτα του χώρου αποσκευών.
Και engine swap!
Ξέρω, ζαλιστήκατε λίγο με το μέσα-έξω που περιέγραψα στην προηγούμενη παράγραφο, για αυτό πάμε να ξελαμπικάρουμε λίγο με το μπροστά μέρος και συγκεκριμένα με τον κινητήρα. Καλός και χρυσός ο SR20DET που φοράει από τη μαμά Nissan, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι RB25DETΤ. Χώρος στο μηχανοστάσιο υπάρχει, οπότε ο Κωνσταντίνος πήρε έναν RB και τον έβαλε μέσα. Ο κινητήρας διατήρησε τα εργοστασιακά του χαρακτηριστικά, μιας και περισσότερο ενδιέφερε τον Κωνσταντίνο η δουλειά στο αμάξωμα και λιγότερο τα άλογα. Προσοχή, όμως, όταν λέμε τα εργοστασιακά χαρακτηριστικά, εννοούμε ότι δεν πείραξε κάτι σε μπλοκ και κυλινδροκεφαλή, εκτός από την τροχαλία στροφάλου, η οποία ανήκει στη σειρά Super Damper της ATIRacing. Όλα τα υπόλοιπα περιφερειακά αλλάχθηκαν και ο κινητήρας αποδίδει 500+Ps απροβλημάτιστα και αβίαστα. Εντάξει, δεν φτάνει το μεγάλο του αδερφό, τον θρυλικό και ονειρικό RB26DETT σε ισχύ, μιλάμε όμως για έναν εξακύλινδρο κινητήρα με 2.429cc. Κατασκευάστηκε λοιπόν μία custom πολλαπλή εισαγωγής από billet αλουμίνιο και πάνω της τοποθετήθηκε μία πεταλούδα γκαζιού από Nissan Infinity των 90mm. Επάνω από τους αυλούς έχει τοποθετηθεί μία επίσης χειροποίητη και billet μπεκιέρα με έξι μπεκ της Injector Dynamics που ψεκάζουν 1.050cc/min. Τα μπεκ τροφοδοτούνται από σωληνώσεις αεροπορικού τύπου της Braided, η πίεση καυσίμου ρυθμίζεται από ένα ρυθμιστή της ΑΕΜ και δύο Bosch 044 ρουφάνε καύσιμο από το ρεζερβουάρ της Jaz Racing των 30lt, αφού πρώτα περάσει από το φίλτρο της Aeromotive. Στην άλλη πλευρά του μπλοκ, επιστρατεύτηκε ο Πέτρος Πολυζωΐδης της PMC, που κατασκεύασε μία twin scroll πολλαπλή εξαγωγής για να πατήσει επάνω της το turbo της Borg Warner S300SX, παρέα με δύο external wastegate TiAL των 38mm. Ο αέρας ξεκινάει τη διαδρομή του από μία φιλτροχοάνη της HKS και ψύχεται μέσω ενός χειροποίητου intercooler που κατασκεύασε μαζί με τις σωληνώσεις του η PMC, μία σκάστρα της TiAL φροντίζει για την απαραίτητη ανακούφιση, αλλά και την ηχητική επέμβαση σε κάθε άφημα του γκαζιού. Η Mishimoto έχει ένα ωραιότατο ψυγείο νερού στη γκάμα της, το οποίο επιστράτευσε ο Κωνσταντίνος μαζί με δύο ανεμιστήρες της Spal, ενώ από την Mocal προέρχεται το ψυγείο λαδιού για τον κινητήρα, το οποίο και αυτό χρησιμοποιεί έναν ανεμιστήρα από τη γκάμα της Spal. Αν αναρωτιέστε το πού βρίσκει όλα τα παραπάνω aftermarket, απλά θα σας αναφέρω το όνομα Φίλιππος Παπαφιλίππου. Ως συνεργάτης και φίλος του Κωνσταντίνου, είναι υπεύθυνος τόσο για την αγορά του αυτοκινήτου όσο και για την προμήθεια τον πολύτιμων aftermarket. Ο Στράτος Μανολάκης ανέλαβε όλη την καλωδίωση του αυτοκινήτου, μιας και αυτή κατασκευάστηκε από την αρχή. Την πλεξούδα της ECU, η οποία είναι η μονάδα KMS και χρησιμοποιεί 25pins και έναν αισθητήρα λ, επίσης της KMS, με τον προγραμματισμό να αποτελεί υπόθεση του Τάσου Τουτουτζή.
Δεν σταματάμε!
Η μετάδοση αναμενόταν να δεχτεί αρκετή ταλαιπωρία, έτσι λοιπόν θα έπρεπε και αυτή να τύχει της ανάλογης προσοχής. Το κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων προέρχεται από το πισωκίνητο Skyline R34 GTS-T, χρησιμοποιεί πλατό της Clutchmasters και δίδισκο συμπλέκτη της Tilton, ενώ στα σωθικά του τοποθετήθηκαν βαλβολίνες της Braided. Το κιβώτιο πατάει επάνω σε ενισχυμένες βάσεις της Nismo και, μέσω ενός custom κεντρικού άξονα, μεταδίδει την κίνηση στο διαφορικό, το οποίο προέρχεται από Skyline R32 GTS και από εκεί με τη σειρά του μέσω ημιαξονίων, επίσης από R32, μεταδίδει την κίνηση στους τροχούς. Το διαφορικό πατάει επάνω σε custom αλουμινένιες βάσεις και ψύχεται από ένα ψυγείο διαφορικού της HKS. Η γκάμα της Brembo επιστρατεύτηκε για να εξοπλίσει με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω, παρέα με διαιρούμενους χαρακτούς δίσκους εμπρός και πίσω, το σύστημα των φρένων. Στους πίσω δίσκους όμως τοποθετήθηκαν και extra διπίστονες δαγκάνες της Wilwood, οι οποίες έχουν συνδεθεί με το fly-off χειρόφρενο. Στην ανάρτηση, τώρα, αλλάχθηκαν τα πίσω ψαλίδια με τα αντίστοιχα της Driftworks, χρησιμοποιήθηκαν top mounts της Wisefab και τοποθετήθηκαν παντού σινεμπλόκ πολυουρεθάνης της Ertalon. To coilover kit είναι το Monopro της HSD, που διαθέτει 16 σκάλες ρύθμισης της απόσβεσης συμπίεσης-επαναφοράς.
Dream car
Το Rocket Bunny Nissan Silvia S15 της Drag Store είναι ένα από τα αυτοκίνητα που πραγματικά θα ήθελα να το έχω στο σαλόνι μου απλά και μόνο για να το χαζεύω. Είναι τόσο προσεγμένο και καθαρό από κάθε άποψη, που λυπάσαι να πατήσεις τέρμα το γκάζι και να κάνεις τα πίσω λάστιχα να πουν τον Δεσπότη, Παναγιώτη! Από την άλλη βέβαια, ο ξερός, μεταλλικός, εξακύλινδρος ήχος που βγάζει προκαλεί ανατριχίλες, μην ξεχνάτε ότι έχουμε έναν κινητήρα της σειράς RB κάτω από το καπό.... Η δύναμη του κινητήρα φυσικά δεν φτάνει στα όρια τις αντοχές του RB, όμως τα περίπου 500Ps είναι παραπάνω από αρκετά για να διασκεδάσεις με σχετική ευκολία, αρκεί να έχεις το κατάλληλο οδηγικό background. Μπορεί να εντυπωσιαζόμαστε όλοι από τα 1.000 και τα 1.500 άλογα, αυτό δεν είναι πάντα το ζητούμενο όταν μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο σύνολο που ο βασικός του σκοπός είναι να σε διασκεδάζει. Το Silvia, παρά τα πολύ φαρδιά πίσω του λάστιχα, σπάει σχετικά εύκολα την πρόσφυση, ενώ ο έλεγχος με το γκάζι σου δίνει τη δυνατότητα να ελέγξεις τι διάρκεια θα έχει το πέλμα των ελαστικών σου. Μπορείς να κάνεις από αρκετούς γύρους μέχρι μερικές μονάχα στροφές προτού μείνεις με τα λινά… Ο Κωνσταντίνος το κατέχει το άθλημα και φάνηκε να διασκεδάζει πολύ τη φωτογράφιση στην «άτυπη πίστα» στο Θριάσιο. Το Rocket Bunny Nissan Silvia S15 είναι ένα από τα ομορφότερα και πιο προσεγμένα αυτοκίνητα που πέρασαν ποτέ από τις σελίδες μας και ο Κωνσταντίνος είναι πολύ τυχερός που το έχει στην κατοχή του… Άγιε μου Βασίλη, δεν είναι πολύ νωρίς για να ευχηθώ… Σωστά?
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.429cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 69,7mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,0:1
RB25DET Neo κινητήρας
Custom billet πολλαπλή εισαγωγής
90mm πεταλούδα γκαζιού
PMC twin scroll πολλαπλή εξαγωγής
TiAL 38mm external wastegate x2
TiAL σκάστρα
Borg Warner SX700 turbo
Bosch 044 x2 αντλίες βενζίνης
Braided σωληνώσεις αεροπορικού τύπου
Jaz Racing ρεζερβουάρ καυσίμου 30lt
Aeromotive φίλτρο βενζίνης
Custom billet μπεκιέρα
Injector Dynamics 1.050c/min μπεκ καυσίμου
AEM ρυθμιστής πίεσης καυσίμου
Mishimoto ψυγείο λαδιού
ΑΤΙ Racing Super Damper τροχαλία στροφάλου
Custom intercooler
PMC σωληνώσεις intercooler
HKS φιλτροχοάνη
KMS ECU 25pin
KMS lamda controller
Custom καλωδίωση αυτοκινήτου
Spal x2 ανεμιστήρες ψυγείου
Spal ανεμιστήρας ψυγείου λαδιού
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
R34 GTS-T κιβώτιο ταχυτήτων
Clutchmasters πλατό
Tilton 2 disc kit
V-Spec συμπλέκτης
Braided βαλβολίνη
Nismo βάσεις κιβωτίου
R32 GTS πίσω διαφορικό
R32 ημιαξόνια
Custom άξονας μετάδοσης
Custom αλουμινένιες βάσεις διαφορικού
HKS ψυγείο διαφορικού
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
HSD coilover kit
Driftworks πίσω ψαλίδια
Wisefab top mounts
Ertalon σινεμπλόκ πολυουρεθάνης
ΑΜΑΞΩΜΑ
Rocket Bunny body-kit
Custom roll cage πολλαπλών σημείων
Custom εμπρός και πίσω crash bars
Δέσιμο αμαξώματος
Custom carbon καπό
Custom carbon πορτμπαγκάζ
Custom πίσω φτερά
Διακόπτες αεροπορικού τύπου
ΑΙΜ οθόνη πολλαπλών ενδείξεων
Life Line ηλεκτρονικό σύστημα πυρόσβεσης
Custom carbon ταμπλό
Custom carbon πάνελ θυρών
Custom carbon πίσω πάνελ
Custom carbon πάτωμα χώρου αποσκευών
Wisefab ημίμπαρα κρεμαγιέρας
Wisefab αριστεροτίμονη κρεμαγιέρα
Custom προέκταση τιμονιού
OMP κώνος τιμονιού
Kode τιμόνι
Zilla λεβιές ταχυτήτων
Sparco Grid2 καθίσματα
Custom billet βάσεις καθισμάτων
Takata ζώνες τεσσάρων σημείων
ΦΡΕΝΑ
Compbrake πεταλιέρα
Braided σωληνάκια αεροπορικού τύπου
Brembo εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός
Brembo διαιρούμενοι αεριζόμενοι χαρακτοί δίσκοι εμπρός
Brembo τετραπίστονες δαγκάνες πίσω
Brembo διαιρούμενοι αεριζόμενο χαρακτοί δίσκοι πίσω
Wilwood διπίστονες δαγκάνες χειρόφρενου
Wilwood αντλία φρένων
ΤΡΟΧΟΙ
Rota GTR-D 10.5Jx18in εμπρός, 12Jx18in πίσω ζάντες
Pirelli P Zero Nero 215/45 R18 ελαστικά
Tuned by
Drag Store
Φωκίωνος 33,
Πειραιάς
Τηλ.: 694 91 91 617
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η γκάμα του νέου MINI Cooper ολοκληρώνεται με τις Cabrio εκδόσεις του και γίνεται το μοναδικό αυτοκίνητο της κατηγορίας του που προσφέρεται και σε ανο...